Pieniä potkuja

rv on 16+2 enkä oo vielä tuntenut mitään, sitä ootellessa. Ps. rasittavaa tää vessassa ramppaaminen koko aika.

16+0 eikä ole vielä potkut tuntuneet. Pari pientä epäilyä on, mut oliko potkuja vai ilmaa niin en tiedä.

Voi miten pienen potkut onki ruvennu tuntee selvästi, ja pitkin päivää! Kahvista tämä pikkunen ei ilmeisesti pidä, alottaa heti hirveen Potkunyrkkeily sarjan :'D ja tänään tuli isku ihan mahan lävitte käteenki :') <3

Tunsin vissiin ensimmäiset "tökkäykset" viikolla 15. Niitä ihan ensimmäisiä tuli ensin yhtenä iltana vain ihan muutama, toisena pari lisää, ja sitten ei mitään joihinkin päiviin. Siinä sitten mietiskelin että kuvittelenko vain että nämä on nyt niitä vauvan liikkeitä (ensimmäistäni kun odotan), vai olivatko kyseiset tuntemukset sittenkin ehkä jotain ruoansulatukseen liittyvää. Mutta kyllähän nämä vauvan liikkeet nyt oikeasti heti alusta erilaiselta ovat tuntuneet kun mitkään suoliston pulputukset, vähän eri tuntemus ja eri kohdassa. Mutta silti oli aluksi pieni epäilys :D

Nyt mennään viikolla 17+3 ja liikkeitä tuntuu jo useammin ja selkeämmin. Tähän asti sintti on potkiskellut lähinnä iltaisin kun olen asettunut sänkyyn tai sohvalle makoilemaan, mutta tänään alko tyyppi todella elämöimään töissäkin kun kiireisen päivän jälkeen istuin koneelle syömään välipalaa. Myöskin nyt illalla tuntui ekaa kertaa sen verran voimakkaana pari potkaisua, että ne tunsi lievästi jo mahan päältäkin!

Suurin osa odottajista muuten puhuu ensimmäisistä liikkeistä joko kuplina tai perhosina vatsassa, mutta minusta tuntemus on alusta asti ollut lähempänä tosiaan tuota "tökkäystä". Pientä hentoa tökkäystä, mutta kuitenkin. Sama tuntemus kuin joku koskettaisi hennosti esim. pikkusormen päällä vaikka käsivarteen. Mutta vaan mahassa, ja sisältä päin. Hihii, tuntuu se musta edelleen jotenkin niin uskomattomalta, tuntea jonkin elävän liikkeet sisässään :)

Täälläkin ensimmäisiä kunnon liikkeitä odotellaan jo innolla! Jotain on saattanut tuntua, mut voi myös olla et mieli tekee tepposet kun niin odottaa niitä ensimmäinen raskaus niin minäkään en tiedä että mitä se kuplinta tai miltä ne perhoset sitte oikeasti tuntuu

Mä koin ensimmäiset aavistukset jo viikolla 13+, tuntui kuin jokin olis kutittanut sisältäpäin. Tänään 16+0 tuli äkkiä tunne kuin olisi joku lyönyt pienellä nyrkillä suoraan keskelle vatsaa :grin varmaan se oli kuitenkin jalka...

Mitään päivittäistä en kyllä tunne, ehkä korkeintaan kerran viikossa jotain pientä.

Bello, mulla oli ihan sama juttu, 13+ tuntu eka hipsutus, josta ei voinu erehtyä. Sit sen jälkeen tuntu monta viikkoa satunnaisesti, nyt (rv 20+5) jo ihan joka päivä, ja osaan myös sanoo usein vauvan asennon - joskus se näkyy kohdun läpikin :D Rakenneultrassa just varmistu, että istukka on niin kohdun takaseinässä kun vaan voi olla.

Mutta - mies ei oo vielä onnistunut bongaan liikkeitä. Vaikka millaiset bileet ois menossa, niin vauva rauhoittuu heti kun se kuulee isin äänen tai kun isi laittaa käden vatsan päälle.

Bello, mulla oli ihan sama juttu, 13+ tuntu eka hipsutus, josta ei voinu erehtyä. Sit sen jälkeen tuntu monta viikkoa satunnaisesti, nyt (rv 20+5) jo ihan joka päivä, ja osaan myös sanoo usein vauvan asennon - joskus se näkyy kohdun läpikin :D Rakenneultrassa just varmistu, että istukka on niin kohdun takaseinässä kun vaan voi olla.

Mutta - mies ei oo vielä onnistunut bongaan liikkeitä. Vaikka millaiset bileet ois menossa, niin vauva rauhoittuu heti kun se kuulee isin äänen tai kun isi laittaa käden vatsan päälle.

Hehe, meillä ihan sama, asukille iskee ujous heti kun isukki yrittää liikkeitä tunnustella :-D

Mä ootan esikoista 18+3 ja eilen tuntu isin käteen. Luulin ettei tunnu ni ei ollu yritettykkään ja kuulemma tunsi niitä pienempiäkin potkuja eli ois jo aijemmin tuntenu. Mut on kyllä ihana ku potkii pitkin päivää eikä tarvi miettii niin paljon että onko kaikki hyvin <3

Kyllä pittää aina välillä oikein "härnätä" toista ja painella kämmenellä massuu nii alkaa Potkunyrkkeily :D ja sit ku se potkasee suoraa sua sormiin :') on tää vaa aivan parasta!

Mulla tuli selkein liike viime yönä kylkeä kääntäessä. Pari "koputusta" tuntui vasemmalta puolen ja herkistyi niin et ei meinannu uni tulla silmään :)

Mä en jaksa odottaa! Viikko 19 alkoi tänään eikä vieläkään varmuutta liikkeistä. Onko muilla esikoisen odottajilla mennyt näin pitkään? Aina kun kuulostelen, tunnen vain oman sykkeeni mahassa (olisko istukka) ja välillä jotain pientä, mutta eikö näillä viikoilla jo voisi tuntea selvästikin?

Mulla esikoista odottaessa tuntu liikkeet vasta noin viikolla 20, silloin istukka oli etuseinämässä vaimentamassa iskuja. Nyt toista odottaessa oon tuntenut viikolta 16 lähtien. Tällä hetkel rv 18+5 ja tuntuu jo kättä vasten kunnon potkasuja päivittäin:)

Täälläkin alkoi vko 19, ja liikkeet tuntuvat edelleen vaisuina. Ainoa voimistumisen merkki on ollut päivätuntemusten lisääntyminen. Ensin huomasin hennot liikahdukset vain levossa. Tuntemuksia on ollut vain ja ainoastaan vatsan sivuilla, joten taitaa olla istukka edelleen ihan edessä, kuten np-ultrassakin. Alan olla malttamaton jo. Olisi niin ihanaa jakaa lapsen liikkeet miehen kanssa.

Täällä myöskin tänään 19+0 eikä liikkeitä tunnu.. Reilu viikko sitten luulin tuntevani kevyitä hipasuja mutta sen jälkeen ei ole tuntunut mitään, luultavasti ei nekään ollut liikkeitä vaan jotain muuta. Pieni epätoivo alkaa jo pikkuhiljaa hiipimään kun ei tunne mitään. Huomenna onneks menossa ekalle neuvolalääkärille niin siellä toivottavasti kuulee ainakin sykkeet.

Älä Fii vaivu epätoivoon ! Moni ei vielä tunne tässä vaiheessa liikkeitä ja välillä sitä luulee että on ainoa joka ei niitä tunne :)

Älä Fii vaivu epätoivoon ! Moni ei vielä tunne tässä vaiheessa liikkeitä ja välillä sitä luulee että on ainoa joka ei niitä tunne :)
En, täältä lukiessa jää käsitys että melkein kaikki tuntee jo liikkeet mutta todennäköisesti ne jotka niitä tuntee on vaan kommentoinut. Odottelen siis rauhassa. Tänään neuvolalääkäri ja kaikki ok, sykkeet kuului normaalisti.

Takaisin