Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
simpsa:Tsemppiä että olis jokin oire :)

Nymeria: Kiitos tsempeistä ja tsemppiä sulle samoin myös ja toivotaan et saat kunnon viivat ovistestiin [:)]

MK81: Mulla kaveri sai toisesta inseminaatiosta pojan, sit heti perään luomusti tytön 1v2kk myöhemmin ( tätä edelsi 2v lapsettomuutta) ja nyt 4v esikoisen jälkeen muutama kuukausi kierukan poiston jälkeen terve poika eli inseminaatiosta oon kuullu kyllä pelkkää hyvää... stressi pois ja soitellen sotaan, kyllä se onnistuu [:D][:D][:D][:D]

Ja sit yks juttu... nyt kaikki äidit jotka on saanu keskenmenon sikainfluenssarokotteen jälkeen on alkanu ilmoitella näitä julkisuuteen ja syyttää rokotetta. Mä sain kohdunulkoisen heti rokotteen jälkeen, pitäisköhän munkin alkaa syyttää rokotetta ja alkaa kitiseen julkisesti että oli rokotteen vika ja alkaa vaatia korvauksia...ihan niinkun keskenmenoja tai muita komplikaatioita rokotuksen jälkeen ei tulis ihan normaalistikin. No huh huh...

kiitti tsempistä tatjuska. toivotaan parasta.

oon kyl miettiny et ku yks ihminen jonka tiedän otti raskaus aikana sikainfluenssa rokotteen ni siinä viimesen viikon aikana lapsi kuoli kohtuun. en tiedä saattoiko kätkyt kuolema johtua tuosta rokotteesta

simpsa: Voi sentään... tollastahan ei kyllä usein tapahdu että voisko tosiaan olla että rokotteella oli vaikutus. Oli miten oli, surullista... :´(

Tuli sitten se paperikin tänään kotosalle ja selvis että 22% miehen siittiöistä on ees liikkuvaisia...nekin hitaita. Eli ei taida meille tulla inseminaatiota, luultavasti suoraan rankempiin hoitoihin sit siirrytään mut selvinnee torstaina.

MK81 hirmusesti voimia sinne !! mutta pidä pää pystyssä ja eihän siihen tartteta kun yks onnistunut ja perille päässyt uimari[;)]

Tsemppiä ja voimia MK81! Jos lähdette suoraan koeputkihedelmöitykseen, niin silloin ei ainakaan tartte niitä uivia olla montaakaan, kunhan on niin monta kuin on saatu munasolujakin kerättyä [:)]. Se on nyt hyvä kuitenkin että tiedätte missä mennään ja missä mättää, niin saa asian mukaista hoitoa!

Täällä ei tätiä vieläkään näy. Nyt alkaa vaan oma toivo taas nostaa päätään liian pahasti, kun vain sais pidettyä ittensä tyynenä ja ooteltua, eikä hötkyilis näitten tunteittensa kanssa[:@][:D]. Mun pitäis jo niin pitkän ajan takaa muistaa, että kyllä se täti sieltä tiensä löytää perille[:'(].
Mulla on semmonenkin ongelma, etten voi mennä ostamaan raskaustestiä, koska täällä kaikki tuntee kaikki ja apteekissa on tuttu myyjä, jonka en todellakaan halua tietävän edes, että yritetään toista lasta. Yleensä ostan raskaustestit naapuri kunnasta, mutta kun sinnekin on matkaa aikas paljon, ettei viitti ihan vaan apteekissa lähteä käymään. Kait se pitää netistä tilata, jos sitä samalla tilais sylkiovistestin. Onko muuten kellään kokemusta noista sylkiovistesteistä???
Yritin muuten äitinikin lahjoa, että kävis ostamassa mulle raskaustestin, mutta jostain kumman syystä ei suostunu [;)] se oliskin kiva, kun lähtis kylällä juoru liikkeelle, että se on raskaana [:D] Pienen kylän ihanuuksia [:)]

simpsa: Hei nyt peukut sinne, toivottavasti olisi tärpännyt tällä kertaa! [:)]

tatjuska: Hmmm... minuu kyllä aina vähän ärsyttää se, kun jatkuvasti paukutetaan sitä, että ylipaino on syy jokaikiseen vaivaan, mitä maa päällään kantaa. Onhan se epäterveellistä ja olis mukava itekin olla normaalipainoinen, mutta aikamoista syyllistämistä välillä... Minuu ahistaakin se, että kun menen sinne gynelle ja pyydän lisätutkimuksia, niin entäs jos se sanoo, että pudotapa ensin 10 kg painoa ja tule vasta sitten takaisin. En mie jaksais odottaa enää, 31 v. tulee mittariin enkä vielä ikinä ole ollut raskaana. Mutta painonpudotusprojekti päällä koko ajan, tsemppiä vaan meille kaikille pudottajille!! [:D]

Tuosta sikarokotteesta muuten, myös minä ihmettelen sitä, että km:n saaneet nyt syyttävät sitä. Voihan se olla syyllinen tai osasyyllinen joihinkin tapauksiin, mutta eihän sitä tiedetä, että missä tapauksissa se on vaikuttanut ja missä ei. Toisaalta kun nyt on tällainen "yleinen syntipukki", jota voi syyttää, se voi helpottaa surun käsittelemistä. Mutta en mie mistään mitään tiedä, kun itse en ole joutunut koskaan keskenmenoa kokemaan.

MK81: Voimia täältäkin! Tosiaan, yksikin riittää ja toivottavasti saisitte mielen pysymään positiivisena. Tuloskin on sitten positiivinen, ihan varmasti!! Näin me täällä uskomme ja toivomme! [:)]

Mimmu82:
Joo nyt äkkiä nettiin tilaamaan tai sitten keksit jotain muutakin asiaa sinne naapurikunnan puolelle! Itseni tuntien en jaksaisi odotella enää, vaikka negan testaaminen onkin ihan perseestä. Joka tapauksessa toivon nyt, että joko plussaisit tai sitten se täti tulisi, niin uusi kierto voisi alkaa. Ensimmäinen vaihtoehto on toki se paaaaljon toivottavampi! [:D]

Kukkuu taasen,

eihän siihen ICSIssä tarvita tosiaan kuin yksi siittiö, joten siinä mielessä peukut on pystyssä vielä täällä. Siihen munasolun saavuttamiseen ja läpäisyyn tarvitaan joukkovoimaa, joten eiköhän se luomuilu ole meidän kohdalla nyt jo ihan vaan mukavaa ajanvietettä. Vielä en ole ihan sisäistänyt että miksi mun pitää läpikäydä tämä hoito, vaikka eihän mussa mitään vikaa ole... Saa isäntä vähän illalla muistutella että minä on ollut kyllä jo viimeisen 11 vuotta ME ja se pätee myös toisin päin.

Sitä mä oikeastaan tulin kommentoimaan, et mullahan oli tollanen sylkiovistesti ja se oli mun mielestä tosi surkea. Jokainen tietysti kokeilee ja kokee omalla tyylillään, mutta omalla kohdallani vain ne hymynaamat ovat tuoneet tarpeeksi selkeyttä. Sylkitestissä pitäs muistaa olla tietty aika juomatta ja siinä syljen kuivumisessa meni ikuisuus... Siis monta tuntia. Koskaan en saanu sitä sylkeä tasaisesti siihen eli aina meni jostain syystä joku osa-alue ketuiks.

MK81: Halaukset ja tsempit täältä, uskotaan nyt että tavalla tai toisella teille vielä se vauva saadaan [:)]

Nymeria: Niin tosta painoasiasta niin samaa mieltä. Ja vielä kun kaverikin sanoo että "kyllä sun pitäis reilusti tiputtaa tota painoos jos meinaat raskaaksi tulla ja kestää vielä sen lisäpainon". Piristää mieltä ihan pirun paljon...

MK81 kiitti vinkkauksesta, taidanpa sitten unohtaa koko sylkiovistestin ja ostaa niitä kalliita digitestejä [:D].

Tatjuska ja Nymeria en kyllä millään malta odottaa ens viikkoon että posti tois netistä tilatut testit, joten kai se vaan on pakko mennä hakeen omasta apteekista se testi. Mutta maltan nyt mieleni kuitenkin ainaskin huomisee, sillä apteekki on jo kiinni [;)]. Kait niilläkin on joku vaitiolovelvollisuus siellä apteekissa?!

Juu, Mimmu, toki siellä apteekissa vaitiolovelvollisuus on. Nyt kyllä alkoi jännittää sinun puolesta ihan toden teolla! Kovasti plussatuulia puhaltelen! [:D]

Omaa: ovistestiin tuli taasen haalea testiviiva, eli nega. Laskujen mukaanhan miun pitäisi ovuloida huomenna, mutta sittenhän testin pitäisi minun käsitykseni mukaan näyttää positiivista jo tänään. Vai olenko väärin ymmärtänyt jotain..? Tosin kun kierto heittelee välillä muutamalla päivällä, niin voihan se ovis myöhemminkin tulla. Lisäksi olin jumpassa just ennen testausta ja siellä siis vettäkin tuli juotua, joten olisko voinut vaikuttaa tulokseen. En tiedä. Tai sitten tuolla alhaalla ei tapahdu mitään. Testaillaan nyt vielä muutama päivä.

Heisulivei,

Tänään on hieman parempi päivä [:D]. Soitin (joo tiiän, malttamatonta) sinne lääkärille tänään ja kysäisin että mitä pitää ottaa huomenna mukaan yms. mihin varautua. Siinä juttelimme 15minuuttia ja tuli oikein valtavan helpottunut olo [8|]. Nyt tekisi mieli ostaa nuttuja ja suunnitella raskausaikaa enemmältikin, koska totesi että huomenna keskustellaan sitten ICSIstä ja hänellä on oikein hyvät odotukset sen onnistumisesta jo loppusyksystä meidän suhteen. Eli siis, mulla on ihan mielettömän hyvä tunne jo nyt, vaikka tiedän että hetkinen siihen raskautumiseen vielä menee[;)]. Pitääköhän mun ottaa tämä pää nyt jo pilvistä[;)][;)]. Tosiaan olo on kuin juuri pillerit lopettaneella, joka tietenkin toivoo että heti kerrasta tärppää, hehee.

Nymeria toivotaan että se ovis sieltä löytyy, peukkuja pidän pystyssä [:D]

MK81 pidä vaan pää pilvissä ja nauti olostasi, tuo oli hyvä uutinen [:D]. Me kaikki uskotaan ja muista uskoa itsekkin, että kerrasta se tärppi tulee ja jos ei, niin sitten seuraavasta [:)]! Se on kuitenkin hienoa, ettette joudu lähtemään ihan minimaalisista hoidoista eteenpäin vaan pääsette heti tosi toimiin. Me jouduimme sillon käymään läpi koko skaalan, vaikka lähtötilanne oli huono ja aikaa kuluikin sitten monta vuotta hoidoissa.

Mä täällä pähkäilen, että uskallanko tehdä testiä. Kävin sitten apteekissa ja onneks siellä oli sijainen töissä, ettei ollu se tuttuni [:D]. Harmi kyllä saatavilla ei ollu muita ku apteekin testejä, ni niihin on nyt tyytyminen [>:] olisin kyllä digin mieluummin ostanut. No mutta siis kuitenkin nyt mietin täällä että teenkö testin vai oottelenko vielä päivän pari, ku ei millään haluttais tehdä negatiivistä testiä taas[:'(]. Ilmoittelen sitten mihin päädyin [8D]

No eipä testi saanut kauaa kaapissa odotta [;)] ja tulos oli negatiivinen [:(][:'(][:@] no pitihän se arvata, että täi se vaan haluaa taas kiusata. Ärsyttää, kun vihdoin on kierto pysynyt säännöllisenä, niin taas menee kaikki uusiks. Tulis sit saakeli se täti, että pääsis uus kierto alkamaan ja mieliala kohentumaan!

Voi perskeletto Mimmu82, lupaileeko ees tätiä???? Mä nyt pidän edelleen todennäköisenä sitä toistakin vaihtoehtoa teille, kun kerran et aamuvirtsasta tehnyt [;)]. Eiks toi apteekin oma ole joku 25mIU?

Heippa kaikille

Reissusta palautunut kotimaan kamaralle, hyvä reissu mut oli kiva tulla kotiin miehen luo. Menkatkin alkoi reissussa (yli viikon myöhässä) ja nyt jo viikon kestäneet. Mahtaakohan mun kohtu vasta nyt tyhjentyä kunnolla sen viimeisimmän km:n jälkeen?
Mitään ei ole kuulunut mun testituloksista, pitänee huomenna soittaa sinne naistentaudeille. Ois kiva päästä tästä epätietoisuuden olosta ja tietää vihdoin et mikä mua oikein vaivaa...

Lueskelin teidän kuulumisia ja harmikseni totesin, ettei uusia plussanneita ole ilmaantunut...[&o]
Mutta sitten jonain hyvänä päivänä mekin kaikki saadaan vaan pelkkää +++++++:ssaa!

Terveisiä lapsettomuuslääkärin luota, tai siis oikeastaan tästä junalaiturilta [:D]. En pitkälle päässyt kun piti jo teille kirjoitella kuulumiset. Ootte niin tärkeitä tukihenkilöitä!

Siis 5min sitten tultiin tohtorilasta ja mies lähti nyt saman tien verikokeisiin. Tosiaan ICSI on meillä sitten heti suunnitelmissa, kunhan mies nyt ensin saa verikoetulokset ja antaa sen uuden näytteen kuukauden perästä. Yhden näytteen perusteella ei voi sanoa muuta, kuin että vaikka vaihtelua olisi niin ei niin paljoa että luomusti onnistuttaisiin ilman isompaa ihmettä. Hirmusen ihana lääkäri tuo Varila! Eli aikataulu on sellainen että loka-marraskuussa on eka ICSI

Takaisin