Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vihdoin löysin paikan juhlille. Vieraita kutsuttu 30 + mahdollisesti tulossa vielä 6 lasta, joten ihan ei meidän kolmio riitä. Karsittiin kaikki ylimääräiset pois! Kotkassa on tosi huonosti hyviä tiloja kastejuhlaan. Kaikki muut seurakuntakeskukset yhtä lukuunottamatta oli varattuja! :/

Oli pakko laittaa kutsut viestillä, että kaikki saa tiedon ajoissa. Tosi harmi kun aina oon tehny kortit ja kutsut ite. Oli mulla viestissä kuitenkin yksi pätkä:

Kun katsoo maailmaa
Enkelin silmin
Niin nähdä voi sen kauneuden
Niin viaton kun katse on
Voi nähdä sateella auringon
.

Tämä pätkä alkoi jostain kumman syystä soimaan mulla päässä sairaalassa. Aivan ikivanha Arja Korisevan kappale ja minähän en todellakaan oo koskaan noita iskelmiä kuunnellu ni sen takia oli hassua et just tää soi mun päässä ku keinutin Tonttua uneen. Oli pakko saada se siis kutsuun! :Heartpink

Miten te, jotka ootte ostaneet uusia vauvanvaatteita? Myyttekö vai annatteko eteenpäin?
Ite tein esikoisen aikana kumpaakin eli annoin sekä myin..
Nyt oon ostanut tälle sen verran uutta, että yritän saada myytyä eteenpäin jo nyt ettei jää kaappiin tau nurkkiin..
Onko se sit hyvä, jos saa 8 euron 2 kertaa käytetystä bodysta edes 2 e? Mie kun oon sellainen alehaukka etten enempiä pyydä kirpparivaatteesta, edes jos on pari kertaa käytetty!!
Ton Paul Frankin setin, jonka oikea hinta ois ollut 50-60 e, mutta alesta sain 26 e vissiin?? Niin sen ajattelin myydä 10-12 e.. :D Pieniä sitä kerkeääkin miettimään!! :D
Meillä tosiaan säilytystilaa niin vähän..
Ei tiedetä tehdäänkö enää sitä "viimeistä" on puhetta ollut, mutta välillä nää meidän uhmalaiset saa vaan toteamaan että HUH!
Hyvin pienellä vaatemäärällä pärjää, että vaik kaik vaatteet menis niin aina sitä voi sit ostaa uutta, jos tarve tulee ;----)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä myyn kans kaiken pois halvalla ja pian. Mun kaveripiiriin on tulossa pari poikavauvaa loppuvuodesta niin kysäsen niiltä eka että haluuko tulla kattoon kelpaisko osa meiän tytön vaatteista vai pistänkö suoraan kaiken myyntiin.

Mun oli tarkoitus antaa pienet vaatteet isännän siskolle, jolla la syksyllä. Mutta nepäs ei huolikaan vaatteita, kun olivat jo kaiken hankkineet.
En jaksaisi myydä niitä, ja tällä hetkellä väitän ettei tänne toista lasta tehdä..
Saa nähdä mitä lopulta teen noille, onneksi niitä ei ole paljoa.

Meiltä menee vauvanvaatetta kiertoon tai oikeestaan lainaan ja jos ei kaikkia huolita ni lempparit ainakin säästän. Mun tulis ehkä hiukan surku myöhemmin jos tulee kakkonen ja joku lemppari ois myyty pois. Meilläki säilytystila on rajallinen ja yleensä luovun herkästi kaikesta mut oon kehittäny noihin vauvanvaatteisiin jonkun ihme tunnesiteen ku ne on mun ekan vauvan vaatteita. Hohhoijaa...
Jos mä myisin, en tiiä mitä kautta. Kirppispaikat on nykyään kalliita mut sit taas netin kautta joutuu postittelemaan ja siin on aikamoinen vaiva.

Hei muuten, ei ehkä paras ketju mut en tiiä missä muuallakaan huudella.
Te, ketkä asutte pääkaupunkiseudulla! Onks siellä (lähinnä Espoo- Helsinki- akselilla) hyviä kirppiksiä lastentarvikkeiden osalta? Ei siis tartte olla varsinainen lastenkirppis mutta jossa sitäkin tavaraa ois. Meil on reissu sinnepäin tulossa ni ois kiva moisia löytää...

Helsingin Kumpulassa on lastentarvikekirppis Vekara ja Vantaalla Kaivokselassa on lastentarvikekirppis Jane. Molemmista on hyvät kokemukset. :)

Espoossa Nella ja Nuttu, siellä tein ite tosi paljon löytöjä, joten tykkäsin. Ja sitten Helsingin puolella Vuosaaressa on Piilokirppis, jonne pitäis suunnata joku päivä ostamaan pojalle seuraavan koon vaatteita. Molemmat on siis ihan vaan lastenvaate/tavara kirppiksiä :)

Mä en viitti maksaa kirppisten viikottaisia pöytävuokria niin käyn ite myymässä kamat kun kerran on kesä. Joutuuhan noista ulkoilmakirppiksien paikoistakin maksamaan vähän mutta ne tuottaa paljon enemmän ja siinä pääsee ite myymään niin tavara liikkuu paljon paremmin :)

Mäkin aion hankkiutua kamoista eroon. Tää jäänee ainokaiseksi ja jos nyt jossain mielenhäiriössä innostuisi vielä toisen hankkimaan niin kivahan sille on haalia omat. Säästän kyllä jotkut lempparit, enemmänkin muistoina, mutta kaikki muu saa mennä. Isoin osa vaatteista on kirpparilta, joten osa menee roskiin ja uffille mutta moni vaate kelvannee vielä myyntiinkin kun ei nää minivaatteet paljon käytössä kulu.

Täällä MLL järkkää lastentarvikekirppareita ja sinne pääsee ilmatteeks myymään kun vaan on kärppänä varaamassa paikkaa. Aattelin mennä sinne myymään sitten kun pieneksi jäänyttä alkaa olla enemmän.

Noita paria merkkivaatetta voisi laittaa huutoon tai nettikirppuun, kun niissä tuntuu hinnat olevan melko korkeella. Toki vaivaakin on enemmän.

Tietty kyselen ensin myös kaverit läpi, josko joku vielä suunnittelisi lisääntymistä :)

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Ne mitä huolii, niin annan eteenpäin ja loput fidalle. En jaksa tai löydä aikaa alkaa itse myymään. Kestot voisin yrittää myydä tai sit jatkojalostan harsoista jotain.

mä laitan kaikki vaatteet säilöön,kun toivottavasti vielä toinen joskus siunaantuisi.

Meillä lähtee suurin osa kiertoon. Jotain suosikkejani jätän lapsille jemmaan, jos he joskus niitä haluavat omille lapsilleen käyttöön. Meidän lapsiluku on nyt täynnä. Seuraavaksi aletaan odottelemaan miniä-ehdokkaita :)

Miun pitäis lähteä lähiaikoina ettii tytölle ristiäisiin asua. Kastemekko on, mutta muuten puuttuu jotkut siistit kuteet. Löytyyks jostain niitä pieniä sukkahousuja?

Löytyy! Mä ostin sokokselta mutta olis löytyny myös ainakin lindexiltä ja h&mltä

Tytöille on mekkoja kaupat pullollaan, mut juhlavaatteeksi pojalle sopivaa saakin jo hakea. Pitäis kans ristiäisiin ettiä jotain muuta ku kastemekko tai olemassa olevat perus bodyt.

Apua, tyttö on vajaa 5vkoa vanha ja jotku 62vaatteet on jo aika passeleita!! Mihin mun vauva katos?!

Mä en todellakaan jaksa alkaa myymään ja hinnoittelemaan mitään joten voi olma et laitan säästöön ainakin toistaiseksi. Vielä on varastossa tilaa niin menkööt sinne. Lisää lapsia kyllä sopis tulla mutta millä aikavälillä, sitä en vielä tiedä.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mä kans pakkasin tänään osan vaatteista jo äitiyspakkauksen laatikkoon säilöön. En raaski luopua mistään vaatteista, jotka on ollu pojalla käytössä. Toisaalta ei mun ehkä kannata, kun vauvakuume on niin kova, että heti kun saadaan lääkäriltä lupa ni uutta yrittämään. Netissä on niin ristiriitaista tietoa siitä, koska olisi sektion jälkeen turvallista lähteä yrittämään raskautumista, enkä halua hengelläni leikkiä, joten hyvä varmistua siitä, että se on ylipäätään turvallista. Kauhea pelko siitäkin, etten voisi enää tulla raskaaksi. Jäi synnytyksestä traumat, ja nyt koen olevani muutenkin viallinen, kun en osannut edes lastani synnyttää.
(Sori meni vähän off topic..)

Takaisin