Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tossa Kelan muutoksessa on se hyvä puoli, että ne ovat ryhtyneet hoitamaan hankintansa aikaisemmin ja hankkimaan vain sen verran pakkauksia, kuin vuoden aikana odotetaan menevän... Ei siis enää edellisvuotisia pakkauksia vielä loppukeväästä, vaan vaihto osuu lähelle uuttavuotta. Onhan se selkeämpää niin. Mutta vaikea tosiaan ymmärtää, mitä harmia taktikoinnista on. Itse en jaksaisi taktikoida, paitsi tietenkin siinä tapauksessa, että pakkaus muuttuisi jotenkin rajusti huonompaan suuntaan.

Pikkuvauvan vaatteita käytetään niin vähän aikaa, että mulle kelpaa kaikki mitä pakkauksesta ja kavereilta tulee. Ollaan saatu jo sen verran kivoja käytettyjä bodeja yms., että ei jouduta ostamaan noita pienimpiä vaatteita lainkaan uusina.

Juu, julkisia kun ovat, mut vuoden 2014 juttu on arkistoitu, et pyytämällä ja maksamalla vaa saa...... Hmph!! Jälki-ilmotuskin on arkistoitu, plääh.

Mä oon hommannu meidän pienelle jo H&M:stä semmosen vaatesetin, missä oli body, pipo, puolhousut ja paita. Sit oon H&M:stä ostanut pienelle kaks yöpukua. :) Kaverilta sain joululahjaks bodyn ja semmosen unilelun. :) Itselle oon hommannu mammapyjaman, -farkut, -talvitakin, -paitoja.

Miehen serkku oli hommannut meille joltain tutultaan ilmaiseksi puunvärisen pinnasängyn. Hyvä kuntoinen on, mutta mies saa hioa ja maalata pinnasängyn valkoiseksi. :)

Ääh, mä jo innostuin et nytkö se 2014 ä-pakkaus on selvinny :p Mä tykkäsin näist vuoden -13 retroväreistä ja mua pelottaa et huonompaan suuntaan menee. Noh, viel täytyy sit "jännittää".

Mua jännittää tällä hetkellä eniten se, mitä kaikkea me saadaan jouluna. Lapsen molemmat mummot ovat periaatteessa käytännönläheisiä ei-turhaa-krääsää-tyyppejä, mutta ilmassa on merkkejä siitä, että molemmat ovat vähän seonneet tästä vauvasta... voi olla, että joulun jälkeen meillä on hirveä vauvatavaravuori.

Mie oon taas sitä mieltä, ettei meille oo tulossa mitään vauva aiheista lahjaa tai en ainakaan oottaisi. Anoppi ei haluu hankkia mitään vielä.. Varmaa uskaltaa sitten vasta, kun vauva on syntyny.. Ja tai no omista porukoista en oo niinkää varma. Se mummo on sekasin. Paitsi sekin rauhottunu, ettei joka kerta vauhkoo tori.fi:ssä katotaa nyt yms... :p

Meilläkin kyllä ollaan tylsiä ja ainakin ihan vauva-aika mennään vanhoilla vaatteilla. Uutena ostan hiusharjan, kynsisakset ja hammasharjan. Ä-pakkausta emme ota. Esikoisen pakkaus on vielä tallessa. Tosin, jos syntyy tyttö, niin ehkä on ihan pakko hankkia jotain punaista ja vaaleanpunaista :)

Mie ootan kans, et jos se on tyttö niin pääsen shoppaa kaikkee kivaa. Mut tyttö kulkee kyl pinkeissä! (sori vaan beibi) :biggrin

Joku vuosi takaperin olin muksujen kans uimahallissa. Pukuhuoneeseen tuli äiti pienen tytön kanssa. Katsoin todella kateellisena, kun äiti puki tytölle päälle sellaisen rimpsu-uimapuvun. Olisin niin halunnut pukea omallekin lapselle sellaisen. Tosin meidän pojat ei ehkä ois tykänny, jos äiti ois ehdotellu tyttöjen uikkaria :grin

Suurella todennäköisyydellä en ota pakkausta (ylläri). Varastoja kaivelemalla löytyy ehkä 3-4 pakkausta, tosin onhan osa vaatteista jo niin lahjakkaasti pulauteltuja että on pois heitetty, kun ovat usealla kiertäneet. Eihän noi ihan pienten vaatteen juurikaan muuten kulu ku pesussa, konttaaville onkin saanu olla melkein aina uusia hankkimassa. Uutena hankin samat ku Hannastiina12. Edelleenkään en ole hakenu mitään mammakamoja, enkä vauvatilpehöörejä varastosta. Jos vaikka jouluks hakis suuremmat housut :p

Mä haluan kans äitiyspakkauksen. Kaverin äiti oli pessy ja laittanu talteen hänen syntymästä tulleen paketin - mieti, miten hieno lahja 30 vuotta myöhemmin kun kaverin esikoinen syntyi. Ite haluaisin jokaiselle lapselle (jos useampi siunaantuu) saman. Siihen vois sit ostaa uuttakin tulevalle vauvalle. Ja saahan ne eteenpäin vaikka lapsenlapsille tai sukulaisille tai naapureille jos omat lapset ilmoittaa ettei lisäänny.

Toi pakkauksen säästämisajatus on tosi ihana. Meiltä kyllä suurin osa vauvakamoista lähtee sitten ku tämä nelonen ei niitä enää tarvii. Olen niin kyllästyny niiden säilömiseen. Jotain toki säästän esim. vaatteet joilla vauvat tulleet sairaalasta kotiin ja jotain lahjaksi saatuja töppösiä yms. Neljä äitiyspakkausta veisi kuitenkin aika paljon tilaa ja kun lapset kasvaa ni tarviivat muille romppeilleen säilytystilaa ja niitä pitäs semmonen parikymmentä vuotta tuolla katella. Ei onnistu mun hermoilla :grin

No meiän porukoilla on onnistunut toi hamstraaminen hyvin nois miun ja pikkuveljen vauvan vaatteis ja tavaroissakin. Mm. miun aikanen syöttötuoli ja pinnasänky ja mitähä kaikkea ja sitten monta pahvilaatikollista vaatteita jne. :D Pinnasängyn otan itse omalle vauvalle käyttöön, mut syöttis saa jäädä mummolaan :P

Meilläkin farkku alla :) Esikoista synnyttämään tosin mentiin vielä AMG mersulla mutta nopeasti vaihtui sitten käytännöllisempään farkkuun.
Itse en ole nyt tälle tulokkaalle ostellut oikein vielä mitään. Esikoinen tyttö ja tyttöä lupailivat niin en taida ainakaan vaatekaupoille eksyä tällä erää. Ja neutraaliakin vaatetta löytyy joten ei paniikkia :) Vaunut yms löytyykin...

Mun oli jo reilu kuukausi sitten ihan pakko ostaa itselleni äitiyshousuja, kun ei enää pysty tavallisia pitämään varsinkaan töissä. Toisessa työpaikassa kun vielä pitää olla suorat housut, niin ei voi millään löysillä kollareilla olla. Samalla tuli sit pikkuselle ostettua h&m:ltä sellanen tikrusetti <3 ei vaan enää pystyny vastustaan kiusausta. Muuten ei oo tullu vielä mitään hankittua, kun täällä päin kaupois kaikki joko punasia tai sinisiä. Tosin rattaat ja pinnasänky on meillä jo tiedossa kun saadaan niitä miehen perheeltä. Äitiyspakkauksen aion kyllä ottaa, kun meillä ei mitään kuitenkaan sillain ole, kun esikoinen kyseessä kuitenki. Auto täytys vielä pistää vaihtoon, kun rupee jo oleen vähä hankalaa ittelläki mennä istuun, kun kuitenki urheiluauto kyseessä, niin ei ihan tarkotettu vauva-arkeen :D tosin on meillä toinen auto sit sellanen jossa vaaviki menee.

Oon koittanut pysyä lujana ja olla ostamatta vauvanvaatteita uusina, ainakaan ennen kuin olen ehtinyt koluta kirppikset ja ystävien kaapit... mutta nyt mä näin flunssapäissäni Etsyssä mm. tämän vastasyntyneen hatun enkä pystynyt pysäyttämään itseäni:

il_340x270.537109247_l1o2.jpg

Takaisin