Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tatjuska: Plussatuulia sinne päin, piinaavat pari viikkoa edessä [;)]

MK81: Oon samaa mieltä tosta, että on niin ärsyttävää, kun  ihmiset sanoo, että älkää miettikö koko yrittämistä, unohtakaa se. Hei ihan tosi, kuka voi unohtaa ja olla yrittämättä, jos haluaa lapsen? [:@]

Toivo: Koita nauttia ja olla murehtimatta, tiedän ettei ole helppoa, mutta koita silti [:)]

Omaa: n. 8 päivää olis siihen ku pitäis viim. alkaa kuukaitiset. Tuskallista odottamista [&:]
Tässä kierrossa luulisin että pongasin oviksen, tosin en käytä mitään tikkuja, joten en ole varma. Ainakin ollaan "urheiltu" tämä kierto sen verran kovasti, ettei pitäis kyllä oviksen ajankohdallakaan olla merkitystä [;)]

Itseäni pelottaa, se kuinka pystyn nauttimaan raskaudesta, jos joskus vielä raskaudun tai siis KUN raskaudun. Mulla oli ensimmäisen lapsen kanssa todella vaikea saada raskaus alulle ja sitten kun tulin raskaaksi, odotin ensiksi kahta, mutta toinen tuli kesken viikolla 6. No siinä vaiheessa olin onnellinen siitä, että siellä on vielä toinen jäljellä, sillä en tiennyt että molemmat alkiot jotka laitettiin olivat kiinnittyneet. No raskausaika meni hyvin, mutta sitten synnytys ei enää mennytkään ja siinä oli minun hengenlähtö enemmän kuin lähellä. Tämän takia uusi raskaus pelottaa, mutta haluan ajatella, että tällä kertaa synnytykseen varaudutaan, kun tiedetään mitä saattaa tapahtua ja vaaraa ei sinänsä olisi. No kuitenkin toivon että pystyisin laittamaan synnytyksen taka-alalle ja nauttia itse raskaudesta [:D]

Ootteko muuten kertoneet mistä päin Suomea olette? Mä asun tuntureitten keskellä Pohjoisessa ja oon kyllä hieman kateellinen etelän lämmöille [8D].

Moi pitkästä aikaa.

jotkut ehkä mut tunnistaa ja muistaa... Tällä palstalla olen roikkunut niin pitkään kun se on perustettu. Lasta yritetty vajaat 2,5v. Takana kaksi keskenmenoa, josta viimeisin tämän vuoden toukokuulta; ekassa ultrassa maailmani romahti kun pieni todettiin kuolleeksi. Olen pikkuhiljaa yrittänyt kasailla tässä itseäni ja vihdoin rohkaistuin taas tänne.
Mut eipä taaskaan mitään kivaa kirjoitettavaa ole. Ihmettelin tuossa toissailtana kummallisia olojani ja tihutteluvuotoa ja päätin tehdä ihan huvikseni raskaustestin. Ja kas kummaa, sehän näytti välittömästi plussaa. Toiveet ei ole korkealla, kun kerran vuotoa on ja tänään meen kuulemaan tuomioni lekurissa. No, jos jotain hyvää tästäkin haluaa löytää, niin kolmen perättäisen keskenmenon jälkeen ne alkavat tutkia asiaa - toivottavasti mun ongelmat otettais vihdoin vakavasti, eikä vain odotutettaisi puolta vuotta ja taas puolta vuotta ja taas...

Mutta että näin. Täällä sitä taas ollaan.

Angervo, minä muistan sinut ja kauhistuneena luin tuon tekstisi! Voi elämä ja heti perään vielä plussa. Voimia lääkärikäyntiin ja muistetaan, ettei se maailma voi aina potkia päähän... joten peukut pystyssä, että nyt onkin kaikki ok!

angervo hirveästi voimia sulle !!!! Toivotaan ettei nyt kolmatta, jos kolmas kerta toden sanoisi? 

Hei kaikille ja tervetuloa Tatjuska ja Mimmu82! Tällä palstalla on kyllä ihania ja kannustavia ihmisiä js tänne on siis helppo tulls purkamaan ajatuksiaan.
Angervo, minäkin sut muistan hyvin ja onpas kurjaa kun on noita vastoinkäymisiä! Mitä lekuri sanoi?
MK81, voi itkut sentään sen tädin kanssa!!

Omaa: ollaan lomalla ruotsin saaristossa just ja mulla on nyt kp29. En oo ihan varma oviksen ajankohdasta joten en ole varma minä päivänä menkat pitäis alkaa. Mulla on ollut migreeni kellon tarkasti 2pvä ennen vuotoa, mutta vielä ei ole sitä kuulunut, vaikka edelliset kierrot on ollu sen 28pvä.. Vähän kahden vaiheilla olen, että uskallanko toivoa raskautta vaiko enkö koska oikeastaan mitään oireita ei ole. Rinnat vähän kipeät mutta muita oireita ei oikein ole. Mutta ei ole menkkaoireitakaan. Ja täällä saaristossa ei ole nyt apteekkia tullut eteen että vois testin ostaa.. Noh, parempi vaan niin ei rahat mene hukkaan sen negan takia. Jospa tässä odottelis vielä.

Plussatuulia! Ja nauttikaa lämmöistä!

Heippa kuumeilijat, tulin tuolta marrasmuruista tänne kirjoittelemaan :)
Itselläni on takana keskenmeno ja pitkä taival kaiken maailman tutkimuksineen, ennenkuin viimein kävi niin onnellisesti että raskauduin ja nyt ollaan peloista huolimatta puolivälissä odotusta :)
Se, mitä tahdon sanoa, on, että luottakaa siihen että elämä kantaa ja päivä paistaa vielä jokaiselle <3.
Itse pelkäsin raskauden ensimmäiset 13 viikkoa kuin hullu, suorastaan itkin kauhusta raskauttani, sillä olin varma että vauva tulee ulos, varsinkin kun minulla oli varsinkin viidennellä viikolla aivan infernaalisia kipuja, jotka vastasivat niitä, joita koin keskenmenossani...en tosiaan uskonut että vauva selviäisi, itkiessäni hysteerisenä lattialla kivuissa kouristellen. Vaan kyse olikin kovista kiinnittymiskivuista ja kaikki oli hyvin...näinkin voi siis käydä, älkää siis heti ajatelko pahinta vaikka tulisi kipuja alkuraskaudessa :)
Tästä tuli nyt kovin sekalainen kirjoitus, anteeksi siitä...odotus ja odotuksen odotus ovat piinallisia aikoja, mutta lopulta jokainen varmasti palkitaan, tavalla tai toisella <3.

Moi

ja kiitti kovasti kaikille tsemppailijoille...
Ultrassahan ei sitten mitään näkynyt kuin paksu kohdunseinämä. On niin alussa raskaus (jos se sitä sit oikeesti on) et ei se vielä lääkärin mukaan näykkään. Nyt vaan verikoeseurantaa, maanantaina uusia testejä ja ultraa.
Täytyy kyllä sanoa, että mä olen NIIN kypsä tähän mun elämääni. Mä en jaksa juoksennella enää yhtään missään sairaaloissa ja tutkimuksissa.

Mutta Wastis, upeeta että sulla vihdoin on pieni matkassa - olet sen todella ansainnut. Niin kuin kaikki te muutkin.

Kieli vyön alla täällä odottelin Angervon tuloksia ja mun mielestä noi on positiiviset! Ymmärrän kyllä että ottaa hiukkasen päähän tuo lekurissa juokseminen, mutta jos verenvuodosta huolimatta limakalvot on paksuna, ja plussa testissä, niin eikös se sitten ole pieni matkassa?

Angervo: Jaksamishaleja ja täällä toivon koko sydämestäni, että tilanne varmistuu oikeaan suuntaan.

Mukavaa viikonloppua ja plussia kaikille! Ite käyn kurkkimassa ihan yhtenään oisko tänne tullut uutta tekstiä, joten kirjotelkaa ihmiset jos vaan ootte linjoilla.

Omassa navassa ei uutisoitavaa, reilu viikko vielä ennenku jännitys alkaa....

hh83: Toivotaan että menkat ei tulisi kyläilemään seuraavaan vuoteen [:D]

Lune: Kiitos kannustavista sanoistasi [:)]

Angervo: Tsemppiä ja postiviisiä säteitä sinne päin [;)] Alussa ei tosiaankaan ultrassa vielä mitään näy.

Mukavat viikonloput kaikille . Mä jään odottelemaan josko rupeis jotain tuntemuksia tulemaan. Viikonpäästä ajattelin tehdä testin, jos ei vuoto ole alkanut ennen sitä.

Plussatuulia kaikille!

Mimmu82:lle tsemppiä testeihin ja eihän ne tuntemukset vielä kerro mitään suuntaan eikä toiseen. Nimimerkillä: tänä aamuna aamupahoinvointiin herännyt juuri kuukautisista selviytynyt kuumeilija [;)]

Tosiaan aamupahoinvointia... just joo, olisin kuvitellut nämä oireet edes ennen menkkoja vaan ei, taitaa kuumuus tehdä jo tehtävänsä meikäläisellekin.

Heissan taas pitkästä (niin, ehkä viikko on mennyt) aikaa... [8D] Lähdettiin miehen kanssa ex-tempore pohjoisen reissulle loman aloituksen kunniaksi että pääsee kunnolla arjesta irti, enkä sitten kehdannut puhelimella kovin surffailla sieltä... Piti käyttää tilaisuus hyväksi kun päästiin sittenkin yhdessä reissuun - miehellä menee loppulomasta suurin osa harrastuksen parissa, niin ettei paljon edes nähdä. Onni onnettomuudessa on, että seuraava oletettu/toivottu ovisajankohta sattuu päiville kun hän olisi taas maisemissa... [;)]

Tervetuloa mukaan Mimmu82! Tämä palsta on tosiaan ihania ihmisiä täynnä, ja tällä tuntuu olevan hyvä karma - usea piiiiitkään yrittänyt ja pettymyksiä kokenut on tämän kevään/kesän aikana plussaillut [;)] Pahoittelut siitä että sinullakin on mennyt nämä lapsiasiat todella pitkän ja muutenkin hankalan kaavan mukaan [:(] Ja tuosta oon samaa mieltä kuin sinä ja MK81, et ei sitä yrittämistä pysty 'unohtamaan' jos sen lapsen tosiaan haluaa. Vaikka kuinka yrittäis niin viimeistään oviksen aikaan joka kierrossa alkaa se tuntemuksien kuulostelu ja päivien laskeminen, ja sama vuorossa sitten kierron lopussa ennen menkkoja... Mulle ainakin unohtaminen olis mahdollista vain jos luovuttais tyystin (jos sittenkään) enkä todellakaan aio vielä luovuttaa... Ite kirjoittelen myös omasta mielestä pohjoisesta, mutta sinä varmaan tuntureiden keskellä lasket tämänkin mukaan etelä-Suomeen [:D] Oon Oulun pohjoispuolelta.

MK81, mitäs jos oot sittenkin raskaana? Onhan näitä tapauksia ollut et on ollut useammatkin menkat raskausaikana, varsinkin kun ne sulla oli vielä tuommoiset typistetyt? [;)] Sulla on sentäs sattunut labrassa osaavaa henkilökuntaa jotka on osanneet opastaa nuo kokeiden ajat. Itsellä kävi niin että vasta kun gyne luki tuloksia, hän tuumasi että nämä on otettu väärään aikaan (yksi jopa väärään aikaan kierrosta), mutta ei labrassa sellaista olleet osanneet ottaa huomioon (ja gyne kuvitteli että ne osais niin ei ohjeistanut mua tarkemmin). Toivottavasti kokeiden tulokset molemmilla olis hyvät - kun mieskin vihdoin alkoi purkkia lempimään [;)]

Angervo, voi että, isot halit sulle. Pidetään isosti peukkuja että pikkuinen pysyisi matkassa tällä kertaa! Tuleehan niitä vuotoja monesti 'normaalissakin' raskaudessa, toivottavasti tässäkin olis kyse vain sellaisesta.

Mites hh83? Onko täti pysynyt poissa, ja joko oot löytänyt apteekin? [:D]

Ite täällä kärvistelen, en oo edes ihan varman kiertopäivistä kun oon elänyt ilman kalenteria viikon [;)] Menkkojen pitäis kai alkaa keskiviikkona tai niillä tienoilla, jos en ihan väärin muista. Mitään oireita mihinkään suuntaan ei ole ollut, paitsi nännit oli tuossa välillä oudon herkät, mutta sekin 'oire' häipyi jo [:)] Raskaustestejä olis tuolla kaapissa kuumottavan monta odottamassa (kun noiden ovistestien mukana aina tulee sellanen - ihan kuin sen joka kierrossa pääsis käyttämään...). Mutta en testaa kuin aikaisintaan torstaina vasta jos on enää syytä. Yritän ainakin [8D]

Hei kaikki ihanaiset naiset ja kiitos,kiitos, KIITOS myötäelämisestä!

Nyt vaan kuitenkin näyttää siltä, mitä vähän manailin; vatsa kipuilee ja vuoto on lisääntynyt, eli km taas tulossa. Nää on vaan jänniä asioita; sisimmässään sitä tietää, et onko kaikki kunnossa vai ei. Muistan keväältä ultrapäivänä mulle tuli yhtäkkiä sellanen olo et; ei siellä ole ketään. Ajatus meni nopeesti ohi, mut jäi kuitenkin nakuttaa takaraivoon. Ja parin tunnin päästä ultrassahan se sitten selviskin et ei siellä ketään ollutkaan. Sama fiilis ollut tällä kertaa siitä asti, kun näin postiivisen testin.

Nyt vaan oottelen, et vuoto loppuis mahd. pian, eikä niin kuin viimekesän keskenmenossa; tiputtelin kuukauden putkeen... Näillä helteillä ei kiva.
Tsemppiä kaikille, joilla "jännät päivät" tiedossa.

Voi rähmä Angervo [:(]. Mikähän siinä on että lyödään lyötyä. Onneksi sulla on jalat maassa ja tiedät, että parempaa on luvassa vielä, kun kärsimykset on kärsitty!

Bandida, emmä usko että nyt olis kyse mistään ylläriraskaudesta (tietty ajatuksena toki houkuttelee hirmuisesti), koska testasin kuitenkin menkkojen alkupäivänä sillä herkällä testillä negan........ ja todellakin aion vielä testata huomenna aamulla uuden negan [:D][;)][>:].

SATAA!!!

Niin ja Mimmu82, meitsi asustelee täällä helteisellä pääkaupunkiseudulla. Hirrrrrvittävän kuuma ulkona, mutta onneksi saa vielä pari viikkoa nauttia työpaikan ilmastoinnista!

---- EDIT----

Emmä mitään muistanut aamulla testata, kun koiralla tuli hullu ulospääsyn tarve. Siinä sitten suihkussa muistin taas että joo, piti testata se nega. Jos nyt sitten muutaman tunnin pidättelis kun kotio lähtee töistä, niin että vois tehdä sen testin. Sama kai se on tekeekö aamulla vai päivällä, jos viime kierrosta on 28pvn mukaan laskettuna 4+4 ja mahdollisesta ovulaatiosta laskien jo 5+0... Ja vielä kun pitää mielessä että oli ne menkat tässä välissä, niin aika korkeella liitelisin jos plussa ilmestyis testiin.

Noh, MK81, testasitko uudestaan? [;)]

Mites Angervolla menee, toivottavasti oli väärä hälyytys viikonloppuna?

Mulla täällä hirveesti polttelis jo testata mut on vielä aika aikaista, odottelen nyt siihen 15. päivään siitä kun ovistesti oli plussa. Oon vielä yksin kotona kun ukko on reissussa niin vielä vaikeempi olla testaamatta kun se ei oo puhumassa järkeä mulle [:D] Eilen illalla pisteli alamahaan, ja nännit on kutisseet pari päivää -> mulla tietenkin hirveet toiveet nousee kun tuolla toisessa ketjussahan muutama plussannut on kertonut samasta oireesta! Luulen kuitenkin et pää vaan tekee tepposet, sen verran alkaa olla myös normaaleita menkoista varoittelevia oireita... KP26 / YK14.

Bandida: Onneksi miehesi on tärkeimmät päivät käytettävissäsi [;)] tosin voihan olla että häntä et tarvitse edes niinä päivinä, jos ja kun sieltä se plussa tupsahtais [:D]

Angervo: Jaksuhalit sinne!

MK81: Kuis kävi uusinta testissä?

Mulla on nut kp29 ja kierto on normaalin epänormaalisti 30-35, joten jännät ajat meneillään. Oon parina iltana potenut etovaa oloa, mutta mun pääkoppa on tehnyt tepposiaan ennenkin [:-] Ekassa raskaudessa en potenut aamupahoinvointia vaan iltapahoinvointia, joten toivotaan että olis enteitä siitä. Vatsassa on tuntunut tosin menkkamaisia kipujakin [:@], mutta pidetään peukkuja että ne ei niitä ole.

Tällaista tähän viikon alkuun [:)] ollaan naiset positiivisin mielin!

Juu, negahan se. Tuttu ja turvallinen [:'(]

Eli mussa on vaan jotain vikaa [;)]

---

Se hyöty tästä tuhansia kertoja testaamisesta on, että löysimpä oviksen! Eilen illalla liuskaan tuli kaksi vahvaa ja tänä aamuna se vahvistettiin digitaalisella [:)]. Aika hauska yhteensattuma, ehkä nämä tuntemukset olikin sitten oviksen alkua? Jokatapauksessa mun ongelma taitaakin olla tämä aikainen ovis (kp9-11 välillä)! Onko mitään tietoa miten se voi vaikuttaa? Siis edes mutu-tuntumaa... tän palstan palstalaisten tietoja voin uskoakin!

Hei naiset

Joo, km se sitten taas oli ja nyt vuodan aikas reilusti. Olin verikokeissa tänä aamuna kilpirauhas-, kromosomi- ym. tutkimuksia varten. Annettiin selvästi gynellä ymmärtää, että vika on minussa kun miehellä kerran on jo lapsia... Masentavaa; muutenkin olo on niin lytätty ja nyt sitten vielä kaikki vastoinkäymiset johtuu itestään.
On vissiin niin harvinaisia testejä täällä päin Suomea, että gynen hoitsutäti tankkaili noita kaikkia testejä moneen kertaan, eikä kukaan oikein tiennyt miten niitä otetaan, miten pitkään tuloksissa kestää jne. Vihdoin selvittivät, että 3-4vkoa menee tuloksissa. Kiva roikkua nuo viikot löysässä hirressä odottaen lopullista tuomiota. Mistä ihmeestä revin taas voimia tähänkin?

MK81; miten muistelisin, et raskautumisessa voi olla ongelmaa, oli sitten luteaalivaihe liian pitkä tai lyhyt.. Eiköhän googlettamalla asiaan saa selvyyttä.

Palaillaan taas....

Takaisin