Pienokaisen nimi?

Meilläkin tulee varmasti vääntöä lapsen sukunimestä. Kumpikin haluaisi lapselle oman sukunimen. Mulla on harvinainen nimi, suomesta löytyy vain parisataa. Mies taas on ainut lapsi ja hänen vanhempansa ovat myös ainoita lapsia joten mies haluaisi jatkaa sukua kun ei ole sisaruksia tai serkuksia. Hänellä kuitenkin hyvin tavanomainen suomalainen sukunimi. Mulla on serkkuja ja veli jotka voisivat pitää nimeä hengissä, mutta jos sukunimi kaimani eivät saa paljolti lapsia voi meidän nimi kadota kokonaan parissa sukupolvessa.

Etunimen valinnasta tuskin tulee mitään kummempaa sotaa, mutta jotenkin tosi vaikea keksiä nimeä vaikka ensin ajattelin, että tytölle olisi helpompi keksiä kuin pojalle. Hakusessa olisi mielellään kaksi tavuinen ei liian lälly nimi ja mielellään voisi olla jokin vanhanaikainen suomalainen nimi. Vielä ei ole sopivaa tullut vastaan, mutta onhan tässä vielä aikaa ja ehkä se helpompi siiten kun näkee vaavin.

Tuleva masutyttö on Suomessa 25. miehen sukunimen omaava ja viimeinen. Siihen sitten loppuu tämä suku, ellei tytöt anna lapsilleen omaa sukunimeä.

Joo kyllä, mutta he ovat nuorempia sisaruksia joilla äidin tyttönimi ja ovat olleet naimisissa ennen näitä kahta lasta. Minustakin outoa vähän..

Mun sukunimi on Suomessa vain 4:llä henkilöllä yhteensä ja miehenkin nimi on ilmeisesti yhtä harvinainen kun väestörekisterikeskus sanoo vain, että alle 5. Naimisissa ollaan, mutta molemmilla on edelleen omat sukunimet. Lapsi tulee meillä saamaan miehen nimen, jos se olis joku yleinen perusnimi Korhonen/Saarinen/Virtanen niin sitten vaatisin kyllä mun sukunimeä. Onhan mulla sentään veli, joka voi joskus sitten ehkä jatkaa tämän nimen linjaa.

Onkohan jossain sellainen nimikone, joka ehdottaa samankaltaisia nimiä jos on joitain mistä tykkää...? Ei sillä, onhan noita vaihtoehtoja ihan mukavasti, mutta jotenkin se oikea tuntuu olevan edelleen hukassa...

Meillä on yksi varma nimi :) mies haluaa sen etunimeksi, minä en vaa keksi niin pitkälle nimelle toista nimeä :) siis ei tää oo mikään super pitkä!

Oisin ite tekemässä siitä toista nimeä, mutta toi mies näyttää niin olevan rakastunut nimeen, että ehdottelee jo unissaan vaihtoehtoja :)

Mulla on harvinainen sukunimi, mutta kaksi veljeä pelastamassa sen. Eikä mieskään mikää Virtanen oo:)

Vielä ei mikään ole kolahtanut. Kolmas poika ja on niin maan perusteellisen vaikeaa keksiä se nimi. Lapsetkin ehdottelee vaan jotain ketsuppia ja öpsänpöötä, eikä mitään järkevää...

Mua vaan turhauttaa päivä päivältä enemmän koko nimiasia :( En tuu mieleen ees yhtään niin hyvää ehdotusta että sitä tekis mieli sanoa ääneen. Mikään ei vaan tunnu yhtään sopivalta!

Mullakaan ei oo nimihommeli selvinny. Vaikka alusta asti mietin enemmän tyttönimiä niin pojalle olisi pari ihan selkeää vaihtista mutta tytölle ei. Mieheltä tuli pari ihan kivaa ehdotusta ja itselläkin on pitkä lista nimiä muistilapulla koneen ruudulla mutta mikään ei kolahda tai tunnu omalta. Tai sitten nimi on jo jossain lähipiirissä käytössä.

röppö: meillä kans pojat ehdottelee milloin Donatelloa milloin jotain Ninjago-nimeä. Ja viimeks taisi esikoinen ehdottaa, että äiti synnytä vielä kaksi poikaa ni sit meillä on 5 Ninjagoa :eek:
Päättäväisesti sanoin, että enempää ei tuu :grin

Joo ei oo meilläkään poitsulle löytyny nimee.. Iha hirmu vaikee! Tytölle ois kyllä ollu. Vaikka poikaa alunperin salaa toivoin.. :rolleyes: Epäilen, et joutuu keksii nimen sitku näkee poitsun :)

Ei mitään. Ei siis yhtään mitään. Tyhjää kolisee vaan :sad001 Täytys tutkia noita sukujuuriaan jos niistä löytys joku hyvä. Tytölle mietin, että toisena nimenä vois mennä Maria, kun meillä ollu suvussa paljon Marioita. Alkuun olin ihan varma, että ootan tyttöä, mutta nyt huomaanmiettiväni kovasti nimeä pojalle. Äh! Kummallekin pitäs joku idea kehitellä ku ei tiiä. Ihan ku ei olis muuten tarpeeks vaikeeta ni sit pitää vielä miettiä, miten tulokkaan nim istuu jo näihin olemassa oleviin nimiin. Höh! Uskon kokevani valaistuksen tässä nimiasiassa jossakin vaiheessa, toivottavasti.

Meille tuli ystävän unessa nimi tytölle- näki siis unta meidän tulevasta tytöstä (ei tiedetä kumpi tulossa..) jolla oli tosi sopiva nimi:), pojan nimi mulla varastossa jo jonkun aikaa ollut...kun noita tyttöjä meille pääasiassa siunaantunut. meilläkin maria menee suvussa, mutta se jo ekalla tytöllä nimessa...seuraaville tytöille ollutkin hankalampaa kun ei samaakaan kaikille voi antaa..ja taas toinennimi hakusessa (omakin toinennimi jo kierrätetty).
onneksi tuo yks ystävä keksii hyviä nimiä..ja niitä auliisti jakaa:wink

Pojalle on paljon vaikeampaa keksiä nimeä! Mä sanoinki miehelleni, että jos meille tulee viä toinen poika, joudun antaa sille varmaan tytön nimen. Hehe!

Mulla on joka päivä uusi nimiehdotus! Ja joka päivä se edellisen päivän nimi tuntuu ihan typerältä. ÄH! Toinen ja kolmas nimi on aika lailla lukkoon lyötyjä, mutta se tärkein aiheuttaa pään vaivaa.

Tätä en tietenkään myönnä miehelle, vaan (aikuismaisen rauhallisesti) hoen hänelle, että "suostun päättämään nimen vasta lapsen nähtyäni." Tai sitten (ei ihan niin aikuismaisesti) hoen "Sä et oo yhtään Simon näkönen" eli se Miia Nuutilan lausahdus jostain vuosien takaisesta mainoksesta.

mimmma: Esikoinen kysyi, et eikö sille vauvalle voi antaa tytön nmeä, vaikka se onkin poika. Reppana yritti jotain lohdutusta hakea, kun ei tuukaan siskoa... ois kai niitä sukupuolineutraaleja nimiä, mut ne ei oikein iske...

Ainakin Vieno :grin Mulla on ollu isosetä Vieno ja useat ihmettelee onko se muka miehenkin nimi.

Mirka, Rauni, Kaino ja vissiin myös Outi on molempien nimiä näin äkkiseltään tulee mieleen. Netistähän noita varmaan löytys jos haluais ettiä. Jotku luontonimet on kans molemmille sopivia. Mä sanoinkin tässä just miehelle, että nyt se on päätetty tuli tyttö tai poika ni sen nimi tulee olemaan Käpy :p No ei, ei oikeen sopis taas noihin sisaruksiin mikään valtakunnan luontonimi.

Takaisin