Pienokaisen nimi?

Kyl tää nimien keksiminen on vaikeaa. Pojalle meillä oli jo nimi, mutta ku Ykä viime ultrassa osottautuikin tytötöksi meni kuviot uusiks. Jotenkin en haluis mitään tosi yleistä nimeä, oma ja miehen nimi olleet top10 viimeset 60v joten muksulle ois kiva saada vähän erikoisempi nimi. Mut ei tietty mitään ihan nuijaa, tää on kuitenkin toivottu lapsi :grin

Meillä aika pitkälle nimivaihtoehdot jo mietittynä. Päästiin yllättävän helposti yksimielisyyteen asiasta. Nähtäväksi jää onko tulokas sitten nimen näköinen. :)

Mä oon miettinyt näitä nimiä siitä asti ku tytöillä oli ekat pyjamabileet :-D onpa ne vuosien varrella vaihtuneet ja nytkin aivan erinimet mielessä:) tytölle on paljon enemmän nimivaihtoehtoja ku pojalle, ollut aina. :)

Tyttöä mä luulen odottavani, tasan viikon päästä sekin selviää, äääk! :)

Mä en välitä vanhanaikaisista nimistä, onko ne enää ns.huutoa? Seppo, Simo, Helvi? :-D

Mun mielestä Linnea on kiva, vanhanaikainen sekin, mutta nätti nimi:) sekä vanhainkodissa on yks huippumummu, joka on Linnea. Mä en voi jotenki antaa nimiä jotka tuo mulöe mielee esim. jonku epämiellyttävän tyypin:) sanotaanko näin jos mieheni eksän nimi olisi Linnea, se ei olisi meidän tulevan tyttären nimi :)

Myös aliisa, sofia, amanda, jannika, josefiina ovat kivoja:) ja jos jtn nimeä pitäisi suvusta jatkaa olisi se Jenny Wilhelmiina mun isomummun mukaan:) mut piti nimetä sen mukaan, äiti varmaan itkisi vielä ristiäisten jälkeenki viikon onnesta :-D

Ai miten nätti "Jenny Wilhelmiina" :love7 ps.meidän tyttö on Jenny. Ja mun edesmenneen mummun toinen nimi oli Wilhelmiina joten sekin oli harkinnassa... ;)

Niin ja Linnea on myös nätti !! Mutta meidän kummityttö on Linnea joten sitä ei voi käyttää enää omalle. Ehkäpä tuo Wilhelmiina jää listalle meilläkin (toisena nimenä) jos vaan tyttö on tulossa. Viikon päästä meilläkin selviää!

Me ajateltiin tehdä lista mahdollisista nimistä, ja lopullinen päätös vasta lapsen synnyttyä. Olisi hyvä, jos lopullinen valinta toimisi sekä suomeksi että ruotsiksi, ja r-kirjaimia tahtoisin välttää, koska mulla on lievä r-vika... En todellakaan halua huudella jotain Rurikia ympäri pihoja.

Miehen ruotsinkielisessä suvussa on ihania perinnenimiä, mutta ne jo miehen sisarusten lapsilla käytössä. Mun isoäidin toinen nimi oli Linnea, ja se on vaihtoehto, muttei herätä meissä mitään suurta tunteen paloa. Muuten oma suku on täynnä Maijaa, Yrjöä ja Villeä - ei ole kovin laaja valikoima.

Hassua, mullaki Wilhelmiina toisen nimen listalla, on kaunis :) Sit mä tykkään nimistä Jenna, Janna, Jessica, Ava, Jasmina, Peppi, Olivia, Vilja, Jemina...no vaikka mistä. Mulla haasteena tosiaan sekin, kun itsellä hurrisukunimi ja tosiaan lapsen isä tuo jonkinlaisen etnomausteen tähän soppaan, et mikää perisuomalainen elovena-nimi ei tälle neidille kelpaa.

Miulla on tytölle aivan ihanan klassisen kaunis nimi, jota en haluu missään nimessä paljastaa! Tulevaisuudessa jos tyttö meille joskus siunautuu niin saa todella kauniin kolmiosaisen nimen! :)

Tälle pikku jäbälle ei oo viel nimiä hirveesti kyl.. :/

Nyt kun jo on noita lapsia niin tulee toisella silmällä/korvalla seurattua noita lasten ohjelmia ja muuta oheisrekvisiittaa. Niistä tulee aina kummallisia mielleyhtymiä esim. Aaro -sininen lohikäärme, Olivia -joku possuohjelmahan se on... (anteeksi :oops:) Hermanni -no pelle! Anniina -balleriinahiiri, Lenni -lokinpoikanen ja onhan näitä vaikka mitä :) Täytys vissiin sulkea kaikki lähettimet ja avata mielensä kaikille vaihtoehdoille.

Meillä ei edelleenkään ole edes mitään raakiletta nimestä valmiina, mutta kyllä se sieltä tulee...

Eilen vihdoin yksi hyvältä vaikuttava vaihtoehto bongattu! Kaikki muut nimet kuulostivat oudoilta ja tänään kysyin mieheltä että mitä mieltä olisi nimestä ja käy sillekin, jos siis pienokainen on yhtään nimensä näköinen.. :)

Nyt en enää yhtään tiiä, minkä nimen sit keksii, kun näyttääkin olevan tyttö tulossa. :) Paitsi toinen nimi olisi varmaan mun toinen nimi eli Maria. Mut eka nimen pitäisi olla kansainvälinen, kuten esikoisella

Ootteko törmänny näihin nimikeskusteluihin netissä? Mä kerran lueskelin jotain ketjua, jossa ihmiset kertoivat mitä nimiä olivat lapsille antaneet ja siellä tuli palautetta tyyliin "noi on kaikki Salkkareista!". Miten ihmeessä antaa nimi, joka EI ole ollut jossain tv-sarjassa, varsinkin jos et edes katso ko. sarjaa...?
Mun olisi ollut helpompi (ehkä?) keksiä nimi tytölle, pojalle on jotenkin vähemmän kivoja vaihtoehtoja. Lisäksi on yksi kiva nimi, jonka entinen koulukaverini jo antoi pojalleen. En vaan pääse yli siitä nimestä, mutta en voi sitä samaa kyllä mitenkään antaa. Vaikeaa! Ei sillä, on meillä kyllä monia kivoja vaihtoehtoja listalla, nimenomaan niitä perinteisempiä tosisuomalaisia :).

HKI00550: Joo sama täällä en haluu mitää R-kirjainta nimeen! Lausun nimittäin r:n ranskalaisittain! :p En halunnu harjoitella sitä pois vaan halusin jotai ainutlaatuista jättää itselleni, mut en tahdo et lapsi opettelee ranskalaisittain sanoo oman nimen :p

Mulla on sellanen probleema noitten poikien nimien kaa. Vaikka oiskin kiva nimi niin se on ollu jollakin papalla jota oon hoitanu ja jolta oon saanu kuulla vaikka mitä huoritteluja, nyrkistä ja potkusta saanu, nii eipä oikein tee mieli antaa sellasta nimee omalle lapselle mistä muistaa vaan ilkikurisen papan. Vanhuspuolella oon siis hoitsuna..

Jep. Anoppi lobbaa Viljon puolesta (oman, rakastetun isävainaansa mukaan), mutta mä en pääse yli siitä, että mun elämässä Viljo on häijy, juoppo sukulaispappa. Ja vaikka mä itse tottuisinkin ajatukseen, koko mun suku äimistyisi, että miksi lapsi on nimetty juuri sen sukulaisen mukaan...

Mulla taas vaan r-kirjain nimet on ollut listan kärjessä nimissä :)
Mun sukunimessä on r, sekä mun toisessa nimessä, esikoisen 1. 2. Ja sukunimessä on r-kirjain.
Nyt tälle uudellakin tulisi ehkä r-kirjain etunimeen, miehen sukunimessä on r, joten meiltä löytyy r:ää kyllä :D

Meille ei siis tuu mitään Lucaa eikä Ricoa kun sukunimi on aikas perisuomalainen, ja alan jo itsekin lämmetä noille vanhemmille suomalaisnimille.
Mutta onko sitten hyvä idea nimetä lasta vaikka Toivoksi tai Suloksi... Noista mä itse tykkäisin mutta kieltämättä huvittaa mielikuva teini-ikäisestä Sulosta, joka kiroilee ja kapinoi :D. Ehkä pitäs pysytellä Einossa tai Paavossa...

Takaisin