Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervehdys kaikille!

Voi, saako liittyä mukaan??! MK81lle kiitokset vinkistä, kun kirjoittelin tuonne lapsettomuus-osastolle (ja äidiksi ensi kertaa muutama kk takaperin). Lueskelin tätä ketjua ja kaikkien tuntemukset ja kirjoitukset täällä tuntuvat niin kovin tutuilta ja omilta -- vertaistuki olisi tervetullutta...

Meillä on yritystä reilu vuosi takana, ilman yhtäkään eikä ainoatakaan plussan plussaa. Olemme kummatkin komiasti yli 3kymppisiä, joten aikakaan ei ole meidän puolella, joten viime kuussa päätettiin sitten varata aika lapsettomuusklinikalle. Mulle tehtiin tämä aukiolotutkimus, ja kaikki siinä ok. Miehelle siemennesteanalyysi, ja siinä myös kaikki ok. Eli diagnoosi on tämä kuuluisa (ja tällä hetkellä lohduttoman kuuloinen) "selittämätön lapsettomuus". Siis tietenkin aivan mahtavaa, että mitään sellaista ei löytynyt, joka estäisi täysin raskautumisen mahdollisuuden, mutta kun tää pääkoppa ei jotenkin nyt suostu loogiseen ajatteluun... [&:] Lääkäri ehdotti, josko seuraavaksi kokeillaan sitten inseminaatiota. Onko teillä siitä kokemuksia, kertomuksia?

Hurjasti onnea teille kaikille plussanneille!! Tuossa kun näitä kirjoituksia lueskelin, niin täällä tosiaan tuntuu olevan melkoinen plussa-aalto meneillään. Ihanaa. [:)] Ja myös paljon tsemppiä hoitoihin kaikille. Jotenkin tuli mieleen, että teistä kaikista tulee varmasti ihan mahtavia mutseja, äitejä ja mammoja -- kun pientä nyyttiä tälläisellä hartaudella ja omistautumisella tehdään!

Hyvää viikon alkua kaikille!

MK81 No sepäs se! Mä olen kans tallentanu sen annetun salasanan sähköpostiin, enkä oo sitä vaihtanu! Ja edellisen tunnarin kans kävi niin, että vaihdoin sen ja tilasin ylläpidolta jo muutaman uudenkin (ilmoittivat, että jotain ongelmaa oli kai ollu) mut ei silti ne uudet salasanat toiminu. Blaah. Kai tästä täytyy laittaa viestiä taas tonne ylläpidolle. [>:]

Piajol toivottavasti teillä onnistaa yritykset hoidoissa. Ja tervetuloa palstalle, vaikka toivottavasti et täällä pitkään viihtyisi. [;)]
Oon kanssas samaa mieltä tosta, että meistä tulee varmasti hyviä äitejä pienillemme. Meillä kun on ollut monella tässä hetki aikaa miettiä ja pohtia näitä asioita, niin hyvissä kuin vähemmän hyvissä aatoksissa. Sitä kuitenkin on ehtiny käydä läpi kaiken moista tunteiden kirjoa siitä, että jos sitä lasta ei tulekaan yms. Ja sitten kun sitä jotain tapahtuukin, niin sitä osaa arvostaa kumman paljon. (Ja edelleen ihmetellä ja kummastella JA tehdä raskaustestejä, että oliko se oikeasti edellisellä kerralla plussa, vaikkakin se clearblue näytti 3+:aa [:D].) Luulen myös, että lapsen odottaminen luo parisuhteelle omat paineensa. Monet siinä lähentyykin keskenään paljon, kun yhdessä näitä kuitenkin käydään läpi. Tsemppiä siis meille kaikille pidemmän kaavan mukaan yrittäjille! [:)]

Tervetuloa mukaan piajol. Toivottavasti pääset pian täältä myös odottajien puolelle tämän meidän plussa-aallon mukana... [;)] Ootte aika lailla samassa tilantessa iän, yrityksen ja diagnoosin suhteen kuin minäkin mieheni kanssa. Meilläkään ei ole muuta selitystä löytynyt kuin lievä PCO ja sen mukana epäsäännölliset ovikset. Se ongelma poistui clomilääkityksellä, nyt ovikset on oikeen komeet mutta jatkoa ei ole seurannut [8|] Meillä on eka inseminaatiokeikka takana ja sen tuloksia odotellaan viimeistään tuossa isänpäivän aikaan... Mun piti ensin popsia clomeja alkukierrosta että varmistetaan se ovis, ja vieläpä ajoissa, sit piikitin pregnyliä kp12 munasolun irrottamiseksi, seuraavana aamuna mies kävi luovuttamassa simpat ja parin tunnin päästä minä kävin ottamassa pestyn lastin vastaan... Kysy vaan jos joku siinä askarruttaa - tuolla pari sivua taaksepäin taitaa olla mun lyhyt raporttikin ko. tapahtumasta, ei siinä mitään erikoista ollut paitsi et sain uuden lääkärin joka ei ensin meinannut osua sillä katetrilla sinne minne piti ja joka oli erittäin tökerö käytökseltään - mut simpat saatiin sinne minne pitikin ja se kai siinä on se pointti [:D]

Imj, olen samaa mieltä sun kanssa tuosta et ainakin pitemmän kaavan mukaan yrittäneet on kasvaneet vanhemmuuteen jo tässä odotuksen odotusvaiheessa [:)] Enkä tahdo tällä sanoa etteikö nopeasti raskautuneet olisi valmiita äideiksi ja rakastaisi lapsiaan yhtä paljon kuin pitempään yrittänyt - mutta ihan varmasti erojakin on. Juuri eilen eräs YK1 raskautunut ystäväni valitteli lapsensa sairastelukierrettä tarhaanmenon jälkeen ja kyseli et olenko ihan varma et haluan itse lapsia kun tiedän mitä se tulee olemaan..? Tiedän että lapsen kanssa tulee olemaan raskaita aikoja (siinä suurinpiirtein 20 vuotta putkeen, kunnes järki alkaa saavuttaa fyysisen kehityksen... [:D] ) mutta niin hullua kuin se onkin minä oikein TOIVON että saisin murehtia korvatulehduksista ja muista lastentaudeista sen sijaan et murehtisin omaa mahouttani... [>:] Tästä olikin joskus puhetta mut minusta ainakin tuntuu siltä et en haluais valittaa vaikka kuinka voisin pahoin sitten kun joskus onnistun raskautumaan tai vaikka kuinka lapsi sairastelis kaikki pöpöt mitä vastaan tulee sitten kun se lapsi olis, kun sitä on niin kauan toivonut ja odottanut...

ON: "menkkakivut" on kadonneet - MK81, ajoitukseltaan kyllä passais kiinnareihin mut eipäs nyt innostuta liikaa [8D] Oon huomannut et tarkkailen kroppaani nyt oikeen yltiötarkasti et olisko mitään muita oireita ja koittanut keksiä kaikkea muuta ajateltavaa... Ei millään malttais odottaa viikonloppuun - mut toisaalta oon 99% varma et viimeistään lauantaina täti kurvaa kylään [:'(]

Moikka taasen kanssa sisaret!!

Kylläpä ootte ahkerasti kirjoitellut ettei perässä meinaa pysyä ja ihaninta on et plussa uutisia on tullut ruppakaupalla
Onnittelut kaikille plussanneille!!! [:)][:)][:)]

Niin ja tervetuloa uudet sisaret. Kuten muutkin on jo sanoneet toivottavasti täällä vierailu ei olisi pitkä aikaista pääsisitte piinasta ja siirtyisitte odottajien puolelle.

Minnuska89: Lähetän sulle voima rutistuksen et jaksaisit jatkaa raskautumisen yritystä. Tiedän tunteen et meinaa usko loppua koko hommasta, mut toivottavasti odotus joskus palkitaan sitä koitan itellekki välillä hokea et jaksaa yrittää eteenpäin.Kummasti sitä kuitenkin löytää jostain voimia yritykseen.

Tällä oli jotain puhetta aijemmin et julkisella puolella mentäisiin ensin inseminaatioon ja sitte vasta koeputkihedelmöitykseen. Me ollaan julkisella puolella niin ei meille vaan sellasista es mainittu olevan olemassakaan suoraan vain koepukihedelmöitykseen. Niin no olihan meillä se clomifen kokeilu ensin.

Omaa:Tänään oli toinen ultra aikasin aamulla. Ja hyvin oli munasoluja kehittynyt jos oikein ymmärsin niin oikealla 10 ja vasemmalla 14 munasolua. Kooltaan olivat n.6-14mm kokoisia et pikkaen on jo ollut tuntemuksia munasarjoissa ja turvottaa sitä en sit tiiä liittyykö se tähän vai onko muusta johtuvaa.Lääkäri käski ruveta huolehtiin nesteytyksestä ko on noita muniksia noin runsaasti. Ja hurjalta näyttikin monitorista.Et täällä menee ilmeisesti hyvin ja hoidot on tehonnut. Perjantaina on viimeinen ultra sitte saan tietää milloin pistän irroitus piikin ja milloin on punktio.

Tervehdys ja tervetuloa piajol joukkoon värikkääseen [:)]

Niinjoo unohdin tosiaan, että Tiisalla mentiin suoraan rankempiin hoitoihin myös! Emmä kyllä tiedä miksi niitä kutsutaan rankemmiksi hoidoiksi, kun kaikkinensa hyvin rankkaa on mihinkään hoitoihin joutua/päästä [:(].

Onpas tänne tullut taas paljon juttua! Moni on kertonut tuntemuksiaan siitä, mitä mielessä käy, kun raskautumiseen menee aikaa ja sitä omaa yhteistä vauvaa ei näy eikä kuulu. Itsellänikään ei ole pelkästään ruusuista kuvaa uuden ihmisen alun kanssa arjen jakamisesta, varmastikin arkeen vauvan ja vähän vanhemmankin lapsen kanssa mahtuu sekä riemua ja onnea että murhetta ja surua. Kunpa vaan saisi mahdollisuuden kokea sen kaiken!

Ekaa lasta olemme mieheni kanssa yrittämässä. Ikää kummallakin on enemmän kuin tarpeeksi tähän hommaan, minä 35 ja mieheni 40+. Vaikka ikä ei olekaan puolellani, niin en vielä ole miettinut vakavissani hoitoja. Käsittääkseni julkisella puolella hoitoja saadakseen pitäisi olla yritystä takana 1 vuosi. Tietääkö joku kertoa. että lasketaanko se aina alusta, jos on tapahtunut keskenmeno?

Minnuska89: Kiitos tervetulotoivotuksista! Plussatuulia sinne päin kovasti!

Ja kiitos myös Bandidalle tervetulotoivotuksista! Just siks tänne tulin, kun täällä näyttää olevan plussaa ilmassa[:)] Ja omassa odotuksen odotuksessa on mukava kuulla muiden tunnelmia ja ihana olla mukana jakamassa plussauutisia! Täällä toisen kertoma plussa tuntuu melkeinpä yhtä hyvältä kuin mitä oma plussa tuntuisi[:)]

Keskenmenon jälkeen tunteet ovat heitelleet ja muutaman kierron ajan tunsin joka kierrolla kaikki mahdolliset alkuraskauden oireet, kunnes täti todisti asian laidan. Nyt on olotila vähän rauhoittunut ja mennään taas vähän rauhallisemmin. Kierto tosin on siinä vaiheessa (10/29) että jännäysviikot ovat vasta edessä. Taitaapi olla, että jos ja kun peittoa on heiluteltu sopivaan ajankohtaan niin taas sitä jännitetään viikko pari... [8|]

Hieno juttu, Tatjuska, että lapset ottivat uutisen hienosti! Ja mikseivät olisi ottaneet, mukavahan se on saada uusi sisko taikka veli[:)] Ja tosi upeaa, että kaikki oli masuasukilla hyvin! Kaikkea hyvää odotukseen!

mermaara ei pitäs mennä niin että "nollaantuu" keskenmenojen myötä. Ja gynelle kyselemään kehoitetaan mm. jos on vuosi yritystä takana, selkeitä vaikeuksia (kierrot persiillään jne). Ja jos ikää on "jo" 35 niin sinnehän pääsee nopeammin kuin vuoden yrityksen jälkeen. Näin mä olen jostain käsittänyt.

Kauhiasti taas puhaltelen plussatuulia teille

Kiitos vielä kaikille onnittelijoille omasta puolestani [:)] ja VALTAVASTI onnea sulle Nappuliini, samassa venessä ollaan [;)]
Täytyy sanoo, että kyllä käy kello nyt NIIN hitaasti, kun odottelee ekaa ultra-aikaa, että sais oikeesti sen varmuuden, että jotain siellä on... [&:] Mut pakko vaan suunnata ajatuksia kaikkeen muuhun...vaikeeta on vaan unohtaa, kun väsyttää ja pissattaa koko ajan! [:D]

Ihana kuulla Tatjuska, että teillä np-ultrassa kaikki buenosti ja että lapsetkin asiasta fiiliksissä! [:D]

Bandida, mulla oli aivan samanlaiset oireet ku sulla, ja lopputulos on tiedossa!!! Eli peukut on kovasti pystyssä, että sama syy olis sulla... [;)]

Nyt plussatuulia puhallellen painun pehkuihin...Hyvät yöt kaikille!

Nuu_: Tuntuis ihan järkeenkäyvältä se, ettei tilannetta nollattaisi keskenmenosta. Ajattelin vielä jonkin aikaa vanheta odotuksen odotuksen kanssa ja katsoa sitten ensi keväänä, mikä tilanne on. Tiedän mieheni simpoista sen verran, että määrä ei ole ihanteellisin raskautumiseen. Oman kropan toimintaa ei ole sen tarkemmin tutkittu kuin mitä normigynekäynnillä ultralla saa selville.

Hieno juttu, että te jo raskautuneet pidemmän kaavan mukaan menneet olette täällä meidän kanssa jännittämässä[:)] Ilolla seuraan odotustanne!

pitkästä aikaa kuulumiset täältäkin.. ihan aluksi kysyn, että muistaako kukaan, milloin mulla olis ollu edellinen täti?? mie olen kertakaikkisen sekaisin kaikesta... tissit on kipeänä kolmatta päivää ja ihan turvonnut olo.. yölläkin saa nousta pissalle.. tosin nämä voisi olla kyllä tätioireitakin, koska olleet samansuuntaisia aina, mutta kun sitä tätiä ei kuulu eikä näy.. vielä en ole testaillut, kun en ole varma, että millon kannattaisi.. IHANAA JA ONNEA kaikille plussanneille!!! ja TERVETULOA uudet ihaNAISET mukaan, toivottavasti saadaan teidätkin potkia tuonne odottajiin.. hihii.. meillä siis jotakuinkin noin YK 46+-2? menossa.. Ei jaksa laskea.. Kuitenkin jo pidempään yritetty.. Sen leikkauksen jälkeen kierto ollut sekaisin ku seinäkello, pitäisi se aika varailla sinne gynelle ilmeisesti pikkuhiljaa.. Jos jotain selkoa tähän touhuun saisi..

Kipeänä ollaan taas oltu koko poppoo.. Ensin oli Aadalla korvatulehdus ja räkätauti, sitten oli miehellä erittäin rasittava yskä muutaman viikon ja sitten oli itselläni korvatulehdus ja poskiontelontulehdus, joka nyt on (korvatulehdus siis) varmaan uusiutumassa kun toinen puoli päästä kipeänä.. Aadakin valitteli taas korviaan aamulla.. Saa nähdä nyt sitten.. ´

Miekkosella loppui asfalttihommat kun lumi tuli ja pääsi talveksi aurahommiin onneksi.. Ei ehtinyt kesälomaansa loppuun pitää kun jo joutui auranrattiin lähtemään kun lumi päätti tulla sitten kerralla kaikki.. [8D]

Tornioon ei kuulu muuten kummia.. Valkoisena joka paikka ulkosalla.. Enää ei ole niin pimeää [:D] olo on jotenkin piristynyt tuon lumentulon myötä..

Kiitokset kaikille ihanan lämpimästä vastaanotosta!

Ja toiset kiitokset teille kaikille myös siitä, että tämähän on varsinainen tiedon ja taidon keidas![:D] Rullasin tätä keskustelua lisää taakse päin, ja olen huomattavasti viisaampi monen mieltä askarruttaneen asian suhteen. Löysin Bandida kirjoituksesi liittyen inseminaation, ja siitä selvisikin pari juttua heti.

Päätettiin miehen kanssa pitää tämä meneillään oleva kierto taukoa kaikesta ylimääräisestä mittailuista, lääkäreistä, stressistä, jne. kun ajoittain tämä touhu on tuntunut jo vähän työltä... Aion silti varata ajan lääkärille valmiiksi parin viikon päähän, että voidaan jutella siitä inseminaatiosta. Todella mielenkiinnolla kyllä seurailen täällä teitä kaikkia hoitoihin lähteneitä, koska siihen suuntaan ollaan menossa mekin. Nyt tutut ovisnipistykset, sun muut tuntuvat, mutta tällä kertaa en heilu digitikkujen kanssa, vaan viettelen tuon isännän ihan vaan huvin vuoksi... [:D]

Mukavaa, lumista iltaa kaikille.

Onpas tänne tullu tekstiä, en ees muista mihin kaikkeen piti kommentoida [:D]

Piajol tervetuloa mukaan, toivottavasti sinunkin täällä olo jää lyhyeksi ja se eka plussa sieltä tulisi [:)]. Mulla on takana 
seitsemän ja puolen vuoden ajalta yksi plussa reilun neljän ja puolen vuoden takaa, josta onkin tuloksena ihana poika nyt toista ollaan yritetty enemmän ja vähemmän KAUAN n. 2v. Arttu sai alkunsa pakastealkiosiirrolla, jota edelsi monen monta inseminaatioo ja kaikkea muutakin. Tsemppiä vaan hoitoihin, kyllä se oma nyytti sieltä tulee [:D].

Tiisa sullahan on kehittynyt mieletön määrä munasoluja, hieno homma. Ja turvotus todellakin johtuu siitä, muistan kyllä tunteen, kun itelläkin oli silloin aika paljo niitä, keruuseen mentäessä ei menny housut ees kiinni kunnolla [:D]

saana_85 kiva kuulla kuulumiset. Mietinkin mihin olet kadonnut [:D]. Nyt ei muuta ku testiä kehiin!!!

Omaa: täällä poitsu kipeenä[:(]  Inhottavaa kattoa toisen kärsimystä, kun on kurkku ihan mielettömän kipee ja kuumeessa[&o].
Mutta hei tätskää ei näy [;)] sen olis pitäny jo pörhältää ferrarillaan, mutta ei nyt innostuta. Toissakiertohan mulla oli kanssa se tosi pitkä 48pv, mut viime kierto oli kuitenkin tasan sen 31pv. Nyt vaan pää viileenä ja mun on lopettettava tää oireiden tutkiminen, joita todellakin riittää ainakin mun pääkopassa [:D]

Heissulivei!!![:)]

Taidanpa liittyä tännekin... Tähän asti oon vaan lukenut juttujanne täällä, mutta kun itselläni on yli vuosi yrittämistä takana niin on se ehkä järkeenkäypää tulla tännekin vaihtamaan ajatuksia [:)] Muuten oon tuolla joko nyt onnistaisi ja välillä käyn kurkkimassa äidiksi ensi kertaa sivuilla.
Niin...ittelläni YK 14 menossa. Missään hoidoissa ei olla oltu, gynekologilla kävin syyskuussa ja siellä kaikki näytti hyvältä. Hän kirjoitti lähetteen naistentautien polikliniikalle jatkotutkimuksia varten, jotain labroja täytyis mennä ottaa. Sinne olen saanut ajan joulukuussa. Toivon tietysti ettei sinne tavii mennä... [:D] mutta mun tuurilla käy kuitenkin niin että siellä istun odottamassa vuoroani... Saas nähdä miten tässä käy...ettei mua vaan potkittais pois täältä jos onnistais tällä kertaa [:D][;)]

Tsemppiä meille kaikille!!!! [:)]

kp 20/30-31
YK 14

Mietin että onkohan mulla täti täällä piakkoin vaikka ei pitäis vielä edes olla kun on ollut ihme nipistyksiä ja menkkamaisia kipuja alavatsassa välistä [8|] Ja närästäny joka päivä yhen kahvikupposen jälkeen vaikka ennen ei ole ja pää on meinannu olla kipee joka päivä ja väsymys on ihan hirvee välistä. [&o][>:] Eilen oli ihan kammottava kutina nänneissä ja nännipihoissa tummassa alueessa ja ei siinä mitään ihottumaa yms ollut kun katsoin. [8|] Ja todella kuvottava olo oli eilen illalla, hyi. [8|] Mutta mitähän tääki sitte taas on.. Onko kellää muute ollu koskaa esim raskauden alussa ilmavaivoja?? Anteeksi ällöttävä teksti edellisessä mutta kun itse mietin vain kun ennen ei ole mulla ollut näin kauheata ilmavaivaa kuin nytten muutaman päivän, en ole syönyt mitään semmoista mikä sen voisi aiheuttaa vaan se tuli ihan tyhjästä ja enään ei ole ilmavaivoja [8|]

Plussapuhureita lähettelen+++++++++

YK10

KP 19/56

Tervetuloa kaikki uudet ihmiset![:)] Kiva saada uutta porukkaa, kun on viime aikoina myös porukkaa plussannut oikein urakalla![:D][:D]
Kaikille plussanneillekin nyt vielä yhteinen onnentoivotus, etten ketään vahingossa unohtaisi.[;)]

Minnuska89, olishan hyvinkin raskausoireita nuo mitä kuvailit! Toivottavasti tärppäis ja pääsisit aallon jatkoksi!

Tiisa, hienoa että hoidot on hyvin edenneet! Jänniä aikoija elellään kohta!

Omaa: kierto alkaa olla lopuillaan. Tätiä odotan viikomlopuksi. Taisiis en odota..[;)] tässä kierrossa oltiin aika ahkeria, kun sattui ovistesti näyttää hymynaamaa oikeaan aikaan. Mies taitaa olla varma, et nyt tärppäs, kun se joka pva kyselee oonko jo testannut. Hauskaa, et se on alkanut olla kanssa aika täpinöissään, varmaanosittain sen takia että on itse joutunut jo ottamaan osaa lapsettomuusjuttuihin lääkärillä.
Ite oon aika skeptinen, tyyliin katotaan nyt. Kummempia oireita en tunnusta huomanneeni.[;)]

Tsemppiä kaikille!

Tervetuloa mixuliini.

Vau, onpas Tiisalla onnistunut hienosti hoidot - toivottavasti saatte kaikki kerättyä talteen! Sehän on varmaan punktio sitten ens viikon alussa... Pidetään peukkuja jo nyt [;)] Varmaan on aika turvonnut olo ja tuntemukset muutenkin lisääntymään päin - mulla vihloo jo yksittäinenkin munasolu ihan kiitettävästi ennen ovista joten voi vain kuvitella mitä yli 20 tekee... [8D]

saana, testailehan ihmeessä niin pääsee ainakin sitä miettimästä... Tiedä vaikka siellä oliskin ylläri, huomaamatta mukaan lähtenyt salamatkustaja kun on ollut muuta ajateltavaa... Ja jos on nega niin sitten vaan sinne gynelle aikaa varailemaan.

mimmu, hiivatti, joko oot testannut tai hankkinut edes testin kaappiin kuumottelemaan? [:D] hh83 on sitten seuraava testailija..?

piajol, hauskoja ja stressittömiä patjantamppaustalkoita sinne (oviksesta ei puhuta...) [:)] Otat sitten sen stressaamattomuusplussan, kuten niin monet on tehneet siinä vaiheessa kun on olleet hoidot alkamaisillaan ja on eri tavalla rentoutuneena saanut yrittää!

Itsehän en kuulu näihin rentoihin tapauksiin ollenkaan. Varasin tuossa juuri ajan uuteen ultraan ja seuraavaan inseminaatioon: Täti porhalsi kylään eilen, onneksi vasta töiden jälkeen. Oli sitten oikeen ajoissa tällä kertaa ettei turhaan tartte toivoa mitään viikonlopulle... Kierto jäi sitten 24 päivään. Illalla piti nykäistä puoli levyä tummaa suklaata mielen parantamiseksi, mut tänään se oikeastaan vasta masis löikin päälle - vaikka sitä osasikin odottaa [:(] Yk20 käynnissä siis. Alkoi tuntumaan koko IUI-puuhastelukin niin turhalta, et miksi edes jatkaa sitä, kun onhan tässä jo 18 kertaa tehty luomuna samaa ihan ite...?

Bandida älä masennu [&o] Tuo IUI on oikeasti hyvä juttu, koska laittavat sitä pestyä nestettä sisään. Pesemällä siitä nesteestä on oikeasti huomattavasti paljon enemmän hyötyä, koska se tiedetään, että vialliset siittiöt estävät hyviä siittiöitä etenemästä oikeaan suuntaan ja se ylimääräinen liukaste siementen ympärillä voi jopa blokata niitä yhteen. Ei se IUI ole pelkästään siis ovikseen tähtäämistä, vaikka se sun mäntti lääkäri viime kerralla antoi näin ymmärtää.

Muille plussaonnea! Jotenkin niiiiiin hirvee kiire, ettei ehdi edes ottaa kantaa tällä viikolla. Mutta lukenut olen kaikki tekstit ja myötäelän täällä kaikkien vaiheita! [:D]

MK81 kiitos tosta IUI-tiedosta! Miksiköhän noita asioita ei kerrota lääkärillä, kun puhutaan hoitovaihtoehdoista? Olen itse nimittäin miettinyt samaa kuin Bandida, että ollaanhan me yritetty ite luomuna jo, niin mitense IUInyt voi ollaniin paljon parempi ratkaisu..
Nyt vähän luottamus kasvoi siihen suuntaan..[;)]

Ja Bandida, koitataan siis tsempata vaan tässäkin tilanteessa.. Meillä siis IUI luultavasti seuraavassa kierrossa jos ja kun se vihattu vieras parin päivän päästä taas tännekin saapuu..[:@]

Niin ja mixuliinille lämpimät tervetulotoivotukset![:)]

Mimmu82, kiitokset kannustuksesta ja tosi hienoa kuulla sun onnistumistarinasi. Toivottavasti siellä pikkumies voi jo paremmin?

Isot pahoittelut tädistä sulle Bandida, mutta ethän lannistu...Voimarutistus! Kun ei tällä kertaa, niin ehkäpä seuraavalla... Tumma suklaa on hyvää lääkettä naisen sielulle. Kirjoituksestasi päättelin, että inseminaatiossako ei sitten tarvita taukoa? Sen voi tehdä uudestaan jo heti seuraavassa kierrossa?

Mulle tuli puhelu eilen sairaanhoitajaltamme sieltä lapsettomuusklinikalta, ja seurauksena on tulevana maanantaina aika inseminaation suunnitteluun. Täytyy sanoa, että henkilökunta tuolla klinikalla on aivan ihanaa ja huolehtivaa, ollaan yksityisellä puolella. Asiat liikkuvat huimaa vauhtia -- eilen tuli jo ihan semmonen "HUI!" fiilis, mutta kuten lääkärimmekin sanoi, että eiköhän tässä ole jo odoteltu riittävän kauan sitä raskautumista...joten kokeillaan nyt pari kertaa tätä inseminaatiota. Lääkäri totesi, että ensi vuoden alussa voidaan sitten siirtyä koeputkihedelmöitykseen (mikähän kirjainyhdistelmä se oli??[:D]), jos inssit ei tärppää.

Samalla ajatuksella kuin hh83: kiitokset MK81lle taas hyvistä tiedoista.

Mukavaa päivää, arvon Naiset!

Kiitokset kannustuksesta ihanaiset. Kyllähän täältä on taas noustava vaikka ei niin huvittaisikaan... [&:]

piajol, ei meille ainakaan mitään taukoa ehdoteltu, uutta putkeen vain. Tämän toisen kierroksen jälkeen pidetään kai kk tauko, kun syön noita clomeja oviksen varmistamiseksi, niin niissä ilmeisesti olis suotavaa ettei montaa kk peräkkäin vetäis(?). Tai näin ymmärsin, niin paljon ne jättää kyllä klinikalla kertomatta että tiedä mihin enää luottais [8D] Hyvä että hommat lähtee vauhdilla eteenpäin, missä päin Suomea muuten olettekaan?

Kiitos rohkaisusta ja tiedosta MK81, ei se viimeisin lääkäri kyllä mitään tuollaista kertonut, v*ttuili vain [;)] - vähän antaa kuitenkin uutta uskoa tuohon IUI:hin. Mut seuraavalla käynnillä pyydän kyllä jo lähetteen julkiselle IVF:ään / jatkotutkimuksiin. Meillä ei ole nyt varaa tehdä noita kalliimpia hoitoja yksityisellä, varsinkaan jos vielä muutamat IUI:t ensin vaativat. Jos joudutaan menemään koeputkihommiin niin mennään sitten sinne julkiselle.

Takaisin