Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mk81: Hienoa. kohta pääset tosiaan taas piikitteleen sit mennäänkin yhdessä odottajien puolelle joulukuussa eiks niin?[:)]

Eka piikki pistetty itsenäisesti toivottavasti onnistuneesti pientä epävarmuutta ilmassa mut muuten hyvin kylläkin,mut eiköhän se tästä kun pääsee vauhtiin. pistos kohta on vähän kipeä ja toivottavasti ei muita oireita tulekkaan.

MK81, hyvä et elimistö on nyt sit ilmeisesti toipunut edellisestä kierrosta.[;)] ja hienoa, et yksityisellä mennään noin hyvää vauhtia eteenpäin.
Tiisalle onnittelut piikityksen johdosta!
Muuten, minäkin nyt sit alan ilmeisesti ensi kierrossa piikittää, jos vaan aikataulut sairaalan kanssa osuu kohdilleen, eli meille löytyy ultra-ajat oikeilta päiviltä. Äsken siis oltiin yhteenvetokäynnillä.. Ja sain jo opastuksen piikittämiseen ja aloituspaketin ja dvd:n sekä reseptin jonka käyn sit lunastamassa jos ens kierto on todella hoitokierto.[:)] Inssiä meillä nyt yritetään, vaikka olisin mielummin jotain järeämpää tehnyt. Mutta kun sen inssin voi tehdä jo heti ilman jonotusta ja ivf:n jono on puoli vuotta, niin ajateltiin et kyllä tässä on jo tarpeeks odoteltu (kohta 2v.), joten on kiva kuitenkin aloittaa hoidot mahdollisimman pian. Eli suht hyvällä mielellä nyt olen, vaikka itku tulikin kun sairaalasta lähdettiin.. [;)]

Mun on pakko tulla tännekin huutelemaan, että kävin tänään neuvolassa eikä saatu kuuluviin sydänääniä. Mies ei sit suostunu että jäädään odottamaan maanantain niskapussiultraa vaan lähdettiin siitä samantien yksityiselle. Ensin lääkäri katseli tilannetta ja totesi, että ei löydä sykettä. Onneks ei luovuttanut heti...

Sillä meidän Baby-Q onkin velmuilija ja piilottelee jossain istukan takana. Lopulta syke löytyi niinkuin pitikin ja kaveri on tosi vilkasliikkeinen, kaksi kättä ja jalkaa ja kylkiluutkin paisto hienosti. Aivan ihana pikkuruinen siis, mittaa n. 5cm ja vastasi viikkoa 11+3.

Tsemppiä siis edelleen tänne kaikille että kyllä se päivä paistaa vielä risukasaankin. :-D

hh83 hienostihan se sitten meni! Ja tuo IUI on yleensä sellanen, mitä julkisella kokeillaan ensin jokatapauksessa, silloin kun se voi yhtään toimia [:)]. Ens kiertoon vaan hirmusta vauhtia!!! Jes jes, kohta me ollaan kaikki joulumasuissa ja pidemmän kaavan mukaan -plussanneissa [:D]. Oliko muuten positiivinen palaute teidän toiveiden suhteen?

Tatjuska IHAN YLTIÖMAHTAVAA!!! Ja nyt varmaan osaat jo hieman nautiskellakin? Baby-Q kasvaa kovaa vauhtia [:D].

MK81: Nyt on jo pakko uskaltaa joo nauttia. Lääkäri sanoi että raskaus on aina ennalta arvaamaton että kaikkea voi sattua mutta se normi keskenmenoriski on nyt ohitettu ja kuulemma hankala tuota on enää tuolta pois saada eli kaikki elimet on paikallaan ja nyt kasvetaan vain kokoa. Kävin ostamassa samantien yhden äitiyspaidankin kun en oo tähän mennessä tohtinu. Ja nautin siitäkin että maha ei vielä paista ulospäin kun oli omaa masua tossa ennestään eli joillekin ihmisille täällä pikkukylässä voi tulla jossain kohtaa yllätyksenäkin tämä ;-9

MK81, sinänsä palaute oli ihan positiivinen, että se oikean johtimen tukkoisuus voi johtua siitä, että se olis mahdollisesti jotenkin taittunut kun dinne on yritetty laittaa nestettä, jotenkin "stressaantunut" siitä toimenpiteestä. Tätä epäili lääkäri siitä syystä, että se ongelma on ollut johtimen alkupäässä. Usein kuulemma jos johdin on tukossa, niin se on ennemminkin sieltä loppupäästä.. Mutta sitä ei siis voi varmuudella sanoa.
Endometrioosista todettiin se, että koska se pääasiassa on siellä kohdun takana, paksusuolessa kiinni, niin sen leikkaushoitoa ei suositella, koska leikkaus on niin iso ja koska siitä ei varmuudella voida sanoa auttaisiko se rsskautumisessa vai ei. Kuitenkin lääkärin mukaan endopotilailla on tilastollisesti vaikeampaa raskautua, kuin muilla. Että sitä nyt ilmeisesti pidetään meidän ongelmana.
Yleisesti käynnistä jäi vähän ristiriitainen olo. Lääkäri oli eri kuin viime kerralla ja tällä kertaa sattui olemaan joku osaston ylilääkäri kyseessä. Vanhempi naishenkilö. Hoitaja oli mukana vastaanotolla. Yritin kysellä vähän niistä asioista joita luin netin lääkärien vastauksista. Aarne Koskimies mm. oli suositellut muutamalle minunlaiselleni tapaukselle vasta-aine ja kohdun hyytymistutkimuksia. Ne on ilmeisesti asioita jotka saattaa vaikuttaa munasolun kiinnittymiseen. Mutta tämä lääkäri tyrmäsi sellaiset ajatukset aika suoraan ja totesi vaan, että kaikenlaista kokeillaan, mutta ei ole todisteita tarpeeksi että niistä olisi apua, joten ei kannata niihin uskoa. Se vähän tuntui kurjalta, kun olisin halunnut ne tutkimukset teettää varmuuden vuoksi. Että oikeasti selviäisi varmasti mikä meidän ongelma on, eikä sit mentäis noihin hoitoihin turhaan. Mut kokeillaan nyt pari kertaa, et jos IUI olis riittävä..[;)]
Mut loppujen lopuksi olen iloinen, et saadaan asiaa eteenpäin. Ja kyllä se lääkäri aika rauhassa jutteli meidän kanssa ja hoitajankin kanssa oli kiireetön olo, että siinä mielessä oli asiallinen käynti.[:)]

Nyt vaan plussatuulia sit kaikille, et päästään yhdessä raskautuneisiin!![;)]

Ja Tatjuska, onnea paljon hyvistä uutisista! Sait jo mut huolestumaan, kun luin ettei sydänääniä saatu kuuluviin! Mut ilmeisesti ne neuvolassa ei niin hyvin aina onnistukaan sit.. Onneks oli väärä hälytys ja nyt voit vihdoin alkaa rentoutua ja nauttia raskaudesta![:)]

Tatjuska kyllä ne yksityiset osaa kummasti paremmin! [:)] Tuntuu että tuolla julkisella puolella ollaan niin liukuhihnatoiminnalla, että jos ei heti siinä kahdessa viiva viidessä sekunnissa onnista, niin sitten antaa olla. Ja siirretään taas seuraavaan ja seuraavaan jne kertaan. Mulla ei ainakaan koskaa oo sattunu yksityisella sisäultrat mitään siihen verrattuna, kun julkisella kävin. Vertakin tuli että huhheijaa. Usko menee ja ärsytys kasvaa. Onneks sitä on jotain hiluja tallessa, että on varaa siihen yksityiseen. Eli suosittelen vahvasti muillekin!

En minäkään malttanut odottaa joulukuulle asti mennyttä julkisen puolen aikaa ensimmäiseen ultraan, vaan painelin yksityiselle. Selvästi näkyi ultrassa 10mm kokoinen papu [:)]. Kuulemma hyvään paikkaan kiinnittynyt (kohdun yläosaan) ja arviolta noin 5 viikko menossa. Kumma juttu se, kuinka sitä siirtyy lapsettomuustutkimusten puolelle ja plussa pärähtää. Ehkä se on se, kun lopettaa stressaamisen. [:)]

Tällä hetkellä ei onneks vielä muita oireita, kuin julmeton väsymys. Uni tulis jo 9 ja vaikka sitä on herätys 7 aamulla, niin tuntuu että yöunia on takana vain se pari tuntia. Ehkä tää tästä helpottelee jossian vaiheessa. Muttan EN valita!! [:D]

Ja juu, edelleen sitä tulee täällä "tuttujen naamojen" kanssa pyörittyä. En mä mihinkään raskauskeskusteluun vielä mitään oo uskaltanu kirjottaa. [:D]

Ihanaa Tajuska että kaikki on hyvin [:D] kerkesin kanssa jo pelästymään, kun luin sun kirjotusta[;)].

Imj hienoa, että sielläkin papunen näkyi [:D]

MK81 hyvä että ovis pongattu ja parin viikon päästä alkaa uus koitos [:D]

hh83 kiva kuulla että sielläkin edetään [:D]

Täällä piinapävät menossa, tätskää siis odotellaan kylään tai siis EI odotella [;)]

Ihanaa, Tatjuska, hyvältä kuulostaa! Mä en varmaan kans tohtis ostaa yhtään äitiysvaatetta (vaikka niitä on nykyään tosi ihania <3 ) ennen kuin eka kolmannes olis takana... Oon silti niin huuru et oon säästänyt pari kivaa paitaa niiltä ajoilta kun olin kuutisen kiloa isompi, ihan vaan sitä varten et on jotain jo kaapissa oottamassa sitä KUN mullakin se maha alkaa kasvaa... [;)] Mulla on kans ihan usko mennyt julkiseen puoleen ja ravaan yksityisellä niin kauan kuin kukkaro kestää.

hh83, mahtista kun teilläkin hoidot etenee! Pidetään peukkuja et jo ens kierrossa pääsette yrittään! Joku tuossa jo aiemmin totesikin et täällä on hirmuinen hoito-aalto nyt menossa, kaikilla hoidot meneillään tai kohta tulossa... Hienoa että saadaan apua näissä meidän unelmien toteuttamisessa. Tuo inssihän se on se eka mitä ne julkisella tekee, ellei oo selvää syytä miksi se ei toimis. Meille sanoi yksityisen gyne kun kyselin et voidaanko saada lähete sit julkiselle puolen jos pitää mennä järeämpiin hoitoihin, että ennen kuin on vähintään 2-3 kertaa kokeillut inssiä ei kannata, koska ne aloittaa sillä inssillä muuten sit kuitenkin... Ei ne lähde tekemään mitään "turhia" (heidän kannaltaan) testejä ennen kuin on pakko. Ja ihana ettei teidän lääkäri ollut yhtä tökerö kuin meillä, vaikka tyrmäsikin lisätutkimukset [:D]

Tiisalle peukut, siitä se piikittäminen lähtee [:)]

Me ollaan kaikki kuulkaas joulun aikaan tai viimeistään tammikuussa tuolla odottajien puolella, uskokaas pois! [;)]

Juu tuo ultraus maksoi 154eur (hassua että vastaanottovirkailija sano kun mainitsin että ihana lääkäri niin se tokas että kiva on hintakin...) johon mä tietty yhtenä hymynä vaan että tästä lystistä maksoin mielelläni. Ei oo ehkä ikinä ennen ollu noin helpottavaa tunnetta. Nyt on illalla ollu kova päänsärky eli ehdin mä ihan kunnolla säikähtää tota tilannetta.

Imj, ihanaa oli varmasti nähdä se pieni ihmisen alku siellä ultrassa! Onnea![:)]

Mimmu82, Toivottavasti täti pysyis loitolla sieltä!

Bandida, me oltais kyllä saatu lähete ivf:nkin, mut kun ne ei ilmeisesti suostu julkisella puolella tekemään sitä luonnolliseen kiertoon (kun mä en ole vielä päättänyt oonko sinut sen pakastamisen ym kanssa), ja lisäksi jono on sen puoli vuotta, niin päätettiin nyt ensin ottaa julkisen puolen IUIstä kaikki irti, kun kerta verojakin on tullut sen verran maksettua..[;)] Laitetaan ne rahat käyttöön.[;)] Väestöliitto kuulemma tekee luonnollisestakin kierrosta ivf:ää ja sen pitäis olla muita yksityisiä edullisempi kun saa enemmän valtion tukea. Et pitää sit sitä ehkä harkita jos sinne asti joudutaan. Mies ei vielä halunnut tarkemmin puhua niistä, sanoi että katotaan nyt ekaks nää hoidot. (niin miesmäistä..[;)] )

Ihan noin yleisesti tuli mieleen, että julkisella ei haluta edes IUI:tä tehdä peräkkäisiin kiertoihin. Näin siis lääkäri sanoi tänään. Eli ilmeisesti hoitotauot on jokapuolella suositeltavia..

Kiva, kun tällä palstalla on nyt niin monta samassa vaiheessa, niin saa hyvää vertaistukea! Kiitos teille kaikille ihanille ihmisille ja eiköhän pistetä hoidot tuulemaan ja plussata kaikki vuoden loppuun mennessä![:D]

Plussatuulia tosissaan kaikille! Kohta voidaan siis yhdessä siirtyä odottajiin, ettei meillä etumatkaa ottaneilla oo siellä yksinäistä. [;)]

Kovasti täällä muuten puhutaan noista keinohedelmöityksistä, tosin niillä kirjainlyhenteillä (joitan nyt en taas ollenkaan muista). Mielenkiinnosta ihan aloin eilen illalla ajatteleen, että mites oikeastaan se itse toimitus tapahtuu? Mennäänkö sitä kohdun kautta munasarjoihin keräileen vai kuinka?

Toivottavasti hh83 ja MK81:llä piikitykset tuottaa tulosta! [:)] (jos nyt muistin piikittelijät oikein..?)

Heippa kaikille!

Onnea Imj plussauksesta! Ja Tatjuskalle kans tsemppistä ja ihanaa, kun sait siellä ultrassa pikkuisen näkyviin ja sydänäänet kuuluviin.
Mulla tänään eka neuvola, tiedän että siellä niitä sydänääniä yritetään kuunnella ja jos niitä ei saada kuuluviin on varmaan pakko rynniä yksityiselle- en voi sinne vkon 12 ultraan ootella.

Ja ihan hirmuisesti kaikille hoitoaan aloitteleville ja jo hoidossa oleville tsemppiä ja plussatuulia. Teidän kuulumiset käyn aina ekana täällä lukemassa, kovasti tsemppailen teidän mukana. Odottajien palsta ja ihmiset siellä tuntuu tosi vierailta. Ja sen verran realisti (tai pessimisti, ihan miten vaan) olen, että ei voi tietää joudunko taas kerran tälle palstalle vielä palaamaan, haluan pysyä kärryillä mitä täällä tapahtuu.
Mutta ei nyt synkistellä, aurinkoa kaikkien päivään!

Pakko kommentoida tosta sydänäänien kuuntelusta. Täälläpäin ja kuulemma aika yleisesti muuallakin, ei neuvolat edes koita kuunnella sydänääniä ennen rv 14 koska onnistumis prosentti kuulemma huono. Mullakin kuunneltu tokassa neuvolassa ekaa kertaa rv 14 tai 15. Siskolla ei löydetty sydänääniä rv 16 tienoilla ja sekin kuulemma normaalia (joka olikin, siitä todisteena 6kk tyttönen).Jos aikaisempaa haluaa kokeilla niin tuo kotidobleri on mahtiostos, tosin senkin kanssa menee aikansa ennen kuin löytää. Mulla ainakin meni vk 13 että löysin mitään. Ja varhaisultraa suosittelen aina, siellä itsekin kävin heti kun viikkoja oli sen n. kuusi että sykekin näkyi, sitten ihme kyllä odotin siihen ekaan kunnalliseen, sen jälkeen ollu rakenteessa. Vaikka olin ihan varma että ramppaisin yksityisellä tiuhaan.
Mutta tsemppejä !!

Iltaa ihanaiset naiset,

Täällä odotellaan, että aika matelisi eteenpäin. Ovis on nyt käsillä, vaan eipä siitä mitään hyötyä ole. Pari viikkoa pitäisi vielä odotella, että pääsee taas uuteen yritykseen, mutta masentaa se negatiivinen jo valmiiksi. Mieskin totesi tänään aamulla, että se lapsen kaipuu on vaan niin suuri. Surullista, mutta ajattelin tänään pienessä päässäni, että mitähän käy, jos niitä lapsia ei vaan koskaan tule [:(]. Tuli täysin tunteeton tunne ja pelästyin, mitä mihin päätelmiin tulin... suorastaan pelottavaa. Ei niistä ehkä sen enempää, mutta aivan kamalasti tämä tunnemyrsky on meidän suhdetta kehittänyt, rasittanut ja syventänyt.

Voisin tännekkin puolelle tulla mukaan, olen jo tuossa äidiksi ensi kertaa ja liityin tuonne joko nyt onnistaisi. Eli vuosi on nyt avopuolison kanssa lasta yritelty ja vuoden alussa sovittiin että lääkäriin päin suuntaillaan jos mittään ei tapahdu ennen sitä. Ollaan molemmat parikymppisiä eli aika nuoria, ja mies on erittäin uskonnollisesta kodista eli en tiedä minkälaisen vastaanoton saamme jos raskaaksi tulen ennen naimisiin menoa. Olemme olleet vasta vähän aikaa kihloissa koska meidän piti odottaa avokkini vanhempien suostumusta kihloihin menoon.
Olen ollut taas malttamaton tuon testailun kanssa ja tänään testailin. Kiertoni on liikkunut siinä 28-31 pvä. Kerron lopulliset tulokset maanantiana jolloin testailen taas ellei tätiä tule En nyt kommentoi tämän päivän testiä muuten kuin että ehkäpä ei ollutkaan negatiivinen mutta nyt yritän maltillisesti odotella maanantaihin.

Tsemppiä kaikille yrittäville

Huomenta!! Nyt on tilanne se, että mä olen totaalisen sekaisin ja kädet on tärisseet eilisestä alkaen. Uskoa en voi, vaikka kovasti tahdon... Tää viikko on ollut tosi erikoinen, melkoista pohjamudissa viistelyä, vauva-uutisia kaksin kappalein ystäväpiiristä ja itse tätiä odotellessa. Taisin tuossa alkuviikosta tuumailla, että täti on tulossa 99 % varmuudella. [8|] Vatsanippailut oli sen mukaiset, ihan kuten aina ennenkin... Ja tavallaan se täti tulikin, mutta ilmeisesti erittäin pikaiselle visiitille, vain hämäykseksi... Torstain tietoilla aloin ihmettelemään toden teolla, alkaako ne menkat vai ei... Sitten pe aamuna oli pakottava tarve testi tehdä, vaikka olin varma, että pettymys sieltä tulee, kuten ennenkin...
MUTTA ei, ystävät rakkaat, ei tällä kertaa. Itku kyllä tuli, mutta tällä kertaa ilosta. Samaan aikaan pääsi myös hysteerinen nauru! [:D] Voitte kuvitella singahtamiseni makuuhuoneeseen, jossa insinöörimieheni veti unta kuuppaan täydellä teholla. Täysi valaistus päälle, valtava ja keveä (not!) loikka suoraan sänkyyn ja yritys itkun ja naurunsekaisella äänellä sopertaa jotain tyyliin "kulta herää" tönien miestä hereille, joka puolestaan vaan yritti vetää peittoa enemmän korviin... [:D]

Kaksin kappalein oli pakko testi tehdä, jotta itsekään edes vähän uskoin. Ja kyllä se Clearbluen digi sanoi sanan "Raskaana".

Nyt alkaa järjetön jännääminen, miten homma etenee, mut ensin mun oikeesti pitäis tajuta tämäkin tilanne!

MK81, lähetän täältä sinulle lämpimän rutistuksen! Itsellä (ja varmaan monella muullakin meistä) on välillä saman suuntaisia ajatuksia. Välillä pohdin sitäkin, että olenko vaan niin päättänyt tulla raskaaksi, että en enää ajattele tätä prosessiaperheen perustamisena ja sen mukanaan tuomina vastuina ja elämän muutoksina.. Mutta tähän asti olen tullut siihen tulokseen, et kyllä se perhe on vielä tavoitteena ja raskaaksi tuleminen vain siinä välissä se yksi askel.[;)]
On ihan oikeutettua että tunteet heittelee näin stressaavan asian kanssa. Se on mun mielestä tärkeää, koska kaikki tunteet olis hyvä käsitellä silloin kun ne on ajankohtaisia. Jos sen jättää myöhemmälle, niin sit ne tunteet on jo kasvaneet ehkä liiankin isoiksi eikäniiden suodattaminen ole enâä yhtään helppoa. (nim. tiedän mistä puhun..[;)])
Mut ihanaa, että teidän suhde on syventynyt tässä prosessissa! Itsellä on ihan sama olo tullut, et jollain kieroutuneella tasolla nämä ongelmat on lähentäneet meitä. Ehkä ollaan sit vanhempinakin kypsemiä kohtaamaan uusia haasteita, kun on jo yksi iso kriisi käyty läpi.

Nappuliini, tervetuloa vaan tänne mukaan! Appivanhemmat perinteisesti aiheuttaa kyllä ongelmia, mut ehkä nekin omalla tavallaan haluaa lastensa parasta. Tsemppiä teillekin!

Fenix, Loistavaa!![:)][:)] kylläpä on mahtava vuoristorata teillä ollut! Toivottavasti pikkuinen pitää kovaa kiinni.[;)] ja hei, plussa-aaltoa selvästi havaittavissa! Hienoa!

Omaa: ei sen ihmeempiä. Nyt olis noin 6pva oviksesta, eli piinaviikka edessä. Eilen menin ekaa kertaa punttikselle tähystyksen jälkeen ja se navan kohdalla ollut haava ilmeisesti vähän repesi jalkaprässin voimasta, kun sieltä alkoi tulla jotain verensekaista nestettä ulos ja haava vähän turposi ja alkoi vihloa mahasta.. [:@] otti päähän, kun kuvittelin et nyt olis jo ollu kunnossa. Mut ilmeisesti vanha ei enää parane niin nopeasti..[;)]

Ei mutta hyvää huomenta, *hierasee silmiään*, *Fenix*, ihan MIELETTÖMÄN paljon ONNEA!!! Onkos tämä toinen tällä viikolla jolla on aloitettu lapsettomuustutkimukset, mutta ei oo vielä ehditty tehdä mitään ja plussaa.... siis I_H_A_N_A_A!!!!

Jotenkin musta tuntuu, että se on tuolla pääkopassa se pikkuruinen vipu, kun tietää että lapsettomuushoidot on käsillä niin se yritys vähän rentoutuu ja monesti ne mahdollisuudet onnistua kertautuu moninkertaiseksi. Hienoa!

hh83 ja MK81: Teille iso rutistus. Tulee se vauva vielä, aivan varmasti. Yrittänyttä ei laiteta ja olette sen taatusti ansainneet :D Jaksamisia vaan vaikeaan vaiheeseen, mutta uskoa peliin vaan, tahdonvoimalla läpi harmaan kiven.

Takaisin