Pienokaisen nimi?

Itselläni on melko varma kutina pojan nimestä. Mies ei haraa kauheasti vastaan. Alkuun suunnittelin toista ja kolmatta nimeä veljeni ja miehen nimien mukaan, mutta tulinkin siihen tulokseen, että kyllä kaveri on ansainnut ihan omat nimet. Lyhyet ja ytimekkäät, koska sukunimi on pitkä ja harvinainen.

Jonna, meillä sama tilanne. Mun eka reaktio miehen ehdotuksiin on aina no ei. Hänen reaktio mun nimiin outo katse, et kai sä tosissaan. Onneksi on vielä aikaa (toivottavasti), odotan ahaa-elämystä joka loksahtaa ja tuntuu oikealta. Me, the dreamer. ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meil ei oo edelleenkään mitään hajua nimestä ja en usko et tulee kovin helppo päätös kun kummankaan ehdotukset ei toiselle sit sovi :grin Jos poika tulis niin tietäisin melkeen jo valmiiks nimen, mut jos se nyt tyttö oikeesti on ni sit en kyllä yhtään tiedä minkä haluisin antaa :confused:

me yks ilta puhuttiin taas nimistä ja vaikka aika selvillä ollaan jo niin silti jotain käden vääntöä on viel.... sit mä erehdyksissäni rupesin ehdottaa et keksitään molempien lemppareista yks ihan uusi nimi et esim. Kalle ja Ilmari niin sit tulis Kalmari.... Arvatkaa vaan onko mulla nyt jonkun sortin Kalmari mahassa :confused:

Mä muuten aloin nyt miettimään, et aiemmissa raskauksissa oon saanu lomakkeen, johon on saanu laittaa toiveita kivunlievityksestä yms. ja sit nimet tytölle ja pojalle mahd. hätäkastetta varten. Nyt en ole moista lomaketta saanut. Oletteko muut täyttäneet tollasta lomaketta?

mä sain jo ihan ekoilla neuvola kerroilla ja palautin jo kauan kauan sitten.... ettei olis unohdettu antaa...?

Mä luin tos yks päivä sellasta nimi kirjaa ja rupesin kauhiasti nauraa et pitäskö tytölle antaa nimeks Onerva Kanerva kun meidän pojan etu nimi alkaa K:lla ja toinen nimi O:lla :grin Siin ois lapsi raukalla harjottelu kyllä :grin Ja tuo Kalmarihan on oikein hiano :p Mä oisin voinu haluta pojasta Jalmarin :grin

Meidän piti täyttää nettiin semmonen lomake mis kysyttii nimet hätäkastetta varten..raskauden puolivälis muistaakseni se täytettiin..siin samas oli joitain tietoja sit sairaalalle..

Meilki on toi nettijuttu, mut kukaa ei sanonu, et sinne pääse enää talletuksen jälkee lisäämää juttuja..

Ei ole mitään lomakkeita ollut. Eikä edelleenkään ole liikelaskentaa käsketty tekemään... Huoh!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ihan totta? Mä sain viime kuussa neuvolasta ohjeet laskentaan paperilla, mutta koko ajan on korostettu, että ei tarvitse tehdä ellei vauvan liikkumattomuus ala huolettaa.

juu näin on. ja ennen tota rv36 niin vkosta rv32 piti kaks kertaa viikossa.

Mullekin on sanottu, että laske vain jos et muista koska vauva viimeeksi on liikkunut. Enpähän ole osannut huolestua, nyt varmaan tarvii sekin tehdä :sad001. Onneksi keskiviikkona pääsee äippäpolille katsomaan tilannetta!

kandee olla yhteydes poliin heti ku tuntuu ettei liikkeit tunnu tai et saa tuntiin kymmentä liikettä. tosin kandee syyä ennen laskentaa ja kokeilla tunnin pääst uudellee jos ei heti tuu kymment tunnis.

mulle neuvottii se liikelaskenta esikoisen aikana, mutta että 5 liikettä 30min, jos ei sillä niin sit toiset 30min... mut ei annettu mitään kaavakkeita tms ja nyt ei olla edes muistutettu koko laskennasta.... muuten kyllä noita täytettäviä papereita on ollu enemmän ku liikaa ja ihan samoja mitä ekallakin :mad: ärsyttäviä kaavakkeita...!

Tuota... En ole saanut minäkään mitään hätäkastepaperia, mutta en sellaista kirkkoon kuulumattomana ottaisikaan. Kai lapselle nimen voi antaa, jos pahimmassa tapauksessa syntyisi kuolleena? Sitä paitsi eihän kasteessa nimeä annetakaan, vaan liitetään seurakuntaan.

*niuhoti niuhoti*

Siis se on se esitietolomake synnytyssairaalaan, jossa on omat ja lähiomaisen perustiedot, perussairaudet, toiveet synnytystä koskien ja ne hätäkastejutut myös. Mulle annettiin tunnukset nettilomakkeeseen joskus puolivälin paikkeilla neuvolassa.

Takaisin