Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa ihaNaiset,

täällä taas illan virkku, vaikka huomenna ei yhtään varaa aamun torkkuihin...

Oli mukava kuulla susta Mimmu82, toivottavasti olet nauttinut lomastasi ja nyt vaan peukut pystyyn, ettei ne menkat ala sieltä ollenkaan! Jännää.

Miikka, hienoa, että sait lohtua lääkärisi sanoista. Pakko sanoa, että aina välillä jaksaa ihmetyttää ja järkyttää joidenkin hoitoalan ammattilaisten töksäyttely -- hyvä, että annoit palautetta Kätilöopistolla saamastanne kommentista. Toivottavasti sun oma fyysinen vointi palailee normaaliin suuntaan pikkuhiljaa.

Nymeria, korjailin tuossa tickeriäni ja tosissaan samoissa mennään, ihan vaan parin päivän erolla. Voidaan jännitellä samiksina. :-) Ymmärrän hyvin sun vuoristorata-fiilikset...sitä oli (ja välillä on edelleen) itselläkin niin ristiriitaiset tunteet kun niistä hoidoista tuli todellisuutta. Toisaalta toiveikas ja innokas, ja toisaalta taas semmonen epätoivo nosti ajoittain päätään, ettei tästä mitään tuu, hitto vieköön. Toivottavasti saat kuitenkin jotain rauhaa siitä, että nyt näillä hoidoilla olette ison askeleen lähempänä omaa pienokaista... <3 Ihan mielettömät tsempit sulle ja rauhaisaa mieltä toivottelen edelleen.

Mulla on edessä tosi kiireinen viikko töiden puolesta, mikä on nyt tähän tilanteeseen ihan hyvä homma. Enpähän ehdi liikaa miettimään inssin tulosta, yllättävän rauhallisin mielin olen tähän asti ollutkin. Vaikka tuo luge-ronklaus on kyllä kaikkea muuta kun mieltä ylentävää...mutta silti niin kovin pieni hinta siitä mikä voisi olla tulos. 

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Kiitos Pirjel tsemppisanoista! Samaa tietysti toivottelen sinne teillekin! Korjailinpa minäkin tuota tickeriä testipäivän mukaiseksi (16.2.). Menkkojen alun mukaan siis testipäivä olisi vasta päivää myöhemmin kuin nyt. Eli laitoin tuon sen mukaan, miten inssistä (ja ovulaatiosta) tulee se 2 viikkoa. Monimutkaista. :P

Yksi asia minua jäi askarruttamaan tuossa oviksessa. Kun minä sain sen plussan tiistai-iltana klo 19, niin miten se munis oli jo lähtenyt liikkeelle seuraavana päivänä inssin aikaan, joka oli n. 13.30. Kun kuitenkin vielä ti-aamuna näytti negaa (sekä ke-aamuna myös). Noista nega-plus-negoista lääkäri sanoi, että se LH-hormonin taso voi nopeasti vaihdella, mutta kotona sitten mietin tuota "nopeaa ovista". Että onko tuo mulle jotenkin tyypillistä vai vain tällä kertaa kävi näin. Olis ihan hyvä tietää, että mahd. seuraavat inssit vois yrittää ajoittaa vähän paremmin (eli pitäiskö se tehdä jo samana päivänä kun hymynaama tulee). Olis ihan kiva se muniskin nähdä, että minkä kokoinen jne. on. Tämmöiset pohdinnat tähän aamutuimaan. :D

Mukavaa viikkoa kaikille ihanille naisille! <3

Nymeria, mulla on ainakin näköjään joka kerta kun yleensä ovuloin joku tuommoinen pika-ovis :) Jos testaa aamuin ja illoin, niin saan plussan vain kerran, eli 12h kumpaankaan suuntaan ei näy mitään - ja kivuista & ultratuloksista on näkynyt että se ovis on ollut hyvin pian (12h) sen LH-nousun jälkeen. Et kauheesti ei saa etukäteisvaroituksia...  Peukkuja inssin lopputulemalle!
Miikalle hurjasti tsemppiä, hienoa että alkaa elämä voittamaan. Ja hyvä että annoit palautetta (taputan täällä karvaisia kämmeniä), tuo on niin käsittämätöntä että alan ihmiset osaa olla niin tökeröitä näin herkissä asioissa! Kyllähän ne varmaan turtuu kun ne näkee sitä joka päivä, mut pitäs koittaa ymmärtää että toiselle se on ainutkertainen asia ja sillä hetkellä todennäköisesti elämän suurin asia... Itse sen kerran kun lääkäri heittäyty törkeäksi jäädyin ihan täysin, meni hetki edes käsittää miten se pystyi olemaan niin inhottava. Jäi sitten palautteet valitettavasti antamatta mut samalle sorkkijalle en enää mene...
Pirjel, tsempit ja peukkuja myös teidän inssille! Aloitatte nyt Nymerian kanssa uuden plussa-aallon meille... ;)
Mimmu82, kun sulla ei aiemmin moista tiputtelua ole ollut niin minähän kyllä haluan uskoa että se olisi kiinnittymisestä johtuvaa... Peukkuja!!

ON: Oon nyt sitten kiskonut pillereitä puolitoista viikkoa. Kyllä se vaan jotenkin masentaa kun tietää et 100% ei oo mitään mahkuja nyt, vaikka aiemminkaan ne ei lie kovin korkealla olleet... Kummallista on et mulla on ihmeellisiä oviksen tapaisia oireita ollut nyt vasemmassa munasarjassa (just sillä puolen jonka vuoro periaatteessa olis tässä kierrossa toimia jos ei olis pillereitä). Weird. Todennäköisesti vaan jotain halluja tai pillereiden aiheuttamia juttuja. Viikon päästä tähystykseen, jospa siellä jotain selviäis.

Hei Mimmu82 *huhuilee* Miltäs siellä vaikuttaa?

Bandida, voi rähmä tuota kun pitää pillereitä vetää. ONNEKSI se on kuitenkin vain väliaikaista! "Ovis"oireista en tiedä, mutta voihan ne ehkä ollakin jotain kehon haamukipuja tms. tai sit pillereiden vaikutusta. Sinulla kohta se tähystys, hirmusti tsemppistä siihen!

Mulla oli jo eilen outua oloa alamahassa ja viime yönä sitten alkoi kunnon pakotus. Pissattaa koko ajan ja pissaaminen tuntuu vähän pahalta. Virtsishän se, ilmeisesti. Eikö se vielä muuta tähän keksinyt? Soitin jo päivystykseen ja siellä nuori sairaanhoitajaherra vaan sanoi, että lääkäri kirjoittaa puhelinreseptin apteekkiin. Kun mainitsin, että inseminaatio tehty viikko sitten, sain käskyn käydä myös virtsakokeen viemässä labraan. Varmaan kattoovat, että mikä bakteeri siinä on, jos on. Kun eihän ne nyt mitään raskaustestiä siitä vielä voi tehdä kun ei se näy. Luin jostain, että virtsatieinfektio voi hieman kasvattaa km-riskiä, niin jospa he siksi haluavat varmentaa, että onko mikä bakteeri. En kyllä edelleenkään usko, että olis tärpännyt tässä kierrossa. Heh, oli kyllä ihme sekoilua sillä hoitsulla. Oli laittanut ensin vahingossa minun nämä oireet ja tiedot ja puhelinreseptipyynnön jonkun toisen tietoihin. Huomasi vasta siitä, että tällä toisella henkilöllä oli ollut varattuna aikoja lääkärille. Mikä parasta, se toinen henkilö oli kuulemma mies! Että ei olis kuulemma mennyt lääkärille läpi, että tehty inseminaatio viikko sitten! :D No, sattuuhan noita, mutta onneksi huomasi mokan ajoissa.

Voihan pettymysten pettymys, eilen se täti taas kurvasi paikalle :( maailma romahti taas ympäriltä, vaikka piti niin tyynenä olla. No eilinen meni aika paskoilla fiiliksillä ja puhuttiin miehen kanssa vauva-asioita ja tultiin siihen tulokseen, että yrittäminen loppu nyt ja clomeja en enää aloita tässä kierrossa. En tiedä mitä elämä tuo tullessaa, mutta vauva on tietenkin aina tervetullut ja ehkäsyä emme siis aio ottaa käyttöön. Mutta elämään on nyt tultava muutos ja parisuhde saatava kuntoon myös makuuhuoneen puolella, eli seksiä muulloinkin, kun vain kierron puolivälissä ;)
Mutta kiitos teille kaikille ihanaisille mahtavasta tuesta ja ihan varmasti käyn jatkossakin lukemassa teidän kuulumisia, mutta kirjottelun varmaan jätän vähemmälle.

Te ootte kaikki niin ansainnu oman nyytin ja toivon sydämeni pohjasta, että se teille suodaan!

Ootte ihania <3

Heippa kaikille! Uskaltauduin liittymään tähän ketjuun vaikkakin melko alussa vielä yrityksissä ollaankin. Meillä on nyt tyhjennysvuodon jälkeen kahdeksas kierto menossa ja sitä ennen söin lähes 11vuotta Diane Nova pillereitä. Lapsia ei entuudestaan ole, koiria löytyy kolme. Olemme mieheni kanssa molemmat 28vuotiaita ja yhdessä olemme ollet 4vuotta. Olemme rakentaneet omakotitalon toissa vuonna omin pikkukätösimme ja nyt olisi sitten sen pikku paketin vuoro, jos nyt niin onnellisesti kävisi.

Meidät on jo tutkittu lapsettomuuden vuoksi tuolla julkisella puolella,  koska en ole ovuloinut kertaakaan ja osaksi myös sairauteni vuoksi. Verikokeet, munanjohtimien aukiolotutkimus (oikea ei ehkä ole auki, mutta voi olla että se vain spasmasi tutkimuksessa kivun vuoksi) ja miehen näyte osoittivat, ettei mitään toiminnallista eikä rakenteellista estettä ole, nyt kun vihdoinkin ovuloin ensimmäisen kerran ja sekin varmistettiin vielä verikokein. Nyt sitten odotellaan tuleeko millaisia vieraita.. Kiertoni on vaihdellut 12-31päivän välillä joten tarkkaan en tiedä missä vaiheessa menossa. Ovulaatiotesti näytti plussaa toissa maanantaina ja siitä siis kohta tulee se 14vrk, mutta siihen sitten mahdollisesti +-1-3päivän vaihteluväli.

Olisinkin kysynyt, että millaisia lapsettomuuden syitä teillä on todettu? Siis jos ette koe kysymystä liian henkilökohtaiseksi. Tämä raskaaksi tuleminen, kun ihan täysin terveellä naisellakin on vain 20% luokkaa, saati sitten jos löytyy jotain ongelmaa.

Mutta todella jos että koe liian henkilökohtaiseksi kysymystäni vastailkaa, enkä tarkoita nyt mitään 10vuoden anamneesia vaan ihan vaan millaisissa tutkimuksissa olette olleet ja mitä saatu selville.

PEUKKUJA KAIKILLE!

Huomenta,

Voi Mimmu, täysin ymmärrettävää ottaa vähän etäisyyttä ja parannella parisuhteen laatua. Käy kuitenkin aina välillä kertomassa kuulumisia, jooko?

Tervetuloa mukaan Tikru, aina saa kysyä ja jättää sitten vastaamatta kuka kokee liian henkilökohtaiseksi. Meillä lapsettomuuden taakse löydettiin syy heti perustutkimuksissa: miehen erittäin alentunut siittiöntuotanto. Eli parissa ekassa näytteessä veijareita oli 1milj/ml ja nyt sitten tässä viimeisimmässä 4milj/ml. Ei niillä määrillä tehdä lapsia luomusti kuin saduissa.

Mulla on vähän ristiriitaiset tunteet nyt ihan täysin OT asiasta, nimittäin serkun polttareista. Pitäisi kohtapuolin osallistua sellaisiin ja lupauduin kuskiksi (aikaisemmin vuoksi tietenkin, vaikka muut porukasta eivät siitä tienneetkään) ja nyt luvassa on morsiamen pukemista, tavaran myymistä ja seksiväline-esittelijää. Eli perinteistä "ei todellakaan kiinnosta" touhua suoraan 80-luvulta. Morsian saa niillä myymillään ansaitsemilla rahoilla sitten juoda illalla. Huh huh sanon vaan. Tietysti jokainen tyylillään, mutta pitäiskö kuitenkin jättää vaan menemättä? Mulla on nimittäin niin suuri sääliaste ittelläni, että tunnen myötätuntoa jo uutisissa mokaaville juontajille... eli ei hyvää kerro. Ohjelma on täysin kaasojen käsialaa ja siihen ei päässyt vaikuttamaan. Äh, antakaa mulle mielipiteitä, pliis! 

Mimmu82, voi harmistus sentään... Olen niin kovin pahoillani teidän puolestanne. Mutta toivoa on, eikä sitä tiedä milloin sitten saattaakin tärpätä. Kurjaa, jos olet poistumassa täältä palstalta, mutta päätös on toki ymmärrettävä. Kaikkea hyvää teille ja toivottavasti käyt joskus kertomassa kuulumisia! Nauttikaa alkavasta keväästä ja teidän ihanasta pienestä pojastanne! emoticon

Tikru82
, welcome! emoticon Kyllä tänne mahtuu (vaikka tietenkin toivotaan, että täällä ei pitkään tarvitsisi kuhnailla odotusta odottaen, vaan pian tärppäisi itse kullekin). Viime aikoina tämä ketju onkin ollut hiljaisempi, joten uudet keskustelijat ovat ainakin minun mielestäni hyvinkin tervetulleita! :) Teilläkin kun on jo tutkimukset käynnissä ja ongelmia havaittu, niin ilman muuta tämä on ihan oikea paikka tulla jakamaan mietteitä. Onnittelut muuten ensimmäisestä oviksestasi!! Sehän on jo rohkaiseva asia kuitenkin. Kyselit meidän muiden tutkimuksista. Tuossa edellisellä sivulla on minun postaukseni (heh, tai aika monta! :D), jossa kerron olleeni ekassa inseminaatiossa viime viikon keskiviikkona. Meillä siis miehen simpoissa ongelmaa, eivät ole tarpeeksi liikkuvaisia ja tiheydessäkin mättää. Mulla hormonit ok. Aukiolotutkimuksesta jäi hieman epäselväksi minullekin tuo oikean puolen toimivuus. Oli kuulemma huono näkyvyys, ettei täyttä varmuutta saanut. Mutta vasen on ainakin auki. Onkos teille suunniteltu minkälaisia hoitoja? Sulla ainakin tuo kierto heittelee niin paljon, että ilmeisesti jotain hormonihoitoa saat / olet saanut? Kovasti tsemppiä ja toivotaan, että nyt olisikin jo pikkuinen tulossa!

ON: Mulla ei sit ollukaan virtsistä! Aloitin jo antibiootit, mutta seuraavana päivänä terveyskeskuksesta soitettiin, että virtsanäyte oli puhdas, ei tulehdusta. Olen kyllä ihan äimän käkenä, olin oireista niiiiin varma, ettei voi olla muuta. Oireet on kyllä hävinneet, mutta ihmetys jäi. Liekö stressistä johtuvaa sitten tai jotain.

Viime yö oli kamala. Miehellä oli työpaikalla illalla viskinmaisteluilta ja maistissahan se tuli kotiin. Mie valitin, että ei nyt saa tuolleen juoda kun simpat muutenkin huonoja. Ja tulevalla viikollakin heillä on työpaikalla vuotuinen tapahtuma, jossa tunnetusti alkoholia ei säästellä. Miehelle oli kuulemma yllätys, että siittiöiden uusiutumiseen menee 3 kk (kun yöllä valistin). Mie itkin yöllä varmaan 2 tuntia. Joo, en tiiä suhtauduinko liian vakavasti, mutta oon niin kamalan herkillä nyt enkä tarvii enää yhtään stressinaiheuttajaa lisää. Pitää keskustella tästä tässä viikonloppuna kunhan tuo kohmelostaan selviää. Saa kyllä mies ihan itsekin alkaa ottaa selvää asioista.

Miikka olit ehtinyt välissä kirjoittelemaan! Minun suora mielipiteeni on, että älä mene, jos siltä tuntuu. Toisaalta rentoutuminen seurassa voisi tehdä hyvää, mutta mitä nyt luin noita illan suunnitelmia, niin ilmeisesti kyseessä ei ole todellakaan sinun käsityksesi hauskanpidosta (hmmm... ei kyllä minunkaan). Sulla on kuitenkin ollut aika rankkaa viime aikoina, ja kroppakin varmaan tarvitsee lepoa. Mutta jos mieli muuttuu, niin mene ihmeessä. Tosin nyt varmaan pitäisi aika nopea päätös tehdä että ehtiivät saada uuden kuskin! Huh, sulla on pitkä ilta edessä, jos nuo jutut ei sinusta ole mitenkään mukavia ja sitten vielä selvinpäin jaksaa kännäilijöitä. Joten: nyt ajattele vain ja ainoastaan itseäsi ja omaa oloasi!

Lauantaita Naiset!

Mimmu82, kaikkea hyvää jatkossa teille, ja nauttikaa elämästä! Minäkin toivon, että joskus käyt täällä moikkaamassa meitä ja kertomassa kuulumisiasi. Rutistus sulle, ja kiitos samoin tuestasi; monet rohkaisevat sanat ovat suunnaltasi tulleet meille kaikille!

Tervetuloa Tikru82 mukaan juttelemaan. Ja minäkin onnittelen sua todetusta oviksesta! :-) Mieheni kanssa kuulutaan näihin selittämättömästi lapsettomiin, eli mitään estettä ei raskautumiselle löytynyt tutkimuksissa, mutta niin vaan kohta kaksi vuotta on mennyt ilman plussan plussaa.. Ikä tosin meillä varmaan ainakin hidastaa tätä onnistumista, komiasti yli 3kympin kun ollaan. Inseminaatio numero 2 on tehty nyt tän kuun alussa ja tulos selviää ensi viikolla.

Miikka, kuulostaapa huhhuh aikamoiselta tuleva iltasi, jos päätät mennä, kun ohjelmakaan ei ole sun juttusi (NIIN ymmärrän), joten samoilla kun Nymeriakin: jos ei huvita/jaksa, niin ihan varmasti voit jäädä pois. Mutta jos tuntuu, että kaipaat ihmisten seuraa ja rentoutumista,niin tsemppiä iltaan sulle. Ja eikös sitä voi mennä vaikka vaan osaksi aikaa, jos ei kiinnosta illan ryyppäysosio? Itse olen sitä mielä, että aina jos on varaa lähteä bilettämään, niin aikuisilla ihmisillä pitäis kaiken järjen mukaan olla varaa myös taksilla kulkemiseenkin (porukalla jaettu taksimatka ei niin kallis ole), joten älä kanna huonoa omaatuntoa mistään kuskihommista.

Nymeria, pahoittelut sulle kurjasta yöstä...virtuaalirutistus. Yrittäkää jutella mieltäsi painavista jutuista, niin ei jää "mörköjä" teidän välille.  Hyvä juttu, ettei sulla ollut sitä virtsistä ja oireetkin ovat jo menneet -- olisitko voinut saada vaan ihan perinteisesti kylmää..? Tai niinkuin itse epäilit stressiä, onhan tää naisen kroppa niin ihmeellinen, että ihan kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mitkäs on sulla muuten fiilikset...ensi viikollahan me sitten testaillaan..? Ihan kauhiasti toivon sulle ja teille sitä hartaasti odotettua plussaa! Tuli vielä mieleen semmonen juttu kun mainitsit siitä simppojen uusiutumisesta, että vaikka meidän isännän simppamäärät ovat normit, niin tän inssin "lasti" oli paras tähän astisista ja mies on napsinut mun keralla päivittäin jo pari kuukautta vahvaa foolihappoa...ei siitä varmaan haittaakaan ole ollut..? Kovasti tsemppiä ja jaksamista sulle, toivottavasti pääsette rauhaisin mielin juttelemaan miehesi kanssa ja myös nauttimaan viikonlopusta.

Bandidalle suurkiitos peukuista ja tsemppisanoista! Samaa luonnollisesti sinne päin, ja toivottavasti tosiaan pääset pian eroon niistä pillereistä.

Täällä on ollut melkoisen kurja viikko. Läheiseni ja rakas ihminen nukkui pois muutama päivä sitten ja kaipaus on suuri. Ei ollut äkillistä eikä odottamatonta, mutta aina se lujille ottaa silti. Enkä valitettavasti pystynyt ottamaan edes yhtä päivää vapaata duuneista, vaan nieleskellen itkua rimpuilin loppuviikon läpi. Viikonloppu tuli tällä viikolla todella tarpeeseen. Inssin tulosta en siis ole paljoakaan keskittynyt miettimään. Ihan valtaisa väsymys painaa ja rintoja aristaa, mutta se on todennäköisesti noiden lugejen sivuvaikutusta + kaiken muun tämän viikon fiilisten tulosta. Kyllä melkoinen ihme olis raskaus tän kaiken keskellä: sinnikäs tyyppi olis sitten tulossa, jos on pitänyt itsensä kiinni tarrautuneena meikäläisen stressihormonien myrskyssä.

Rentouttavaa viikonloppua teille, ihanaiset. emoticon

Kuinka kauan te inssissä olleet Nymeria, pirjel ja muutkin olette yrittäneen?

ON: Joo no eipä ainakaan ensimmäisestä oviksesta napannut pikkuinen kiinni (yritystä kuitenkin takana seitsemän kiertoa)! Täti tuli tänään. Katsotaan sitten, milloin saadaan seuraava ovis kylään. Nyt, ainkain toistaiseksi näyttäisi siltä, että kierto alkaa löytää paikalleen. Viime kierto oli 25pv, sitä ennen 24pv ja kaksi kertaa 23pv. Sitähän ei sitten tiedä tuleeko seuraavassa ovista taas lainkaan vai onko oikea puoli todella tukossa.

Eli siis meidät todella on nyt tutkittu lapsettomuuden suhteen ja vielä odotan progesteronikokeen tuloksia. Tai tuloksen tiedän, mutta mitä siitä seuraa, sitä en vielä tiedä. Jos oikein ymmärsin lääkärin puheista munanjohtimien aukiolotutkimuksessa, niin jos progesteronitaso on noussut eli olen ovuloinut meille annetaan vaan aikaa. Jos taas progesteronikoe ei näytä ovuloinnin merkkejä, aloitetaan clomifen. Sen verran siis hoidoista on tässä vaiheessa ollut puhetta. Miehessä ei ole vikaa, simppoja löytyi 2ml näytteestä 84milj., joten nyt vain sitten vastaanottamaan :)

On tää kuitenkin jo näinkin "alussa" yrittämistä vaikeeta hyväksyä.Ensin odotetaan ovista kuin kuuta nousevaa, sen jälkeen pelätään että täti tulee kylään ja sitten taas aloitetaan alusta. Tänään kun lähdettiin leffaan matkalla ajattelin, että mitä jos meille ei koskaan lasta tulekaan. Eihän sillekään mitään tietenkään voi, mutta jotenkin tänään sen vasta ensi kerran oikeasti ymmärsin, että niinkin todella voi käydä. Älkää nyt ymmärtäkö väärin, kun näinkin alussa vasta todella olemme, mutta kyllä sitä vaan tässäkin ajassa on jo kerinnyt kaikenlaista miettiä. Jotenkin ajattelin, että kun sitä ovista ei näkynyt ei kuulunut, saisin lääkkeet ja se on sitten sillä selvä, kohta meillä on vauva. Siis näin ajattelin ennen kuin olin millään tavalla tutustunut ja "joutunut" käsittelemään tätä aihetta. Mutta eihän se mene kyllä niinkään.. Nyt on vaan jotenkin sekaisin taas koko pakka, ajatukset ja kaikki..

No tällästä tää sitten on! Toivotaan nyt kuitenkin kaikille kaikkea hyvää ja ennen kaikkea niitä PLUSSATUULIA JA AURINKOISIA KEVÄTPÄIVIÄ  emoticon

pirjel, pahoittelut läheisesi poismenosta! *voimahali* Kyllähän se aina koville ottaa, kun joutuu läheisestä ihmisestä luopumaan, oli se sitten odotettua tai ei. Nyt tässä vaan toivotaan, että vastavuoroiseti uusi elämä olisi saanut alkunsa siun masussa... Toivottavasti olet saanut nyt levättyä viikonlopun aikana, rankka viikko on sinulla ollut.

Tikru
, me aloitettiin yritys 8 tai 9/09 eli aika tarkkaan 1,5 vuotta on yritetty (17 kiertoa ehti kulua ennen ensimmäistä klinikkakäyntiä). Mulla tuli kyllä ekan puolen vuoden aikana jo sellainen fiilis, että ei taida olla kaikki ihan kohdallaan. Kun kuitenkin kierto suht säännöllinen, piti se vuosi odottaa ennen kun saatiin lääkäriltä lähete lapsettomuuspoliklinikalle (9/10) ja siellä olleen henkilökuntavajeen vuoksi saatiin aika vasta nyt tammikuun lopulle. Isompi syy sitten tosiaan löytyikin tuosta miehestä vissiin. Voin jakaa kyllä aivan täysin kanssasi nuo tunteet pelosta, että lasta ei tulekaan. Mullakin se iski täysillä tajuntaan vasta nyt, kun tutkimukset ja hoidot alkoivat. Mullakin on ollut yhtä vuoristorataa tää elämä sen jälkeen ja kauheen raskaalta on tuntunut. Lisäksi olen kokenut myös surun tunteita sen vuoksi, että ilmeisesti meille sitä vauvaa ei tule perinteisin keinoin tule (ei kai se mahdotonta ole, mutta kyllä jo kovasti epäilyttää). Tottakai minulle riittäisi, että jollain tavalla tulisi, mutta jonkinlaisia menetyksen tunteita minulla on tässä ollut ihan selkeästi. Tämä onkin ollut hyvä paikka purkaa kaikkia asiaan liittyviä tuntemuksia, kun täällä ainakin ymmärretään! :)

Mites Miikka, olitkos siellä polttareissa?

ON: Eilen saatiin puhuttua miehen kanssa ja ollaan nyt onneksi taas edemmän yhteisellä aaltopituudella. Mies lupasi ettei tulevalla viikolla juo siellä työpaikan jutussa kuin max. 2 viinilasia ruualla. Miusta vois jättää nekin pois, mutta ei miun varmaan kannata liikaa nipottaa? Itselläni ei ole tehnyt alkoholia mieli moneen viikkoon. Yleensä tykkään viikonloppuisin sen pari saunabisseä ottaa, mutta nyt oon saanut mieleni käännettyä jotenkin niin sitä vastaan, että ajatuskin tuntuu pahalta. Olen pitänyt aika kovaa kuria itselleni muutenkin ja paino on alkanut pudota suht nopeesti (viime viikon maanantaina se oli 84 kg ja nyt 81,2 kg). Toivottavasti sama tahti jatkuu. Meillä muuten mies ei syö foolihappoa (mulla sitä on tarpeeksi raskausajan vitamiineissa), mutta on aloittanut C-vitamiinin sekä sinkin ja seleenin syömisen. Lisäksi on jo aikaisemminkin syönyt monivitamiinia ja D-vitamiinia.

Eilen alkoi menkkamaiset tuntemukset mahassa :( Joten eiköhän se täti-prkl ole sieltä tulossa. Kun ei nyt tulis liian aikaisin, ettei kierto jää kauheen lyhkäiseksi. Yksi hyvä asia on jo seurannut hoitojen alkamisesta: meillä on alkanut sessyelämä taas kukoistaa ihan eri tavalla! Juteltiinkin siitä, että kun nyt on tavallaan suorituspaineet pois eikä peittojen heilutus ole vain vauvan"tekoa", siitä nauttiikin nyt ihan eri tavalla kuin piiiiitkään aikaan. Tai sit on vaan uutuudenviehätystä, toivottavasti ei lopahda ihan heti. Onko teillä muilla ollut tähän asiaan vaikutusta, jos saa kysyä?

Nymeria: No onhan siinä jo yritystä kerrakseen ja toivois todella ettei kenenkään lasta toivovan tarvitsisi niin kauaa odottaa. En tiedä miten mun pääkoppa olis kestänyt, jos oltais jouduttu se vuosi odottamaan ennen tutkimuksiin pääsyä.

Sen verran on kommentoitava tuota painonpudotustasi, että ole tarkkana sen kanssa ettei paino putoa liian nopeasti, 500g/vk on ideaalinen, turvallinen ja ennen kaikkea paino pysyy paremmin myös poissa.
Muutaman kilon painonpudotushan todennäköisesti voi edesauttaa raskaaksi tulemista, mutta sitten toisaalta taas painonpudotus voi myös sekoittaa kroppaa liikaa varsinkin, jos on ongelmia tulla raskaaksi. Itselläni on sama tilanne, painokin on tismalleen sama kuin sinulla. Nyt yritän keskittyä puhtaaseen, vihannes- ja kala/kana pohjaiseen ruokavalioon, mutta paineita painonpudotuksesta ei pitäisi raskautta yrittäessä ottaa. Jos esimerkiksi pelkäät, että jos ja KUN tulet raskaaksi painoa tulee lisää, on mahdollista saada paino pysymään hyvin aisoissa raskausajan diabeetikoille tarkoitetulla ruokavaliolla.
Ymmärsinkö oikein että pian pääset testailemaan, vai?? Toivotaan että tärppää!

Pirjel: huomennako olisi testin paikka? Pidän peukkuja :)

PLUSSIA JA TARRASUKKIA emoticon

Hei vaan ihanat naiset!

Mimmu, tsemppiä teille ja käy tosiaan välillä kurkkimassa kuulumiset!

Tikru, tervetuloa joukkoon. Meillä yritys alkoi 08/09 eli 1½ vuotta on tässä nyt mennyt. Tosin viime lokakuussa alkoi spontaaniraskaus kesken lapsettomuustutkimusten, joka kuitenki meni kesken joulukuussa. Mut yli vuos meni ekaan tärppiin ja nyt taas pitäis kroppa saada toimimaan...

Miikka, kiva kuulla, että hieman alkaa jo helpottaa. Miten kävi, menitkö polttareihin?
Pirjel, mikä tilanne????? Tsempitys on kova!!! emoticon

Omaa napaa: Aurinko paistaa ja pakkanen paukkuu täällä etelässä kovasti, koiran ja isännän kanssa tehtiin pitkä lenkki niin, että nenänpää meinasi jäätyä. Oli kyllä piristävää! Piristystä tässä kaikin keinoin kaipaakin, kun ei tainnu tässäkään kierrossa ovista olla... Niinkuin ei edellisessäkään. Eilen olin niin maani myynyt, että oikein ryvin itsesäälissä. emoticon  Tapasin vielä yhtä viimeisillään olevaa ystävääni, mikä oli kyllä vika tikki oman henkisen tilanteen osalta.
Ajattelin varailla hiihtolomien jälkeen ajan yksityiseltä klinikalta, että löytyskö sieltä uutta tsemppiä tilanteeseen. Julkisellehan meille sanottiin km:n jälkeen, että jatkakaa yrittämistä ainakin puol vuotta, kun kerran spontaanisti tärppäs. Mut jos ei oo ovista, niin hiukka hankalaa kyl on... *huokaus* Ootteko muute tikuttanu ovista kahdesti päivässä?? Mä en meinaan oo, kuin yhdesti... Pitäisköhän sitte siirtyy kahden tikun taktiikkaan *hhmm* emoticon
Viime kiertokin oli taas lyhyenläntä, vaan 24 pv, täytynee toivoo, että tää kierto edes vähän pitenis. Tai tietty toivon, että ovis jäi vaan huomaamatta, ja ajoitus olis osunu oikeeseen, eikä täti edes tulis kylään. Toiveajattelua??? emoticon

Sydämellistä ystävänpäivää emoticon  jo etukäteen kaikille, mulla taitaa tulla niin tiukka duuniviikko, etten ehkä ehdi poiketa!

Plussapuhureita! ++++++++++++++++++++++

Tervehdys,

Kävin sitten siellä polttareissa ja ihan oli sitä mitä odotinkin. Morsiamella oli välillä tekohauskaa, kun kaasot pilailivat morsiamen kustannuksella ja meitsi häipyi auton kanssa kotio jo ennen ilta yhdeksää. Parit "eikös teidänkin olisi aika harkita perheenlisäystä" ja "meidän ViiviNikoCasandraOnniManteli teki sitä viime viikolla ja kuolasi tällä viikolla" jutut tuli kärsittyä kunnes tajusin, että Morsiamellakaan ei ole lapsia, joten suureen ääneen julistin illan lapsivapaaksi... meni parit herneet selkeesti nenään, mutta Morsian laittoi aamulla tekstarin ja kiitti.
emoticon 

*Fenix* en mäkään ole kahteen kertaan päivässä tikuttanut, kun käytän noita kalliita digitaalisia. Ehkäpä tuossa tilanteessa kävisin yksityisellä gynellä pyytämässä jotain ovulaation avuksi, että voi edes yrittää luomuilla. Voimia vaan toivotan sinnekin päin suuresti!! Siis ja joo, meillä niitä siittiöitä ei ole, mutta silti tikutan ovulaatiota kuin hullu puuroa... päässä vikaa kenties, vaiko oma selviytymiskeino? Mene ja tiedä, mutta eipä se haittaakkaan ylläpitää pientä omaa kemianlaitosta.

Oikein hyvää ystävänpäivää palstalaisille! Teiltä on kuluneen vuoden aikana saanut paljon enemmän tukea ja ymmärrystä kuin siltä muka oikealta ystäväpiiriltä emoticon

Mimmu82, Suuren suuret pahoittelut! Toivon teille kaikkea hyvää, tsemppiä erityisesti parishteen paranteluun (siihen ei voi varmaan koskaan panostaa liikaa) ja peukkuja sille että se ylläritärppi sieltä teillekin vielä löytäisi. Nauttikaa toisistanne ja perheestänne, ja käy meille kertomassa välillä kuulumisia - viimeistään sitten kun se plussa pärähtää ;)
Nymeria, aika hauska sekaannus tullut sille hoitsulle - näitähän kyllä sattuu, onneksi huomasi eikä mistään vakavammasta ollut kyse... Hyvä ettei siltikään ollut virtsistä (sulla eikä sillä miehellä, heh), toivotaan että kaikki oudot oireet oliskin alkavasta raskaudesta johtuvia... Ei meilläkään mies juuri ota selvää asioista, korkeintaan kyselee minulta... Joskus saanut suomentaa sille ihan vakavasti. Ei tosiaan silti kannatane hirveesti pingottaa parista viinilasillisesta - sellainen määrä tuskin vaikuttaa vielä minnekään ja toisaalta hienoa että hän niinkin paljon kuitenkin joustaa (en tiedä sinun miehestä mutta joillekin ainakin on hyvin vaikea kieltäytyä ilmaisesta kännistä...). Hienoa että saitte juteltua möröt pois, ja ennen kaikkea hienoa että petipuuhissa on uudet tuulet ;) Meillä kävi hiukan samalla tavalla kun inssejä aloiteltiin - ja nyt kun aloitin pillerit niin välillä on tuntunut että uusi nuoruus on iskenyt kun useamman kerran yössä painetaan kuin alkuaikoina konsanaan :D Et kai sillä on tekemistä kun ei kummittele takaraivossa mitään peikkoa et tässä sitä vaan lasta tehdään... hirmusti muuten peukkuja taas, alkaa olla jännittävät ajat!
Miikka, olipas teillä rattoisat polttarit... :( Ei olleet kaasot juuri ajatelleet muita kuin itseään. Hyvä että laitoit pisteen lapsilässytykselle, polttari-ilta kuuluu morsiamelle ja ellei hänellä ole lapsia mistä lässyttää niin miksi muiden pitäisi... (Mistä he esimerkiksi tietää vaikka ko. aihe olisi morsiamelle hyvinkin kipeä...)
Pirjel, pahoittelut läheisesti poismenosta :(  Toivottavasti vastapainoksi saisitte pian hyviä uutisia. Luget tekee kyllä hiukan hämääviä oireita mutta toivotaan että ne tässä tapauksessa ei olisikaan hämäystä...
Fenix, pahoittelut myös sinulle, kannattaa varmaan tosiaan käydä kyselemässä lisävalaistusta asiaan yksityiseltä - ei siitä ainakaan haittaa ole. itseä ainakin NIIN turhauttaa tämä odottelu mitä julkisella puolen saa harrastaa. Mä oon joskus tikutellut ovista 2 kertaa päivässä, kun se tuppaa näköjään menemään aika pian ohi. Mut digillä en oo raskinut sitä tehdä vaan viivatestillä haeskellut koska olis viiva vahvistumaan päin ja sitten testaillut digillä ja viivatestillä vuorotellen toisella aamusta toisella illasta.
Tikru82, tervetuloa minunkin puolesta mukaan. Mukava saara uusia keskustelijoita - vaikka se ei tietenkään ole mukavaa että se samalla tarkoittaa et on taas yksi ihminen lisää jolle lapsen saaminen on kaikkea muuta kuin itsestäänselvyys... Kysyähän tosiaan aina saa, vastaaminen kun on vapaaehtoista. Meillä on yritetty piakkoin 1v 10 kk. Vuoden kohdalla tehtiin (yksityisellä) hormonitestit, ja tutkittiin munanjohtimien aukiolo (auki on) ja siittiöiden laatu (siittiöt on olleet laatukamaa ja niitä on runsaasti joten sillä puolen ei ongelmaa). Mun puolelta on löytynyt lievää PCO:ta (monirakkulaisuutta), ja ilmeisesti siitä johtuvaa(?) munasolun irtoamishäiriötä (kierrot vaihdelleet 22-45), ja viimeisimpänä jotain outoa kohdussa (ultrassa ei saa selvää onko se kohdun herttamaisuutta vai jotain muuta ylimääräistä), huomenna menen tähystykseen julkiselle että katsovat sen. Meillä on vedetty Teroja kierron säännöllistämiseksi ja Clomeja ovulaation tueksi, ja tehty yksityisellä 2 inssiä. Nyt ollaan jonossa julkiselle IVF:ään, saa nähdä kauanko siinä menee, tässä keväällä varmaan tehdään pari inssiä lisää yksityisellä jos odotus venyy... Mulla alkaa itsellä jo hiipiä luovuttamisen maku suuhun - oon alkanut ehdotella miehelle et otetaan koira tuohon vielä kissojen kaveriksi ja unohdetaan koko juttu lasten osalta... Mut ei sitä vielä voi kirvestä kaivoon heittää, katsotaan nyt nuo hoidot loppuun...

ON: ei siis uutta, huomenna tähystykseen, hiukan jännittää... Toisaalta oon (tottakai) googletellut noita yleisimpiä löydäksiä kohdun tähystyksestä ja oireet ei vaikuttais täsmäävän ainakaan pahimpiin mahdollisuuksiin (kasvain ym), joten ehkä mitään isoa kremppa ei oo odotettavissa... Sit varmaan pääsee eroon pillereistäkin (toivottavasti ainakaan eivät käske jatkaa niitä). Piti tehdä raskaustestikin kaiken varalta, vaikka tiesin sen turhaksi - "pakko" oli varmistaa et jos siellä kuitenkin olis joku ihmevauva kasvamassa viime kierrosta ja menkat olis tulleet vaan hämäykseksi, mut... arvaatte varmaan kuten minäkin sen testin tuloksen... :( Tulipahan ainakin tarkistettua ettei vahingossa sorkita mitään toivottua sieltä kohdusta ulos...

Hyvää ystävänpäivää teille ihanille naisille!!

Bandida tsemppiä tähystykseen, ota vähän lääkitystä etukäteen ni menee ohi niin ettet ehdi kissaa sanoa.

Mun piti tulla vielä päivittämään teille, että tein r-testin kanssa, kun tätä limaa (ihan siis räkää) tulee vaikka muille jakaa. No plussahan se oli, vaikka siis viikko sitten jo saatu haaleista haalein nega. Hittolainen, ehkä sinne sitten on jäänyt jotain riekaletta joka vielä kiusaa emoticon

Hyvää ystävänpäivää siskot! emoticon

Tikru:
Juu, mulle on kyllä tuttua nuo painonpudotuskuviot, sitä tämä on ollut viime vuodet. Mulla on ollut pahimmillaan vajaat 30 kg painoa enemmän kuin nyt. Tällä hetkellä tahti on tosiaan turhankin kova, mutta kyllä se tasoittuu. :) Monesti käy niin, että välillä putoaa paljon pienessä ajassa ja sitten jumittaa viikkotolkulla. Ajattelin kyllä klinikalla kysellä seuraavalla kerralla vähän tästä painonpudotusasiasta, että millainen tahti olis nyt hyvä. Joo, testipäivä on ylihuomenna, jos ei nyt menkat ala ennen sitä.

Fenix, minäkään en aiemmin testannut ovista kuin kerran päivässä (aamuisin). Saman meinasin tehdä myös tässä kierrossa, mutta ystäväni patisti minua testaamaan illallakin. Hyvä että patisti, koska muuten olisi jäänyt ovis plussaamatta ja inssi tekemättä! Mulla näytti kp 12 aamulla testi vielä negaa, illalla plussaa ja keskiviikkoaamuna jo negaa taas. Eli jos olisin jättänyt illalla testaamatta, en olisi saanut plussatulosta ollenkaan, vaikka ovulaatio siis tapahtui! En sitten tiedä, että onko mulla tällainen nopee ovis joka kierrossa vai oliko tämä poikkeus. En kyllä uskalla enää arvailujen varaan jättää, vaan seuraavissa kierroissa testaan aamuin illoin, vaikka se digitesti maksaakin.

Bandida, ei saa heittää kirvestä kaivoon vielä!! Tsemppiä tähystykseen ja käythän sitten raportoimassa. Joo, mie yritän vähän löysätä pipoa miehen alkoholittomuuden suhteen, mutta on se vähän vaikeaa, kun ei voi olla varma onko sillä vaikutusta siihen siittiöiden laatuun. Niin mielessä vaan on, että miksi edes riskiä ottaa, että ne ennestään huononisivat. Mutta eipä kai se viinilasi tai kaksi sitä tilannetta hetkauta... :D

Miikka, uhhuh, varsinaiset polttarit. Kuten Bandidakin sanoi, niin vaikuttaa ettei paljon morsianta ole ajateltu. :( Onneksi omista polttareista on tosi hyvät muistot! Vai vielä plussaa... Pitäiskö sinun soittaa lääkärille ja kysyä, pitäisikö tsekata, vieläkö siellä jotain on. Voi kun nyt saisitte nopeasti tämän vaiheen päätökseen ja sitten taas uuteen yritykseen. Rutistus!

ON: Mahassa menkkajuilinnat, eli se täti mitä todennäköisimmin porhaltaa paikalle. Huokaus. Keskiviikkoaamuna ajattelin kuitenkin testin tehdä, ellei ole ennen sitä alkanut, että saa klinikalle soitettua ennen töihinmenoa.

Kiitokset teille kaikille peukuista ja tsempeistä, Nymerian lailla minullakin testipv on keskiviikko (peukkuja Nymeria!), kun ne luget loppuu, joten siihen asti jännitellään. Bandidalle tsempit tähystykseen.

Nyt tulin pikaisesti toivottamaan teille

Ihanille Naisille Ihanaa Ystävänpäivää!!  emoticon 

Huomenta,
Tänään on jotenkin henkisesti vaikea päivä. Jos sen oikein sanoiksi pukisi, niin vituttaa ja oon kateellinen kaikille lähipiirin onnistuneille raskauksille. Mitäpä sitä kieltämään. emoticon  Noh, eiköhän tästäkin suosta nousta, mutta ottaa vaan päähän, kun kaikki ympärillä on jotenkin ihan sekasin... mun ystävä pisti eilen viestiä (äitiyslomalla parhaillaan), että mitä hän on tehnyt kun en ole ollut missään yhteydessä. Suoraan sanottuna rupesi syksyllä vituttamaan, että se olin minä joka koko ajan otti sitä yhteyttä, että päätin että soittelee sitten mulle kun hänellä on itsellään sellanen tunne, että haluaa olla yhteydessä minuun.

Nooh, jokatapauksessa tulin tänne kurkkimaan meidän keskiviikon testaajia. Tuloksia tuloksia!!!!!!!

Takaisin