Pieniä, keskikokoisia ja isoja masuja.. :)



Omanapa viime viikolta 21+0.

Mukavasti on kaikilla lähtenyt masut kasvamaan ja suurin osa taitaa olla mennyt jo ohi muhun verrattuna vaikka alussa mulla oli muka niin iso maha :D no on se nytkin verrattavissa viime raskauden viikkoihin 30+0.
 




Tässä  tänään otetut kuvat eli rv 20 +1 

En tiedä että kuvittelenko, mut aikamoinen pötsi on.. Vaikka ennen raskautta ei ylimääräisiä kilojakaan ollut. Laittakaahan muutkin ahkeraan kuvia :) 
 
Huh, on sulla march12 aikamoinen :D Oliko sulla tulossa poika vai tyttö?
Vaikka tosiaan, toi maman muoto kuulemma riippuu vatsalihaksista ja muutenkin oman vatsan muodosta, ei vauvan sukupuolesta.. Tiedä nyt sitten :)
Tässä mun uusin pötsikuva:



 
Poika sieltä kuulemma on tulossa :) Sellanen olokin on koko ajan ollut..
Mietittiin tässä raskaana olevan serkun kanssa, että meidän suvun naisilla on aina ollu isot masut raskauksissa, ja raskaudet muutenki näkyny aikaisilla viikoilla.
 Miten teillä muilla? :)
 
Mulla ollu vähän vaihtelua, iltaisin valtava, aamulla taas ihan kutistunut... 
Mutta nyt alkaa olemaan vakio, ei mikään hirveen iso.. 
Äitillä kuulemma noussu paino aina 20kg/raskaus, huh. Kyllä siinä ehkä mahakin vähän jo näkyy..Itselläni tullu se 5kg, eli 15kg pitäis nyt saada sit kerättyä 4,5kk sisään ;)

 
On kyllä jo hyvän kokoinen masu March12!
Mä kuulun niihin onnettomiin/onnekkaisiin, joille tulee vähän pienempi maha. Tai en mä tiedä, jos tää tämän kertainen kasvaa jättiläiseksi, mutta en usko :D Tuo johtunee lantion muodosta ja en tiedä onko taaksepäin kallellaan olevalla kohdullakin tekemistä asian kanssa. Omalla äidillä oli aina ihan valtava vatsa vaikka on mua 14cm pidempi. On kyllä muutenkin roteva.
Viimeksi painoa tuli just ja just se 10 kiloa. Nyt saattaa tulla vähän enemmän, kun tuo suklaa maistuu jo nyt niin hyvin. Mutta en usko, että ne kilot ihan suoraan verrannollisia mahaan kokoon ole, kun ei se kuitenkaan läskimaha ole :D
 
Niin siis en tarkottanukaan että kilot tulis kaikki vaan mahasta.. Vai ymmärsinkö mä nyt jotain väärin :D
Vaan siis tarkotinkin että ootteko itse huomannu että suvun naisilla näkyis raskausmaha aikaisin, ruumiinrakenteesta riippumatta? 
Mulla on tullu tähän mennessä 7 kg painoa lisää, lähinnä sen huomaa rinnoista ja takapuoleta :D
 


Rv 18.                                                    Rv 24.

On se kuudessa viikossa melkoisesti kasvanu. :) Alkaa jo välillä olla ähinää, kun esikoista nostelee ja raahaa joka paikkaan, pieni kun ei ihan vielä kävele ilman tukea.
 
Miten tänne saa kuvan lisättyä? Yritin tuota image manageriä, mutta ei viestissä sitten mitään kuvaa näkynyt.
 
miimamma: Ensin kannattaa pienentää kuva vaikka Paintilla. Sitten Image Manager-> Upload -> select ja valitset kuvan -> upload ja valitset kuvan nimen listasta ja sitten insert.

Mä en kyllä ymmärrä, kun kuva ei aina tule näkyviin, mutta yleensä seuraavana päivänä kun oon ladannut niin on mennyt normaalisti. emoticon
 
Masupäivitystä. :) Kuva kun viikkoja 23.
Onko teille muuten ilmaantunut sitä raitaa vatsaan?
Mulle ilmesty 20viikon tietämillä navasta alaspäin tumma raita ja nyt kohoaa navasta ylöspäinkin.. Hassua! :)


 

RV 25+5 <3
Vielä ku sais kunnon kameran niin sais parempia ja totuudenmukaisia kuvia


 
Hassua kuinka pienelle tuo maha näyttää tuossa, kun se on oikeesti paljon isompi :-D
 
henskumaija: Miulla kanssa ilmestyi se viiva jossain rv 20 tienoilla. Ja häiritsee niin pirusti, kun se kulkee navan vieressä!! =D Nyt en tiiä, että onko se viiva vai napa mikä ei oo keskellä... emoticon
 
Mykkyrä: Mä lukenu jostain että jos jatkuu navan yli niin olis tyttö tulossa (niinkuin meillä) mutta oliks se niin että teille povattiin poikaa? :)
Noi on tollasia huuhaa juttuja mutta kiva niitä on tehdä ja katsoa! :)

Mua on alkanut pelottamaan jospa meidän rinsessa onkin poika.. vaikkei ultrassa MITÄÄN poikaan liittyvää näkynytkään.
Kaikki, jopa tuntemattomat kommentoi että " 99% varmuudella tulee poika, mahan koon ja muodon mukaan".. Yritäppä siinä sitten sanoa että tyttö sieltä näillä näkymin tulee.. :)

Alkaa meinaan pikku rakkauspakkauksen vaatekaapissa olemaan aikalailla mekkoja, tunikoita ja ihanaa hempeää vaaleanpunaista! :)
Poika on toki yhtä tervetullut mutta tässä vaiheessa olisi kyllä mukavaa jos ennustus pitäisi paikkaansa.. ;)
 
   henskumaija: Juu, poika olis näillä näkymin tulossa. Ja on masu muutenkin "mallia poika"! =D Hih, hauska muuten tuo viivajuttukin, sitä en ollukaan kuullu! Tämän osaston jutuista sitten sitten taas ristiin menee se, että Tyypillä on sykkeet olleet älyttömän korkeat koko ajan, mikä taas viittaisi tyttöön. Ja kiinanlainen raskauskalenterikin oli ehdottoman tytön kannalla...

   Nähtäväksi jää kumpi sieltä lopulta putkahtaa! Vaikka ilmeisesti tuo poika-lupaus yleensä paremmin paikkansa pitää, niin duunikamulle kävi joku aika sitten niin, että "ihan varma poika" olikin sitten rinsessa kun maailmaan saapui... =)
 
Onko ne teidän viivat sellaisia tummia niinkun linea negrat kuuluu olla?

Mä nimittäin huomasin fysioterapiassa, kun jouduin katsoa itseäni kauempaa kokovartalopeilistä, että mulla on napaan asti sellainen punainen viiva :D eli vähän niinkuin linea negra, muttei kuitenkaan. Mieskin sanoi, että on huomannut sen viivan ja ihmetteli, että mä en itse tiennyt sen olemassa olosta.

Aika hauska tuo henskumaijan kuulema viiva-juttu. En oo itse ikinä kuullut muuta kun linea negrojen olevan kai yleensä poikiin viittaava juttu. Ei mulla kyllä mitään viivaa viimeksi ollut ja poika tuli ;)
 
Moikka

Eipä noista vatsojen muodoista voi kovinkaan paljoa päätellä. Kuulin kaverilta, että hänen vaimolle oli kätilö sanonut synnyttämään mennessä, että selvästi poika tulee, ettei epäilystäkään ja tyttö sieltä putkahti. Jos "ammattilaisetkin" erehtyy, niin miksei muutkin. :)

Työkaveri kertoi saaneensa aikoinaan pojan ja maha oli melkein littana. Vauva oli poikittain ja enemmänkin sivuilla, kuin edessä. Ei siis lainkaan tyypillinen "poikamaha".
Töissäkin on ollut yhteensä 8 raskaana olevaa tänän vuonna ja mahojen malli on ollut enemmän yksilökohtaista kuin vauvan sukupuoleen liittyvää.
En siis olisi huolissani Henskumaija :)

Itselläni on maha mallia edessä, ulkona ja erittäin näkyvä. Sanovat, että pojista tulee tällaisia, mutta suvussa on saman mallisella mahalla tehty monta tyttöä. Ultrassa mulla kyllä näkyi poikavauva. Mä luulen, että tämä on enemmänkin sukumaha :D

Mulle tuli linea negra jo aika alussa, tyyliin 12 vkon paikkeilla. Ei oo mikään kovinkaan tumma, eikä ole muuttunut tummemmaksi raskauden aikana. Samanlainen, kuin Madie kuvaili, että näkyy kauempaa paremmin. Mun siskolla on tullut molemmista tyttöraskauksista tosi tumma viiva. Näistäkään nyt sitten tiedä :)

 
Takaisin
Top