Pienien ja suurten huolien ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nurkkis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kokemuksen jakamisesta! ☺️ Huomenna olisi tosiaan tarkoitus selvitellä tota annoksen nostoa. Toivottavasti sullakin menee tämä raskaus hyvin vajaatoiminnan osalta. ☺️ Ootko sä jo käynyt kontrollissa tän raskauden aikana?
Plussasta nostin lääkkeen annostusta ja eka kontrolli sitten neljä viikkoa nostosta, eli hetki vielä 😊

Mullakin on vähän huoli keskenmenosta, mun ensimmäinen raskaus pari kk sitten päätyi keskenmenoon 5. viikolla. Eli taisi olla kemiallinen. Nyt on samoja raskausoireita kun silloin, en oo plussannut vielä.

Vaikka tiesin että se on yleistä, toivoin naiivisti ettei se sattuis omalle kohdalle. Nyt oon henkisesti enemmän varautunut siihen, enkä toivottavasti ala täysillä suunnittelemaan vauva-arkea heti alussa niin kuin viimeksi 🙈
En oo vieläkään saanut positiivista testiä. Tänään olis kuukautisten alkamispäivä, mut mulla ei oo kuin ihan pientä niukkaa vuotoa, eikä menkkakipuja ollenkaan. En tiedä mitä tapahtuu, onko kierto vaan myöhässä/sekaisin vieläkin kkm takia 😅

Tylsää elää epävarmuudessa 😔

Mulla tuli tänään veristä vuotoa vähän ja ruskeita/verisiä rihmoja 😭💔 Rinnat on kipeet, mutta pahaa oloa ei enää. Mahaa vähän jomottaa 😢 Että se varmaankin oli siinä. Mitä sitte tehä jos menee kesken, mutta vuoto ei ala? Vai soitanko vaan neuvolaan? 😔😢

Mulla tuli tänään veristä vuotoa vähän ja ruskeita/verisiä rihmoja 😭💔 Rinnat on kipeet, mutta pahaa oloa ei enää. Mahaa vähän jomottaa 😢 Että se varmaankin oli siinä. Mitä sitte tehä jos menee kesken, mutta vuoto ei ala? Vai soitanko vaan neuvolaan? 😔😢
Voi ei, kuulostaa ikävältä 😔 kai jonkunlaiset vuodot voi myös olla normaaleja, eikä aina tarkoita että menee kesken. Toivotaan parasta ❤️❤️ Ehkä jos soittaisi neuvolaan ja kysyy mitä he on mieltä? Itse aina ajattelen että aina kannattaa soittaa ja kysyä mielummin liikaa kuin liian vähän ❤️

Voi ei, kuulostaa ikävältä 😔 kai jonkunlaiset vuodot voi myös olla normaaleja, eikä aina tarkoita että menee kesken. Toivotaan parasta ❤️❤️ Ehkä jos soittaisi neuvolaan ja kysyy mitä he on mieltä? Itse aina ajattelen että aina kannattaa soittaa ja kysyä mielummin liikaa kuin liian vähän ❤️
Soitan huomenna,neuvolaan. Aloin nyt selvittää, että jos on kyse keskeytyneestä keskenmenosta, niin tarvitseeko sitä hoitaa lääkkeillä. Näemmä kokemukset siitä on olleet kamalia 😢 Toivotaan kuitenkin, että kaikki menis hyvin ja raskaus jatkuis ❤️🌈🙏 Mieluummin tässä vain odottaa mitä tapahtuu 😢 🙏🌈❤️

Toivottavasti kaikki olisi kunnossa ❤️

Kannattaa soitella neuvolaan, mut vuodot alkuraskauden aikana on hyvinkin normaaleja ilman että on keskenmeno kyseessä. Toki se on aina yhtä pelottavaa 😬 keskenmeno tapahtuu yleensä aika itsestään, keskeytynyt keskenmeno taas tarkoittaa että kehitys on loppunut mutta alkio ei tule itsekseen pois ja jossa tarvitaan lääkkeet tyhjennykseen. Nimimerkillä kokemusta löytyy molemmista tapauksista 💔

Lohdutukseksi kuitenkin vielä, niin mulla oli edellisen raskauden alussa vuotoja, tiputtelua, ruskeaa tuhrua, tuoretta verta, vanhaa verta ja olin varma että kesken menee 😓 mutta raskaus jatkui kaikesta huolimatta loppuun asti ja nyt hän on 2v taaperoinen jo 🥰

Mä en uskalla ilmoittautua vielä tuonne nimilistaankaan, kun on jotenkin vaikea vielä luottaa, leffaviivoista ja joistain oireista huolimatta. Varasin jo huomisaamulle testin valmiiksi, teen sen ihan mielenrauhan takia, ja otan kuukupin mukaan töihin jos jotain alkaa vuotaa. Kaikki on siis ihan ok, mutta silti.

Mä oon hakannut tätä https://datayze.com/miscarriage-chart ja nyt on 67.9% todennäköisyys onnistumiselle, ja pitäisi yrittää keskittyä siihen, mutta.. saa nähdä mihin sen pitää nousta, nyt vielä aika paljon kaikkia uhkakuvia päässä.

@Tähtiin tuijottelija Kyllähän tää alku aina epävarmalta tuntuu... Itselläkin olo, että vielä voi käydä miten vaan, mutta yritän parhaani mukaan vaan luottaa. Tuo taulukko oli kyllä hyvä, antoi näköjään mulle jo jopa 87,5% todennäköisyyden raskauden onnistumiselle 🥹 Vaikka varmaan alan kunnolla luottaa ehkä sitten, ku ultrassa on nähnyt, että syke löytyy. Tai ehkä viimeistään ku NT-ultraan päästään, sitten se keskenmenon riski on jo aika minimaalinen...

@Unelma27 onpa ikävä tilanne, ymmärrän niin huolen :red-heart: Kuten muutkin jo sanoi, vuotoja ja kipuja voi olla ihan normaalisti etenevässäkin raskaudessa. Oman mielenrauhan takia suosittelen ehdottomasti soittoa neuvolaan. Jos vaikka pääsisit uudestaan hcg-mittauksiin. Paljon tsemppiä sulle!

Mäkin oon tota @Tähtiin tuijottelija sivustoa katellut useasti. Huomenna (6+5) todennäköisyys raskauden onnistumiselle olisi jo yli 90 %. Edellinen raskaus meni kesken 6+6, keskenmeno oli kuitenkin jo odotettu paljon aiemmin tosi hitaan hcg:n nousun takia. Mutta saa silti nähdä, mikä perjantaina fiilis.

Mitään muuta ei oo eilisen jälkeen tapahtunut. Soitan neuvolaan, kun pystyn. Töissä ei oikein voi soittaa, kun ei oo mitään järkevää tilaa missä keskustella. 😔 Oottelen nyt sitten vaan mitä tapahtuu...
Komppaan muita ja varsinkin kun oot just käyny ultrassa. Ainakin jos alakautta tehty niin vaikuttaa kyllä varmasti.

Hätäännyin töissä kun vessassa pyyhkiessä paperiin tuli pari veriviirua. Yritin saada tilanteesta tolkkua, vaikutti ettei varsinaisesti vuoda, mutta jotain tosi vähästä tuhrua siis tuli pikkuhousunsuojaan. Lannistuin ja laitoin kupin, kun ajattelin että alkaa joku supervuoto kesken palaverin, mutta sitten googlasin kohta sen kupin käytönkin olevan ehkä huono idea. Kuppi pois, sidekaupan kautta kotiin ja nyt näyttää ettei mitään vuoda, että taisi olla sitten jotain pyyhkäisyvuotoa tai jotain. Kuten huomaatte, tosi vahva luotto mulla tähän hommaan. Selkään juilii, mutta kun en tiedä miten paljon kuuluu asiaan. Jos nää olis menkkakipuja, niin en ottais kipulääkettä ja en oikeastaan ajattele juilintaa, ellen siihen erikseen keskity.

Takaisin