Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
me kokeiltiin just kantoliinaa ekan kerran. aika säätämistä sen sitomisen kanssa ja muutama kerta piti kokeilla ennen ku uskalsi vauvaa sinne tunkea. tyttö oli tosi tyytyväinen siellä, ei mitään ähinää niinkuin vaunuissa. kuumahan ton kanssa tällä ilmalla sitä ei käy kieltää mut onneks kohta viilenee. vähän se tais olla liian löysällä ku loppumatkassa tyttö alkoi valumaan mut jatketaan harjoituksia niin eiköhän ala onnistuu!

Ostinpa tänään uudet imetysliivit. Tosin en kokeillut niitä, joten ei hajuakaan miten ne istuu. On kaarituettomat, ni sopii ainakin yökäyttöön, jos muuten ei pysty pitämään. Jos tämmöset helteet on kesälläkin, ni liivejä saa vaihtaa päivittäin. Sen verran tissinaluset hikoaa :grin

Jee, name itillä oli ale, sain halvat harsotäydennykset :). Pari muutakin juttua tuli samalla ostettua, hups...

Kuviolliset harsot on ihan törkeen kalliita. Mielummin ostan vauvalle vaatteita kun en raaski ostaa niitä. Ehkä 14 harsoa saa riittää.

Meillä on 8 isoa ja 5 pientä harsoa ja niillä on pärjätty oikein hyvin! Johtuu varmaan tosta pulauttelemattomasta vauvasta?

Name itillä on just niitä kuvioharsoja siinä paketissa :)

Ja meillä menee niitä harsoja ihan älyttömästi. Pidän myös imetyksessä suojana ettei liivit ja paidat kastu. Ja pulautuksissa myös sekä pään alla kun nukutetaan siltä varalta jos tulee pukluja... Joka päivä pesen niitä harsoja :)

Meillä testattiin tänään Manducaa, hyvin toimi
::)
Tänään kävin kirpparilla, sieltä löytyi halvalla isot shortsit mulle 2 kpl, tytölle ja vauvalle jotain.
Tänään myös tilasin isosta koostani huolimatta uutta kesävaatetta, tunikaa, toppia ja hametta.
Mun tän hetkiset kesävaatteet on kolmet itselyhennetyt shortsit, tavallisia toppeja muutama, sekä pari pitkää imetyspaitaa.
Kaik muut ovat liian pieniä tissien kohdalta, jos ei muualta!!
Mut kyllä nyt kelpaa kun saa vähän uutta kaappiin, oli koko mikä oli :)
Painoa tippunut edelleen mutten tästä äkkiä vaihda kokoa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ostettiin eilen tytölle muutama yöpuku ku ne uupui täysin vaatekaapista. Likka tuhisee tässä tissillä enkä kestä kuinka söpöltä se näyttää tuossa lila-vaaleanpunainen-pinkki-raidallisessa pyjamassaan!
En kauheasti fanita vaaleanpunaista yms. Mut jotenkin nyt sitä vaan tykkää pukea likkaa vaikka mihin ällösöpöihin väreihin:oops: kaapissa onneksi neutraalejakin värejä tasapainottamassa pakkaa:D
Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Jomsuli: olen niin kokenut tuon esikoisen kohdalla. Paljon on unisex vaatteitakin pidetty ja sanoin, ettei mitään ällöpinkkiä minun lapselleni. Nyt kun katsoo tytön vaatekaappiin, niin mikä unisex?! Pelkkää vaaleanpunaista ja lilaa...

Meidän 30 harsoa on toistaiseksi ollut täysin ylimitoitettua. Yks ollut tähän asti suun pyyhkimis käytössä ja toinen vaunujen verhona. No mut kerkeehän mun pikku vesselistä vielä kunnon pulauttelija kehkeytyä. Siitä sain jo vähän esimakua viime yönä.

Mulla on harsoille eniten käyttöä omien vaatteiden suojana imettäessä...maitosuihku kastelee muuten ihan kaikki vaatteet melkeen sukkia myöten!

Meillä pojalla käytössä nyt 62cm vaatteet ja ärsyttävää kyllä nekin on pituudeltaan juuri sopivat, hihoissa mittaa enempi, eli poika on pitkäselkäinen. En tykkää pitää nafteja vaatteita, enkä liian isojakaan. Aluks ajattelin ostaa bodyn jatkopalat, mut sitten teinkin ne itse. Kolmonen on kuolannut pari bodya ihan pilalle, ja otin ne käyttöön ja paskartelin niistä jatkopalat. Nyt on kaks normaalikokoisille nepeille ja yks isoille. Säästöä on pienikin säästö.

Mä olin ostanut vauvalle kivoja käsintehtyjä leggingsejä. Nyt selviää, että niissä on törkeän tiukat vyötärökuminauhat. En tajua – tää on täysin standardikokoinen vauva, sekä pituus että paino tyttöjen keskikäyrällä, joten ei 56-senttisten pöksyjen pitäisi olla liian tiukat kaksiviikkoiselle. Kenelle nää on oikein suunniteltu? Osasta sain kuminauhan vaihdettua, mutta yhdet ainakin jää käyttämättä koska korjaaminen vaatisi liikaa työtä.

Voi... Meiän 50cm pitkälle Tonttu-tytölle on 50cm vaatteet niin isoja. Miten pikkarainen onkaan tuo meidän neiti!

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Yllättävän paljon tullut ostettavaa syntymän jälkeen. Rahanmeno oikein ahdistaa vaikka tarpeellistahan kaikki on.
No, vaipat on tietty yks älytön menoerä mutta on tullut tarvetta vaunujen rengassuojille ja hyttysverkolle, uusille imetysliiveille(mitä en kyl oo viel saanut), imetystopeille(miksei niitä vaan ostanut etukäteen?), nenäfriidalle, suolatipoille, sinkkivoiteelle, rintakumitkin ostettiin kipeiden nännien takia(tyttö ei hyväksynyt ollenkaan joten turha ostos prrr),yöpukuja, tumppuja... Harsojakin pitäis ostaa ku jotenkin niitä vaan menee vaikka tuo ei edes niin kauheasti puklaile.
On se lapsi yks ihana rahareikä :p

Mä varmaan tilaisin ton em. Aventin aloituspakkauksen, jos en ois jo tilannut pumppua ja pulloja. On kuitenkin aika edullinen siihen nähden, mitä nuo kamat maksavat erikseen ostettuina yleensä verkkokaupoissa. Jo pelkät pullot on aika tyyriitä, ja niitä on tossa paketissa useampi. Itte en oo vielä kyllä pumppaillut, mutta suunnitelmissa on jatkossa, jahka maito riittää.

Lapsella ei ole yhtään lelua. Milloin pitäis hankkia? Tai lelukaari/lelumatto, milloin siitä on iloa ja hyötyä? Tyttö nyt reilu 3vkoa ja kovasti tuntuu toisinaan tylsistyvän ku joutuu yksin olemaan sohvalla tai lattialla hetkiä..etenki nyt ku mies ei oo toisena viihdyttäjänä olis tarpeen tollanen niin sais käytyy vessassa/ruoan lautaselle ym vänkinää...

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin