Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on suunnitteilla joko Emmaljungan city crossit tai sit Brion Happyt. Emmä tosin tiedä oikeesti mistään mitään, mut vaunut sais olla sellaset, minkä kans mahtuu mennä bussilla(en tod haluu olla se mama, joka tukkii käytävät ja juuttuu jonneki ratikkaan tms) Ois ihanaa, jos sais uudet vaunut, mut jos mietin rahatilannetta ihan oikeesti, niin ei mul kyl oo varaa kumpiinkaan uutena. Sit ehkä pitäs hankkii ns. parvekevaunut, ku asun rivarin 2. krssa ja tuskin jaksan aina vetää vaunut perässäni ylös. Ja sehän vaan lisää näit kuluja. Sitteriks oon ajatellu Babybjörnin Balancea, niitki kattonu käytettynä, mut jotenki vitsit ois kiva vaan tilaa uudet :p

Meillä on vieläkin ajossa ilmaiseksi saadut 15 vuotta vanhat Emmaljungan yhdistelmävaunut :oops: Hyvin säilytettynä ja pidettynä toimii ihan hienosti. Kuomuosan kankaat vaihdoin kuopukselle, kun aurinko oli niitä haalistuttanu muuta vikaa ei ollu.

Mä kannatan tota sivuvaunua. Eipähän ehdi vauva heräämään kunnolla siinä äidin tai isin könytessä hakemaan ja itekkin pystyy paremmin jatkamaan unia ku vaan tuikkaa sen tissin suuhun. Meillä ei tosin saa sitä laitaa laskettua, mutta pinnis on aina ollu ihan meijän sängyssä kiinni. Useampana aamuna olen heränny siihen että vauva on vieressä masu pullollaan, mutta en muista häntä siihen nostaneeni tai syöttäneeni... Toisaalta aika pelottavaa kun noin automaatilla toimii.

Mie olen sitä mieltä että jos oikeasti haluat ne uudet punaiset briot tai vaikka sitten ne valkoiset emmaljungat, niin sitten tilaat. Mie oisin esikoiselle halunnu, mutten sitten raaskinu kun ajattelin että käytettynäkin saa ja halvemmalla. Ja sekös harmitti, vaunut on käytössä päivittäin ja joka päivä mulla on harmittanu kun en ostanut juuri niitä mitä oikeasti halusin.

Ainoa "vika" noissa meidän Emmaljunga duo edgeissä on et ne on aika leveät eli just esim julkisissa on vaikea mahtua toisten yhtä leveiden kans "vaunukuoppaan". Ja tietty autossa vie kans tilaa... Muuten rullaa hyvin ja vaunu/ratasosa on helppo vaihtaa...

Tänään shoppasin sit ekat vaatteet vauvalle. Olin anopin ja esikoisen kans stockalla ja sieltä tarttui Benettonia ja NameIt:iä superhalvalla. Niin ja harsopaketti :p Stockalla on hyvät harsot! Mukaan tarttui 56cm; "farkut" (siis sellasta pehmeetä ihanaa kangasta), 2 bodya, yhdet collarit ja sellanen neulehaalari (esim.kesällä bodyn kanssa vaunu-unille?) Ja sitten yks 62-68cm pitkähihainen paita missä lukee "I´m a little rockstar " :grin Mä olen kyllä niin paljon parempi shoppaamaan tyttöjen vaatteita. Tuntuu et niitä on paljon enemmänkin kun poikien vaatteita. Ja pojille on aika lailla vaan sinistä ja vihreetä. Kaipaisin turkoosia ja peruspunaista.

Meillä alkaa toi toinen makkari näyttää jo siltä että sinne sopii bebe tulla. Pinnisänky yms oheishärpäkkeet, hoitopöytä, lipasto alkustartti vaatteineen, ammekin odottaa käyttäjäänsä. Seinätkin sai väriä pintaan ja kevään aikana vielä jotain pientä lisäehostetta ku laitan pienet pensselit suhisemaan. Ihana ku huoneen ohi mennessä se näyttää jo siltä miltä kuuluuki, bebe vain odotellen :smiley-angelic003

Vaunut on vielä ostoslistalla. Ollaan kyllä käytettyjä ostamassa, vaikkakin esim just tuolta tori.fi näyttää olevan tosi korkeita hintoja myös niistä käytetyistä. Mut meidän budjettiin ei kyl kauheesti sopis ihan uudet yhdistelmävaunut, niin kovan hinnan niistä joutuu pulittamaan...Etsintä jatkuu :)

Turvakaukalo on kanssa vielä hommaamatta. Vaikka meillä ei autoa vielä ole(miehen työtilanteesta riippuen ehkä ens syksynä sitten) niin luulen et se on kuiteski aika pakollinen. Jos joutuukin joskus menee vaikka taksilla, niin haluun kyl et bebekin matkustaa turvallisesti. Ja perheen autoja saa kuitenkin lainata tarpeen tullen.

Niin, no jos meinaatte laitokselta mennä autolla kotiin niin tarvitte jo silloin sen kaukalon.

Voi että mä odotan niitä ekoja päiviä sen vauvan kanssa kotona kun sitä vaan nuuskuttelee ja tutustuu siihen uuteen perheen jäseneen.. Toisaalta elää ihan pumpulissa mut nyt kun on jo esikko niin ei ihan täysillä voi keskittyä siihen vauvaankaan..

....Ja tuli muuten ihan väärän otsikon alle mutta en osaa puhelimella siirtääkään.....

Hirveesti te olette jo hommanneet ja laittaneet valmiiksi. Ihanaa. Mie olen vissiin niin vanhanaikainen, etten uskalla ennenku ihan viime tipassa.

Hannan: et ole ainoa. Meillä tosin on jo kaikki hankittuna, kun kaksi lasta on ennestään. Mutta enpä ole kaivellut varastosta vaatteita enkä pinnistä. Pitäs vähän tehdä makkarissa muutostöitäkin, että mahtuu pinnis ja hoitopöytä, mutta ehtiihän sitä :) Täytyy vaan toivoa, ettei tää beibi synny ennen toukokuuta :)

Mäkin kuvittelen, että tässä on aikaa vielä ja ties mitä voi tapahtua. Mut meillä esikoinen on vasta kohta puolitoista vee, ja mun siivousinnolla ei ole muita kuin vaatteita laitettu pois silmistä. Esikoinen nukkuu vielä pinnasängyssä, joka varmaan jää suoraan pienemmälle isomman muuttaessa isompien sänkyyn. Hoitopöytäkin on vielä esillä, lähinnä vaippojen ja muun tavaran säilytystä varten.
Harkinnassa on vielä tuplarattaat vai ei. Toukokuussa esikoinen on vuosi ja 9kk, joten joutunee molempia vielä lykkimään tovin. Toivottavasti tää tulokas viihtyisi yhtä hyvin kantoliinassa kuin siskonsa, niin ehkä pärjätään aluksi noilla vanhoilla emmaljungan duo edgeillä. Oliko muilla about samanlaista ikäeroa tulossa? Miten te ajattelitte nämä vaunuasiat? Joku olikin jo hankkinut tuplarattaat :)

Mie hankin meiän jäbälle 10:nen viikon kesto loton (heh), jos vaikka tärppäis nii sais jäbä sen oman huoneen ja kunnon kokoisen kodin! Tää äiti ja isukkikin ois onnellinen, kaksin tää asunto ei haittaa muutenku 900e/kk vuokra kaksiosta on paljon. Ois nii kiva päästä laittelee pikkuselle omaa huonetta valmiiksi (mielessäni nään jo suloisen vaalean sinisel sisustetun huoneen) <3. Nyt ei oo ku makkarissa ikkunan ees oleva nurkkaus, et heti ku mennään huhtikuun puolelle nii isukki saa heivata atk-pöytänsä ja skittansa vahvistimineen muualle (ellei olla saatu isompaa kämppää jostai ennen sitä). Toivottavasti noi meitsin siniset karvamatot mahtuu siihe nurkkaukseen (miten sattuikaa mattojen väri olemaa oikea ja matot paikkaa vailla :D )

Meillä tulossa ikäeroa 2v 4kk ja tuplat hankitaan.

Lyyti, toi onkin niin vaikeeta, kun kesä voi olla lämmin tai kylmä.

Äitiyspakkauksen mukana tulee semmonen vanuhaalari, mitä ainakin itse ajattelin käyttäväni vauvalla viileillä ilmoilla ulkona toukokuussa. Se on reilun kokonen, mut ainakin alle mahtuu muuta vaatetta hyvin. Tai sitten joku fleecepuku.

Muutenhan vauvat on bodeissa ja pöksyissä melkein aina. Lämmönsäätely on niin erilaista kuin meillä isommilla.

Takaisin