Pienet ärsytykset ja isommatkin murheet

Ihan totta että täällä maalla ei tosiaan pärjää ilman autoa. Tänne meille ei tosta kuntakeskuksesta 10 km:n päästä kulje busseja nyt kesällä, vaan kouluaikoina, eli eilinen neuvolalääkärikin meinasi aiheuttaa päänvaivaa. Onneksi miehellä on työauto käytössä ja pystyikin menemään myöhempään, eli mentiin sitten yhdessä

Eipä ole vieläkään edistynyt tämä meidän autohomma, nyt kun yritin soittaa ja kysellä vähän lisää siitä korjaamosta johon todennäköisesti päädytään, niin kukaan ei vastaa 🤦‍♀️ Kohta alkaa jo vähän stressaamaan kun on enää ensi viikko aikaa, ja monessa paikassa ollaan varmaan lomilla niin ei niirä aikoja noin vaan saa
 
Lomat tekee kyllä just tähän hätään vaikeaksi korjaamolle saamisen 😬 meillä miehen työpaku on ollut yli viikon korjaamolla, eikä sitä ole kuulemma vielä edes keritty katsomaan... Ei saanut sitä meidän luottokorjaamoon, kun ne oli lomalla. Sit toi iso korjaamo lupas että 1-5 vrk ni kattoo, ja kohta on 10 vrk sielläoloa jo täynnä 😵 isosti tsemppiä, ymmärrän tuskan kun omat entiset autot oli enempi vähempi susia. Nykynen on ollut hyvä kohta kaks vuotta, käynyt vain vuosihuollot ja yhden jonkun kulutusosan vaihdon jostain nivelistä 😅
 
Ihan totta että täällä maalla ei tosiaan pärjää ilman autoa. Tänne meille ei tosta kuntakeskuksesta 10 km:n päästä kulje busseja nyt kesällä, vaan kouluaikoina, eli eilinen neuvolalääkärikin meinasi aiheuttaa päänvaivaa. Onneksi miehellä on työauto käytössä ja pystyikin menemään myöhempään, eli mentiin sitten yhdessä

Eipä ole vieläkään edistynyt tämä meidän autohomma, nyt kun yritin soittaa ja kysellä vähän lisää siitä korjaamosta johon todennäköisesti päädytään, niin kukaan ei vastaa 🤦‍♀️ Kohta alkaa jo vähän stressaamaan kun on enää ensi viikko aikaa, ja monessa paikassa ollaan varmaan lomilla niin ei niirä aikoja noin vaan saa
Korjaamolla, etenkin kun kesällä lonusra johtuen tehdään töitä vajaalla miehityksellä voi olla hankala vastailla puhelimeen. Jos löydät heidän sähköpostiosoite en niin voit yrittää kysellä lisätietoja sitä kautta.
 
Tulipahan joku päätös tähän auto-ongelmaan 😄 Sain siis varattua ajan korjaamolle joka on noin 10 km:n päässä, luotan että se akku sen verran kestää.

Ainut aika oli ensi viikon perjantai jonka jälkeen jäävät lomalle, mutta auton voi viedä aikaisemmin ja ottavat sitten johonkin väliin jos on aikaa ennen sitä

Ja se josta manailin etteivät vastaa, niin olin itseasiassa laittanut ensin sähköpostia, mutta siihen tuli automaattivastaus että lomasesonkina eivät lue sähköpostia niin usein, vaan että pitää soittaa 😄 Mutta ei sitten tosiaan mennä sinne, vaan lähempänä olevaan paikkaan
 
Tänään ärsyttää nuha, mikä on jatkunut melkein viikon jo. Yleensä mulla menee nopeasti ohi, mutta nyt kipeä olo ja tukkoisuus vain jatkuu.

Toinen minipieni ärsytys on se, että lapsen hiekkalaatikko on edelleen sateiden jäljiltä märkä. Täytyy pukea ne hitsin kurahousut, ennenkö voi päästää laatikolle. Sateet oli kivat ja tuli hyvään väliin (mustikat kasvoi valtaviksi 🤩) mutta hiekkisasia on blääh :P
 
Tänään ärsyttää nuha, mikä on jatkunut melkein viikon jo. Yleensä mulla menee nopeasti ohi, mutta nyt kipeä olo ja tukkoisuus vain jatkuu.

Toinen minipieni ärsytys on se, että lapsen hiekkalaatikko on edelleen sateiden jäljiltä märkä. Täytyy pukea ne hitsin kurahousut, ennenkö voi päästää laatikolle. Sateet oli kivat ja tuli hyvään väliin (mustikat kasvoi valtaviksi 🤩) mutta hiekkisasia on blääh :P
Onko teillä oma hiekjalaatikko? Jos niin salaojittaaka se... Ei paljon maksa, lapiolla onnistuu, ja ilo on iso kun käyttö mukavuus kasvaa.
 
Onko teillä oma hiekjalaatikko? Jos niin salaojittaaka se... Ei paljon maksa, lapiolla onnistuu, ja ilo on iso kun käyttö mukavuus kasvaa.
On oma, se on rakennettu niin että pohja on irti maasta ja vesi pääsee kaadon ansiosta poistumaan. Nyt täällä on vain satanut joka ikinen päivä, niin ei paljon auta, kun hiekka itsessään on kosteaa koko ajan 😅 Tällä viikolla luvattu poutaa, jospa se pinta siitä kuivuisi!
 
Ärsyttää kovasti kun läheinen ystävä on takertunut minuun ja kiukkuaa kun en vietä aikaa hänen kanssaan jatkuvasti ja tietää että teen pitkiä työpäiviä, hoidan meidän kotityöt pääosin(mies hoitaa eläimet) ja haluan nähdä myös muita kavereita/ystäviäni ja viettää aikaa oman perheeni kanssa😔 Ystävällä on hankala aika elämässä mutta en pysty olemaan läsnä 24/7 hälle kun elän omiakin ruuhkavuosia 😪 Haluaisin toki auttaa ja yritän omien voimieni rajoissa.. hänellä on myös muita läheisiä ympärillään🥰
 
Muokattu viimeksi:
Olin näihin aikoihin viisi vuotta sitten raskaana ja asia palasi taas kummittelemaan mieleeni. Raskaus päättyi keskenmenoon ja terveys lähti syöksykierteeseen. Sitä seurasi toinen keskenmeno. Terveysongelmat vain syvenee ja alan olla jo aika vanha lapsen hankintaan.
 
On oma, se on rakennettu niin että pohja on irti maasta ja vesi pääsee kaadon ansiosta poistumaan. Nyt täällä on vain satanut joka ikinen päivä, niin ei paljon auta, kun hiekka itsessään on kosteaa koko ajan 😅 Tällä viikolla luvattu poutaa, jospa se pinta siitä kuivuisi!
Jokos kuivui? Saisiko siihen viritettyä pressua/ kevyt peitettä päälle? Olen nähnyt myös kunnon kansia, jotka pitävät niin kissat kuin sadevedet hiekasta poissa.
 
Ärsyttää kovasti kun läheinen ystävä on takertunut minuun ja kiukkuaa kun en vietä aikaa hänen kanssaan jatkuvasti ja tietää että teen pitkiä työpäiviä, hoidan meidän kotityöt pääosin(mies hoitaa eläimet) ja haluan nähdä myös muita kavereita/ystäviäni ja viettää aikaa oman perheeni kanssa😔 Ystävällä on hankala aika elämässä mutta en pysty olemaan läsnä 24/7 hälle kun elän omiakin ruuhkavuosia 😪 Haluaisin toki auttaa ja yritän omien voimieni rajoissa.. hänellä on myös muita läheisiä ympärillään🥰

Tiedän tuon tunteen kun joku takertuu. Itse lakkasin pitämättä yhteyttä kun väsyin jatkuvaan seuran vaatimiseen. Se oli ehkä vähän kurjaa, mutta tarttin aikaa itelleni ja muulle elämälle.

Muista ettet ole velvollinen kannattelee muita ja sulla on kaikki oikeus olla itsesi ja perheesi parissa vaikka kokoajan ei ystävän! ❤️
 
Olin näihin aikoihin viisi vuotta sitten raskaana ja asia palasi taas kummittelemaan mieleeni. Raskaus päättyi keskenmenoon ja terveys lähti syöksykierteeseen. Sitä seurasi toinen keskenmeno. Terveysongelmat vain syvenee ja alan olla jo aika vanha lapsen hankintaan.

Otan osaa. 😔 Keskenmenot, terveysongelmat ja vauvakuume on ihan ominaan kurjia ja vielä kurjempaa jos on kaikki murheina. Toivottavasti saat terveyden paremmalle tolalle ja kaivatun vauvan vielä. ❤️
 
Meillä hybridi kieltäytyy välillä lataamasta - huolto maksaa 250e kerta. Mies hankki oman virhekoodilukijan, jolla virheilmoituksen saa pois, ja hyvin auto toimii. On vain niin iäkäs auto jo, että välillä herjaa kaikenlaista, vaikka vikaa ei oikeasti edes ole. (Tämä huollostakin myönnettiin.)
 
Auton rengaspaineiden varoitusvalo alkoi palaa juuri kun oltiin lähdössä mökille. No ei sitten, en ois halunnutkaan. Koko kesänä ei ole ehtinyt mökkeilemään ja nyt kun lomalla olisi vihdoinkin ehtinyt mökille, niin johan auto päättää että ehei, että työ minnekkään mökille lähde. 😡
 
Ärsyttää kun ei tiedä onko raskaana. Kaikenlaisia tuntemuksia ja sit kuitenkin sais pettyä. Sit ärsyttää kun tytärpuoli alkaa oleen vihdoin vähän esiteini(12v.), mutta tavallaan hyvä. Hän on ollut niin pikkutyttö pitkään… Ja vösyttää. Nukuin just ja just 7h. Pissattaa kokoajan. Onneks on loma.
 
Lyhyesti: sukulaiset.

Pitkästi: jostain kumman syystä mun puoliveljen rippijuhliin kutsua ei oo meille tullut. On enemmän kuin mahdollista, ettei sitä ole muistettu (tarkoituksella tai tahattomasti) lähettääkään. Jos on lähetetty niin sitten on posti hukannut. Ei myöskään ole kukaan kysellyt että pääsettekö, eivätkä meidän pojan synttäreillä käydessään sanoneet esim lähtiessä että nähdään pian/ens kuussa/rippijuhlissa. Rippijuhlista puhuivat jotain keskenään, muttei mitään kommenttia päivästä tai meidän mahdollisesta tulemisesta. Nyt mun mummo laittoi viestiä, että nähdään juhlien jälkeen, ja voidaan poiketa heille samalla. Me ollaan jo keksitty tälle viikonlopulle kivaa tekemistä. Ja ennenkaikkea, nyt minä joudun joko pahoittamaan tuon mun mummon mielen sillä ettei tulla, tai sitten perutaan kaikki kiva ja ajetaan kaks tuntia suunta syömään voileipäkakkua muiden mieliksi.
 
Muokattu viimeksi:
Soiteltiin mummon kanssa. Kortti on hänen tietojen mukaan lähetetty pari viikkoa sitten, eli postissa jumissa 😒 asia erikseen, että kuka aikuinen ihminen (no ilmeisesti mun isäni) luulee että tuon kokoluokan juhliin voi laittaa kutsut etanapostilla kahta viikkoa ennen ajankohtaa... Mietitään nyt sit että mennäänkö vai ei, jos ei mennä nyt niin mennään sit mummolle kyläilemään myöhemmin erikseen.
 
Takaisin
Top