Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on Mitsubishin Pajero vm.98. Ihan oikea maasturi eikä mitkään city-käppänä. Peräkonttiin mahtuu tuplavaunutkin sen kun vaan nostaa. Tarvittaessa saa 7-paikkaiseksi, mut sit ei oo peräkonttia. Tykkään ihan hirmuisesti ajaa tuolla vaikka 10 vuotta sitten ilmoitin miehelleni, että en aja tuolla metriäkään. Näin talvella hyvä, kun tohon saa tarvittaessa 4-vedon päälle. Ei jää hankeen jumiin :)

Meillä on seittemän paikkanen tila-auto, jossa joka penkin saa erikseen irti. Se on aika kätevää ku voi järjestää lapset eri puolille autoa ja saa jäämään lattiatilaa sitten tavaroille. Tosin mietittiin tossa, että meillä on varmaan eessä boksin osto katolle, että saa tavarat mahtumaan sinne. Autoon pitäs laittaa 6 ihmistä, koira (säkä 65cm, paino 30kg ja taitaa vielä kasvaa...), vaunut ja kaikkien tavarat... Tai sitten nikkaroin sinne pienet hattuhyllyt, joihin jokainen voi sijoittaa omat välttämättömimmät käsimatkatavaransa ja mitkä ei sinne mahu ni jää kotiin :grin

Toinen auto meillä onkin tommonen 4 hengen kauppakassi. Sinne mahtuu siis ehkä minä, vauva ja koira. Loput voi kävellä perässä... Tai ehkä jatkossa mennään reissuille noilla kahella autolla :wink

Joo, auto tarttis ostaa. Meillä on kyllä iso auto, mutta se on jo sen verran vanha että kannattais vaihtaa. Mutta sinne pitäis mahtua vaunut, kaikki kamat ja rottweiler häkkeineen takaluukkuun joten taidamme sittenkin ostaa bussin! :confused: Argh, nykyajan autoissa on niin pienet tilat että eihän sinne mahdu edes isompi kauppakassi...

Joo, eilen just manasin, että kyllä mm. miun iskän Opel Asconassa -83:ssa siis ei siin pienemmässä uudemmassa mallissa. Niin oli helkutin tilava takakontti, ei ollu mitää vaikeuksia vaunuja saada sinne! Nykyään on vielä kontit muotoiltu niin, että ite konttiin kyllä mahtuisi, mutta se aukko mistä ne pitäs sinne saada!! Mur. Minulla on ton Avensiksen kanssa kyllä todellakin fingers crossed, että ne mahtuis just ja just!

Sepä se, vaikka tilaa olisi niin se aukko on niin pieni!!!! Sitä tässä on manattu!!! Ford mondeossa on tällä "tutkimustiedolla" tilavin. Siis sellasista autoista mihin meillä on varaa ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mekin tossa mietittiin et pitäs hommaa isompi auto, kun meidän pieneen Kia Rion ei oikeen mitään taida mahtua.. Plus et siel ei oo ilmastointia ja kesällä sinne totaalisesti kuolee kuumuuteen. "Anoppi" tarjosi heidän isoa Renaultia vaihdoksi, mutta enpä tiiä. Pitää katsoa. :)

Miun eka auto oli Mondeo -98 ja siinä oli kyl tilava kontti! Tosin sehä oli sen ikäsistä vissiin suurimmasta päästä muutenki ko. auto. Ellei suurin! Niinkun näistä tavan merkeistä ei siis mistää jenkkijätti kaaroista.

Mulla on Renault Laguna ja tykkään sen selkeälinjaisesta ja ISOSTA takakontista. Tosin sitä on vasta testattu Ikea- ja huonekalukirppislöydöillä :rolleyes:

Sitten en tiedä että kun jos tulee tarvetta mennä koko poppoolla (eli miehen nyt 4 & 6-v:t mukana) niin ei taida yhteen autoon mahtua kaikkien ipanoiden turvapenkit. No, sit mennään kahdella.

Pitäis varmaan alkaa funtsia pinnistäkin. Meillä on tooooosi ahdas makkari eli kaikki mahdolliset laskulaidat ja vipstaakit tarvitaan että sinne pääsee käsiksi. Sukulaisillä olisi jotain perushäkkejä tarjolla mutta taitaa joutua muualta hankkimaan.

Miten pääsen täältä vau.fi omien sivujen kautta katsomaan ja mahd. perumaan tulevan kirjapaketin, kun liityin sellaseenkin. Kirjeessä sanotaan, et omilta sivuilta pitäisi pystyä, mut mie hölmö en löydä omilta sivuilta sellast kohtaa......

Joo kiitos! Mut en kyl löydä tuoltakaan tulevaa pakettia... :eek:

Eiku joo, eipä mittään ennee....

Me ostettiin tuollanen -06 VW passat, ja kyllä olin ihan ihmeissäni että miten iso kontti siinä on. Saattaa olla että mahtuu jopa koirakin sinne vaunujen sekaan:D

Hommasin kolmannet mammahousut ja otan ne tänään käyttöön. Parempi mennä leffaan niin ettei purista :) vauvalle ostin ekat pöksyt ja bodyn ja pipon, se oli hennesissa sellanen söpö setti. Hennesissä ei ollu pienii kokoja skinny -mallisista housuista :( ne on netistäkin loppu!!

Mie oon todennu, et Soaked in Luxury tavan legginsit on ollut parhaat tähä asti. Mamma legginsit h&m iha hirveet eikä ton oston jälkee tee miel ostaa yhtää enää mammahousuja! Noi SiL-leggarit on sopivast joustavat ja yltää reippaasti yli mahan, mut noi mitkä miul on nii ei kovin paksut.

Mä oon huomenna menossa ostamaan vaunuja. Ehkä vähän ajoissa, kun ei mahakaan vielä näy, mutta pakko alottaa pikkuhiljaa tää tavaroiden haaliminen, ku ei kuitenkaan sit keväällä oo varaa ostaa kaikkea kerralla. Me päädyttiin teutonian spirit s3 vauniuihin. Toivottavasti ei tulla pettymään. Ainakin vaikuttaa laadukkailta ja pelkkää hyvää olen niistä lukenut.

Meille todennäköisesti tulee huomenna postis ne crescentin vaunut! :)

E: Eikä kyl tuukkaa varmaa huomenna viim. ylihuomenna! Turun Itella jumii aina..
E:E: Kauhee stressi alkaa olla, et pitäs olla suurin osa hommattu jo, kun eihä tonne oo, kun 5 kk ja voi olla jopa, että vähemmän, kun 5kk jos se päättää putkahtaa huhtikuun puolella. Sitteri on, yhdistelmävaunut tulossa, sänky ja syöttötuolit on.. Kaukalo pitäs hommata ja sit kaikkee muutakin.. Huihai, ihan jänskättää mite sitä kerkee ostelee kaikkee, kun aika menee ja kuukauden budjetti on rajallinen.. Iha pää pyörällä.. Noi isommat nyt on tajunnut ostella ja laittaa hankintalistaan....

Last edited by a moderator:
Meillä on jo hankittu sänky,vaunut,turvakaukalo tiedossa,jonkin verran olen hankkinut vaatetta ja pikkasen myös saanut. Jos sitten vuoden vaihteen jälkeen kattelis hoitopöydän ja vaatekaapin sekä sitterin. :)

Mullakin lista valmiin mitä ostetaan joulun jälkeen kun asutaan jo uudessa asunnossa, sekä sitten kevään lähestyessä lisää :) Mulla on neuroosi vauvan tuotteiden yms. Kanssa, tein siis listan jo mitä tulee hankkia vauvalle kaappiin pari kk ennen laskettua (vauvan särkylääkkeistä lähtien), haluan nauttia vaan siitä vauva-arjesta enkä jättää viime tippaan asioita <3 ;D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mä löysin torista just sopivan pinniksen halvalla ja olisi ihan tossa parin korttelin päässä. Mies on vaan sitä mieltä että liian aikaista hommata nurkkiin... No, totta sekin - meillä on niin ahdasta että ei tota viitsis vielä sisälle raahata. Mutta eihän se ny häkkivarastossa paljoo tilaa veis :rolleyes:

Takaisin