Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
hh83: Oon iteki pohtinut että aika suuri muutos jos näin kierto lyheni. Mutta toisaalta nyt jaksan (omituista kyllä!!) malttaa mieleni. Johan sitä pitäis menkat alkaa melkein viikon päästä, tai sitten ei.. Onko muuten sulla oviksessa pelkästään toinen puoli kipee vai vaihteleeko? Mulla nippaa ainoastaan vas puolelta, toimiikohan oikea ollenkaan?!?! [:D][:D] Harmittaa vaan ettei taidettu "kunnolla" hyödyntää ovista, jotenkaa en uskonut että se nyt olis ollut.
Ikinä en oo lämpöjä alkanut mittailemaan, jotenkaan en jaksa uskoa että saisin henk koht luotettavaa tulosta. Muistaakseni kuiva kausi on todellakin kuiva kausi, että ovis on ollut ja mennyt. Kohtahan pääset kuule testailemaan, eikä se raskaus kaikilla oireellinen ole [;)]

A86, mulla on yleensä oikea puoli kipeä oviksen aikaan. Että mä olen miettinyt samaa, kuin sinä.. Irtoaako multa vasemmalta puolelta mitään..;) Muistaakseni gyne sanoi, että voi olla vaikea erottaa puolia kipuilun suhteen ja yleensä kyllä munasolu irtoaa toiseltakin puolelta.
Nyt harmittaa, että en ole kalenteriin enää merkannut oireita. Toivon, että muisti ei petä tässä asiassa! Oon kyllä aika varma, että 2vko sitten to ja pe ovisoireet oli jo poissa. Ja muistan että ihmettelin, miten tämä kierto voi olla taas yhtäkkiä lyhyempi. Mutta jos maanantaina vasta testaisin kuitenkin.. Vuoden verran on mennyt testejä hukkaan, niin en viitsis sitä negaa enää ruudusta nähdä.;) Mut maanantaina testaan jos tätiä ei näy. Me ollaan lähdössä laskettelu-reissulle reilun viikon päästä, joten jos on nyt tärpännyt niin täytyy miettiä sitä laskettelua sitten uudelleen. Ongelmana vaan on se, että reissuun mukaan tulee myös appivanhemmat jotka on jo vaikka kuinka kauan halunnu lapsenlapsia. He ei tiedä tästä yrityksestä mitään, ja jos en laske lomalla niin varmasti alkavat kysellä.. Ja me on miehen kanssa puhuttu että ei kerrota ennen kuin on ns.turvallista kertoa.. No, nyt menin kyllä asioiden edelle, mutta sitä se teettää kun on yksin kotona! Joku vois nyt nipistää mua vähän että lopettaisin tän unelmoinnin!ü

hh83: Mä jo pohdiskelin tyhmänä, että multa ei oikealta irtoa mitään ja sen takia pitkä kierto!! Hah [:D] Ei helvata sentää, mitenköhän tässä nyt osais rauhottua. Olisin niiiiiiiiin L O M A N tarpeessa, kesälomaa odotellessa! Kateellinen, että pääsette reissuun! Ja mulla sama, ukko reissussa niin liikaakin aikaa. Täytyy vissiin lähteä vähän ulkoiluttaa pääkoppaa! Mut unelmointi on ihanaaaaaaa [:)] Kyl mekin vielä joskus..

millai me naiset onnistuttaisiin vähän vaihtamaan? Teidän ukot on koko ajan reissussa,ja mun oma on rasittavuuteen asti vaan kotona. Se ei liiku ikinä mihinkään, saattaa tyyliin käydä kaverilla 2k kertaa kk. Nekin parin tunnin reissuja. Muuten on kotona. Koulussa toki ja töissäkin harvoin. Ennen tämä oli sitä että oli töissä koko ajan ja ikävä kauhea. Nykyään hermostun kun en saa koskaan olla yksin kotona. Aina se on tossa. Vielä kun on pieni kämppä niin etäisyys ei ole kuin ehkä kaksi metriä[:D][:D][:D][:D]
Jos lähetän tota omaa hoitamaan osan teidän ukkojen hommista[;)][:D]
Saisin mäkin joskus omaa aikaa ja ennen kaikkea tuntea ehkä jopa sitä ikävää taas.

Muuten ei uutta tänne,miten oliskaan voinut kun juurikin kirjoittelin hetki sitten viimeksi[:D]
Tiputtelu jatkuu ruskeana. Mahakipuja on välissä, aika lievinä.
Ei mitään uutta. Kauhea väsy on vaan koko ajan. Johtuiskohan siitä etten ole nukkunut tarpeeksi.
Josko ensi yönä sais nukuttua kun on huomenna vapaakin[:)]

Wastis: Tää on kyl harvinaista herkkua olla yksin kotona viikonlopun yli. Onpahan aikaa roikkua täällä koko ajan [;)] Sitäpaitsi täällä on niin ihana purkaa omia mietteitä, jokainen vuorollaan. En halua miehelle "paasata" näistä kropan heittelyistä koko ajan. Eikä se sitäpaitsi jostain syystä ymmärrä! Toivon, että saat mahd nopeasti sun tilanteeseen selvyyden. Mukana suruissa ja iloissa eletään!

wastis: Mulla kesti viitisen vuotta tottua näihin miehen työmatkoihin. Vasta viime syksynä ensimmisen kerran huomasin että pystyn tekemään jotain järkevää kun olen yksin kotona. Toisaalta myös on ehkä parempi ettei mies ole nyt kotona, koska hypin täällä seinille tämän kiertoni kanssa..[;)]

Mulla on nyt kolmena päivänä tullut viiru ruskeaa vuotoa. Joka päivä sama määrä, ei turvotusta mihinkään suuntaan eikä enää edes selkäkipuja joita oli viikonloppuna ja vielä maanantaina. Eilen sain pienen migreeni kohtauksen. Tai niin ainakin luulen. Jumppatunnin alussa oikeasta silmästä meni vähän kerrallaan näkö ja sitten se palasi pian kyllä takasin. Tunnin jälkeen oli sellainen outo päänsärky. Aika pientä kyllä, mutta silti sen migreeniksi tulkitsin. Mulla vastaavia on toosi harvoin. Ja lisäksi reilu viikko sitten oli ihan hirveät alaselän kivut, jouduin ottamaan särkylääkettäkin. Varmaan sen endon aiheuttamaa särkyä. Saman tyyppistä kuin menkkojen alussa usein on.

Ja täällä mä vaan itteäni petän, kun täti kuitenkin tulee vierailulle viikonloppuun mennessä.. Toisaalta testin tekeminen olisi helpompaa kuin tämä kärvistely, mutta en vaan halua sitä heittää hukkaan kun se kuitenkin on nega.. *hyppii seinille*[:@][;)][:@]

Voi kun jossain ilmoitustaululla ilmotettais vaan suoraan, "että munasolu on hedelmöittynyt", "nyt se on kiinnittynyt" ja "nyt jäi menkat tulematta" "voisit tehdä testin, nyt"! Ei tarttis pähkäillä, vaan tietäis aina missä mennään..![:D]

hh83: NIIN samaa mieltä sun kanssa tosta ilmoitustaulujutusta [:D]

täällä edelleen sama tilanne, tätiä tai itse asiasssa sen saapumattomuutta odotellaan.. ajattelin ehkä testata huomenna aamulla jos ei vieläkään ole alkanut.. mutta siinäkin hh83 kanssa samoilla linjoilla.. ei vaan haluais nähdä sitä negaa...

ei auta ku kärvistellä..

Huomenia tänne!

Tänä aamuna sitten huomasin hienoisen lämmönlaskun. Jotain 0,2 astetta mutta kuitenkin. Ja nyt on alkanut mahaa särkeä tuttuakin tutummalla tavalla.. Eli kyllä viimeistään huomenna tätönen kurvailee paikalle. Ei sille nyt voi mitään. Nyt on käynyt sitten niin, että mun oviksen jälkeinen aika on varmaan pidentynyt noin 16 päivään. Kait sekin on täysin mahdollista. Olen vähän pettynyt kroppaani, kun en kykene raskautumaan.. Mutta ensi kuussa sitten vaadin kyllä kaikki testit ja hoidot. Haluan tietää mikä on vikana. [:@]

Hemsukka, toivottavasti sinulla nyt tärppäisi huomenna!! Tähän tarvittais nyt hyviä uutisia![:)]

Joo, ja nyt se lämpö on taas noussut eilisen tasolle.. En tiedä, en ymmärrä..

*seinille hyppivä sekoboltsipää*

hh83: Joo sen siitä saa kun tarkkailee itseään liikaa. Mun lämmöt on nyt 37,3-37,4, palelee, nenä on tukkosen olonen, tissejä vihloo, väsyttää..... joo ei yhtään toivo nosta päätään ja oo sellanen olo että hulluks tulee ennen testipäivää.

Tatjuska, olet oikeassa. Puolustelen itselleni tätä lämmön mittausta sillä, että kun se sitten laskee takas 36,2:een niin osaan valmistautua siihen että menkat alkaa.. [;)] Testiä kun en halua vuoden yrittämisen jälkeen enää turhaan tehdä.
Mutta voi kun meillä nyt tärppäisi! Olishan se niin ihanaa, sais lopettaa tämän hermoilu (tosin sitten siinä varmaan hermoillaan taas eri asioita..).
Sinulla ainakin on lupaavat oireet! Mulla ei ole muuta kuin se lämpö. Tiistaista asti on tullut ruskeaa vuotoa joka päivä ihan vähän. Ja selkää särkee. Rinnat kipeät vain ihan vähän.
Ja minä kun luulin, että tämä kierto menee helposti. Ajattelin jo oviksen aikaan, että ei se nyt kuitenkaan tärpää ja olin vaan iloinen että helmikuussa pääsen tutkimuksiin. Ja katsos vaan missä tässä nyt kieriskellään..![;)]

Millasta sun vuoto hh83 yleensä on? Alkaako tihkulla? Mulla nimittäin on nyt kierukan poiston jälkeen joka kerta alkanu parin päivän punasella pienellä viirulla ja sit pari päivää normaalimpaa vuotoa ja sitten ne loppuu. Noi viirut tuli myöskin silloin kun olin raskaana syksyllä mut meni heti kesken. Mua kyllä justiinsa pelottaa että jos plussaan niin miten kestän ne ekat 12vkoa...

Rutkasti onnea sinulle ja kaikille muillekin täällä että vihdoin alkais onnistaa [:)]

Tatjuska, mulla on useimmiten alkanut ihan suoraan aika reippaalla vuodolla. Yleensä eka ja toka päivä runsaimmat ja sitten kolmas hiipuu. Menkkojen jälkeen usein pari kolme päivää ruskeaa vuotoa. Vaikka muutaman kerran on myös menkat alkaneet tällä ruskealla vuodolla. Se tässä nyt vaan on kun mielestäni ovis oli yli pari viikkoa sitten ti-ke-to ja silloin ihmettelin, että onpas nää oireet aikaisin. Odotin niitä vasta viikonlopuksi. Mulla edellinen kierto oli 32pvä, mutta on ollut myös 28 2 kertaa vuoden sisällä myös 27pvä. Eli jos ovis olis ollut silloin ti kuten musta tuntui silloin niin sitten tämä tiistaina alkanut ruskea vuoto olisi alkanut just 2vko oviksen jälkeen. Mutta jos taas mennään edellisen kierron mukaan niin menkat alkais vasta ens maanantaina. Ja mitä ihmettä tämä ruskea vuoto siinä tapauksessa olis?! Mitä mieltä olet? Kannattaisko mun vielä odottaa maanantaihin? En tosiaan haluais pettyä siihen negaan taas!

hh83, onpas kinkkinen tilanne. En varmaan itekään haluais sitä pettymystä tossa vaiheessa mut jos selkeesti tunsit oviksen jo melkein kolme viikkoa sitten niin sittenhän toi tuhruvuoto vois olla valemenkat ja ootkin raskaana. Ei ne nyt kuitenkaan selkeesti oikeilta menkoilta vaikuta. Mä varmaan kärvistelisin maanantaihin ja jos ei sittenkään tuu mitään muuta niin testaisin.

Tatjuska, kiitos tasapainoisesta kommentista! Niitä tässä todella tarvitaan.[;)] Sitä maanantaita olenkin ajatellut odotella varmuuden vuoksi. Jos vaan pystyn hillitsemään itseni. Toisaalta nyt on taas alkanut selkää kovasti särkemään, ihan kuin menkkojen alussa. Se alkoi, kun kävelin ulkona noin 5 min. Ehkä tämä pakkaskeli ei tee hyvää sille endometrioosille, koska kun sitten pääsin autoon ja laitoin penkinlämmittimen päälle, niin särkykin alkoi helpottaa.. Kuulostaa varmaan oudolta, mutta niin siinä on käynyt. Samoin kun menee pitkäkseen, niin kivut helpottaa ja ylösnousun jälkeen taas särkee enemmän.
Tässä kuussa olen muutenkin kärsinyt selkäsärystä tavallista enemmän. Reilu viikko sitten jouduin ottamaan särkylääkettäkin pariin otteeseen saman päivän aikana kun särky tuntui niin inhottavalta. Yleensä kun yritän pärjätä ilman.
Onko kenelläkään endoilijalla kokemusta vastaavasta, vai onko tämä vaan kaikki mun pienen pään kuvitelmaa?[8|] Mulla siis löydetty endoa kohdun takaosasta.

hh83, tsemppiä testauksen odotteluun. Se on niin piinavaa.

Piti tulla kirjoittamaan tänne kun aiemmin oli kysymyksiä eri puolen munasarjojen toiminnasta - minulla nimittäin todettiin sitä PCO'ta jo marraskuussa, mutta nyt varhaisultrassa tammikuussa lääkäri sanoi vielä, että sitä PCO'ta oli nimenomaan vasemman munasarjan puolella ja siellä oli useita rakkuloita, jotka eivät olleet kypsyneet kunnolla eikä niistä kierroista olisi voinut alkaa raskaus.  Eli todennäköisesti meillä raskauden alkamista hidasti se, että vain toispuoleisesti toiminta oli kunnossa. Itse jopa epäilen että alkuvuoden lyhyet kierrot olivat tuolta "huonolta" puolelta, syksyllä kierrot alkoivat pidetä ja näistä pidemmistä jo neljännellä kierrolla tärppäsi. 

Lila, tuo oli mielenkiintoista infoa. Kiitos! Oletko sitten huomannut että oviskipu olisi vaan toisella puolella? Eli voiko näitä asioita kuitenkin yhdistää?

Ja kiitos tsemppailusta, kyllä mä nyt odotan testailua sinne maanantaille asti. Turha tätä on liian aikaisin alkaa hössöttää..[;)]

Mun täytyy kyllä sanoa että alkuvuodesta kipuja oli mielestäni enemmän (jolloin siis otaksuttavasti ei mitään irronnut) - toisaalta kun kierrot pitenivät niin en ehkä osannut niin tarkkailla sitä potentiaalista ovista kun varmaan vasta loka-marraskuussa tajusin että ovista pitäisi tunnustella vasta kolmannella viikolla kuukautisista. Sitten jo pian tärppäsikin.

Iltapäivää kaikille leideille :)

hh83: Nega on vihoviimonen, mitä haluaa testissä nähdä. Pidä vaan pintas ja malta maanantaihin. Tsempit!!!!!!
Lila: Kiitos infosta! Mut on ultrattu vuosi sitten ja kaikki oli ok, ei mitään poikkeavaa näkynyt.. Mutta onhan tässä ollut vuosi aikaa ja pilleritkin välissä lopettanut. Kai se pitää yksityiselle aika varata, varsinkin jos kierto menee omiaan eikä mitään ala tapahtumaan.

Mulla tuli kuulkaas aamulla klo5.30 töihin lähtiessä pienenmoinen paniikki tän mun kropan kanssa, että millos sitä vois testailla.. Piru nostaa päätään! Tässähän lähtee järki, kun nippailuja tulee päivittäin. Kyllä ite yritän malttaa odottaa testailua, mun laskujen mukaan kun ovis pitäis olla vasta viikon päästä [>:] Meinaan kumminki varmaan käyttää nuo ovistikut varmuudeks loppuun ja kattoo että näinkö ihan omiani viikko sitten testaillessani... HUOH!!!!!

Siihen loppui se kaunis uni, vaihtui vihaiseen tätiin! Eli just tunti sitten alkoi menkat. Ihan kunnon verta, enää ruskeaa vuotoa niin kuin tähän asti ollut. Ja sitä tulee paljon. Kyllä pistää vihaksi tämä toivominen ja odottelu! Jos meille ei sitä lasta tule, niin turhaan tässä edes yritetään! Vois vaikka alkaa vaihteeks nauttia elämästään ja unohtaa koko vauvan. Ja miks ihmeessä olen monta vuotta käyttänyt e-pillereitä ym, jos raskaus on näin kiven takana?! *vihainen täti pui nyrkkiä*
Mies on just tulossa takasin kotiin. Laitoin sille viestin, että tervetuloa täällä olis yks vihainen vaimo odottamassa.. Kyllä sillä on rankkaa, kun painaa töitä hulluna jossain jenkkilässä ja sit kotonakaan ei pääse rentoutumaan vaan joutuu vielä vaimoa rauhoittelemaan! Lupasin kyllä että yritän huomiseen mennessä rauhoittua. Täytyy koittaa..
Kiitos kaikille teille ihanille ihmisille kun olette olemassa! Tsemppiä ja pliis joku nyt vois tuoda tälle palstalle hyviäkin uutisia vaihteeksi!ü

Takaisin