Pieniä potkuja

On parempi huolestua turhaan kuin sen tärkeän kerran olla huolestumatta. Odottava äiti on kuitenkin ainut, jolla on päivittäinen havainto vauvan liikkeistä ja siitä, mikä tuntuu normaalilta.

Täällä oli erilainen viikko tuntemusten suhteen, kun vauva päätti kääntyä perätilaan, vaikka on viihtynyt oman arvioni mukaan pää alaspäin aina rakenneultrasta lähtien. Liikkeet olivat paljon vaisumpia eikä vatsan päälle tuntunut juuri mitään, kun napakat potkut kolkuttelivat lantiota ja kohdunsuuta. Vauva on jo sen verran iso (nyt rv28 ) ilmeisesti, että tunnen täyskäännökset ja perjantaina muljahti taas. Sen jälkeen onkin taas tuntunut potkut samassa kohtaa ylävatsalla kuin ennenkin ja vatsa hytkyy ja hyllyy pitkin päivää. Taisin jopa ensimmäistä kertaa tuntea vauvan kantapään, kun puski täydellä voimalla.
 
Mulla ei ole kyllä hajuakaan, miten päin heppuli on mahassa milloinkin. Välillä tuntuu isompi muhkura oikealla puolella, mutta onko sitten pylly vai pää vai mikä, ei harmainta haisua. Mutta aina sitä pitää käydä silittelemään... :)
 
Suviit
Mulla on ainakin kerta viikkoon ollut noita päiviä ja viimeksi juuri eilen että vauva on potkinut vaisummin ja vähemmin ja aina oon viittä vailla soittamassa äippäpolille.
Yölläkin heräsin kummaan pelästyksen tunteeseen että masussa oli hiljaista. Nousin ylös, join mehua ja kävin vessassa ja nämä yleensä herättävät vauvan. Nyt ei mitään. Silittelin vatsaa puoli tuntia tai tunnin ja ihan hiljaista oli. Itku hiipi kurkkuun, mutten halunnut herättää miestäni. Lopulta torkahdin ja heräsin potkuun. Sain laskettua 7 liikettä ja sitten taas hiljaista. Aamullakin liian hiljaista. Piti hoitaa asioita ja hoidin ne. Pää särki ja oli huono olo. Sitten kävin lepäämään ja alkoi möyrintä. Iltaa kohden on käynyt taas vilkkaaksi elämöinti. Mutta alkoi kipeistä potkuista ihan eri paikkaan kuin ennen. Vauva oli ollut eri asennossa.

Muutenkin väittäisin että tällä pojalla on tuntien unijaksoja muutama päivässä tai yöllä. Eivät ne ole vain 20-40 minuutin pituisia kuten väitetään.

Edellisessä raskaudessa olin käyrissä monta kertaa. Nyt en vielä kertaakaan. Toivottavasti ei tarvitsekaan.

Rv 28+4
 
Takaisin
Top