Pieniä helmiä tulossa..?!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jesmin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Luulin, et viikkoja olis ollu 7+0, mutta ultras selviski, et oli 6+0 vasta menossa. Silti näkyi sydämen syke. Ei kuulemma aina näy vielä noin aikaisessa vaiheessa.

Voithan sä Juudith soittaa sinne lääkäriin ja kysyä mitä mieltä ne on asiasta, et kannattaako odottaa viikonlopun yli. Odottavan aika on erittäin pitkä!

Ajattelin, et nyt olis helpompaa, kun tietää, et pikkusen sydän lyö ja lääkäri sano kaiken olevan hyvin. Kuitenkin seuraavaan ultraan on kuukaus aikaa ja stressaan, et jos tällä välin jotain hirveetä tapahtuis :(

Mulle sanottiin että on hyvä olla se 7 viikkoa täynnä ettei tule turhaa reissua koska alle sen ei välttämättä näy.

Minä varasin Terveystalosta Tampereelta varhaisultran nyt keskiviikolle koska mulla on takana yks tuulimuna ja yks kohdunulkoinen ennen tuota 1v poikaa. Sillon on virallisesti 6+6, mutta mä tiedän että mulla oli ovis aiemmin ja todellisuudessa on se 7vkoa tuolloin täynnä (tekis mieli olla kertomatta edellisiä kuukautisia ollenkaan niin näkis että mitkä viikot se oikeesti sieltä mittaa, tuntuu että ne hakee aina sen koon sen mukaan kun se kuuluisi olla ellei ihan viikolla heitä). Terveystalossa tehdään meidän kunnan maksamat niskapussi ja rakenneseulatkin ja siellä on aivan mahtavat laitteet niin luotan että tuolloin pitää näkyä jos on jotain näkyäkseen. Meillä toi edellinen veijari oli semmonen että Mehiläisen kökkölaitteella lääkäri ehti jo todeta sikiön menehtyneeksi viikolla 11+2 kun ei nähny sykettä kunnes mönkiäinen alko sätkiin käsillä ja jaloilla minkä kerkes. Siis laitteella  TODELLA on merkitystä. 

Rupesin tsiigaileen tota listaa ja katoin että tsiisus mä oon vanha mut onneks Jesmin kiilas mun eteen vanhimmaksi ;-) Ota tää hyvällä Jesmin, kunhan heitin :)

Mä tiedän että jos kysyn sieltä niin ne sanoo että tule vasta maanantaina, mut en millään malttais odottaa :D Hmm... Kun tossakin on kaks eri vaihtoehtoa kun ivf-hoidoissa jotku laskee punktiopäivästä lasketunajan ja jotku siirtopäivästä ja mä oon nyt laskenut tosta siirtopäivästä eli myöhemmästä, mut jos laskettaisiin punktiopäivästä eli siitä millon alkio on hedelmöittynyt niin tollon perjantaina olisi tasan 7+0... Mut nyt sit vaan 6+4 kun lasken ton toisen mukaan.

No ja mä ymmärrän tuon sinun halusi varmistua asioista ja mä oon ollu semmonen että mielenrauhan vuoksi menen ultraan asiasta kun asiasta. Viime raskaudessa mut ultrattiin öö...7-8kertaa ;-) Eli mene vaan jos siltä tuntuu, viikonloppu on tappavan tylsä jos joutuu odottaan.

Heh, katselin äsken tuota listaa ja huomasin hauskan sattuman, että kahdella on LA 6.2 ja me molemmat ollan Porist ja synnytyssairaala tulee myös minulla olemaan SatKS =) voi lisätä tuonne mun tietojen perään =)

Kolmas mukelo tulossa, l.a.8.2.2013. Todellinen ylläri, ei ollu ihan vielä tarkotus vauvan tulla, kun esikoinenkin täytti vasta vuoden. Parin vuoden päästä ajateltiin.. Mutta.. meille kävi ns. "vahinko" ja pieni sitkee sissi päätti kiinnittyä masuun jälkiehkäsypilleristä huolimatta, joten eipä sitä voi muuta kuin toivottaa pienen ihmisenalun tervetulleeks :) 

Menkat oli pari päivää-viikon myöhäs(tosi epäsäännöllinen kierto30-37 päivää) ja olin varannut lääkäriajan perjantaille 15.6 et hakisin ehkäsyrengas reseptin. Tein testin lääkärikäyntiä edeltävänä iltana varmuuden vuoks, kun alamahaa oli nipistellyt ja oli huimannut ja ollu vähä epämääräsen huono olo..Lääkärillä oli hyvä ilme ja sitten naurussa pitelemistä kun alotin tarinan et" asia on nyt niin et en tarviikaan sitä reseptiä..."ja kyselin siltä et onko jälkiehkäsypilleristä haittaa vauvalle(hyvin pieni todennäköisyys kohdunulkoiseen raskauteen jos jotain kiinnostaa tietää, ei muuta). 

Aika hurjaa, olo ollu hyvin itkunen ja herkkä ja epäuskonen, esikoisen 1.v neuvolassa kerroin terkalle ja hihittelin. Käyttäydyin tosi kakaramaisesti, myönnän :D

Heippa. Täällä yksi uusi odottaja ilmottautuu joukkoon mukaan. Mulla ois pikkukakkonen tuloillaan <3 Esikoinen syntyi 03/11. Eli tiedot on 16.2 / tay1984 / 28 / kätilöopisto / Vantaa

joo siis alkiollahan alkaa sydän sykkiä kun hedelmöityksestä on 20-25 päivää..
eli viikoilla noin 5+0 - 5+5. Ja etttä näkyykö ultrassa on tosiaan kiinni laitteesta. yleensä yksityisillä ja yliopistosairaaloilla on niin hyvät laitteet et näkyy hyvin. mut taas neuvoloiden aatamin aikasilla paljon myöhemmin.
meille tuli kirje äitipolilta että perjantaina 29.6 olis aika ultraan mutta oon töissä just sillon ku se aika olis niin aattelin soittaa josko saisin sen jo sillon maanantaille tai tiistaille..
Ei millään jaksas oottaa..

No enpä malttanut minäkään odottaa, vaan kävin äsken Femedassa Helsingissä, maksoi vajaa 130€. 1 kpl sieltä on tulossa, sydän sykkii ja kaikki hyvin. LA 2.-3.2..

Tatjuska, samaa oon katellut, että kiva kun on muitakin *köhöm* vähän vanhempia joukossa :) Kumma kyllä että ei sitä aina tunne itseään niin vanhaksi, vaikka mulla esikoinen täyttää jo 9, joten onhan tässä aikaa vierähtänyt ;) 

Kieltämättä on pieni huoli käväissyt mm. riskien osalta, mutta eipä niitä kai kannata turhan paljon ajatella. Nyt ollaan tässä ja onnellisesti raskaana, kunnes toisin todistetaan!

Hehee :D
Tosiaan, en vieläkään meinaa tajuta et on kaks muksuu ja nyt on jo kolmas tulossa...
Siis esikoinen on 4v ja tämänhetkinen KUOPUS 1v :)

Liitympä itsekin mukaan, kun olen täällä jo jonkun aikaa viestejä lueskellut.

11.2. / krissehoo / 25 / 1.lapsi / KSKS / Äänekoski

Pillerit jätin pois toukokuun alussa ja heti tuli plussa :) Ehdin jo pari negatiivista testiä tehdä kp 29 ja 31/28 ja kp34 oli tarkotus valmistujaisjuhlia varten tehdä ihan vain varmistustesti, ja yllätykseksi sieltä tulikin selkeä viiva näkyviin. Ei muuta kuin digitestillä varmistusta ja raskaana 2-3 sain näytölle 5 minuuttia ennen kuin ensimmäiset vieraat saapui :D Täytyy sanoa, että oli aika unohtumaton juhlapäivä!

tervetuloa kaikille uusille ja hyvää huomenta kaikille tai no teillä alkaa olla puolipäivä jo :)
krissehoo: todellakin unohtumaton valmistujaispäivä, onnittelut valmistumisen johdosta ja plussasta testissä :)
täällä jotakuinkin rauhallinen päivä toistaiseksi mitä nyt nipailuja/vihlasuja ja painontunnetta. herättiin sit klo 3.07 ekan kerran tänään mikä oli mulle ylläri ku viimeaikoina on uni maittanu poikkeuksellisen hyvin. vähä huimaa ja huono olo kokoajan. lisäksi "ihana" turvotus päällä jälleen kerran.
mitenkäs muut voivat tänään?

Takaisin