Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävin katsomassa meidän Name it:n liikkeestä ja edelleen yhtä surkea harsoliinavalikoima eli hyvä vaan kun tilasin 8)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mä kävin tänää Ikeassa :excited001 Vauvalle en ostanu mitään, esikoisen uuteen huoneeseen vaan, mut olipas kivaa pitkästä aikaa, vaikka liikkuminen tuottikin "jonkun asteisia" vaikeuksia.. Onneks siel on koko ajan joku penkki tai tuoli mitä voi siinä ohi mennen testata....

Mä oon ihan pihalla että mitä me tarvitaan vielä. Kai mä lähetän sit miehen sitä mukaa kauppaan kun jotain tarvitaan... Itkuhälytin nyt olis hankintalistalla mut mitä muuta???

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meilläkin on valkoinen Sundvik Ikeasta. Voidaan siis laittaa kuvaketjut niistä Seppälän keltaisista sydänpotkareista ja Ikean pinniksistä. :grin Tosin meillä sänky on vielä laatikossaan meidän sängyn alla. Patjarullaa avasin sen verran, että sain patjan "levyksi" niin ehtii ainakin suoristua ennen käyttöönottoa.

Ostin just noita name itin harsoja 8kpl/10€. Kuosit ei ihan lemppareita mut ei ollut muutakaan joten kyllä ne nyt pyllyhommiin ja pukluun kelpaa. Vieraisiin sit otetaan hienot harsot mukaan : D
Popilla oli alessa torkkupeitto joka ois viel ostoslistalla, mut en vaan raaskinut ostaa sitä 28€ hintaan. Piheys iskee aina kaupassa mulle, vaik ois asia jonka oon jo etukäteen päättänyt ostaa...huoh.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Meiltä puuttuu (sellaisia mitä muut ovat luetelleet): sitteri, leikkimatto, kantoliina taikka joku reppu. Ja sitten jotain kertissuojia hoitopöydän päälle(tarviiko sellaisia?) ja tod.näk oon ostanut liian pienet rintakumit. Siskolta pitäis tulla lainaan Manduca. Mä luulen, että aluksi pärjätään ilmankin kun tärkeimmät on eli: äitiyspakkaus, pinnasänky ja petivaatteet, yhdistelmävaunut ja pikkuvaippoja ja vauvalle hygieniakamat. Rintapumppukin on. Eikös vaan, että näillä perusjutuilla jo pärjää? Pliis, ettei mun enää tarvii suhata kaupoille.

Ja turvakaukalo on myös :)

Ei oo meilläkään sitteriä, leikkimattoa eikä kantovälinettä vielä. Enkä ole edes ajatellut mitään kertissuojia hoitoalustalle, vaan käytän harsoja tai pikkupyyhkeitä. Rintakumeista aion kysyä seuraavalla neuvolakeikalla, ja kantoliinan suhteen mies ehdotti, että mennään sitten vauvan kanssa yhteen erikoisliikkeeseen sovittamaan sopiva.

Vaatteet, kuljetusväline(et), putsaustarvikkeet, nukkumapaikka ja vaippoja - eiköhän nuo ole ne olennaisimmat? Mies voi sitten reippaana poikana juoksennella kaupoilla, jos jotain uupuu.

Mä luulen et ei mitään leikkimattoa tai sitteriäkään ihan siinä alussa tarvi, ainaki ite oon ostanu vaan noi olennaisimmat eli vaunut on ja kehto missä nukkuu, turvakaukalo ja vaatteet, amme, itkuhälytin ja hygieniatarvikkeet, ainoo mikä pitäs nyt viikon sisään ostaa on hoitopöytä , sit ei varmaan osteta enää mitään.
Mies voi käydä ostaa mitä tarvii sitten kun ollaa kotiuduttu ja jos jotai tärkeetä puuttuu.

Meille sanottiin valmennuksessa ettei rintakumi olisi hyvä. Rasvaisin ja paras maito jää kuulemma siihen kumiin, mutta mä jäin kyllä ihmettelemään että paljonko sitä siihen nyt sitten voi oikeasti jäädä. Sanoikohan terkka vielä että voi vaikuttaa myös imuotteeseen vai olikohan se vain tuteista.

Itsellä kyllä rintakumit on hommattuna. Parempi kai se on käyttää niitä kuin jättää touhu väliin kivun takia? Epäilen kyllä että nää mun kumit on liian isot, mutta kai toi nännikin saattaa pullahtaa kun imetys alkaa.

Rintakumeja en omista enkä ajatellut hommata kuin pakon edessä. Kertissuojia? -en usko että tarttee. Pyyhe käy samasta :) Mut rintapumppu... Sitä vielä mietin.. Ehkä senkin hommaan jos tarttee.

ööö, no joo sitä Lansinohia täytyy käydä vielä hakee. Samalla reissulla sit apteekista isompi satsi; esikolle viimeinen twinrix-rokote, perusrasvaa, sinkkivoidetta, bepanthenia, uus nenäfrida, suolatippoja nenään... ööö... Onkohan meidän kuumemittari toimiva? Entäs särkylääkkeet voimassa?

Mä en ostanu särkylääkettä vauvalle kun hänet pitää kuitenkin viedä lääkäriin jos sairastuu ihan pienenä. Nenäfrida on ja kaikenmaailman kuumemittarit ja muut. Onko teillä kuumemittareihin suojia vai onko mittari vaan vauvan käytössä? Vanhat pikkupyyhkeet tulee pyllypyyhkeiksi ja laitetaan ne sit hoitopöydälle alustaa suojaamaan. Ne toiset rintakumit haen varmuudeksi ennen synnytystä.

Ostinki lindexiltä bebelle peiton, puolet Popin hinnasta. Ja toi on just jees :) Ja mukaan myös pienet raidalliset sukkahousut, vaikka ne ei ihan pikkuvauvalla kätevimmät olekaan..maksoi vaan 2€ joten menetys ei oo suuri jos ei niitä ahkerasti käytäkään...
Sitteriä meillä ei oo, ostetaan sit myöhemmin kun/jos on tarvetta. Aluks voi hyvin köllii lattialla ja sohvalla.

Onko joku törmänny jossakin olkaimettomiin imetysliiveihin? Onkohan semmosia olemassakaan?

Meillä siis tulossa muutamat juhlat tossa kesällä ja oletan mahtuvani yhteen pukuuni jossa kaposet olaimet tai ne voi ottaa kokonaan pois, mutta enhän mä semmosen kanssa voi mitään utareliivejä käyttää. Omasta varastosta löytyy olkaimeton korsetti, mutta se ei varmasti vielä kesäkuussa päälle mene ja olis se aika pujottelua ensin pujottaa pukua edestä ja sit korsettia ja sit huomaisinkin istuvani juhlasalissa ihan nakkena... :eek:

Ameeba, varaa niitä rintasuojia paketti. Itse pakkasin sairaalakassiin imetysrintsikat ja muutamat suojat.

Liivinsuojia on juu koko paketti, kiitos ystävän, sain niitä jo ihan alkuun sellaisen satsin. Otanko omat mukaan synnärille vai saako sieltä? No huomenna voin kysyä tämän miehen veljen vaimolta, joka synnytti 2 kk sitten samassa sairaalassa.

Mitä virkaa on muuten maidonkerääjällä? Mulla on rintapumppu, pari pulloa (ei korviketta), parit rintakumit ja hörpytysmuki :D Rintakumi on tarpeen silloin kun imettäminen tekee kipeää taikka nänninpää on matala ja vauva ei saa kunnon imuotetta. Niitä lainataan sairaalasta, ainakin meidän sairaalasta jos tarvis.

Ameeba: mä oon ymmärtäny et maidonkerääjä laitetaan toiseen rintaan ku toinen on käytössä, koska ilmeisesti on aika yleistä et sieltä toisestakin tulee tavaraa ku toisella imettää. Jotkut varmaan käyttää vaan harsoja tai liivinsuojia tai jotain, saa nähdä paljonko sitä ite onnistuu tuottamaan :D. Mutta siis siitä kerääjästä senkin saa sit hyötykäyttöön.

Mulla on kaks maidonkerääjää. Ostin uuden kun en vanhaa löytänyt. Mutta sitten löytyi se vanhakin :)

Mä käytin ja käytän maidonkerääjää pääasiassa imetyksen aikana. Kun vauva syö toisesta rinnasta, niin samalla se toinen rinta valuttaa maitoa siihen maidonkerääjään eikä liivinsuojaan. Saan kaiken ylimäärämaidon talteen :)

Muistelen, että sairaalassa sain rintasuojan, kun ei ollut omia mukana. Mutta ei se yksi mulla kauaa kestänyt ja jouduin soittelemaan kellolla, et toisitteko taas rintasuojaa! Ny ajattelin, et otan muutaman oman, niin on sit siinä heti käden ulottuvilla kun tarviin.
Inhottava olla sit märillä liiveillä kun menee läpi. :sad001

Takaisin