Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mie romahan ihan hitokseen, kun te kaikki ootte shoppailleet jo vaikka mitä. Jokohan sitä kohta itekin innostuis?

:D Meilläkin shoppailu vasta edessä kun lastenhuone ei ole vielä edes valmis. Tänään valmistuu makkari ja sit remontoidaan eteinen ja viimeiseksi lastenhuone. Sen jälkeen vasta viittii tavaroita hommata kun on joku paikka niille. En malta odottaa!!! Ihailen sillä välin mitä te muut ootte saanu aikaseksi :)

Meillä on entuudestaan n. 15 harsoa, ja kuulemma kannattaisi tuplata toi määrä niin ollaan oikeissa lukemissa. Tämän neuvon antaneet kaverit ovat tosin käyttäneet lapsilla harsovaippoja koko ajan. Me taas ajateltiin mennä harsoilla vain ekat 3 kk. Sitä isommalle käytetään kestovaippapöksyjä, joihin on erikseen omat imut, kun sellaisia kerran saatiin iso laatikollinen toisilta ystäviltä.

Lakanoita on nyt meille tullut käytettyinä niin paljon, että ei tarvitse ostaa yhtään uutta. Näemmä noita käytettyjä vaatteitakin saataisiin jopa yli tarpeen, mutta niitä haluan sentään vähän hankkia uutenakin, ja tehdä jotain itse...

En muuten todellakaan aio piitata siitä, että lapsi joutuu sukupuolestaan riippumatta nukkumaan sekä vaaleanpunaisissa että -sinisissä lakanoissa. Jotenkin epäilen, ettei siitä koidu elinikäistä traumaa.

Kantorepun suhteen pitäisi tehdä päätöksiä. Saisin lähes käyttämättömän Manducan, mutta sen pyyntihinta on aika korkea. Toisaalta Tulat näyttävät älyttömän kauniilta ja ergonomisilta. Painiskelen tässä nyt itseni kanssa, että ostanko uuden (ja nätin) Tulan vai säästänkö muutaman kympin ottamalla sen perus-Manducan. Eihän sitä edes tiedä, viihtyykö lapsi siellä. Onko kokemuksia?

Mä oon "pärjännyt" viidellä pukluharsolla. Kestoharsot on erikseen ja niitä on parikymmentä. Mut en mä muutenkaan käyttäisi suun pyyhintään samoja kuin pepulla käytetään. Kuviollisia on nuo meidän puklurätit, eikä niitä montaa tarvi, kun ei sitä hajua kestä kukaan, jos useat puklut seisoo niissä, että aika tiuhaan tulee pestyä joka tapauksessa.

Kuulemma Tula olisi "tilavampi"..
Kannattaa myös miettiä omaa selkää, mulla oli Baby Björnin reppu ja se oli huono selälle ja poika oli iso kokoinen..
Toivon että tilaamani Manduca tukee selkää ja menisi edes sen 6 kk.. :) Serkkuni on kehunut molempia Tulaa sekä Manducaa!

Mun mielestä tärkeintä vauvojen vaatteissa ja lakanoissa yms on materiaali, että pystyy pesemään 60 asteessa. Minäkin käytän hoitoalustan päällä pientä pyyhettä just pissa- ja kakkavahinkojen varalta. Mutta siltikin niitä harsoja kuluu, kun osa on käytössä ja osa pyykissä. En omista kuivausrumpua vaan pyykit kuivuu nätisti narulla :)

Tänään käyty hakemassa Troll merkkiset ruskeat hoitopöytä ja pinnasänky, varastoon joutuivat vielä, ois ollu kyllä niin ihanaa saada ne sisälle ja vähän höösätä pieniä söpöyksiä <3

vaatekuva1.jpg
Tässä ensimmäisiä vaatehankintoja vauvalle. Yläkuvassa aikoja sitten hankitut esim. toi tytön uikkari on niin söpö, että toivon mukaan mahassa on tyttö. Mun lempparina myös toi vasemmalla ylhäällä oleva yöasu sinisine otuksineen. Alhaalla nuo värittömämmät ovat uusia hankintoja n. kuukauden sisään. Mörköbody on odottanut jo kauemmin tulokasta. Tästä se vasta alkaa... Vaatteiden hankkiminen.. :)

Aretha: Mä ostin 50cm kietasubodyja Lindexiltä. Must niitä on yllättävän vähän myynnissä, vaiks moni sanoo et ne on kätsyimpiä ihan pienimmille.

Meille ainakin suosittelivat tota Britaxin baby safe shr plus2 -turvakaukaloa. Kuulemma testivoittaja 2011 autoliiton testeissä ja saa tarvittaessa kiinni rattaisiin. :)

Vaunut tuli! Ja voi tsiisös, mikä perheriitä niiden kokoamisesta meinasi tulla! Mies ei millään meinannut kuunnella mun ohjeita ja sillä meni hermot ja sitten mulla meni hermot ja mä rupesin tuppisuuna kokoamaan niitä yksin varsin rivakoin ottein. Mutta hienosti on homma kasassa nyt! Ja hyvältä vaikuttaa!!

Meidän lapsiparka varmaan on ihan alasti koko kesän, mutta kaikkea tavaraa sillä on kyllä! Mä en tykkää shoppailla itselleni vaatteita, eikä se näköjään ole mitenkään must-juttu Repellekään. Pakko varmaan jotain kuitenkin on ostaa! Äitiyspakkauksen pitäisi tulla tällä viikolla, josko siitä saisi jonkinlaisen inspiraation.

Mä en ole ostanut yhtään 50 cm vaatetta. No äitiyspaketissa niitä oli parisen. Tosin katselin että noissa 56-kokoisissa (joita jäi kirpparilla käteen vähän ehkä liikaakin) on tosi paljon kokoeroja eli pienimmät on varmaan alkuun ihan hyviä.

Mä ainakin oon aiemmin huomannu, että esim Name it:n vaatteet on selkeesti pienempiä kuin esim. Tuttan. Eli Name it:ssä varmaan 56cm vastaa Tuttan 50cm:stä.

Mä pähkäilen myös noita kietaisubodyja. Miksi niitä on myynnissä niin vähän, ja kaikki valkoisia tai ihan vaaleita pastelleja? Käytettyinäkään en ole niitä löytänyt.

Mä onnistuin saamaan niitä joulualesta -70%, ni maksovat muutaman euron kipale. Tsemppiä etsintöihin.

Käytiin miehen kanssa lastenvaatekirppiksella lauantaina ja mukaan tuli iso kassi vaatteita, about 13e. ( plus iso pehmolelu joka miehen mukaan meidän prinsessan oli vaan saatava...:p)
Mut kotona sit ku aloin niitä pesemään niin huomasin et perkule melkein kaikki oli koko 62,, ja just lähdettiin sinne ihan niitä pieniä kokoja hakemaan. No, tulevat hyödyllisiksi sitten myöhemmin :)

Jonkinlainen vanu&fleecehaalari pitäis viel löytää toukokuuta varten. Tuollakin suurin osa oli vasta 70cm alkaen ja yks 62, sekin oli iso ku perunasäkki. Eihän sellasta vastasyntynyttä pirpanaa voi 70cm haalariin hukuttaa..tai voi mut yritän viel metsästää jotain söpöö ja pienempää

Ylihuomenna mennään kattomaan tutun tutun vaunuja jotka haluis kauppaa meille about 50€ hinnalla (ei paha). Mut vaunut jo melkein 10v vanhat ja kahdella lapsella olleet et saas nähdä...

Tosta koosta meidän aikaanha ei ollu kokoa 50 tai 55, et pienin oli 60.. Että ei hirmunen vahinko ollu Jomsuli :)

Takaisin