Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ostin tänään Anita-vyön, samasta paikasta mistä Arethakin. Oli kyllä hyvä palvelu. Löysin samalla tosi kauniin äitiys-/imetyspaidan.

Oon viime aikoina ollut vähän turhautunut siihen, miten kaikki vaatteet näyttävät oudoilta, kun en ole tottunut näihin kaksi kuppikokoa kasvaneisiin rintoihin ja muhkeaan mahaan. En enää tiedä, millaiset vaatteet mulle sopivat, joten uusien ostaminen on tuskaa ja oman vaatekaapin penkominen tuottaa sekin pettymyksiä. Onneksi Lapsenpäästäjän puodin myyjä jaksoi kantaa mulle paidan toisensa jälkeen, kunnes löytyi yksi, jossa en näytä valaalta.

Mimmma, kyllä joillekin tulee selkä kipuja vaikkei olisi isoa vatsaakaan. Kaverilla tuli jo viikosta 8 lähtien pahat selkäkivut ja valitettavasti kärsi niistä koko raskauden. Raskaushormonit löysyttää jokapaikkaa vatsakalvosta luihin asti. Toivottavasti pääset kivuista!

Huomasin muuten et se mun Anita-vyö onkin S-kokoa. Eli sopii normaalisti kokoa 38-40 käyttävälle... Tänään kokeilin siivotessa ja oli se vähän avuksi, tosin eilisestä oli selkä vielä niin kipee ettei panadolkaan vienyt kipua kokonaan pois...

Mä tilasin tänää kans S-koon Anita-vyön. Toiv. on oikeeta kokoa kun niistä piti valita ns. kokoa liian pieni.

Siis mitä? Tilasin Anitan-vyön tänää n. klo 13, mun sähköpostin mukaan se on jo matkustanu Turusta Helsinkiin, ja mul on syytä olettaa et saan sen käsiini huomenna! Empä oo nopeampaan nettikauppaan ennen törmänny, Ozbaby-niminen jos joku aikoo jotain vauvelikamaa tilailla :happy090

Mä en jostain syystä kyennyt edellisessä ootoksessa pitämään tuota Anita-vyötä. Mua ahdistaa jos jotain puristaa tuossa ylävatsalla ja vaikka tuntui kivalta tuolla alempana se tuki, niin ahdisti vaan suunnattomasti kun se tuli tuohon mahan päälle. Etenkin kun työ on osittain kyykkyilyä, kumartelua, istumista, autolla ajoa ja jaloilla oloa.. eli aika monissa asennoissa on kyettävä olemaan, niin ei sopinut, puristi ja ahdisti, vaikka vyö istui niin kuin pitikin mielestäni.

Mietinkin, et saisko jostain sellasta vyötä, mikä tukis vaan tuolta mahan alta. Ehkä apuvälineestä, mut seuraavaan neuvolaan on aikaa melko pitkästi..

Noi tukivyöt on oikeesti ihan loistokeksintö. Mut ihan infoksi: niitä on kahdenlaisia. Toisessa on tuo osa joka tulee vatsan päälle ja toiset ovat ihan vaan vyönmallisia. Jälkimmäinen on paljon tukevampi, joskaan ei tue niin paljon vatsaa.

Itselläni oli alkuun käytössä tosi pahojen alaselkäkipujen vuoksi tuo jossa ei oo tota mahan peittävää kaistaletta. Ja se olikin alkuun ainakin itselläni tosi hyvä, kun maha oli vielä melko pieni. Se sopii ehkä enemään sellaista työtä tekevälle, missä ei istuta. Istuessa sen yläreuna saattaa painaa vatsaa.

Kannattaa tosiaan valita kokoa pienempi. Ja niiden pitäisi kyllä kestää koko raskauden, koska vatsaosa venyy ja ei raskaus levennä niin paljoo lantiolta mihin tukiosa asettuu. Niissä on siis tarrasäätö.

Tampereella ainakin Muksutalli Lielahdessa myy niitä. Hinta jotain 30-40 euroa (molempien). Ja siellä oli kyllä myös mukava palvelu.

Tänään ois luvassa shoppailua pikkuiselle (tarvittavat puuttuvat koot), mies hakee hoitopöydän ja varastosta tulleet pestyt vaatteet pääsevät lokeroihinsa :)
Myös puklurätit hommaan tänään ja jotain muuta pientä ;)

mä luulen että en viitsi tehdä enää mitään hankintaa tähän viimeiseen raskauteen. Vaikka tiedän et SI -vyö ois hyvä myös synnytyksen jälkeen, koska mulla on ainakin häpyliitos kipuillut n.6kk synnytyksen jälkeenkin, niin ettei ole mitään pomppivaa liikuntaa voinut harrastaa.

Et jos ei kivut äidy kamaliksi, niin yritän pärjäillä vanhalla konstilla, että liikuskelee vähän koko ajan eikä jämähdä paikalleen. Pelkkä lepo ja pitkällään olo on varmin konsti saada itsensä ihan totaalijumiin ja liitoskipukierteeseen raskaanaollessa. Sen takia yöt ja aamut on mulle ollut pahimpia liitoskipujen kannalta.. Tarvittaessa kysyn neuvolasta että sais apuvälineestä sen vyön siksi aikaa kun tarvii.

Mä en jotenkin vieläkään uskalla hankkia mitään vauvalle. Tosin aika paljon on jo esikoisesta. Mut uudet puklurätit ja peppupyyhkeet pitää hankkia. Ja jos se on poika niin vaatetta myös. Varasto on täynnä tytön vaatetta mikä pitää sit tietty pestä ja käydä läpi anyway... Jätän varmaan aika loppuun nämä käytännön valmistelut, täytyy vielä keksiä mihin ne vauvan vaatteetkin laittaa...... :eek:

Oon hillinnyt itseäni aika hyvin shoppailuhimojeni kanssa. Meillä on kyl sellanen tilanne että saa(pakko) kyllä ostaakkin paljon kun ei oikeestaan saada lähipiiristä keltään mitään. Ajattelin vetää tälläsen after xmas-spurtin ja etsin tori.fi:stä kaikkee tarpeellista. Nyt kun on auto vielä tovin aikaa lainassa niin on helpompaa niiden roudaaminenkin. Käytetyillä mennään meillä, jos ois miljonaari ostaisin kaiken uutena ja kiiltavänä mut tosi hyvää kamaa tuoltakin näyttää löytyvän. Pinnasänky ja hoitopöytä ois siis kohta matkalla.

Vaunujen kanssa pohdin aamusta iltaan, niitäkin on miljoona erilaista ja merkkistä ja tiedä niistä nyt mikä on hyvä ja mikä ei. Ja tarviiko kaikkia ominaisuuksia todellakaan. Ja hintahaitari on jotain uskomatonta, tai ainakin mulle kuulostaa ihan älyttömältä maksaa joku vajaa tonni yhdistelmävaunuista! (toki ne menee sitten vuosia yms mut silti :eek:

Tuli muuten mieleen että mikäli meille on tulossa poika niin meillä on ihan älytön kasa tyttöjen vauvavaatetta jota voin sitten lahjotella eteenpäin... tai jos jollain on sitten vaihtaa poikien vauvavaatteisiin?

ImageUploadedByVau Foorumi1388149090.177046.jpg

Tässä melkein kaikki vanhat vauvan vaatteet ja pyyhkeet koko 56-68 pestynä :D Ja tänään hain alesta pussillisen lisää uutukaisia, siinäkin 45 e tuli säästöä kun vähän kierteli!! Nyt on kaikki vaatteetkin valmiina ja me käytetään miehen tytön äitiyspakettikin luultavasti kun 2011 vuonna se oli poikamainen ja heillä jäi se käyttämättä niin sieltä tulee sitten ylimääräisiä myös . Pinnasuojat, ja muutama vauvapeitto pitää vielä pestä, juuuu :) Lakanat onkin jo pestyinä kun tyttö käyttää samoja :)

Muistan kun viimeksi jätin viime tippaan kaiken pesemisen, olipahan pesänrakennusvietille tyydytettävää - onneksi nyt on kevät tulossa niin voin tämän kaiken hääräämisen sijasta istuttaa kukkia ja laittaa pihaa kun nyt sellainen on <3

Meillä tota pyykkiä tulee aina Tyttöviikolla, niin hyvä takoa silloin kun rauta on kuumaa :D Eli nyt kun on energiaa!

Puklurättejä ei löytynyt, eikä hoitopöydän päällistä raaskinut vielä ostaa kun senkin saattaa saada lähipiiristä ilmaiseksi :)
Sitteri, istuin, leikkimatto ja mobile saavat jäädä ihan viimeisiksi hankinnoiksi, pinnasänky ja syöttis löytyy onneksi myös..

Edit: tänään mies sitten sanoi että hänellä on tyttären vanhat leikkimatto, sitteri ja muuta pientä tallella :D Tosi hyvä etten kerennyt tilaamaan!!

Muokattu viimeksi:
oon vissiin sit "outo lintu" näitten hankintojen kanssa, mitään ei ole vielä ostettu vauvalle/itsellenikään. Ajattelin että niin pitkälle ku päästään omissa vaatteissa niin mennään ja sit jos tarvii niin ostetaan mamma housut ym. Vauva juttuja aattelin vasta ostella sit huhtikuussa :D

Minäkään en ole vielä ostanut vauvalle mitään. Tarkoitus kyllä oli aloittaa hankintojen tekeminen nyt joulun jälkeen, mutta se siirtyy nyt sitten vielä kunnes selviää miten tässä käy. Tuonne toiseen keskusteluun kirjoitinkin, että aamulla piti vuodon takia lähteä päivystykseen. Päivystyksessä selvisi että istukka on alhaalla ja kohdun suu on vähän auennut. Sairaslomaa tuli 12.1. asti. Vuodelepoa määrättiin. Jos tilanne ei parane, hankintojen tekeminen taitaa jäädä nettikauppojen varaan ja miehen vastuulle..

Itselleni ehdin ostaa yhdet housut ja takin, parit housut ja paidat sain kaverilta.

Eka alennusmyyntikierros tehty. Mukaan jäi kahdet mammafarkut henkalta. Olivat vaan 15 € kipale niin tuli ostettua vaikka tarkoitus oli pärjätä vaan yksillä mammiksilla niin kauan kun vaan menevät päälle. Toiset otin vähän isommassa koossa, joten vaikka tässä tuntuu laajentumista tapahtuvan joka puolella niin sietäisi sopivan loppuun asti. Lisäksi mukaan lähti normimalliston trikoopaita joka sopi kuitenkin tosi kivasti pötsin päälle, malli on pidempi ja levenevä.

Sitten löysin tosi hyvän malliset alkkarit, joista toivon saavani riittävästi masutukea kun lähdetään huomenna sinne lumilomalle. Jaloilla tulee oltua paljon ja ehkä jopa skimboilla. Noi oli ihan normimalliston tukialkkarit, mutta kun riittävän ison koon niin ylsi komeasti mahan yli ja tuki tuntui ainakin kopissa mallaillessa just sopivalta. Mahan alapuolen tukea noissa ei ole niinkuin tukivyössä, mutta vielä en ole sellaista kokenut tarvitsevanikaan.

Ja tuli pienellekin ostettua sitten esimmäiset vaatteet vaikka aika heikot alet oli vielä niissä liikkeissä missä kävin kurkkimassa. Normihintaisia ehtii kyllä ostella myöhemminkin. (ja munhan piti muutenkin ostaa kaikki kirpparilta... :rolleyes:) Seppälässä oli -50% laarissa pientä kokoa sen verran että sieltä nappasin pikkuruisen bodyn ja 62 cm unihaalarin, trikoo"farkut" ja aivan ihanan keltaisen karhupaidan. Aika tyttömäistä kuosia valikoitui kun jotenkin kaikki kivat värit ja kuvionnit on selkeästi tyttö/poika koodattua. Ainoastaan valkoisissa tuli vastaan neutraalia vaatetta ja en tykkää yhtään valkoisista vaatteista. Omaan silmään istuu huomattavasti paremmin ne tyttöhyllyjen värit eli saattaisi olla että vaikka olisi luvattu poikaa (tai sellainen putkahtaisi) niin mun ostoskoriin päätyisi fuksiaa, violettia, keltaista ja oranssia.

Takaisin