Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Angervo, hyvä että ottivat sulta kokeet niin selviää onko oikeesti jotain hormonihäikkää. Mutta ihme kyllä ettei sun miehestä oteta mitään testejä, vaikka jo lapsia onkin! Miesten kokeet on muutenkin helppoja, siihen vaan ekana purkkia lempimään ja en ymmärrä mikä siinä on niin vaikeeta varmuuden vuoksi tarkastaa.

Ei mulla toi luteaalivaihe ole liian pitkä tai lyhyt (gynen mukaan), kun on kuitenkin aina sen alta 16 päivää. Tämä vaihe menkoista ovulaatioon on liian lyhyt ja googlettamalla nyt ei selvinnyt mitään fiksua. Täytyy ilmeisesti kysellä gyneltä lisää, kun on ensi kierrossa tuo aukiolotutkimus ja oviksen kartoitus.

Heip!

En palstalle kuulu vaikka uudet viestit aina käynkin lukemassa. Arvelin vain, että teillä saattaisi olla hieman enemmän tietoa asiasta, et mikä mussa saattaisi olla vialla.

Eli 16 päivää sitten testailin ovisplussan, kuten myös eilen. Raskaustesti tänään negatiivinen, kuten aina ennenkin. Ovistestit ennenkin näytelleet plussaa milloin sattuu, kierron aikana 2-3 kertaa. Täti tulee myös epäsäännöllisin väliajoin, ei ikinä silloin kun ovisplussasta voisi eteenpäin laskea.

Ehkä sekavasti selitetty, mut onko jotain aavistusta et mikä vois olla vialla? Pillerien lopettamisesta on jo kaksi vuotta.

Kiitoksia jo etukäteen ja tsemppiä raskautumiseen kovin teille kaikille! Rankkoja kokemuksia monilla, muistuttaa itseäkin, ettei kaikki mene aina niin kuin suunnittelee.

Angervo: Ikävä tilanne sinulla. Voimahaleja ja jaksamista ja etenkin kärsivällisyyttä koko sylin täydeltä täältä... [:(]

Kehtaanko tähän perään todeta, että mulla on sellanen olo, että saattaisin taas olla raskaana. Pari päivää tissit on ollu arat ja eilen alko ihme nipistelyt ja sit illasta kun nousin autosta vikkelämpään ylös niin tuli sellanen vihlasu alavattalle että oksat pois. Pissattaa kovasti öisin ja pieni väsymys näyttää kyllä olevan. Voihan se olla että kuvittelen vaan...

Tatjuska etsä mitään kuvittele vaan oot raskaana [:D] Tuu heti kertoo kun oot testin uskaltanu tehdä!

mangue, itselläkin nuo liuskatestit antaa laihaa viivaa koko kierron, mutta oviksen kohdalla ihan sellasen tummaakin tummemman viivan. Ovistestit voi näyttää raskauden huomattavasti aikaisemmin, kuin raskaustesti, joten älä heitä lusikkaa nurkkaan sen vuoksi [;)]. Ovistestin raskausplussan pitäisi kuitenkin olla erittäin vahva viiva, jotta se voidaan laskea raskausplussaksi. Valitettavasti aikaisella testauksella ovistestiin voi tulla myös raskausplussa, vaikka se ei sitten vahvistuisikaan raskaustestiin plussaksi. Pidetään kuitenkin peukkuja!

Muistaakseni sellaiselta sivulta kuin peeonstick voisi löytyä lisäinfoa tuohon ovistestin käyttämiseen raskaustestinä.

MK81: Kiitti vastauksesta! [:)] Tosiaan tuossa 16 päivää sitten olleessa ovisplussassa testi- ja kontrolliviiva olivat täysin samanvahvuiset, eilisessä testissä testiviiva taas selvästi vahvempi.

Odotellaan, toisaalta tänään oli pakollinen röntgen jalkaan, joten en tiiä onko järkevää edes plussaa nyt toivoa.

Meen vielä vilkuilemaan tuolle sivulle, kiitti tosiaan! [:)]

MK81: Testailen perjantaina varmaan digillä koska olis illanvietto tiedossa, mikäli oireet vaan vahvistuu. Maanantainahan menkkojen pitäis viimestään alkaa.

Tatjuskalle isot peukutukset!! Kyllähän se plussa sulle jo kuuluis kaiken tämän jälkeen... [:)]

Samaa toivois myös tietysti Angervolle, hyvä että saivat ne testit susta kuitenkin otettua. Tyhmää tosiaan ettei miestä tutkita samalla - meidän gyne ainakin sanoi et miehenkin siittiöntuotanto ja niiden laatu vaihtelee joskus paljonkin olosuhteista riippuen - esim. kun oma ukko treenaa aika lujaa ja joutuu sit syömään jonkin verran tulehduskipulääkkeitä kun joku paikka brakaa niin hänellä voi lääkekuurin jälkeen mennä monta kuukautta ennen kuin siittiöiden taso normalisoituu. Samoin mikä tahansa muu lääkitys, kemikaalit, stressi, sairastaminen, tupakointi, alkoholi tai vaikka huono ruokavalio voi vaikuttaa... Voimia tulosten odotteluun!

MK81, mun muistelun mukaan ovis voi olla _normaalisti_ (väljimpien arvioiden mukaan) välillä kp8-kp20, ja melkein kaikissa mitä oon lukenut kp9 alkaen. Eli sen mukaan oot alarajoilla mut ei vielä liian lyhyt... En muista yhtään mitä se saattoi aiheuttaa jos on liian lyhyt väli menkoista ovikseen (kun oma ongelma on ollut päinvastainen [;)] ) mut omalla pienellä järjellä vois ajatella et kerkeekö siinä sit välttämättä kaikki hormoniarvot nousta tarpeeksi korkeaksi hedelmöittymistä/kiinnittymistä ajatellen, tai kohdun limakalvo jää ohueksi tms? Estrogeeni ja LH ainakin kohoaa kun ovis kerran tapahtuu mut jäiskö jotain muuta uupumaan sitten? Kannattaa varmasti siltä gyneltä kysellä tarkemmin, veikkaan että koulutetulta lääkäriltä saa muutakin kun mutu-vastauksia [:D]

ON: Kaikki oireet kaikesta on häipyneet kuin tuhka tuuleen. Ei enää menkkaoireita, eikä mitään muutakaan. Tissit kutisee edelleen [:D] Jokohan mä kehtaisin huomenna testata vai malttaisko torstaihin.... (eipä taas testausinto nosta päätään vaikka niin on päättänyt ettei testaa enää liian aikaisin...) Jos ei sitten tule täti kylään ajoissa ja pilaa mun hienoja pohdintoja.

Bandida, testasitko???

Kai tuo ovis voi joo normisti heitellä suuntaan ja toiseen, eilen illalla alko sellanen paine alavatsalle, jotta aattelin että vähintään viis munaa irtos. Ei tietenkään ehditty eilistä ovisplussapäivää käyttää hyväkseen, mutta pari aikasempaa päivää oltiin kyllä ronskisti rakasteltu, joten riittänee tähän ovikseen. Katsotaan josko seuraavan kerran tekis mieli tänään [;)].Vieläkin on painetta alavatsalla, ei o tällasia tuntemuksia ennen ollutkaan oviksen aikaan [:D]. Jos nyt en tietäis että en tosiaan ole raskaana, niin veikkaisin amatöörinä raskausoireita.

MK81, ei sitten tarttenut testailla. Täti päräytti kylään heti aamusta. Voi palli!! [:@] Et samoilla luvuilla ollaan taas, YK15 käynnistyi täälläkin.

Mites mimmu82? Koskas testaat, sullahan alkaa varmaan jo kädet täristä siellä jännityksestä? [;)] Tatjuskan tuloksia pitää ootella perjantaihin...

Tätä tympäisyn määrää taas... Taas pitäs jaksaa keräillä legot romahduksen jälkeen ja uskoa uuteen alkuun. Nyt pitäis pitää taukoa clomeistakin ja kattoa josko oma kroppa tuottais oviksen. Onneks mies on kotona taas kun sitä tarvitaan [;)] Taidan kattoa tän kierron nyt sitten tuleeko sitä ovista ja sit soitella taas klinikalle et mites edetään. Kun saatiin se talokin, niin tänä syksynä on sen verran rahareikää et ihan heti ei oo varaa lähtä hoitoihin yksityiselle puolen, et varmaan tässä julkisen jonoihin sit suunnataan.

No voi palli Bandida tosiaan. [:'(] Ei se ole hei tarkoitus, että mennään samoissa yk:ssa isoja (itkettävän isoja) lukuja, vaan että saadaan jälkikasvua!

Ei auta kuin jännätä Mimmu82:n ja Tatjuskan tuloksia siis.

Muistinko kertoa, että tänäänkin rävähti digitaaliseen plussa. Siis toissailtana sain ovisplussan, eilen aamulla ja nyt vielä tänään päivällä... mikään ei siis ole liian myöhäistä, mutta mitä se puhe on siitä, että LH-huippu voi mennä huomaamatta ohi, jos ei koko ajan testaa.... kysyn vaan.

Bandida: Jaksamista sinne, täti on PE....STÄ [:'(]!

MK81: Onnea ovikseen[:D] ja mukavia pupuiluja [:)]

Menin sitten eilen testaamaan, vaikka olin päättänyt odottaa loppuviikkoon ja tulos oli EI RASKAANA [:(] tosin ei vielä tätiä kuulu ja näy ja mun kiertoni on hieman epäsäännöllinen, joten toivoa on vielä niin kauan kuin täti on poissa. En tosin oo ennen tehnyt tuota CBdigi testiä, kuinka aikasin sen pitäis näyttää, onko toivo menetetty jo, jos tädin pitäis tulla näinä päivinä?

No Tatjuska ainakin oottaa sieltä sen plussan [:D]

Lueskelin ketjua ja en tiedä pitäisikö minun asiasta sanoa vai ei, mutta sanonpa kumminkin.. En halua luoda turhia toiveita, mutta itseäni tammikuussa auttoi, että tiesin asiasta etukäteen. Tää on siis lähinnä tuohon MK81:n viestiin liittyen.

Mulla oli siis 35 päivän kierto, joten ovis oli kp 21 paikkeilla, joskin kp1:stä oli hieman vaikeampi määrittää kun vuosin aina enemmän tai vähemmän 2 viikkoa (endometrioosi teki tämän ja paljon muutakin kivaa..) Tammikuussa siis oli yk7 meillä menossa ja noin kp 22 testasin kolmatta päivää putkeen ovisplussan. Piruuttani ajattelin kiusata itseäni ja tein sitten vielä raskaustestin, joka olikin positiivinen. Kierrot oli heittänyt jotenkin häränpyllyä ja oikeasti olin siinä kohdin 4. viikolla raskaana. Ovistestit kun saattavat näyttää myös varhaisen raskauden.

Hyvinhän on mahdollista, että lh-huippu on kohdallasi nyt vain jostain syystä pidempi, mutta toivon, että syy olisi yhtä ihana kuin minulla tammikuussa. [:)]

Ihanaa Omenainen [:)]. Teillä kävi loppujen lopuksi niin hienosti, ettei meinaa vähällä uskoa että tuollaisia tositarinoita on olemassakaan [:D]. Ja aina saa tulla kertomaan onnistumistarinoita tälle palstalle!!!

Noh, katsellaan aamulla josko olis vielä plussaa tuo ovistesti... vähän kyllä epäilen, mutta ei tosiaan päässyt huippu huomaamatta livahtamaan ohi tässä kierrossa. Vielä on jomotusta alapäässä, mutta mitäpä sitä ei kestäis tämän projektin eteen! 

Heissan.

Testasin eilen uudelleen ja negahan sieltä sitten tuli,eli viiva ei vahvistunut kun sain haamuplussan maanantaina aamulla..Oli varmaan taas joku kemiallinen raskaus..[8|][:(][>:] Mutta oireita on edelleen,menkkamaisia kipuja(varmaan täti kohta pörähtää tänne),rinnat ovat suurentuneet hieman kun peilistä eilen vilkaisin,vessassa ravaamista,väsymystä,nälkää melkein kokoajan,alavatsassa nipistelee välillä ja huonoa oloa..Kyllä se varmaan tämän päivän aikana se täti tänneki päättää tulla,voi vaddu..Jos ei tule niin sitten testailen huomenna uudestaan joko kasetilla tai digitestillä.Toivottavasti se täti olis tajunnu jo pysyä poissa..Hmm,hieman alakuloinen olo,kun jos toisessa raskaudessa olis kaikki mennyt hyvin niin mulla olis ollu laskettu aika ensviikon maanantaina,mutta ei mennyt kaikki hyvin,välillä niin syytän itseäni koko asiasta vaikka tiedän että se ei ole minun syyni että sikiö menehtyi..[:(]

Mutta lähettelen kaikille oikein paljon plussapuhureita +++++ *puuh*

Voi Minnuska89:ä, nuo haamuplussat on todella inhottavia, kun siinä ehtii jo hieman innostumaan ja tekemään tuhansia tulevaisuuden suunnitelmia aina "kuinka kerron pomolle"-ideoinnista "minkähänlaiset ristiäiset sitä pitäis"-asti [:@][:(][:(][:(]

Itsekään en ole kumpaakaan haamuani saanu pitää ja loppujen lopuksi luulen että kyse ei ole ollut kohdallani edes kemiallisesta, vaan ihan siitä testistä. Näyttävät perskuta viivoja niitä haluaville [:o]. Sinulla on nyt yksi hyvä juttu tuossa pidemmässä kierrossa ja se onkin juuri se, että saat pikkasen pidemmän kierron! Käytätkö muuten ovistikkuja?

Missään nimessä syy ei keskenmenoon ole sinussa. Tuossa tilanteessa ei varmasti pysty ajattelemaan mitään muuta kuin sitä isoa surua, mutta kun vähän pystyy miettimään sitä vaihtoehtoa: vauva syntyisi esimerkiksi hyvin vammaisena, voi varmasti nähdä tuhannesosan hyvää siinä, mitä luonto (toiset kutsuu sitä Jumalaksi) tekee meidän ja lapsen hyväksi. Vammaisen lapsen elämä ja vanhemmuus on ihan yhtä arvokasta, mutta itse hyvin empaattisena ihmisenä olisin varmasti aivan murtunut lapsen puolesta, hänen elämänlaatunsa ja mahdollisuuksiensa puolesta. Noh, ei siitä sen enempää, mutta toivottavasti ymmärsit mitä ajoin takaa?

Omenainen, LH-huippu oli tänä aamuna jo ohi [:)]. Todella hyvä fiilis tuli tuosta tarinastasi, koska se valoi uskoa siihen että kroppa tietää kuitenkin mitä tekee, vaikkei aina kerro sitä. Jäi vaan vähän vähäiseksi tämä hyödyntäminen, kun ei isäntää sitten kiinnostanut pariin päivään puuhailla. Toivotaan että simpat eli sen pari päivää edellisestä kerrasta ovulaatioon asti.

Tänään se täti sitten tuli [:(][:@]. On kyllä niin paska fiilis, ettei tosikaan. Mutta tästäkin yritän jotain hyvää etsiä, eli kierto on suht normaali nykyään, eli edellinen kierto oli 31pv [:)].

Voi perseensuti Mimmu82 [:@][:'(]. Lyhyempi kierto on tietysti hieno asia, mutta vielä parempi olis se yhdeksän kuukauden tauko. Uuteen kiertoon vaan nokka pystyssä, kyllä se vielä tärppää oikein, sen on PAKKO!

Iltaa,

voisin MK81 yhtyä tuohon lauseeseen että ne haamut voi olla vaan katsojan silmässä ja eikös kemiallisessa tuu ihan kunnon plussiakin kun sehän tarkoittaa että on hedelmöittynyt mutta vaan hipaissut kiinnittymisvaiheessa ja sit vuotaa ajallaan tai vähän myöhässä pois. Ei kai ne kemiallisetkaan nyt niin kovin yleisiä ole. Toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään, mut mä en itse ainakaan luota noihin haamuihin pätkääkään, testit on mitä on ja itekin oon aikanaan haamuja tehny ja niistä oppinu että luo vaan turhia toiveita useimmiten. Edelleenkin kannustan tekeen niitä digejä vaan koska niissä ei tartte arpoo, se on joko yes tai no ja sillä selvä.

Mä en taida sittenkään vielä huomenna testata aamusta... kaks syytä, on tänään ollu menkkamaista jomoilua ja epäuskoa että nääh ei tärpänny sittenkään ja sit toinen syy on se, että oltiin tänään koko perhe reissussa enkä oo yksinkertasesti hommannu sitä digitestiä tänne kotiin vielä. Että josko oottelis ihan sitä tätiä vaan ja jos ei maanantaina kuulu niin sitte tekis vasta. Harmittais pian se turha nega muuten. Jos ihan kerrankin ois niin fiksu ja filmaattinen että oottelis siihen asti että ne on oikeesti myöhässä. Ei kai se huominen illanvietto vielä tuhoksi ole, kun ei kerran normaalioloissa olisi tietoinen raskaudesta koska kuukautisten ei vielä ees ois pitäny alkaa.

Että joutunette oottelemaan vielä viikonlopun yli ellei täti kerpele änkee tänne etuajassa.

Tatjuska, ihan ymmärrettävää. Ne digit maksaakin niin paljon, että ite säästelen ainakin paria kappaletta siihen hetkeen, kun eka noilla halpistesteillä on saavutettu uskottavat viivat [;)]. Eikös se alkomahooli vaikuta sikiöön sitten, kun äidillä ja vauvalla on yhteinen verenkierto... palttiarallaa viikolla 7?

Hyviä juhlia!

Takaisin