Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ollaan hyvin ristiriitaisin tuntein vältelty viikonlopun aikana ystävän turhankin suorasukaisia kysymyksiä siitä, miksi meillä ei vielä ole lasta ja milloinka meille tulee lapsi. Olin henkisesti valmistautunut asiasta puhumaan, mutta tilanne osoitti toista. Ihmisillä ei tietenkään ole velvollisuutta käyttäytyä tietyllä tavalla tai olla käyttytymättä tietyllä tavalla "lapsettomia" ystäviään kohtaan: itse vain on omat rajat vedettävä. Joskus ihmettelen, että mitä näihin ikään kuin lonkalta heitettyihin puolihuolimattomiin kyselyihin odotetaan vastaukseksi, siis todella.

Viime kuukautiset olivat oudot. Tuli todella vähäistä tuhruvuotoa neljä päivää ja ehdin jo olla toiveikas - ennen ei ole vastaavaa ollut. No sieltähän ne kuukautiset sitten tulivat aika runsaina vielä. Hitsiläinen kun tuntisi kroppansa paremmin, vaan pillereiden jälkeen en vielä oikein tunne ja aikaa ennen pillereitä en niin hyvin muista. Mies sanoo, että höpöttelen ja ihmettelen samat keholliset jutut joka kuukausi kuin ensimmäistä kertaa. Ilmeisesti mulla on ongelmia lyhytkestoisessa muistissa.

Poikasen puolesta - ja muidenkin! - pidän peukkuja pystyssä!

Heippa Naiset!

Terkkuja kesäloman viimeiseltä viikolta. Oon toistaiseksi ihan kyydistä tippunut palstan jutuista, mutta yritän lueskella teidän kuulumisianne ja päästä ajan tasalle. Paljon uutta porukkaa tullut, tervehdys vaan kaikille! Ja lämpimästi vielä onnea kaikille plussanneille!

Oon pitänyt kesätaukoa palstailussa ja muutenkin yrittänyt pikkusen lomailla näistä vauvatouhuista -- pikainen selitys uusille palstalaisille; takana parisen vuotta yritystä ja 3 inssiä ilman toivottua tulosta. Eihän se toivo lapsesta mihinkään häviä, mutta heitettiin hetkeksi kalenterit ja ovistestit nurkkaan, mikä olikin meille ihan hyvä juttu kun niiden inssien epäonnistuminen oli kuitenkin aika kova paikka kummallekin. Ollaan nautittu lomasta ja makuukamarista ihan ilman aikatauluja...Tässä ehti vähän jännittämäänkin, kun täti oli kolme päivää myöhässä (yleensä hyvin tasainen kierto), mutta sieltä se taas tuli, nyt mennään kp4. En tiedä sitten olisko jotain yrittänyt tapahtua..

Nyt kuitenkin juuri äsken varasin suunnitteluajan lääkäriin, niin seuraavaan kiertoon kokeillaan sitten se IVF! Jännää!!! Nyt näiden akkujen latailu viikkojen jälkeen jaksaa taas innostua....jospa musta tulisi jonkun äiti sittenkin! emoticon 

Asiasta kirveen varteen, ihan tyhmiä hymiöitä täällä.... lakkaisivat jo nää uudistukset. pöh.

Nyt mä syvennyn lukemaan teidän kesäjutut. Aurinkoista päivää kaikille!! 

Pirjelille tsemppiä IVF-jutskaan! Jännää! Eikö tossa onnistumisprosentti oo melko korkea! Täällä ovista odotellessa...

RouvaS: Miä aloin tikuttaan ovista sillon 12 päivä jollon ei viel näkyn ku yks viiva mutta sitten kaks viivaa näkykii 13-17...ei jaksanu enää 17 päivä... oltii jo 16 päivä ihan poikki että onko vieläkin pakko :D Mutta yritettiin kyllä noina päivinä ja useesti...

Kiertopäiviä itellä ny 27 ja raskaustesti vieläkin nega, järkikin sen sano että eihän se vielä sitä näyttäs jos sielä jotain ois... mut silti menin tekemään...on tuol viel yks, jos sit ylihuomenna...Jos siis mun kierto ny on sitte se 29...

pirjel: hauska "tutustua" :) ja pahoittelut tädistä.

Nine: eikö vieläkään... mones kp?

ON; oireita... pms selllaisia ei vieläkään... tuskainen olo kyllä ja vain yksi kupillinen kahvia kiitos... aivot tekee omia päätelmiään mutta järki yrittää puskea taustalta, mulla nimittäin voi paha olo tulla ihan vaan noista raudoista ja fooleista mitä syön... vaikka otan ne illalla ni aamulla on hitusen huonovointinen olo... voin sanoa että juu tiputaan silti korkealta ja kovaa vaikka kuinka se järki tuola tökkii... sen verran kuitenkin ajatukset karannu... ihan siis sen takia etten ole kiukkunen...Viikonloppuna reissuun... kai se sinä aikana kertoo jos siis sielä joku on joka kertoisi jotain emoticon

Heippa kaikille teille kaunokaisille!

Poikanen?, koitappa nyt malttaa sen testailun kanssa ;) Niinkin voi käydä, ettei testi näytä plussaa edes kuukautisten normi alkamispäivänä, vaan vaikka viikkoa myöhemmin. Älä nyt testaa ennen ku menkat on myöhässä, menee vaan testit hukkaan. Nimim. Täällä joissain aiemmissa kierroissa tehty aika monta turhaa testiä...

RouvaS, mitä ihmettä, kolmena päivänä peräkkäin ovisplussa? Enpä ole moista ennen kuullut... Noo, tärkeintä että ne päivät on hyödynnetty ;) Sulla on nyt jännät päivät, kierto lopuillaan :) Onko oireita?

Annuli, tiedän tunteen, tuo on niin inhottavaa kun puolitututkin kyselee, että milloinkas teille. Silloin tekis mieli monesti heittää takasi jotain %&#/#½"¤!!!! eli inhottavaa... Siis oliko sulla ensin tuhruvuotoa 4 päivää ja sitten vielä kuukautiset päälle? Ei kuulosta kivalta... Ihan kuin se ei riittäis että kerran kuussa vuotaa nii vielä ylimääräistä :)

Heippa pirjel! Sua ei olekaan näkynyt tosiaan, toivottavasti oli mukava loma! :) Vau, vai on teillä IVF edessä! Eikös se ole toisin sanoen koeputkihedelmöitys? Teillä on todella jännät ajat edessä, ja toivomma teille paljon plussia!!! ++++ Kyllä seuraavaksi on jo teidän vuoro saada oma käärö!

omanapa: Ovis on juhlittu ja eteenpäin porskutetaan. Nyt on sellainen fiilis, että vois jopa olla raskaana. Alavatsa kramppailee, parina päivänä on ollut vähän pahoinvointia ja väsymystä, ja viime päivät on ollut aivan TUSKAINEN nälkä ja vielä ihan koko ajan. Just äsken söin ja taas on nälkä. Ei normaalia. Oon ylihuomenna lähdössä Saksaan 10 päiväksi ja toivottavasti selviän siellä ilman pahoinvointia. Noo, siellä sitten täti tulee kylään tai sitten ei, toivottavasti se ei löydä mua Saksasta! ;) Ei se meinannu mua Israelistakaan löytää, kun siellä oltiin helmikuussa, vaan pentele tuli kaksi viikkoa myöhässä ja iski suoraan häämatkan viimeisille päiville! Ei oo täti mun parhaita kavereita, ei.

Järjettömiä plussapuhureita ympäri Suomen maan jokaiselle pidemmänkaavalaiselle! +++++++++++++++++++++++++++++++++

yk 11
kp 21/23-46

Untamoinen, toi sun tädin harhautus on loistava!! :D Pitäisköhän itekin ottaa äkkilähtö jonnekin kierron lopussa :D. Kiitos hymystä, jonka aiheutit! Sain myös hymynaaman digiovistikkuun, eli pupuilua illan ohjelmistossa....

Heippa vaan kaikille tasapuolisesti!

Tänne on tullut niin valtavasti uusia nimiä ja juttuja, että ihan on pääpyörällä.. komppaan Pirjeliä (vanha tuttu) eli tervetuloa kaikille ja toivottavasti visiittinne jää lyhyeksi.

Ilmeisesti vielä moni on kesätauolla näistä minun vanhoista tuntemistani pitkäkaavalaisista, mutta kyllä kai sieltä tulevat kertomaan kuulumisiaan.. toivottavasti usea plussalainenkin saadaan!!

Itse olen pitänyt kesätaukoa palstailusta jo jonkin aikaa, en edes muista koska viimeksi mitään olen kommentoinut, taisi olla viimeisin plussannut, jota kävin onnittelemassa. Lueskellut olen kyllä, mutta en kommentoinut. Mietin tätäkin jo useamman päivän tulenko jo nyt vaiko vasta myöhemmin kertomaan kuulumisia. Nimittäin niinhän tässä nyt sitten kävi, että vuosi yritystä on takana, nimpparipäivänä ja vuosipäivänä saimme maailman parhaan lahjan: testiin tuli teksti RASKAANA

Tunne on edelleen sanoin kuvaamaton. Ei tätä usko vielä todeksi. Nyt vain toivotaan, että kaikki menee hyvin!

PLUSSIA JA TARRASUKKIA (tyhmät hymiöt)emoticon  (toi vähän niin kuin pitää peukkuja ristissä, eikö? niin sen tarkoitan :) )

Ihanaa Tikru82 ja oikein paljon onnea :)

on: edelleen ei kireyttä, nieleskelyä aamulla vaikken ottanu rautaa ja foolia eilen... ei turvotusta mitä yleensä ennen menkkoja... ressaavaa tällanen... millon ne kehittää sellasen mittarin jolla saa tietää heti yhdynnän jälkeen että tärppäskö vai ei :D

No huomenna sitten muualle kuin kotiin, palataan ensi viikolla <3

Oi Tikru, onnea!! Ihania uutisia. Ja vielä vuosipäivänänne, ei vois parempaa lahjaa tosiaan toivoa. Nyt tarraa, liimaa ja enkeleitä matkaan. Susta tulee Äiti!! Onnitteluhalit sinne.

Ninelle kiitokset tsempityksestä, ja onnittelut ovisplussasta -- nyt vaan peitot heilumaan!

Untamoiselle toivotellaan mukavat Saksan reissut ja toivotaan tosiaan ettei se täti löydä sinne päin maailmaa ollenkaan. Oireet ovat lupaavat...

Samat sanat Poikaselle, oireet on kohdallaan, joten mukavaa viikonloppua -- toivottavasti ensi viikolla palaat loistavien uutisten kanssa. Ja kiitos samoin, hauska tutustua!

Täällä täti alkaa hiljalleen lopettaa vierailuaan (kun ei tuliskaan takas vähään aikaan!) ja sitten alkaakin se oviksen odotus, vaikka siihen luomuplussaan ei nyt järin isoja mahkuja näytä olevankaan. Toivossa on silti hyvä elää sanon mä, sekä lapamato....   Laskin itse eilen kalenterista kiertoani, ja olinkin näin lomalla täysin unohtanut, että mulle on tulossa syyskuussa viikon työmatka ja juurikin h-hetken aikaan, siis IVF liittyen. Hitsit. No, mutta sitten se tehdään heti seuraavaan kiertoon. Maanantaina lääkärin juttusille kumminkin.

Oikein aurinkoista ja mukavaa viikonloppua kaikille naisille!

Heippa kaikille!

Edelleen täällä taustoilla käyn kuulumisianne lukemassa, kun en malta poissakaan pysyä.

Tikru: Ihanaa, ihanaa ja oikein kovasti onnea plussasta. Pikkuiselle kaikki mahdolliset tarrasukat, teipit ja ihmisliimat matkalle mukaan! emoticon

Pirjel: Kiva kuulla myös sinun kuulumisia pitkästä aikaa. Hurjasti tsempiä tulevaan IVF:n, pidän peukut ja varpaat pystyssä teille!

Omaa: Täällä voidaan edelleen paksusti. Ensimmäinen virallinen ultrakin oli viime viikolla ja kaikki oli kunnossa. Vihdoinkin uskallan hieman huokaista ja olla oikeasti raskaana.
Mukavaa loppu kesää kaikille!

Perjantaina kpnä 29 testi näytti miinusta ja alku illasta vuoto sitten taas alkoi... että se siintä uskomisesta ovutestien näyttöön... No nyt on ainenkin kierto tasaantunut ja ovistestien tilaus eessä ja myös soitto lekuriin että koskas ukko testataan. Onneksi ei oltu kotona kun menkat alkoi, sai muuta ajateltavaa yms. Nyt sitten taas järki käteen ja yritän olla haalimatta mitään lasten tavaroita (voitin huutopaketin ...iso kasa vaatteita vauvalle...) tai jos ostan niin annan ystävälle lahjaksi tms... En vaan ymmärrä mihin ihmeeseen mun pmssät katos yheksi kuuksi??? tuleeko ne nyt sitte kahta kauheimpina tässä kuussa...siis jos ei tärppää... no näillä mennään. Ihan ok olo on kuitenkin. Vaikka eilen kyllä vähä tuli pieni itku...hormoonit heittelee selkeesti... mutta nenä pystyyn ja kohti uutta kiertoa <3

Voimia seuraavaan ovikseen asti, Poikanen! Toi (jokakuinen) pettymys on ihan persiistä. Itellä vaihe "Jospa oiskin tärpännyt...", mutta alitajunnassa pelko pettymyksestä muhii. Voi vee tätä naisen elämää!!!

Untamoinen: Juuri näin kävi, että ehdin jo arvella, että ei sitä kunnon vuotoa tulekaan, vaan nyt on tärpännyt. Mutta oppia ikä kaikki... että näinkin voi käydä. BUU!!!!

Voi Tikru, mahdottomasti onnea!! Olipas plussalla vielä loistava ajoituskin ;) Kyllä näitä plussia putoilee onneksi pitkänkaavalaisillekin... Toivottavasti kaikki jaksaa uskoa siihen että omakin vuoro vielä tulee, jos ei yhdellä konstilla niin sitten jollain toisella.

Ravistelkaas muutkin se täti kimpustanne ja harhauttakaa se jollain äkkilähdöllä vieraaseen maahan :D

Pirjel, kiva kuulla pitkästä aikaa susta. Toivottavasti seuraavan kierron aikataulut sitten passaa ja pääsette siihen IVF:ään.

Maikkie, ihana kun ultrassa oli kaikki hyvin. emoticon

Miikka, mikäs teillä on aikataulu tälle kuulle, joko kohta alkaa tapahtumaan?

Huii, kesä on menny ihan hurjaa vauhtia. Ollaan pikkuhiljaa alettu kertomaan kavereillekin uutisia, ja on ollut ihana huomata kuinka vilpittömän iloisia ne on olleet meidän puolesta. Mulla on alkanu maha jo hiukan kasvaa - taitaa olla kyllä suurimmaksi osaksi mun erittäin hyvän ruokahalun ansiota - joten enää ei voi olla itsekään uskomatta tätä todeksi vaikka yrittäisi...

Nine: peukkuja sun puolesta :)

Annuli: :(

Bandida: vielä kerran onneksi olkoon :)

on: itkut itketty ja ovistestit tilattu, sitten soitin äitiys/ehkäsyneuvolaan joka kehotti soittamaan terveysasemalle ja mainitsi vielä lääkärin nimeltä kenelle kannattaa varata aika ja nyt on sitten ukolla jo ens viikolla aika!!! Lääkäri sitten lähetteen mutta millasiin... sitä en tiedä, jotenkin aina olettanu että joo ukko heittää kuppiin ja se siinä, mutta että me ensin yhdyttäs täällä aamulla jonka jälkeen mua ronkittais, joudun naurahtamaan ääneen. Tuli mieleen viivi ja wagner strippi jossa wagner tokaisee että naisen homma on kantaa siemenneste makkarista vessaan :D No saa nähä mitä lääkäri sanelee... tässä alkaa koulut ja kaikkikin kohta joten alkaa tulla hektistä arkea mutta toisaalta ite koen sen paremmaksi, ei tule ajateltua niin paljon tätä sitten... ehkä...

VAUTSI! Ja minä kun tulin hehkuttaman piiiiitkästä aikaa kp1:stä, niin täällähän on plussattu!!! Hienoa!!!!

Pikkuhiljaa tyhjennetään koko pitkän kaavan palsta . Vieläkös täällä on muita yli 2 vuotta yrittäneitä joukossa? Aatelkaas miten hienos olis, jos syksyllä palsta olisikin tyhjä??? Eikä tietenkään uusia "pitkän kaavalaisia" -toivota lisää, on tää sen verran toivotonta hommaa kuukaudesta toiseen, ettei ees vihamiehelleen toivois. Mutta siis kaikki nimettömästi palstaa kuikuilevat kaavalaiset nyt mukaan, saadaan potkittua kaikki plussajunaan!

Meillä alkoi siis tänään kp1, kohtapuolin soittelen klinikalle JA huomenna alkaa pistokset... alan jo itsekin olemaan pistoksissa. Mies jo tossa sanoi, että ihan kuin oltais oltu hoidoissa jo viimeset 2 viikkoa mun puheista päätellen.

poikanen? aika harvinaista on, että testattais tota teidän "yhteensopivuutta" tolla mainitsemallasi menetelmällä... kyllä se taitaa olla ihan se perinteinen "hoiteletkos itsesi tuohon purkkiin, niin mä vien sen lääkärille hetimiten" - menetelmä. Oliko se niin, että tämä olisi teidän ensimmäinen yhteinen unelma?

Viimeinkin se elokuu tuli, Miikka! Kerro kuulumisia hoitojen edetessä! Ja musta voitais asettaa sellanen sääntö, että yli kaks vuotta yrittäneet pääsis pois pitkäkaavalaisista (tää oli Miikka sulle)! Tsemppistä! :)

Miikka Täällä ollaan! Kaksi vuotta ja rapiat on menny..toivottavasti ei mee enää kauaa. Meillä kummallakaan..eikä kellään muullakaan. On tää kyllä niin hanurista odotella odotusta vuosi toisensa jälkeen..

emoticon <-- minä tänään
Eli omaa napaa. Oviksen jälkeen..tai sen oletetun oviksen, mä olen voinu pahoin. Päivittäin. Nyt tällä viikolla väsy on iskeny ihan tosissaan ja iltasin oon kuumeessa. Lämmöt yli 37 ja normi olis 36.2. Mut täähän on ihan normia, onhan?
Eikä se, että nuolen dippikulhon (en edes tykkää dipeistä) ole yhtään outoa...? *naur* Siinä vaiheessa mies tuumasi, että joo, nyt on tainnu tärpätä. Ihana oli nähny musta unta vauvan kanssa ja ite näin unta, että tein raskaustestin johon tuli sana HAAMU ja sit 2-9 dpo. En niin tajua..hih. Meinaan aamulla tehdä testin. Ei se viel varmana mitään näytä mutta kiusaampa itteeni.

Ja sit sain taas nenilleni meidän ihanasta terkkulasta. Mähän yritän saada sitä uutta aikaa sinne lapsettomuuspolille ja kävin niis kaikissa testeissä. Mun piti toimittaa mun tulokset yms. yksityiseltä sinne terkkulaan ja mähän sit kiltisti vein ne eilen. Iltapäivällä nainen soittaa, et lääkäri on nyt ne nähny, haluutko paperit itelles vai laitetaanko arkistoon. Halusin ne kotiin ja vielä varmistin, onko lääkäri nyt sit oikeesti ne nähny. Tänä aamuna soitti sit taas joku täti ja kerto ettei ne olekkaan käyny lääkärin luona..! Mä purskahdin itkuun, etb onko tosissaan ja et tää on jo toka kerta kun ne kämmää meidän kohdalla. Kehtas viel kysyy oliko tärkeeki asia..voi vittu! Anteeksi. Mut mua niin ottaa päähän ettei ole tosikaan. Ihan uskomatonta touhua. Huomenna olis soittoaika sille lääkärille, ja jos ne paperit tulee aamulla postissa niin kiikutan ne takas sinne ja suostun antaa ne vain suoraan sille lääkärille. Sit ei ole mitään mokailevia ämmiä siellä välissä. Mä inhoatän kaupungin kunnallista terveydenhoitoa.

Anteeksi avautuminen. Ja tsemppiä kaikille. Olette tärkeä henkireikä! <3

Ja puhdas nega. Ei edes roskishaamua.. emoticon
Onhan tää aikaista, mutta mutta..menkkoja odotellessa. Täytyy viel mainita, että mieskin kysyi, että eikö edes haamua ja oli ihmeissään negasta. Oltiin niin varmoja, että nyt olis tärpänny..

Huomenta kaikille!

Hurjasti onnea Tikrulle, kuinkas kauan kerkesitte yrittämään?

RouvaS, onko menkat edelleen tulematta? Jos niitä ei kuulu niin uutta testiä peliin vaan...

Omaa: Menkat alko tänään. En syöny tässä kierrossa hormoneja, meni usko niihin. Kierron pituudeksi tuli taas hurjat 21 päivää. En usko että ovuloin, seksiä oli kierron mukaan oikeeseen aikaan ja taas lyhyt kierto, niin tuskinpa kropassa tapahtuu mitään. En jaksanu ees uskoo tällä kertaa, silti tuntuu tyhmältä ja itkuiselta...Typerää...

Tämä kuun lopussa tulee kaksi vuotta täyteen kun otin viimeisen e-pillerin. Niinpä niin...

Takaisin