Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
liny_83
No olihan toi donna aika kallis, mut itte mieluummin käytän sitä ku maksan joka kuulle ovistestit, tulee loppujen lopuks kalliimmaks mut jokainen omalla tavallaan :)

Hietsu
Tervetuloa :)

Untamoinen
Plussapuhalluksia sinne suuntaan! :)

Mist
Hienoo että oot päässy noinkin nopeesti tutkimuksiin :) Mulla kans hieman ylipainoo ja ikää tosin vasta 20-v mut kuitenkin. Yk14 menossa ja lääkärit pyörittelee silmiään ja sanoo vaan että kyllä sulla vielä aikaa on. Potuttaa oikein. Onneks nyt oot kuitenkin päässyt tutkittavaksi! :) Mulla kans olo et pitäis saada vauvakuumetta jotenkin lievennettyä, mut se et miten, on ihan toinen juttu :(

Maria79
Kuukautiskierron ensimmäinen päivä lasketaan ensimmäisestä kunnon vuotopäivästä. :) Näin mulle gyne selvensi, ja näin oon ite aina ajatellut, ja näin myös lukee koulukirjoissa :D

).(
Voi tätä masennuksen pännimisen tilaa. Nega tänä aamuna, digi kylmästi ilmoitti "ei raskaana". Alaselkä kipeytyi eilen - hyvä kun liikkumaan pystyy ja kauhulla ootan huomista työpäivää... torstai-perjantai välillä nukuin 18h unet ku väsytti niin pirusti. Ja vielä olisin varmaan sen 6h hyvin saanu vedettyy unta palloon.

Kouluviikko menny ihan hyvin, on ollu info sitä info tätä, mut ihan kivaa on ollut ja ootan innolla et pääsee opiskelemaan ihan täyspainoitteisesti. Treenaamassa oon käyny ja oon tyytyväinen et oon jaksanu.

Tänään kans alko joku ihmeen tuhrutiputtelu, kaippa se aikakin olis, menkat kuukauden myöhässä kuitenkin lähestulkoon. Raivostuttaa ku kukaan lääkärit ei ota tosissaan, who cares vaikka mulla onkin ikää vasta 20, who cares on ennenkin ylipainoiset lapsia saaneet, viimeks tänään näin kauppakeskuksessa sen kokosen naisen, joka kanto noin kuukauden ikästä vauvaa, että rupes oikeen pahaa tekemään ku mietti että lääkärit napisee mulle ylipainosta.

nyt vaan ootellaan, onko nyt täti tosissaan tulossa vai ei, olis niin hyvä sinällään että nyt tapahtuis jotain, ainakin teroja voi alkaa sitten syömään ens kierrosta jos ei mitään muuta hyvää. mut ei ne auta siihen jos mä en ees ovuloi...

Tuntuu kauheen yksinäiseltä. Miehellä on ystäviä täällä turussa ja mulla ei oikeestaan oo paljon ketään. Mies tykkää viettää aikaa kavereidensa kanssa ja tottakai mä haluan sen mahdollisuuden sille sallia, kun tiedän että kavereiden kanssa on kivaa olla.
hirveen vähän kavereita ja ystäviä mullakin jäänyt edellisiltä paikkakunnilta ja ei oo ainuttakaan joka ymmärtäis miks mua potuttaa heittelevät kierrot ja yrityksen pituus. Tuntuu et jos en oo koulus tai töissä niin istun kotona neljän seinän sisällä itselleni jutustellen, tai pahempaa - seinille. Miten voikaan tuntuu et oon niin yksin tän asian kans :(

Dark
kp55
yk14

Moikka kaikille ja tervetuloa kaikki uudet!

Itse en ole (taaskaan) hetkeen palstalla poikennut, on vaan yksinkertaisesti ollut sellainen olo kaiken tänä yrittämisen ja pettymysten kanssa, että mä en vaan jaksa! Tarkoitus ei ole ollut väistyä syrjään eikä varsinkaan unohtaa teitä, mut oma jaksaminen on ollu aika vähissä viime kuukausina ja jotenkin olen yrittänyt minimoida aiheen parissa painiskelut. Mutta uteliaisuus voitti ja oli pakko tulla kurkkaamaan kuulumisia! :)

Miikka, mä olen niin onnellinen sun puolesta, aivan mahtavaa!!! Ihana kuulla näin positiivisia uutisia sun suunnalta!! :D

Omaa napaa sen verran, eli alotin piikityshoidot tällä viikolla, huomenna on tsekkausultra ja jos osuu kohdille, loppuviikosta inssi nro 2. Pistäminen on sujunu ihan kivasti,vaikka alkuun jännitinkin kauheesti. Kovasti tietty toiveita olis, mut alkaa oleen jo siinä tilanteessa, ettei uskalla enää toivoa. Pettymys on aina niin helkutin kova, kuten kaikki tiedätte...

Mutta kaikille teille ihanille naisille toivon valoisaa mieltä pimenevään syksyyn ja oikein paljon plussatuulia!!! :)
Mä poikkeilen taas jaksamisen mukaan!

Heipähei taas kaikille!

Dark, voi perse tosta sun negasta =( oon jännityksellä kyttäilly tota sun tilannetta. Onko sulla yleensäki epäsäännöllinen kierto? ootko saano teroluteja siihen? Mullaki eka kerran kun gynellä mainitsin vauvatoiveista tokaisi gyne vaan että sä oot niin nuori, kokeile laihduttaa, mutta kyllähän kaikilla oikeus niihin tutkimuksiin on! oli sitten nuori tai läski tai mitä vaan..

Täällä täti kurvasi kylään :(  tämä kierto olikin sitten 30pv kun taas edellinen 38pv..huoh..
Verikokeiden tuloksia jännityksellä odotellen, toisaalta olis ihan hyvä jos sieltä joku selitys löytyiski esim hormoneista, eteenki jos lääkäri suostuis sit määräämään esim Clomit tms sais jotain selvyyttä ja hoitoa. Mieskin kävi oman näytteensä viemässä ja kyllä näyttää jännittävän silläkin vaikka ei miehiseen tyyliin paljon asiasta puhele.

+++++++++ Tuulia!!!

kp 3
yk 13

Heippa kaikille!

Jonkin aikaa palstaa ja etenkin tätä ketjua seurailleena päätin liittyä joukkoon  Vertaistukea kaivataan... Täällä on tilanne sellainen, että oon 25v. ja pillerit jätin pois 1/2011 ja sen jälkeen on menkat olleet hieman hukassa. Kierrot 63-61-34-36-51 eli vähän mitä sattuu. Kävin jo huhtikuussa yksityisellä gynellä ja silloin kaikki ok ja käski seurata josko kierrot tasoittuisi.  Pillereiden jälkeen kuulemma normaalia. No sit tänään kävin uudelleen samaisella lääkärillä ja ultrassa löytyi lievästi monirakkulaiset munasarjat, jotka saattaa selittää epäsäännölliset menkat. Ja nyt edessä verikoekontrollit ja tod.näk. Terolutit. Puhui Clomifenistakin, mut käsitin et ensin Terolutit. Tosin voi olla et osa asioista meni ohi, kun asia tais kuitenkin olla pieni järkytys :/ Puhui myös lähetteestä kunnallisen puolen lapsettomuuspolille, jos Clomifenit joutuu aloittaa. Lueskelin netistä PCO:sta ja vähän jäi hämmentynyt fiilis, kun mitään muita oireita ei ole (ylipaino, karvankasvu tms). Tekeekö se sit tilanteesta hyvän vai huonon ennusteeltaan?emoticon

Jotenkin mieli myllertää tällä hetkellä ja ärsyttää miksei oma kroppa voi toimia normaalisti... Tiedän, ettei yritystä ole takana kauan, mutta tuo tutkimuslöydös ei ainakaan mielialaa nosta. 

Dark, voi ei, pahoittelut negasta :( Ja pahoittelut myös tädin kohdanneille.

Zandra, tervetuloa joukkoon :) Ymmärrän tosi hyvin tuon sun hämmennyksen, kun tuo PCO tuli sulle ihan yllätyksenä. Mutta, on paljon naisia, joilla on diagnosoitu PCO ja silti raskautuvat helpostikin :) Varmasti raskautumista vaikeuttaa nuo epäsäännölliset kierrot, mulla on samaa ongelmaa. Kuinka pian pääset aloitteleen Teroja?

omanapa: Viikko on vierähtänyt taas koulussa ja koiranpentua hoitaessa :) Saatiinpahan edes joku vauva.

Mutta, täti ei ole käynyt.

Nyt kerron teille jotain hyvin omituista. Nyt on kp32. Kun oli kp30 ja 31, mulla tuli limaa, joka muistutti erehdyttävästi OVISlimaa!? .... Siis mitä ihmettä? Ei kai mulla voi kierto olla niin paljon sekaisin, että mulla olis ovis kp31?

No, joka tapauksessa täti on myöhässä. Hankala uskoa raskautumiseen tässä kierrossa, kun ei olla heiluteltu peittoja kuin 2-3 kertaa, koska olen sairastanut tässä samassa kierrossa kaksi pahaa rajua flunssaa. Nuo petihommat ei minun laskujen mukaan edes osuneet oletetun oviksen lähellekään. Silti olen ollu tosi nälkäinen ja alavatsaa juilii edelleen ilkeästi joka päivä. Tuntuu, että hajuaistikin on vähän tarkentunut, toki voi olla vain luuloakin. Mutta jotain edistystä, tällä kertaa en ole stressannut tätä asiaa, joten siitä ei ainakaan voi johtua että täti on myöhässä.

Sanokaa, milloin uskallan testata? Viime kuussa kierto oli 31 päivää ja sitä ennen 24-29.

kp32
yk12

Päevää! Tää palsta näyttää elävämmältä kuin se palsta johon ennen tapasin kirjoittaa - teen siis muuttoilmoituksen tälle palstalle.

Olen siis Örkki ja kirjoitellut jo parisen vuotta tälle foorumille, viimeisen ainakin puolisen vuotta ollut hiljaisuudessa, ku vähä kyllästynyt kaikkeen. Menossa kierto nro 21. Tiputtelua tutkittu, ei mitää vikaa todettu. Nyt on lähete lähetetty Hyvinkäälle lapsettomuustutkimukseen. Kierrot olleet mitä olleet. Viimeaikoina pysyneet keskiarvolta siinä 31 vrk. Pisin oli tammikuussa, ennen kolmen kerran terolut -kuuria, 39 vrk. Nyt menossa 35. pvä. En ole vielä testannut, ja muutenkin olisin onnistunut tämän kuun odottamaan jännittämättä kun en ollut niinkään päiviä laskeskellut ja tsiikaillut, mutta pahuksen gyne otti asian puhelimes eilen puheeks. Soitti vaan tuloksia joistain kokeista, kaikki ok ja kysäisi rutiininomaisesti, että onko mahdollisesti menkat nyt jo normaalisti alkaneet. Vastasin sitte vaa, että ei ole vielä, mutta kyllä ne tästä on alkamassa, sellainen fiilis, ja kun sitä tiputteluakin on... no gyne oli hetken hämillisen hiljaa ja naurahti jotenki ovelasti ja pyysi soittamaan, jos nyt olisinkin raskaana! Heh, no sen jälkee mä sitte aloin taas jänskäämään - entäs jos mä olenkin raskaana. Testiä en kyllä tee kuitenka ennenkuin ensi keskiviikkona, ellei jotai oireita sen suhteen tule ennen sitä. Hassua, että gyne haluu kans tietää. Välttämättä mä siis en enää näe häntä, ku lähete on nyt kunnalliseen Hyvinkäälle, ja tämä oli Helsingistä ykstiyiseltä - ja hän sitte viimeises puhelus pyytää soittamaan jos olen raskaana - söpöä.

Onkohan Miplis vielä olemassa foorumilla? Olis hauska tietää hänen kuulumisiaan ja kokemuksiaan Hyvinkäältä... Onko joku muu käynyt Hyvinkäällä lapsettomuushoidoissa?

Untamoinen, kiitos kannustavista sanoista :) Huomenna olisi mentävä verikokeisiin ja niiden tulosten tultua sitten Terolut-kuuri. Gyne kuulemma soittelee sitten niistä. Eli toivottavasti oon ensi viikolla viisaampi. Ja epäsäännölliset kierrot on sanonko mistä... Ovistestejä oon ehkä kolmena kuukautena koittanut, mut ongelmana on vaan se, et milloin sitä testais. Ei tahdo tikut riittää :) Ja niiden tikkujen tulkitseminen. Tasan kerran olen saanut selkeät kaksi viivaa, silloin testasin oireiden perusteella. Ja yhden kerran haamun ja silloin menkat alko kanssa noin 14pvä testiplussasta, joten luulen, että oli ovis silloin. Näistä toi selkeä plussa oli 61 päivän kierrossa.  Ja tuo haamuovisplussa oli 51 päivän kierrossa, testin tein vihlovien vatsakipujen aikaan. Luulin menkkakivuiksi, mut olikin oviskipuja?! Eli ilmeisesti noin pitkässäkään kierrossa ei ole mahdotonta ovuloida, jos tikkuja on uskominen. Harkinnassa on, josko ostais Clearbluen hymynaamatestejä, makso mitä makso...

Hei vaan kaikille uusille ja vanhoille!

Oikein paljon onnea kaikille plussanneille ja erityisesti Miikkalle! Hienoa, että hoidot ovat onnistuneet.

Keväällä kirjoittelin viimeksi ja nyt tuntuu siltä, et vois jotain kirjoitella. Yritystä on takana 20 kuukautta ja keväällä sain kuulla omistavani ahtaat munatorvet. Saimme lähetteen K-Sks:n naistentautien polille. Aika olisi nyt vihdoin ja viimein maanantaina ja jännittää ihan pirusti. Muutenkin on ollut rankka loppukesä, kun parin viikon sisään hyvä ystäväni sai vauvan, serkkuni sekä veljeni vaimo ilmoittivat odottavansa lapsia. Lasketut ajat ovat kolmen viikon välein. Veljen perheessä jo toinen kyseessä ja ensimmäistä alkoivat odottaa samaan aikaan, kun meillä alkoi yritys. emoticon

Noissa lapsettomuushoidoissa yms on jo ihan liikaa jännättävää mun mielelle, niin sit mukamas pitää stressata vielä polttareita ja häitä. Oon suhteellisen arka uusissa ja vieraissa tilanteissa ja koen helpotusta, kun tiedän asiat mahdollisimman tarkkaan etukäteen. Ja polttarithan ei yleensä ole sellaiset, että mulle niistä kerrottais. Onneksi ovat päivän kertoneet ja luvanneet, ettei mua pueta ja pääsen yöksi kotiin!

Mutta neljän viikon päästä musta tulee sit rouva ja onneksi miehen kanssa meillä menee loistavasti! emoticon

Hei taas kaikki!

Örkki,  Peukut pystyyn kaikesta huolimatta!

Yhdyn niiin tuohon että epäsäännölliset menkat on sieltä ja syvältä!

Olen tässä pari päivää koittanut nyt soitella tuonne terveyskeskukseemme noista verikoetuloksista. Tänään vihdoin joku siellä vastasi vaikka ei paljoa osannutkaan sanoa. Tuloksissa ei mitään hälyttävää mutta prolaktiini oli vähän koholla (750, viitearvo >500 ) ensi viikon lopulla lääkäri sitten soittelee tarkempia tietoja jatkotoimista. Oikeastaan toivon että se on tuo prolaktiini joka mättää, sitä voi kuitenkin lääkitä. Tietätämättömyys on kamalaa :(   mitäs muille kuuluu?

Joo, no tänne ne menkatki sitte tuli, joten ei tarvi soitella gynelle. Jään odottelemaan, mitä lähete tutkimuksiin tuo tullessaan.

Hei uudet ja vanhat! Pahoittelut tädin kohdanneita!

ON: Joopa joo, tässä tulee sunnuntainen avautuminen. Tän kierron aikana ajattelin ovulaatiotestailla ja olen tehnyt sitä Clearbluella. Ostin sen kaverilta, kun oli menossa vanhaksi ja hän ei sitä olisi käyttänyt. Toiset ovulaatiotestit säästänki sitten myöhemmäksi, kun tää Clearblue kuulemma kaikkein paras ja herkin. Aloitin testauksen kp11. Tänään kp15 eikä ole näkynyt hymiötä, joka kertoisi ovulaatiosta. Kp 11 alkaen on peitto heilunut päivittäin;) 

On ollut jännä tehdä niitä testejä, ihan vain uteliaisuuttani kun ensimmäinen testauskerta. Tänään kun kuitenkin tein tota ovulaatiotestia ja tuli tyhjä ympyrä - taas -, alkoi vähän pelottamaan, että enpä mä taida edes ovuloida. Olin laskenut, että tänään olis se ovulaatiopäivä, vaan eipäs ole. Ovulaatio-oireita on, kiukkuista vihlontaa kummallakin puolella alavatsaa kp 11 ja eilen, myös limoja olen mielestäni bongaillut. Vkl:a on kiristänyt päänsärkykin. Tänään tuikkii taas vas. puolelle alavatsaa... 

Olenkohan vain hätäinen sielu? Jatkan testauksia kyllä vielä muutaman päivän, josko sen ovulaation bongaisi, mutta jos en niin sehän onki sitten taas uusi ongelma.

Ainiin. Pari yötä sitten näin unta, että sain kaksi vauvaa. Itse synnytystä ei unessa ollut, mutta  muistan miettineeni synnytyksen kivuttomuutta. Ne vauvat olivat kämmenen kokoiset ja heillä oli reikä vatsassa, mikä oli kyllä aika järkyttävää. Mun kämmenten päällä he heiluttivat käsiaan ja jalkojaan. Unessa mietin, että kannoin heitä 9kk, joten miksi ne ovat niin pieniä. Aamulla herätessä lievästi sanottuna ahdisti, että mitähän mahtaa taas merkitä moinen uni. 

Maanantaita, olen käynyt pikaiseen lukemassa täällä mutta nyt ihan ajatuksen kera. Itse siis tässä kierrossa en ostanut ovutestejä ja olen muutenkin ottanut rennosti, ja ohessa ostin sitten kirpparilta kaksi poikien kauluspaitaa...Nähnyt unta vauvoista ja muuta mukavaa... Yritän olla miettimättä kiertopäiviä mutta jos mennään sillä millä viimeksi ni kuuden päivän päästä pitäisi alkaa, olen kuitenkin melko järkevä tässä ja lasken sitten ihan 30 päivän kierron mukaan, että jos ei ole silloin alkanut niin sitten vasta testaan. Ukolle ei ole vieläkään tullut lähetettä urolta, soitellaan sinne varmaan tällä viikolla tai sitten viimeistään silloin kun itsellä sitten alkaa...jos ei ala niin mitä sitä soittelemaan :D

Dark: jaksamisia tohon olotilaan, toivottavasti saisit ystäviä koulun kautta tms. On se mukavempaa kun on joku kenen kanssa höpötellä ja hengailla kuin pelkästään foorumilla, vaikka kivaahan tämäkin on :)

Zandra: tervetuloa vaan ja todellakin heittelee kierrot sulla, toivottavasti terot ees hitusen auttaisi...

Untamoinen: itsellä myös hauvavauvakuume mutta sovittiin että aikasintaan sitte keväällä ni voi kesän rauhassa opettaa sisäsiistiksi :) Entä ilmestyikö täti vai pysyikö vihdoin ja viimein poissa?

Örkki: tervetuloa myös ja pahoittelut tädistä

Pöppis: oi, onnea tulevista häistä <3

Nyt sitten hieman vielä nuutuneena viikonlopusta lisempää koulutehtäviä ja vaikka joku hyvä komedia, peittoakin on heiluteltu vaikka ovis menny aikaa sitten :) ja kun luin jostain että mies voi itekin tarkkailla nesteitään että jos on paksua niin pitäisi olla paljon kavereita mutta no ukolla taitas olla hitusen kirkkaampaa, en varma...kuitenkin... jos näin on niin olisi hyvä olla joka toinen päivä, ja aloittaa rupeama jo viikkoa ennen hedelmällisiä päiviä... että näin, työstähän tämä käy... toivottavasti tulostakin tulisi jossain vaiheessa...

Miten kuulostaa siltä, että pidempään yrittäneiden keskuudessa epäsäännölliset kuukautiset on aika normaali juttu... Johtuuko lapsettomuusstressistä, vai aiheutuuko lapsettomuus ehkä epäsäännöllisistä kuukautisista? Taas näitä muna vai kana -kysymyksiä...

Zandra, kerrohan sitten niistä verikokeiden tuloksista :)

Pöppis, tänäänhän sulla oli se leikkaus/toimenpide tuolla K-Sks:llä? Miten se meni? Miltä nyt tuntuu? Ja tsemppiä ja halauksia sinne, on kyllä teillä tässä häiden alla monta rautaa tulessa. Toivottavasti tuo toimenpide meni hyvin ja pääset siitä toipumaan!

mist, mihin se prolaktiini vaikuttaa? Miten sitä lääkitään? Tiedän, voisin googlettaa, mutta mielummin kysyn sinulta suoraan :)

liny_83, kaikillahan ei ovulaatiotestit koskaan näytä selkeää plussaa, esim. minulla ei ole koskaan näyttäneet. Siksi en itse käytä niitä enkä laske niiden varaan :) Mielestäni nuo limat ja juilimiset on selvempi merkki ovulaatiosta kuin ovistestit.

Poikanen?, onhan tuo sisäsiisteys opetus melkoista rumbaa, kun koiranpennuilla menee kaikki suoraan läpi. On siinä tekemistä, mutta onneksi tuo meidän hauveli on mukava niin sitä jaksaa :)

omanapa: Tätiä ei ole näkynyt. Tein perjantaina testin kp 34 ja nega, enkä ole vielä uskaltanut tehdä uutta testiä. Lämmöt on koholla, viime yön palelin, väsyttää ja on nälkä sekä hajuaisti on tarkentunut ja jotkut ruoat maistuu hassulle. Tänään oli myös huono olo. Alavatsaa on juilinut säännöllisesti. Tuntuisi vain niin pöljältä tulla tässä kierrossa raskaaksi, kun ei olla juuri seksiä harrasteltu :D Mutta on kai sekin mahdollista. On vaan niin ironista, että niissä kierroissa, kun oikeasti yritetään, ei välttämättä tule ovulaatiota tai kuukautiset tulee etuajassa tai ajallaan ja sitten kun ei juuri yritetä ja stressata, niin kuukautiset on myöhässä ja sitten niitä pitää stressata!

Ajattelin, että testaan keskiviikkona... Jos uskallan! Sanokaapa, uskallanko????

kp 37
yk 12

Iltaa vaan.

Hyvillä mielin lähdettiin tänään ekalta käynniltä. Oli sairaalan gyne sitä mieltä, ettei munatorville tartte mitään tehdä. Mulla oliskin ilmeisesti ongelmana, ettei munasolu irtoa. Jännä miten eri arveluita noi lääkärit heittelee.

No mutta nopeella tahdilla päästään nyt sitten hoitoihin, jos verikokeissa ei mitään suurempaa ilmene. Nyt odotellaan sit, että kuun vaihteessa alkais menkat ja sit kierron 3-5 päivä verikokeisiin. Kunhan tulokset tulee noista verikokeista, niin sitten varataan aika ja tehdään hoitosuunnitelma. Inseminaatiolla kuulemma lähdetään kokeilemaan alkuun.

Jännitti tosi paljon tuo käynti, kun en tiennyt käännyttäisivätkö kokonaan pois sanoen, tevetuloa uudestaan, kunhan painoa on tippunut min. 10 kg. Mulla on 30 kg ylipainoa, joista 12 kg on tullut yrityksen aikana. Varovaisesti kuitenkin mainitsivat painon pudotuksen auttavan, mutta eivät pitäneet esteenä nyt. Mut se paino ei vaan putoo niin helposti, kun nousee... :)

Nyt on kuitenkin käyty ja asiat lähteneet rullaamaan. Pienin askelin eteenpäin.

Untamoinen: Mulle ei onneks tehty mitään leikkausta, vaikka alkuun pelkäsin sellaiseen joutuvan. Parempi näin :) Toivottavasti nyt olisi onnistunut teillä ja testikin kohta näyttäisi plussaa!

Tsemppiä kaikille!

Ihana kuulla Pöppis, että ilman leikkauksia selvittiin! Kai tuo irtoamis"ongelma" on helpompi hoitaa lääkkeillä, niin saatte toivoakseni uskomattoman hienon häälahjan!!

Poikanen tuo siemennesteen paksuus on kaiketi verrannollinen siihen tukinesteen määrään, mutta oman klinikan biologia haastattelin silloin vuosi sitten ja hän totesi, että väri kertoo eniten: mitä valkoisempaa sen enemmän veikkoja. Väri ei tietenkään kerro mitään veikkosten laadusta, mutta ainakin meillä piti paikkansa -> ennen lääkityksen aloitusta neste oli lähinnä läpinäkyvää/harmaata ja paikoitellen valkoisia läikkiä ja sitten taas lääkityksen toimittua on tulosteet olleet enemmänkin valkoista mahlaa.

Hieman ON päivitystä: käväisin perjantaina gynellä toteamassa, että kaveri on oikeassa paikassa ja yksin. Kaikki oli oikean kokoista, mutta viikon päästä vielä mennään tarkistamaan, että sydän sykkii. Jänniä aikoja elämme ja vaikka olo on ihan normaali (ei mitään pahoinvointeja, vessajuoksuja yms.) niin takaraivossa jyskyttää pelko siitä, että tässä käy aivan samalla tavalla kuin aikaisemmallakin kerralla. Rinta rottingilla nyt vaan työstressiä päin ja tarttis varmaan panostaa tuohon unen määräänkin.

Ihanaista tiistaita rakkaat tukiryhmäläiset! 

Heippa kaikille ja tervetuloa uusille!

Kiva kuulla Miikka hyviä kuulumisia:)

Paljon voimia Pöppikselle hoitohin. Pidä välillä hengittely taukoja ja yritä unohtaa kaikki, ihan vaikka pariksi minuutiksi.

Untamoinen
, huii, jännittää...toivottavasti on oikeita oireita:) Kysyit Mistiltä, mutta vastaan kuitenkin. Minultakin tutkittiin prolaktiini, vaikuttaa muiden hormonien toimintaan, esim keltarauhashormonin. Itsellä arvot oli ok.

Mikäs tilanne Darkilla on? Halaus sinne.

ON: ei mitään uutta, tämä kierto on ollu siitä erilainen että rinnat ei oo kipeytyny. Outoo kun on viimeset kaks vuotta ollu lähes koko ajan kipeet, kerkes jo tottuu siihen. Nyt on autuaan tietämätön olo kierron pituudesta, en oo edes katsonu millon seuraavien pitäs alkaa. Kuhertelua ei oo tässä kierrossa ollu paljoa.

Tsemppiä kaikille tähän kiertoon!

Heips kaikille!

Pöppis: Onnea tulevalle Rouvalle! :) Ja tiedän tunteen, kuinka nuo lähipiirin raskausuutiset ottaa koville. Meikäläistä ottaa eniten päähän ne, jotka toteavat onnistuneensa eka yrittämällä/yrittämättä tai tekevänsä lapsen. Juu, noin vaan tehdään  Ja sitten kuitenkin haluan olla ja olenkin onnellinen läheisten lapsista. Ristiriitaisia tunteita.

Mist: Tuohon prolaktiiniin voi vaikuttaa vääristävästi moni tekijä. Esim. fyysinen tai psyykkinen stressi. Mun labrakoetta siirrettiin juuri tuommosen ylimääräisen stressitekijän takia, että saadaan luotettava tulos. Eli ei ehkä tarkoita mitään huolestuttavaa tuo tulos, jos on vaan vähän koholla?  :)

Ja sitten kuulumisia. Verikoevastaukset (kilpirauhasarvot ja prolaktiini) oli kunnossa ja alkaisi Terolutien popsiminen seuraavasta kierrosta. Eli toivoa sopii, että tämä kierto olisi jotain 34-36 kieppeillä eikä taas venyisi. Lääkärin mukaan Teroluteja 6kk näin alkuun ja sitten, jos ei raskaus ole alkanut, niin lähete kunnallisen puolen hormonipolille. Jotenkin vaan tuo puoli vuotta kuulostaa pitkälle ajalle, vai olenko vaan hätäinen... Mutta jospa se tästä lähtisi parempaan päin, nyt on ainakin joku suunnitelma olemassa  Ja juu, sain tänään ovistikkuun melkein yhtä vahvan testiviivan kuin kontrolliviiva emoticon  Elämäni kolmas testiviiva ovistikussa! Testailin ihan kokeeksi, kun valkovuoto muuttunut kirkkaammaksi, että yrittääkös se kroppa kertoa jotain. Kp 19/jotain menossa.

Taustaa voisin vielä kertoa sen verran, että ennen pillereiden syömistä kuukautiskierto oli säännöllinen, kierto noin 35 päivää. Ja kun vuodenvaihteessa lopetin pillerit, niin aluksi lääkäri oletti pitkien kiertojen johtuvan vaan pillereiden lopettamisesta. Omien hormonien käynnistymisessä kuulemma menee vaan aikaa, ultrassakin kaikki kunnossa. Ja nyt sitten syksyllä onkin vaivan nimi lievästi monirakkulaiset munasarjat. Eli ilmeisesti pillerit ns. peittäneet vaivan. Ja tästä edetään. Tulipas pitkä stoori :)

Heips!

Tuohon prolaktiiniin olikin tullut jo kommenttia eli pähkinänkuoressa:
Jos seerumin prolaktiinipitoisuus on suurempi kuin 5 000 mU/l (viitealue miehillä < 320 mU/l, naisilla < 530 mU/l), hyperprolaktinemian todennäköisin syy on prolaktinooma eli prolaktiinia tuottava aivolisäkekasvain.
Naisilla hyperprolaktinemia, (eli prolaktiinin liikaeritys) aiheuttaa kuukautiskierron häiriöitä, maitovuotoa ja lapsettomuutta (munasolu ei irtoa) Jossain luki myös että tuota raskautumista ei tapahdu koska kroppa luulee kokoajan olevansa raskaana o_O  selittäsköhän tuo kaikki ne "raskausoireilut" :D vai meneeköhän edelleen ihan mielikuvituksen piikkiin.Tuosta stressin aiheuttamasta noususta oon myös lukenu ja mulal on kyllä fakta se että niin kauan kun nykyistä työtäni teen (vaihtoehtoja ei täällä kyllä ole) on stressi pysyvä asia mun elämässä =(    No, loppuviikosta toivottavasti viisastuu kun on se lääkärin soittoaika. Miehen tuloksistakaan ei oo vielä kuulunu mitään, Apua! Onhan tämä melkosta piinaa..ei näytä stressin laskeminen kovinkaan todennäköiseltä lähiaikoina.

Sen verran päivitystä, että tätiä ei näy vieläkään, mutta tiistaina testasin toisen negan. Sellasta. Tätiä odotellessa.

kp 39
yk 12

Takaisin