Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tilasin tänään Bebesiltä tunikan ja alusvaatteet. Tähän mennessä on vaan äitiyshousuja ja sukkiksia. Vauvalle ei oo vielä muuta kuin Älskling-haalari, mutta alesta voisi jotain katsoa. Tekisi mieli ostaa oikein tyttö- ja poikavärejä, saa ne vaatteet sitten lahjaksi eteenpäin kavereiden syntyville vauvoille kun emme vielä tiedä kumpaa laatua on tulossa.

Maanantaina varmaankin ostoksille kunnon lastentarvikeliikkeisiin. Toivottavasti ei karkaa mopo käsistä.. :excited001. Ainakin vaunuja ja turvakaukaloa katsellaan.

Seppälässä on kyllä hyviä vauvan vaatteita aleissa!
Lindexiltäkin löytyy välillä -70 prossan hinnoilla kivoja lastenvaatteita, pojalla just yks paita päällänsä :)

Mä oon varmaan taikauskonen tai jotakin, koska vielä ei oo käyny mielessäkään ottaa mitään vauvatarvikkeita esille o_O Vaatteet pyöräytän koneessa varmaan vasta toukokuussa ja laitan ne sitten valmiiksi odottamaan. Sängyn ja hoitopöydän mies on joka kerta laittanu valmiiksi sillä aikaa, kun olen ollu valmiin vauvan kanssa sairaalassa. Ja tietty myös kiillottanu kodin meitä varten... :wink

Omaa haastetta tuo nuo isommat lapset, jotka kovasti haluavat auttaa kaikessa. Mihinhän nekin laittaa sitten kun synnyttämään pitäs lähteä, huoh. No eiköhän kaikki järjesty. Osaan mä ehkä yksinkin synnyttää, mutta ois kiva jos mieskin mukaan pääsis.

Hei te joilla on jo lapsia!
Paljon niitä vaatteita oikein tarvitsee sille naperolle esim ekan 3kk aikana? Tuntuu niin älyttömältä määrältä esim blogeista bongatut vaatevarastot vastasyntyneelle! Voiko sellanen nyytti oikeesti tarvita parikymmentä 50cm bodya? Tietty sitä pyykkiä tulee koko ajan mutta silti...

Vähän tarttis jotain käsitystä et mitä sitä oikeesti tarvii hankkia ja mikä on sit vaan extraa :)

Mulla on esim 56 kokoisia vaan 4-5 / vaateosa.. Joitakin on enemmän, koska olen ilmaisiksi saanut.. Mutta toi 56 koko jäi meillä heti viimeksi pieneksi ku poika oli jo 53 pitkä kun syntyi :)

Ja 60-74 sama juttu, pidän sääntönä sitä max. 5 kappaletta/vaateosa sillä tosiaan ne jää äkkiä pieneksi..
Ja meillä on niin paljon ihmisiä talossa ettei viittis ottaa vaan 2 kpl/vaate sillä ne hukkuu äkkiä muun pyykin sekaan, ja tykkään kun saa ostaa vähän komeita vaatteita :)
80-86 koossa olen alkanut haalimaan enemmän sillä se oli viimeksikin pitkäaikaisin koko vauvavaatteissa :)

Mulla on nyt lisäksi kaksi äippäpakkaushaalaria, 2 kevytvanuhaalaria, 2 makuupussia jne.. 1 tosi paksu lämpöpussi, Koska se on inhottavaa kun tulee pissat ja sit ei voi lähteä mihinkään, jos on märät vaatteet :/ Tunnissa se äippäpakkauksenhaalari ei kuiva ainakaan ilman rumpua (ja se muuten saattaa olla pieni jo seuraavilla pakkasilla :D, mutta siis aina se on hyvä että on kaksi kappaletta noita ulkovetimiä).. :)

Sit se on aina vähän arpapeliä minkä kokoinen vauva syntyy, että kannattaako koko kesän vaatteita ostaa jos onkin pieni vauva ja ne valmiiksi ostetut shortsit menevät vasta syksyllä..

Ja yökkärit on kans sellainen juttu että jotkut vauvat, kuten omani oli kuumaverinen ja jo synnärillä sanoivat ettei kannata kotona peitellä peittojen kanssa tiheään, tai ei peittoa ollenkaan ja kevyt yökkäri, poika syntyi syyskuussa eikä silloin enää ollut helteitäkään, jäi jotkut yökkärit kokonaan käyttämättä ja nykyäänkin nukkuu ilman yökkäriä..

Nyt olen ostanut vain max 2 yökkäriä / vaatekoko..

Muokattu viimeksi:
Juu ihan pieniä 50-56 senttisiä ei tarvi montaa vaatettakappaletta. 62-68senttisiä on ollut vähän enempi ja 74 eteenpäin vaatteet vaihtuukin vähän enempi muksujen myötä, kun porkkanasose yms ruuat ei aina irtoa koneessa niin, et viittis neljännelle asti kierrättää. Näitä 74-80 senttisiä meillä on jo ehkä triplasti noihin pieniin vaatteisiin verraten, kun lapset kuolaa/sotkee ruualla vaatekerran tai kaksi per päivä, enkä jaksa olla koko ajan pyörittämässä koneita. Ja konttaavilla vaatteet sotkeentuu ihan eri tahtia kuin pienillä vauvoilla.

Käytiin tänään miehen kanssa pyörimässä lastentarvike kaupoilla vertailemassa hintoja. Matkalla tarttui Papulle mukaan maailman suloisin body ja itselle masutuki niin pääsee sitten taas salille zumbailemaan ilman selkäsärkyjä. :)

Mä kävin tänää ostamassa turvakaukalon valmiiks, kun nyt oli joku välipäiväale niin sai edullisesti. :) Eilen tuli vähän alesta ostettua vaatteitakin ja tänään ihanaa kirahvikangasta et saan tehä housut pikkuselle <3

Minkäs merkkisen kaukalon ostit Suski88? Mekin ostettiin eilen Maxi-cosin kaukalo telakalla.

Onkohan imetystyyny miten tarpeellinen? Onko hyödyllinen ja miten? Mites toi rintapumppu hankinta? Riittääköhä joku käsin pumpattava 20-30e pumppu? Vai tekeeks sil mitään.

(Näin yks yö unta, et miul suihki tissit minne sattuu sitä maitoo...) :biggrin

Ainaki aventin käsipumppu on tosi kehuttu ja edullinen. Ite otin sähköisen, sitä voi käyttää käsikäyttöisenäkin, mut ku o krooninen tenniskyynärpää ni pelkään et käsikäyttöinen jäis sit kivun takia käyttämättä kokonaan.

Toiset tykkää imetystyynystä, itse en sitä ole oppinut käyttämään, joten meillä ollut aika tarpeeton.

Pumppua oon tarvinnut oikeastaan vasta kiinteitä aloitellessa, kun ei viitsi korvikemaitoa ostaa soseiden liestytykseen, kun muutamaan lusikalliseen menee niin pieniä määriä maitoa. Enkä ole alkanut kiihdyttämään maidontuotantoa pumppaamalla, vaan lapsi on saanut määrätä kysynnän. Ylimääräset pakotukset on hoitunut käsilypsyllä suihkussa.

Näitä ehkä suosittelisin ostamaan vasta tarpeeseen, kun lapsi on syntynyt.

Näiden kolmen kans olen pärjänny ilman imetystyynyä ja rintapumppua. Jokaista olen reilun vuoden imettäny ja sit siirrytty suoraan normimaitoon. Noihin soseisiin sain ite maidon joko käsin lypsämällä tai sit maidonkerääjän kautta. Mulla on maidontuotanto vastannu melko hyvin kysyntää, joten mitään kovia pakotuksia ei oo ollu. Ja sit ku tarpeeks täyttyy ni mulla kyllä myös tyhjenee tarvittaessa oli imijää tai ei :oops:

Millaista maidonkerääjää suosittelet neljän suora? Mieku oon iha hakuteillä näissä jutuissa.. Osaan ostaa vaunut ja sen semmoset mut tollaset on iha hepreaa vaikka oon yrittän nettikaupoist vähä lukee noita tuotekuvauksia, mut ois kiva tietää mitä mieltä äidit on ollut kys. tuotteista.

Mulla on ollu imetystyyny ja rintapumppu käytössä kummallakin. Ainakin alussa oli pakko pumpata, kun vauva imi niin vähän kerrallaan, että alkoi rintoihin sattua, kun maito pakkas rintoihin. Sain ehkästyä rintatulehdustakin hyvin. Maidonkerääjä on sellainen pieni pyöreä "säiliö" mikä asetetaan liivinsuojan paikalle sillä aikaa, kun vauva imee toista rintaa. Näin saadaan kaikki maito talteen.

http://www.ainu.fi/tuotteet/ainu-medela-maidonkeraaja

Imetystyyny oli erittäin tarpeellinen erityisesti esikoisen kohdalla, kun makuullaan imettäminen ei onnistunut. Esikoiseni syntyi sektiolla ja imetin häntä ainoastaan istualtaan. Sektiohaavan vuoksi pitkälleen meneminen ja sieltä ylösnouseminen olivat äärimmäisen hankalia, joten imetin esikoistani istualtaan myös öisin. Pieni vauva on helppo tukea rinnalle imetystyynyn avulla ja näin omat kädet saa levätä. Ja vaikka kuopukseni syntyi normisti alateitse, imetin häntäkin osittain istualtaan, jolloin imetystyyny oli tarpeen.

Takaisin