Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse ostan lapsille paljon me&i:ta, poppia, noshia ja metsolaa, toki meiltä löytyy halvempiakin merkkejä kirpparilta ostettuna. Mutta jos uutena ostan panostan erityisesti eettisyyteen, laatuun ja ekologisuuteen (eli mahd vähän myrkkyjä vaatteissa ja kestävät myös sisaruksille) Uutena meille ei yhtään henkkamaukkaa eksy, mutta kirppikseltä ostettuna tulee mukaan kierrätys, joten silloin ne hyväksyn.

Minusta on vaan hirveä ajatus, että itsellä tai lapsella olisi päällä lapsen nälkäpalkalla tekemä vaate. Mutta en paasaa tästä asiasta enempää. Mulle vaan yksi tärkeä kriteeri vaatteiden valinnassa. Ja pakko oli sanoa, kun moni on täällä kauhistellut tiettyjen merkkien suolaisia hintoja.

Jahka tästä tokenen, niin vien itseni ens viikolla ostoksille. Tarvitsen ainakin sen kotiutumis(nalle)haalarin ja pikku pipoja. Ja itselleni kosmetiikkaa, koska pitäähän se sairaalakassi kohta pakata.

mie en ota meikkejä mukaan saikkuun.. en vaa todellakaa oo meikkaamas siel, kun en oo hirveest meikkaillu muutenkaa. VAIKKA oishan se kiva olla edustavampi kuvissa.. Mut njäääh.. :rolleyes:

Mäkään mitään meikkejä, mut shampoita ja ihovoiteita ja huulirasvoja ja sit tarvitsen sellaisen kunnon ns. saunasienen, millä voin rapsutella kutisevaa nahkaani suihkussa... Hampaidenpesuvälineet pitää olla ja useampi huulirasva, koska yks menee aina hukkaan. Haluan toimituksen jälkeen kunnon suihkuun!

Mullekin olis kamala kohtalo, jos olis huulirasva unohtunut! Voin kuvitella, että se on se mun pieni hemmotteluhetki sen sairaalakamaluuden keskelle, halvalla pääsee :D

juu pesujutut ja tollaset perushygienia jutut of course! juu mieki haluun suihkuun heti... Mie INHOONN olla vähänki PASKASEN olonen.. mie oon likasena nii kyrpiintyny, että! argh..

ois vaa kiva päästä toimituksenki välis suihkuu.. mut tuskin. jälkeen päästävä kuiteski right now.

Pääsee siinä välissäkin :) ja heti sen jälkeen kun on ne jälkeisetkin syntynyt! Olin ite vaan niin heikkona etten kyenny istumaan edes suihkussa kun meinas taju lähtee!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ja itsehän menin heti 20 min toimituksen jälkeen suihkuun :D Kun oli sitä omaa pissaa ja lapsivettä vaatteet ja hiukset täys, tuntui ällöltä että joutui ottamaan puhtaan, vastasyntyneen vauvan niin likaisena vastaan. Nimim. Yks bakteerikammoinen!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mä tarttisin varmaan vauvalle vielä pienen pienen myssyn. Koska luulen, että jo ostamani ovat liian isoja. Ja pienet lapaset. Ehkäpä kysyn siskolta lainaan. Muuten viittä vaille sairaalakassi ja vauvakassi olleet jo kauan valmiina. Ehkä vaihdan ne vaatteet vielä, jotka siellä odottaa. Ystäviltä sain kaikkea kylpyöljyä ym, joita mun piti vielä kaupasta katsella. Nyt on oikeestaan melkein kaikki. Tuntuu mukavalta kun kaikki on kunnossa. Kunhan en enää eksy shoppailemaan mitään kun tilikin tuli ja meni... :rolleyes:

Mulla on vielä noita rasvoja yms hankkimatta. Eilen esikoinen sanoi olevansa hyödytön, kun ei saanut laittaa ruokia jääkaappiin. Täytyy tänään pistää esikoinen hommiin ja alkaa täyttämään noita hoitopöydän laatikoita vaipoilla yms.

Meiltä puuttuu se Flexi amme mikä löydetään joko viikonloppuna Tampereelta tai sit netistä tilaten. Kestovaippoja on pakko hamstrata vielä aika paljon. En mie nää et paljon muuta tarvittais. Tuntuu et Tontulle vaatteita riittää vaikkei ite olla ostettukaan. Nyt kun kaikki on puhunu noista haalareista niin vähän tekis miel joku ostaa kun onhan toi pakkauksen haalari sen verran iso

Aattelin mennä etsimään niitä nallehaalareita tänään, niin ja sairaalakassiin varusteita itselle.

Mies oli niin liikkis eilen: se ei ole juuri kommentoinut vauvan vaatteita, vaan jättänyt homman mun haltuuni. Oon laittanut vaatteet suunnilleen koon mukaan läpinäkyviin muovilaatikoihin hoitotason virkaa toimittavan makkarin pöydän päälle. Eilen mies tiiraili laatikoita, että mikä tuo on tuo kiva leijonakuvioinen tuossa, että voisko vauvan tuoda tuossa kotiin laitokselta. Harmi kun se taitaa olla vähän suuri, mutta jos mä löydän vielä samanlaisen pienempää kokoa, niin ilman muuta ostan.

Apropoo, niksipirkkaheitto tähän väliin: ostin sellaisen kestomallin värin- ja liankerääjän pyykinpesuhommia varten. Aattelin, että kun noita vauvanvaatteita nyt on sekä uusia että vanhoja ja vähän sen ja tän värisinä, niin kokeilen kirjopyykissä. Koeajelun perusteella kerää ainakin likaa.

Oisko ollut Citymarketin pyykkiainehyllystä bongattu. Ihan markettituote siis. Oli kestomallia ja kertakäyttöisiä. Otin tuon kestorievun, pitäisi toimia n. 30 pesua. Hintaa oli jotain kuus euroa.

Takaisin