Täällä ollaan hyvin ristiriitaisin tuntein vältelty viikonlopun aikana ystävän turhankin suorasukaisia kysymyksiä siitä, miksi meillä ei vielä ole lasta ja milloinka meille tulee lapsi. Olin henkisesti valmistautunut asiasta puhumaan, mutta tilanne osoitti toista. Ihmisillä ei tietenkään ole velvollisuutta käyttäytyä tietyllä tavalla tai olla käyttytymättä tietyllä tavalla "lapsettomia" ystäviään kohtaan: itse vain on omat rajat vedettävä. Joskus ihmettelen, että mitä näihin ikään kuin lonkalta heitettyihin puolihuolimattomiin kyselyihin odotetaan vastaukseksi, siis todella.
Viime kuukautiset olivat oudot. Tuli todella vähäistä tuhruvuotoa neljä päivää ja ehdin jo olla toiveikas - ennen ei ole vastaavaa ollut. No sieltähän ne kuukautiset sitten tulivat aika runsaina vielä. Hitsiläinen kun tuntisi kroppansa paremmin, vaan pillereiden jälkeen en vielä oikein tunne ja aikaa ennen pillereitä en niin hyvin muista. Mies sanoo, että höpöttelen ja ihmettelen samat keholliset jutut joka kuukausi kuin ensimmäistä kertaa. Ilmeisesti mulla on ongelmia lyhytkestoisessa muistissa.
Poikasen puolesta - ja muidenkin! - pidän peukkuja pystyssä!
Viime kuukautiset olivat oudot. Tuli todella vähäistä tuhruvuotoa neljä päivää ja ehdin jo olla toiveikas - ennen ei ole vastaavaa ollut. No sieltähän ne kuukautiset sitten tulivat aika runsaina vielä. Hitsiläinen kun tuntisi kroppansa paremmin, vaan pillereiden jälkeen en vielä oikein tunne ja aikaa ennen pillereitä en niin hyvin muista. Mies sanoo, että höpöttelen ja ihmettelen samat keholliset jutut joka kuukausi kuin ensimmäistä kertaa. Ilmeisesti mulla on ongelmia lyhytkestoisessa muistissa.
Poikasen puolesta - ja muidenkin! - pidän peukkuja pystyssä!

(toi vähän niin kuin pitää peukkuja ristissä, eikö? niin sen tarkoitan :) )
<-- minä tänään