Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hellurei!

Miikka: Olikohan minulle laittamasi teksti kuitenkin tarkoitettu Kuusitytölle?? Täällä ei ainakaan välivuodosta kärsitä - tädin ansiosta kunnolla lorottelee..

RouvaS: ONNEA oviksesta ja kiitos halista!! Harmitus nyt jäänyt taakse, selkä suorana ja katse eteenpäin. Nyt on kaksi kiertoa aikaa paikata tilannetta, jotta saataisiin peruuttaa elokuinen poli-aika ;) Ja siis mieletön tuo sun kierto! Miten ihmeessä hermot kestää odotella/bongailla ovista ja vielä jännäillä loppukiertoa?? Toivotaan, että ne "lyhytikäiset" simpat on sitäkin sukkelampia ja nopein osuu kohteeseen. Peukkuja!! 

Bandida: Jännittävää!! Ilman muuta tulet heti kertomaan kuulumisia! Varmaan jo sydänääniä etsiskellään :)

Kaikille lomalaisille tai lomaa odottaville oikein rentouttavaa lomaa! Ehkä kevättalvella saadaan nauttia keskikesän "hedelmistä" ;)

-Kuukkeli- ja pirun täti

Pitkästä aikaa pääsee kirjoittelemaan, kun meillä kärsitty hieman tietokoneongelmista.

Aivan ensimmäiseksi hirmuiset onnittelut plussanneille!! Tällä palstalla nuo plussat tuo jostain syystä toivoa myös omaan tilanteeseen..

Täällä ei mitään uutta. Ovulaatio oli viime viikolla, mikä tuli hyödynnettyä huolella. Jotenkin sitä ei halua luovuttaakaan, vaikka usko olisikin jo mennyt. Meille pitäisi tulla se kutsu sinne polille minä päivänä hyvänsä. Onhan sitä täs jo pian 4 kuukautta odoteltu... Pitää varmaan pian soittaa ellei ala kutsua kuulumaan. Salaa täs kuitenkin toivoo ettei tarvisi mennä, koska sitä syytähän yksityiseltä ei meille koskaan löydetty.

Tässähän saa jännätä Kuukkelin ja Rouva S.:n tilanteita. Toivon ilouutisia tulevaksi teille molemmille!!

-Ameli

Heissan kaikille tasapuolisesti!

Kivut on loppunu, mutta pienehkö tihruvuoto jatkuu, eli ei siis kunnon menkkoja näy. Rinnat on hieman pinkeät vieläkin ja pienehköä etovaa oloa on ollut havattavissa, mutta se voi olla myös jännityksestä johtuvaa oman pään kehitelmää... Ajattelin kuitenkin tänään mainita miehelle ekaa kertaa että jotain saattas olla tapahtumassa. Olen tähän asti pitänyt kaikki tuntemukset itkuineen oman tietonani, en ole ihminen joka helposti jakaa tuntemuksiaan kenenkään kanssa. Ja en ole testannu vielä.

Miikka, ensimmäisen kerran tuli pientä välivuotoa just ennen kun kävin hakemassa hormoonit, mutta sitä ennen ei ole ollut mitään. Eli kahdessa edellisessä kierrossa siis on vasta ollut vuotoa välissä. Edellisessä ei ollut mitään näin runsasta ja menkat alko seuraavana päivänä kunnolla kun olin ottanu viimeisen pillerin. Nyt otin vikan su. joten menkkojen olis pitäny alkaa rytinällä eilen...

Kuusityttö, voi kunpa menkat pysyiskin pois - ja loppuis tuo tiputtelukin... Mihin asti meinaat odotella ennen testausta?

Ameli, eihän sitä luovuttaa kokonaan saa vaikkei enää jaksais toivoakaan... Siellä on siis piinaviikko meneillään? Kannattaa varmaan soittaa ja kysellä perään sinne polillekin jos tässä kierrossa huonosti käy - kesälomat kun pyörii niin joka paikassa rattaat pyörii saman verran hiljaisemmin, elleivät jopa pysähdy heinäkuuksi...

Kuukkelille tsemppiä ja tädinkarkoitus-OFFia, jospa tämä nyt olisi viimeinen kerta kun sen kanssa pitää kärsiä - vähään aikaan.

Tänään oli se eka neuvola. Kauheesti puhetta ja vähän toimintaa. Kysyin sitten lopuksi et eikö voitais yhtään katsoa elääkö siellä joku..? Terkkari tuumas että voidaanhan me, mutta ennen rv10 ei ole vain takuita et mitään kuuluu vaikka kaikki oliskin hyvin - et kestänhän sen jos ei kuulukaan? Minähän kestän mitä vaan jos on mahdollista vähän hälventää tätä epätietoisuutta... Ja sieltä se pienen etsiskelyn jälkeen löytyi (ensin tosin kuului vaan suolen kurlutusta :) ), selvä nopea syke! emoticon Siellä on elämää! Arvatkaa onko tänään voinut keskittyä yhtään mihinkään...? Ihan käsittämätöntä...

Voi Bandida!!! Ihanaa, että pikkuisen syke kuului! Kaikille muille toivottelen onnea tavoitteiden saavuttamisessa ja vetäydyn kesätauolle, digitaalisten ovistestien kanssa :). Lämpöä, aurinkoa ja tärppäyksiä! Kuulumisiin tytöt!

Heippa!

Onnea Bandidalle hyvin menneestä ultrasta. Varmasti ihana tunne kuulla oman lapsen äänet:)

ON: Aamulla tein testin, negaa näytti. Tiputtelu jatkuu ja rinnat edelleen arat. Kävin yleisellä lääkärillä, perjantaina otetaan lisää testejä, mm. klamydia ja raskaustesti. Yleisellä lääkäri ajat menee elokuulle, joten yritän päästä yksityiselle uudestaan. Toivottavasti joku nyt osais sanoa mikä on vialla!!!

Huomenta.

Mulla on nyt suuri ongelma. Tein aamulla testin ja siihen tuli haamu, todella haalea.  Olen viikon verran vuotanut ja rähminyt, eli en pysty edes laskemaan milloin uudet clomit pitäis syödä.. Pääseekö terkulassa siihen verikokeeseen ilman lääkäriaikaa? Mitäs jos tää on menossa hetinäin alkuun kesken, niin taasko joudun odottamaan vuoden? Ja jos kerran ovuloin 20. päivä, niin eikö sen pitäis jo näkyä vahvana plussana?

Kiitos jo valmiiksi ja anteeksi tyhmistä kysymyksistä. Viime tärpistä kun on se vuosi ja viikon sisällä sekin onni loppui. Niin vähäiseksi jä mun kokemukset. Ja anteeksi kaik kirj.häröt, puhelimen kautta kun netissä oon ni tää ei anna korjata.

Hei, laitan tämän tännekkin, sillä kuulun myös tähän ryhmään.

Rohkaisen mieleni, ja uskallan liittyä taas joukkoon. Kaikki alkoi 18kk sitten, kun päätimme jättää pillerit "pöytälaatikkoon". No, ei ole mennyt sitten ihan putkeen ei. Pettymys, kuukausi toisensa jälkeen. Ja taas ollaan siinä pisteessä, että huomenna voisin testata. Mutta en enää tiedä, haluanko. Väistämättä, tässä alkaa olla pessimistinen. Olen jo taas kerran, valmis siihen, että täti tulee kylään. Halusin tai en. 
Juhannustaialle, olisi toivetta. Laitoin, tuonne alas tuollaisen laskurin, itseänihän minä silläkin kidutan, jos taas kerran mennään ojasta allikkoon, mutta, jos sopii. Kerron, heti huomenna, joko,joko,joko.. vai eikö sittenkään. Tätä tuskaisuuden määrää. Viikko on ollut pelkkää odottamista, ja se on ollut raskasta. Uskon, että te tiedätte sen.

No mutta RouvaS, vitsi mikä Juhannusonni!!! Mä sanoisin, että oottelet josko toi viiva siitä tummuu (ja miksi ei tummuisi) ja vasta sitten otat äksönit asian suhteen. Nimittäin jos nyt menee kesken alkumetreillä (peukut pystyssä ettei tietenkään mene), niin saattavat hyvinkin odotuttaa sua taas vuoden verran, on sen verran pitkät nää hoitojonot! Henk.koht en ottais sitä riskiä, mutta se on tietysti niin kuin isännän kanssa sen keskustelette. Muistat vaan, että jos on kesken menossa niin sille ei voi tehdä mitään, mutta myös alkuraskauden vuodot ja tuhrut on tuikitavallisia!

Fili78 tervetuloa! Tämä odotuksen odottamisen aika on pitkä ja kivinen tie. Joskus vielä (kuten omassa ja RouvaS:n tapauksessa) välillä vielä annetaan suuria lupauksia, mutta sitten se viedään pois kuin varkain. Jokainen viikko on oikeastaan jonkun asian odottamista, ensin odotetaan että menkat loppuu ja pääsee tikuttamaan ovulaatiota, sitten odotellaan ovulaatiota ja hommaillaan, sitten odotellaan että kiinnittyiskö se ja lopuksi odotellaan testausta ja menkkoja. Itsellähän on se tilanne, että miehestä johtuen ainoastaan ICSI on meillä raskautumisvaihtoehtona, mutta silti joka hoidon odotuskuukausi jaksetaan toivoa kuuta taivaalta ihan luomunakin. Tätä tää rakkaus on <3

Tein testin! *luta valittuja kirosanoja tähän* Negatiivinenhan se tietenkin oli! Mitäs muutakaan.
No, uskoakko taas kerran,että kyyllä, ne hgg hormonit nousee, vai kaivaa siteet kaapista kalsareihin ja vajota maan rakoon. Tänään, siis olis se oikea päivä. Kierto on toki heitelly 26-32 pv:n väliä, mutta viimeisten 3:n on ollut vain päivän ero. Joten, kaippa ne sitten huomenna tulla tupsahtaa! :(((((( 

Hiljaiseksi vetää. 

No aamulla ei testiin tullut viivan viivaa ja sit lurahtikin jo oikein kunnolla. Ehkis se sit ehti hipasta sen verran että hormoonitaso nousi. Clomeja nyt sit mietin, et laskenko tästä sen kp3 vai onko tää jo kp4 ja clomit jää syömättä...?! Kun periaatteessa mä olen hieman runsaammin vuotanu lauantaista lähtien, mut nyt vasta reilummin... On tää hitto vaikeeta. Ennen oli niin selvää, että nyt on täti kylässä ja nyt ei. Clomien myötä näköjään kierto heittelee ja mä rähmin pitkin kiertoo..hyi. Ei paljo petihommat kiinnosta. =( Masentaakin, taas vaihteeksi.. Lihonnukki oon. Pöh. *kiukkuaa*

Miikka emoticon Kiitos tsempistä..mäkin ehdin jo hieman innostua..varsinkin ko nyt on varmuus miehen simppojen toimivuudesta. Mutta jos sit ensi kierrolla. ;) Mietin itsekkin, että varmaan saisin taas odottaa sen vuoden.

emoticon Mietin vaan, että voisiko se yksityinen lääkäri laittaa uuden lähetteen, jos saisin sille esim. puhelinajan...? Mä kun inhoan rampata lääkärillä..

Fili Älä vielä masennu. *halaus* Ja tervetuloa joukkoon. =)

Ja iso kiitos kaikille mukana jännittäneille.. <3

RouvaS voi kökkö! Siis eiks clomeja oteta aina vuodosta ja vuoto lasketaan siitä ku lorisee? Et kantsisko laskee et tänää olis kp1 tai max 2? Yksityinenhän laittaa kyl lähetteen, mut tarttetsä sitä johonkin vai eikö entisestä ollu mitään hyötyä?

ON: olis oviksesta laskien menosa 3+4 ja ihan taas fiilikset down. Ei mitään oireita ja tätiä odotellessa taas. Enää vähän yli yks kuukausi seuraavaan ICSIin ja mä viihdytän itseäni katselemalla syksylle väljiä vaatteita, ettei kasvava vappumaha näy
emoticon 

Heips, sivuja monta ja en tiennyt mistä alkaa... Tämä tuntui jotenkin luontevimmalta paikalta vaikka yritystä ei ole ihan vielä vuottakaan...

Hyppäsin suoraan sivulle 105 jossa toukokuussa ihmiset kirjoitelleet. Meillä tilanne neljännen yritys ja ennen tätä ei ole koskaan edes

tarvinnut yrittää... Eri mies, en tiedä johtuuko siitä, en tiedä johtuuko mistään mutta monasti olen itteäni ruoskinu (kaik lapset leikattu) että jos jotain onkin menny pieleen leikkauksessa, tai käviköhän niistä ehkäsyrinkuloista jotain kun pidin kaks peräjälkeen, lääkärikin sano että se on ihan ok... :/ ja mitä jos se on miehessä se vika? Ei se meitä erota mutta ikävä on kova ja pesänrakennus suuri vaikkei ole ketään vielä kelle sitä rakentaakaan edes...

Ihana huomata ainakin joidenkin tuosta kuvakkeesta että moni on plussaillut? Toivottavasti en tulkinnut väärin :/

Itellä siis kaks kuukautta syöty teroluttia, foolihappoa, rautalääkettä. Ei ole mitään tauteja tai tulehduksia kummallakaan... Kierto heittelee 27-34, paitti nyt oli jo vähän parempi -> 28 :) tilasin ovisliuskat jonka mukana tulee sitten pari testiäkin... tää on oikeesti outoa...

Tikru82 : mulle on ilmennyt pahoinvointia ja outoja mielihaluja. kuvittelen aina siihen hetkeen saakka kunnes kolme päivää ennen alkamispäivää olen kiukkuinen kuin ampiainen... sitte yritän puhua itelleni että eikäku mul on vaan nälkä , siksi olen kiukkunen... paskan marjat... sieltä ne menkat taas tulee :(

Ja se mitä teen loppuajan ennen kun menkat alkaa... ostelen kestovaippoja netistä, vauvanvaatteita, vertailen vaunuja... olen aivan sekaisin... mistäs sitä tietää vaikken enään saiskaan mukulaa...

Joo tiedän mulla on kolme ja joidenkin mielestä jopa liikaakin... ja että hulluhan olen jos tahdon vielä lisää. ja vaikka toiveissa on poika niin ei haittaa vaikka rinsessa sieltä tulisi, jos tulisi.

Kertokaa muuten että kun on vuosi yritystä takana (meillä syyskuussa) niin kuin nopeesti mies pääsee testeihin? paljonko ne maksaa?

Ihanaa lukea kuinka moni pitkänajan yrittäjä on plussannut tuossa viimeisen kuukauden aikana :)

ehkäpä ja Poikanen, tervetuloa mukaan joukkoon "onnettomaan". Me pyritään potkimaan toisemme kyllä sen aidan vihreämmälle puolelle piakkoin.... muutamalle tässä kesän kynnyksellä se jo onnistui!

Poikanen meillä isännän testi taisi maksaa 60egeä ja tehtiin yksityisellä niin, että himassa näyte aamulla ja vein sitten töihin mennessäni sen klinikalle. Siellä ei paljoa kysellä kuinka monta kuukautta on yritystä takana. Jos siis lompakko kestää sen verran, että aloittaisitte tutkimukset siellä yksityisellä ja pyytäisitte lähetteen sitten kunnalliselle jos tulee tarvetta? Ja ei, ehkäisyrengas korkeintaan vaikuttaa tuohon sun hormonien tasaantumisaikatauluun, ei todellakaan pilaa sun kohtua.... ymmärrän kyllä että kaikki mietityttää. Meillekin olisi tervetullut vaikka 6 lasta, mutta kun ei tätä ensimmäistäkään näytetä saavan syliin asti.

Meiänkin ukkonen sanoi että ennemmin sen testin kotona tekee kun lähtee erikseen jonnein "hommeloimaan" emoticon . Pitänee vaan selvittää ensin että missä täällä on sellanen yksityinen paikka... ei ihan keskustassa asustella niin pitkät on matkat kyllä joka suuntaan... Mutta no ajateltiin odottaa sinne syyskuulle, soitan kyllä jo ens viikolla viimeistään neuvolaan ja kysyn että kuis on niitten jonojen laita...

Nyt odottelen että huomenissa tulee liuskat postissa ja sitten 12 päivä aletaan testailemaan josko se ovu sieltä tulisi...

Heippa hei..

Tämä on jo suorastaan,pelottavaa. Mahanpohjaa nipistelee aika ajoin, ei mitään siis menkat alkaa just, kipua, vaan nipistelee. Toinen päivä, ihan varsinaiset menkat myöhässä. Ei ehkä syytä suurta riemua vieläkään repiä, mutta ehkä pieneen hymynkareeseen, jo voisi uskaltaa.
Voiko, tämä olla sitä,hyvänen aika, mitä mä sitten teen jos näin on? Sitä on tottunu tähän pettymyskierteeseen, että.. oho! 

JOS nyt käy niin,että siirryn vihreemmälle puolelle aitaa, olisi tänään tasan rv 4+0 netin mukaan.

Nyt, alkaa ihan aikuisten oikeesti :) Jännittää! 

Nyt tuli sitten ovutestit postissa ja mukana ohjevihkonen joka mainitsee että tulisi testata aamuvirtsasta kun sitten taas oliskohan ollut mammaksi.fi sivujen mukaan että ei siitä ekasta mutta vaikka tokasta kerrasta kun veskiin menee... :/ mites te olette tehneet vai onko sillä mitään väliä edes?

Ens viikolla sitten alkaa tikutus...

Poikanen,
Itse olen tehnyt vähän kuten milloinkin.Jopa klo 22 jälkeen, iltavuorosta tulleena :D
 Sanotaan, että aamun ensimmäisestä hormoonit, olisivat kaikkein eniten kohollaan. Mutta periaatteessa, (tosin olen aina saanut siis ovikseni tikutettua) sen ei pitäisi olla väliä. Sillä ovishan on kestoltaan kuitenkin sen 24-36h. Eli, mene vaan, sillä fiiliksellä kun tuntuu. 

Tervetuoloa Poikanen ja ehkäpä! Toivottavasti tosiaan vierailunne jää lyhyeksi. Ja tsemppiä poikaselle oviksen tikutteluun.

Koskahan se Fili uskaltautuu testailemaan? Toivottavasti tuo nipistely olisi nyt sitä itseään...
Täällä täti tuli tänään taas tuttuun tyyliinsä. Muistan silloin vuosi sitten kun ajattelin, että miten voi jaksaa yrittää raskautta yli vuoden? Ainakaan tämä pettymyksen tunne ei oo tässä ajassa muuttunut miksikään. Vaikkain seuraavasta kierrosta taitaa tulla pakollinen hengähdystauko työmatkan vuoksi... Toivon todella, että sitten elokuusta jo päästäis aloittamaan jonkun sortin hoidot! Soitin polille ja sieltä ilmoittivat kutsun saapuvaksi heinäkuun lopussa tai elokuun alussa. Ollaan sitten puoli vuotta odotettu kutsua, joten se siitä 3-4 kuukauden hoitotakuusta.

Äsken kävi sukulaisia kylässä ja kysyivät meidän yhdestä huoneesta, että "tästäkö tulee sitten lastenhuone." Minä vastasin vähän puoli vahingossa, että tähän taloon tulee lottovoitto ennemmin.

Onko Kuusitytölle vielä selvinnyt mistä tiputtelu johtuu? Voin uskoa, että epätietoisuus on pahinta.

Rouva S:lle myös pahoittelut tädistä. Ihan paska juttu, kun vielä kerran haamunkin antoi! Mä jo niin toivoin, että se onni olis jo kohdannut teitä.

Takaisin