Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hienoa Paipapu! Onnea!

Täällä munasarhakystan kontrollista kävelin ulos kohduntähystysajan kanssa. [&:]
Oooomituista. Olen nyt käynyt tutkimuksissa näiden välivuotojen takia jo kolme kertaa 4 kk:n aikana, eikä vikaa ole löytynyt. Viimeksi siis löytyi kysta toisesta munasarjasta, joka sekin oli nyt häipynyt. Mutta: Kohdussa näkyi "jotain", josta lääkäri ei osannut sanoa onko polyyppi, myooma vai mikä. Joten tähystykseen kuukauden päästä. Alkoi jo jännittää, koska mua ei oo koskaan ennen nukutettu... Jospa nyt vihdoin tulisi selvyys tähän touhuun ja vuotoihin!

Palikka
KP 5, YK 30

Oon kyllä niin moneen kertaan miettiny tän vauva-projektin aikana et kuinka sitä teini-iässä terkkarit ja kaikki pelotteli siitä kuinka helpolla tulee raskaaks. Toki, ihan hyvä et siitä peloteltiin niin ei tehny mitään tyhmyyksiä sillon mutta ei se nyt ihan niin helppoa oo ollukkaan.  Tietenkin on monta juttua mitkä tähänkin nyt vaikuttaa. Must tuntuu ainakin omalla kohdalla että stressaan niin miljoonaa asiaa ettei yksikään vauva tahdo alulleen tälläseen stressikimppuun [:D] Pitäis oppia rajaamaan stressitekijöitä pois niin vois helpottua tämäkin projekti.

Vaikka tietysti jokaiselle toivoo sitä oman lapsen tuomaa onnea niin silti on ollu jollain tavalla ihana huomata ettei ole ainoa joka joutuu odotteleen sitä että lapsi ilmoittaa ittestään. Olis rankkaa jos olis ainut jolla ei lähde ekasta kierrosta.

Miten muuten teillä miehet on mukana projektissa? Keskusteletteko asiasta vai ootteko todennu et on parempi olla puhumatta?

Täällä yritystäkertaa on kertynyt keskenmenon jälkeen 3 ja tietoa ei ole vielä josko olisi tärpännyt kun tänään tuossa puolisen tuntia sitten tuli veri tuhru vuoto ilman kipuja yms..Pitää jännätä vielä...[:)]

SYDÄMELLISET ONNITTELUT PAIPAPU!!!! Täällä tippa tuli silmäkulmaan kun luin viestejäsi! Tuo antaa ihanaa toivoa meille muillekin, että raskautuminen on mahdollista!

Täällä hyviä uutisia. Soittelin aamulla mitatun HCG-tuloksen (viikkoja siis jotain 5+3 ehkä) ja se oli nyt noussut oikein mallikkaasti ollen tänään 6200 :) Tää anto huikeesti luottamusta huomista ultraa silmällä pitäen että saas nähdä tuleeko meidän huomisesta päivästä tän vuoden toistaseks paras päivä [:)]

Oikein ihanaa torstaita

Ninnu83: (valitettavasta) tervetuloa takaisin meidän joukkoon.Kevät on tosiaan antanut lisää toivoa ja voimia yrityksiin. Meillä väkistenkin on mies joutunut oleen mukana ko ollaan tutkimukset läpi käyty vaikka enemmän ne tutki mua. Miehet pääsee siinäkin suhteessa helpommalla verikoe ja siemenneste analyysi. Tietty on hän koittanut olla mun tukena tutkimuksissa. Muuten koitetaan elää ihan normaalisti en esim. kerro milloin olis oikea hetki heilutella peittoja,mut hän aavistaa sen kuiteski vaikken kerro. Et on tää niin stressaavaa hommaa muillakin....huhhuh ei olis alussa uskonut mihin sitä joutuu ja saa kokea.[&:]

Palikka: voi surku... mut toisaalta on se hyvä tarkistaa mikä siellä kohdussa lymyää ja aiheuttaa vuotoja.Mulla on kans ollu joskus välivuotoja lääkäri sanoi et se saattaa olla keltarauhasen vajaa toimintaa mut sitä ei lähetä korjaamaan hedelmöittymis tarkoituksessa.
onnea sulle tähystykseen toivotaan et kaikki menee hyvin [:)]

Tatjuska:ihana uutinen et on luvut lähtenyt nousuun.tuuhan kertoon mitä ultrassa näkyi!!

Omaa: täällä on koitettu peittoa heilutella ahkerasti. Testillä en saanut ovista bongattua,mut kroppa on eri mieltä, eilen oli oikein kunnon tuntemuksia munasarjoissa.vihlovaa kipua muutamia kertoja ja tänäänkin vielä on ollut jotakin tunnetta sielläpäin. kyllä oon sitä mieltä et ovulaatio oli eilen illalla vaikka testi näytti negaa.

kp16, yk 24

Voitte laskea peukut ja varpaat. Sydän lyö tyhjää...

Kohdussa oli vain pelkkä limakalvo enää eli tämä on sittenkin kohdunulkopuolinen joka teki pienen valeraskauden kohtuun. Maanantaina kontrolloidaan hcg ja jos edelleen nousee niin aloitetaan hoito. Jos kipuja ei tule niin sitten laitetaan piikillä solumyrkkyä joka tappaa raskauden missä se nyt sitten onkin... Ei jaksa ihminen ymmärtää....

Tatjuska: Suuren suuret pahoittelut.. *halit*

Tiisa: Teillä on siis sama ku meillä et mielummin ei puhuta ja koitetaan "unohtaa" ne päivät kun ois parasta heilutella peittoa, ettei tuu sitä painetta. :D Tosta ovistestistä, niin miten on, onks ne aikasemmin näyttäny sulla plussaa? Mä oon parina kuukautena tikutellu mut ei oo näyttäny plussaa lainkaan. Sit meni hermot ja jätin ne kaappiin :D

Omaa: Mulla on nyt ekaa kertaa vauvantekoprojektin aikana  menkat myöhässä, vasta kaks päivää. Viel en oo uskaltanu tehdä testiä, jos jaksais oottaa vielä pari päivää. Ku oon aivan varma et tulee nega. :/ Odottavan aika on pitkä.. :D

tatjuska ihan hirveästi voimia sinne, oon niin pahoillani. Ei tätä olis saanut tapahtua sulle,en ymmärrä minäkään. Koita jaksella vaikka varmasti vaikeaa onkin. Haleja !

Voi ei Tatjuska...Ei,ei,ei...[:(] Itku tuli sun puolesta...Elämä on niin epäreilua...Iso voimahalaus täältä sinne!Koittakaa jaksaa ja tukea toisianne!

Tatjuska: Kyynel vierähti poskelle.. Ei sanat riitä kertomaan kuinka pahoillani olen! Täällä oma sydän jätti sykähdyksen välistä..

ISO KIITOS Rakkaat jälleen myötätunnostanne ja tuestanne. Ette uskokaan kuinka paljon se merkitsee tän kaiken surun ja tuskan keskellä. Pelottaa mitä tästä vielä tulee mutta toivotaan nyt että tästä ei seuraa mitään ikävämpää ja hoituu pois päiväjärjestyksestä edes jotenkin inhimillisesti.

Tatjuska:eiii ei voi olla totta, sua nyt kyllä koitellaan liian paljon.voimia ja haleja [:(]

Ninnu83:kysyit ovistestistä niin joo oon saanut joka kerta plussan just silloinko on pitänytkin,mut en ymmärrä miten nyt en saanut.voihan se olla et tein sen jotenkin väärin ko ihan selviä oireita kuiteskin oli. Pidän peukkuja sulle et olis menkat oikeasta syystä myöhässä [;)]

Launtaita ihanille naisille!

Tiisa:Kiitos onnitteluista ja tsemppauksesta![:)][:)][:)] Ja aina kannattaa peittoja heilutella,eihän tuosta haittaakaan oo!

Palikka:Kiitos!Ja tsemppiä tutkimuksiin...Toivottavasti saisit nyt selkeyden tilanteeseen,olisi jo aika!

ninnu83:Joo,on se vertaistuki tärkeää...Mulla ei oo lähipiirissä ketään,jolla olis tämä raskautuminen näin tihkassu ja välillä tuntuu niin vaikealta hyväksyä se.Siksi tämä palsta on kerrassaan ihana!Meillä mies on täysin mukana,"joutuukin" olla,kun mulla suu koko ajan käy...[:D] Puhuttu ollaan siis paljo,sitouduttu yhdessä tutkimuksiin ja tehty suunnitelmia tulevaisuutta varten. Ovulaationkin aina kerroin ja kun tulosten jälkeen neuvottiin,että älä kerro,tulee miehelle liikaa paineita ja sille tämän sanoin,niin nauro vaan,että kai mä nyt muutenkin tiedän koska se on![:D] Koskas siellä testiä kehiin?

Minnuska89:Pian saat testata,jännää...Plussaplussa!

A86:Kiitos!Näköjään se raskautuminen on mahdollista,niin uskomattomalta kun se tuntuukin!

Omaa:Saatiinkin aika jo maanantaille,haluavat verikokein varmistaa,että viikot täsmää ja katsoa,että pieni olis oikeassa paikassa.Jännittää aivan kamalasti!Välillä olo on toiveikas ja nautin raskauden tuomista vähäisistäkin oireista,välillä taas tuntuu,ettei niitä oireita oikeen oo,ja pelottaa,että jokin on pielessä...Rinnat tuntuu "normalisoituneen" ja kipu hellittäneen,joten sekin pelottaa...Mutta koitan silti nauttia viikonlopusta!Nauttikaahan muutkin!Ja nappailkaa niitä plussia![:)]

Hmm... Nyt vasta huomasin tämän palstan, kun jo ennätin tuonne joko nyt palstalle kirjoitella. Suokaa siis anteeksi, että kopioin sieltä samat kirjoittamani asiat tänne. Ja täältähän ne "vanhat tutut" näköjään löytyy, voisiko sanoa valitettavasti.

Olen siis itse 24v ja mies tänä vuonna 30. Tässä tämän hetkinen tilanne (sama teksti joko nyt palstalla);
Se ois nyt niinku päivä 46. Mulla on muutenkin tosi epäsäännöllinen kierto (32-36), joten ei ihan uskalla toivoa. Pettymys on aina vaan suurempi. Tein testin 32pv:nä, negatiivinen. Vaan eihän tuota tätiä näy. Neuvolassa on käyty, keskussairaalaan lähetettä odotellaan (tutkimuksiin). Neuvolatäti sano, että ens viikolla tehä testi ja sit ilmoitella jos oiski plussaa, eikä tartteis aloittaa tutkimuksia. Pitää odottaa vielä tiistaihin ennenku voi viedä labraan näytteen, on nimittäin yövuoroa. Ei jaksais odottaa.

Mies on jo varma, että nyt tärppäs. Itse en uskalla toivoa. Onhan nuita yrityskuukausia takana kohta jo 13. Ja pettymyksiä vähintään yhtä paljon. Aiemmin olen itse ollut varma, mies ei ole uskonut. Oikeassahan se on ollut.
Mutta viime yönä aloin vähän itsekin epäillä (vaikkei sais). Olin nimittäin yövuorossa (hoitokodissa jossa on vanhuksia ja yksi kissa) ja koko yön oli ihan mieletön huono olo. Hikoilin koko ajan ja voin pahoin. Koko yön oksetti. No joo, voihan se johtua väsymyksestä, mutta ei ole aiemmin ollut noin huono olo, enkä ole fyysisesti oksentanut. Piti käydä oksulla kun laitoin kissalle purkkiruokaa kuppiin. Se haju sai oksentamaan, ei ole aiemmin sitä tehnyt. Ja toinen kerta piti käydä, kun keitin kahvia. Kahvin haju sai taas huonon olon. Siis minulle, kahvin suurelle ystävälle!

Maha on todella turvoksissa, mutta rintoja ei arista eikä mahaan koske. Alaselkä on kipeänä, se on aina menkkojen aikaan. Ei sitä vaan uskalla toivoa (toistanko kenties itseäni)! Miehellekin valitan koko ajan, kun maha on turvoksissa ja sanon, että varmaan menkat kohta alkaa. Koko ajan etsin merkkejä tädin tulosta. Mies jo sanoi, että "niinhän niiden on pitänyt alkaa jo viimeiset kaksi viikkoa joka päivä, ei ne taida alkaa ollenkaan". Se etsii meille jo isompaa asuntoa. Kyllä me varmaan muutenkin mutetaan, vaikkei vauvaa tulisikaan, mutta tuntuu, että mies etsii sitä asuntoa siinä toivossa, että sinne kolme asukasta saadaan.

Moi,

kiitos vielä kaikille tukeneille. Mulla raskausoireet senkun jatkuu, tissit on ainakin niin kipeät kuin olla ja voi. Huonoa oloa ei sinällään ole. Huomenna sitten taas labroihin ja tiistaina ultraan. Toivon koko sydämestäni että arvot olis lähteneet laskuun itsekseen. Ihan pientä punaista viirua on ollu valkkarin seassa parina päivänä mut onneks mitään kipuja ei oikealla puolen ole ollut niin tuskin tässä ihan hengenvaarassa tällä hetkellä on (että puhkaisisi siis tuolta sisältä jotain).

Tää palsta on kyllä niin se kantava voima, ihania ihmisiä jotka myötäelää toisten surussa niin voimakkaasti.

Ollaan oltu reissussa pari päivää niin en osaa kauheasti kommentoida muille, mutta yritän kunnostautua ja kerron alkuviikosta sitten missä mennään. ADARAn toivotan tervetulleeksi, mahan turvotus on hyvä merkki ja noi öklötykset tietty kanssa.

Paipapu: Onnittelut myös multa, en oo varmaan huomannu onnitella [:)] Näin siinä käy kun on jonkun aikaa pois ja sit pikakelaa tapahtumat [:D]

Adara: Tervetuloa mukaan ja toivotaan ettet joudu tällä palstalla kauaa keikkumaan [:D] Ilmottelehan miten käy, et onko miehesi ennustukset käyneet toteen [:)]

Tatjuska: Toivotaan että sulla tilanne saadaan hallintaan parhain päin. Ja erittäin paljon jaksamista sulle!

Omaa: Tein lauantaina testin ja negaahan se tietysti näytti. Tein Apteekin oman raskaustestin (kun en niitä kalliimpia raaskinu ostaa, pihi kun olen [:D] ). Uskon sen kuitenkin olevan luotettava, vai millasia kokemuksia teillä on?? Vieläkään ei menkat oo alkanu, nyt viikon verran myöhässä. Minkäänlaisia oireita mulla ei oo mihinkään suuntaan et niitten varaan en voi mitään arvailuja perustaa. Jos tässä nyt mitään ei tapahdu niin täytyy uutta testiä tehdä tän viikon aikana. Ärsyttää vaan tällänen odottelu. Jotenkin se menkkojen alkaminen on lohdullisempi tapa saada tieto ettei oo raskaana kun se negatiivinen testi..

Pv 47. Labrassa tehty testi. Negatiivinen. Itkuhan siinä tuli. Kun soitin potilastoimistoon ja se täti sanoi oikein iloisesti tuloksen, teki mieli karjua sille, ettei tämä ole mikään ilon aihe. Tuntuu, ettei enää jaksaisi edes yrittää.. [&o]
Mies ei ole kommentoinut millään lailla, mutta varmasti pettymys hänellekin. Oltiin isin luona kylässä kun sain tuloksen ja alkoi itkettämään. Olen kuitenkin sanonut isille ja hänen vaimolleen tilanteesta jo aikoja sitten (että yritetään), joten ei paljoa tarvinnut selitellä. En olis jaksanutkaan. Isi yritti lohdutella, sanoi että minua oltiin tehty 8 kk, kaveri oli tehnyt lastaan 3 vuotta. Isin vaimo sanoi, että pitää vain yrittää ajatella jotain muuta, lähteä matkalle tai jotain. Kyllä me ollaan Goalle ensi talvena lähdössä, mutta ei se auta. Koko ajan sitä vain miettii. Nytkin mietittiin jo, että jää meiltä tällä kertaa Goa näkemättä. Mietittiin jo mitä ostetaan, tarvikkeita ja millainen auto (joudutaan muutenkin uusi ostamaan). Olo on niin tyhjä. Minä olin ihan varma. [:(]
Pettymyksiä on tullut tosiaan monta, mutta tämä on nyt suurempi kuin kaikki yhteensä. Jos loppuviikolla ei ole täti tullut, pitänee soittaa neuvolaan ja selvittää, mikä mättää. Ja sitä lähetettä odotellessa.

Täällä yksi joka ei malta nukkua! [:)]

Adara:Suurensuuret pahoittelut![:(] Tiedän,kuinka tuskaista se ainainen negatiivinen on... Jostain on vaan raavittava sitten ne toivon rippeet kasaan ja jaksettava uskoa! Tsemppiä sinne,uuteen yritykseen ja tutkimuksiin!

Tatjuska:Aina riipaisee sydämestä,kun sun tekstiäs luen...[:(] Elämä on niin julmaa...Mites ultra? Halaus ihanalle itselleen!

ninnu83:Kiitos![:)] Yhdyn suhun tuossa menkkojen alkamisessa...Jotenkin se nega on pysäyttävä...Pidän sulle peukkuja,josko se plussa vielä tulis!

Omaa:Tuntuu jotenkin kurjalta nyt teidän surujen keskelle kirjotella...Muttamutta,oltiin tänään siis tosi varhaisessa ultrassa ja kaikki oli hyvin![:)] Mut siis ultrattiin hoitojen takia jo nyt,ja varoitteli gyne kovasti,ettei välttämättä vielä siis näy eikä tarkota mitään,mutta heti kun katto,niin sano,että näkyyhän se selvästi ja näkyi jopa jo sydänäänetkin,kun tarkkaan zoomas![:)][:D][:)] Oltiin eri paikas yksityisellä,kun klinikka on eri paikkakunnalla ja olivat suostuvaisia tähän.Nyt ultran perusteella la aikaistuis,mutta vielä vähän aikasta sanoa.Muutaman viikon päästä uudestaan!Täällä siis onnellisia ollaan ja nyt se on naiset todistettu!Mekin voidaan raskautua!Uskomatonta oli nähdä monitorissa pikkuinen oikeassa paikassa!Ja mies on ihan uskomaton,huolehtii nyt koko ajan mitä syön ja lukee täältä viikkoja eteenpäin![:D] No,yritän pikku hiljaa uskaltautua tuonne marraskuisiin...Vaikka enhän mä teistä luovu![:)] Halauksia ja uskoa kaikille!!!

heips taasen. Ollut taas taka-alalla tädin tulon myötä mutta nyt se kurjimus on lähtenyt niin jaksaa vähän taas[;)]
Mä oon huomannu että mulle on tullu ties mitä pelkoja ja pohdintoja pidenneen yrittämisen jälkeen.
Sitten oon huomannu myös että kun ovis lähenee, mä alan miettiä sitä että seksiä olis oltava,
otan siitä paineet itelle ja menee loputkin halut[:'(] ärh.
Joskos ens kuussa olis rahotus kunnossa,sais käydä lekurilla tarkistuttaan onko kaikki okei ja vaikka unohtaa koko raskautumista... Tai pitää taukoa tai jotain. Äääh.

Mutta pahoitteluni negoista ja tädeistä niitä saaneille.
ja hei naiset, luin tossa (meni oikein 2,5h aikaa [:D][:D]) Anna-Leena Härkösen Heikosti Positiivinen!!
suosittelen kaikille, oli tosi mielenkiintonen kirja.
kertoo tosiaan raskautumisesta ja siihen liittyvistä jutuista. Imaisi minut niin hyvin että meni tuon 2,5 tuntia tuohon 320 ja rapiat sivuihin aikaa[:D][:D][:D]
Joku muukin on tota jossain joskus suositellut ja siitä mä ton muistinkin ja lainasin kun kävin kirjastossa.

Tää kuittais nyt.
kp 10/28(-32)

Takaisin