Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos wastis :)

Mulla ilmeisesti vaikutti tohon plussan saamiseen se, ku totesin miehelleni etten jaksa enää miettiä et "tässä kuussa tärppää" ja asennoiduin siihen et menee vielä ainaki vuosi :) Tosin olin myös jo luvannut aloittaa Gelee Royal -kapselit uudelleen, jos ei tärppääkään.. Päätin antaa niille uuden mahdollisuuden, mut nyt ei tarvitsekaan :) Mutta noi kapselit oisin aloittanu jo ihan senkin takia, että niillä sain menkkakivut asettumaan :)

Paljon onnea Purri :D :D :D

Ihanaa Wastis, että sulla on noin pos asenne ja jaksan uskoa, että sulla on kaikki ok! Mua ei kielletty yrittämästä heti uudestaan mun kem raskauden jälkeen, joten eiköhän se ovis kannata "käyttää hyödyksi".. Paljon jaksamisia sinne suuntaan! Yrittänyt itse rajoittaa täällä käymistä, toisaalta helppoa kun kierto niin pitkä.. Kun ei ole mitään tuntemuksia niin asian unohtaa pariksikin viikoksi.

Sunnuntaita tänne!Ihana pitkä aamu/päivä kun molemmat saa olla kotona!

Purri,aivan valtavan suuret onnittelut ja tarrasukkia paljon,että pikkuinen pysyy matkassa![:)]Nauti raskaudesta täysin siemauksin!

Wastis,ihanaa,kun olet noin positiivinen siellä!Nyt vaan peitot heti heilumaan ja tärppi tästä kierrosta!Toivon sulle niin kovasti sitä omaa pienokaista!Nautihan maanantaista,verikokeet alta pois ja sitte nauttimaan parturin tuoliin!Sä jos kuka oot hiukan hemmottelua ansainnut!

A86,hyvä jos välillä pystyt unohtamaankin koko asian,sehän voi jopa auttaa.Voimia sinne kuitenkin ja uskoa,että se meidänkin vauva-aika vielä koittaa!

Plussatuulia alkavalle viikolle!

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Ja onnea Purri! Kiva kuulla plussauutisia pitkästä aikaa![:)]
Wastis, HURRAA!! Eikun uutta kehiin sitten vaan.[;)]

Paipapu, mulle gyne teki marraskuussa sisäultran yhteydessä myös tutkimuksen peräsuolen kautta ja löysi sen endon kohdun takaosasta. Hän sanoi vielä että tähystystutkimuksella vatsan peitteiden läpi saadaan tarkempi tulos ja voidaan poistaa endo jos on tarpeen. Mutta sitä mitä itse lisäksi epäilen, eli endoa munasarjoissa ei ole mitenkään todistettu. Aion kysyä siitä nyt helmikuussa, kun menen seuraavan kerran. Eli koko endo tuli mulle vähän yllätyksenä marraskuussa. Mutta nyt olen sitä sitten sen jälkeen alkanut epäillä enemmänkin. Kun tosiaan kivut oviksen aikoihin on pahentuneet koko ajan. Tärinäkipua on mulla yleensä vaan menkkojen aikana, yhdyntäkipua joskus. Eli kyllä aion varmaan pyytää sitä tähystysleikkausta sitten helmikuussa. Jospa vika olisikin niin yksinkertainen, että endon poiston jälkeen raskaus alkaisi. Mulla on kaksi kertaa vuoden aikana tullut kiinnitysvuotoa ja ensimmäisellä kerralla sain aikaisen plussan joka sitten kyllä katosi juuri ennen menkkojen alkua.

Parin päivän päästä pitäisi menkat alkaa, ovisoireiden perusteella.. Viimeistään varmaan viikonloppuna. Pitää yrittää unohtaa koko asia.. Se kun saa turhaan hermoilemaan, ja muutenkin tuntuu että mahikset on niin pienet, että turha itseään liikaa stressata.. (varsinkaan kun sitä kiinnittymisvuotoa ei ole nyt tulut, jotenkin ajattelen että mulla sitä tulee jos oon raskaana kun kaksi kertaa kerran tullut jo.. vaikka ei kai siitäkään voi 100-varma olla)
you know![;)]

Tsemppiä kaikille!

hh83,kannattaa varmasti tutkituttaa...Kyllähän niiden pitäis ultras näkyä,jos on pahana?Ja leikkauksen jälkeen on sitte hyvät mahdollisuudet raskautua!Paljon tsemppiä sulle!Toivottavasti saat vastauksia!

Täällä ilmottautuu yksi jolla ei ole hyvää fiilistä main eikä halmein.
Paska päivä siis...
No lyhyesti: Lekuri ultrasi, kohtu tyhjä, munatorveen (?) oli kasvanu viimisen 1,5vk:n aikana
3cm kysta. Lekuri selitti että se on normaalia että KM jälkeen kasvaa kystia...
Mutta mitäs hittoa toi on kasvanu nyt yhtäkkiä tommoseks.
Ei viime ultrassa 1,5vk sitten vaan mitään ollut...
Ei siinä mitään,sen pitäis poistua kyllä.

Sitten arvoihin, ekat oli 7.1 81,sitten 11.1 49 ja tänään 41,4...
Eli mitäs ihmettä, miten se eka laskee noin paljon 4 päivässä,sitten noin vähän viikossa...
Eikun uutta verikoetta maanantaina.
Oon niin korviani myöden täynnä tätä helvetin keskenmenoa että loppuu ymmärrys ![:@][:@][:@]
Oon koittanut olla niin positiivinen ja kärsivällinen,mutta nyt alkaa loppua hermot...
Mutta onneksi ei aina tarvikkaan jaksaa olla positiivinen.
Sitten se lekuri mutisi että pitää pitää välikuukautiset tai väliKIERTO...
Mitäs hittoa,paskat sanon minä.
Jos tää on mennyt kesken jo viime lopussa,
ihan itestään,niin eihän siihen ole mitään syytä edes.
Ton menkat ymmärrän mutta mikä hemmetin välikierto...

Anteeksi pahatuulisuuteni,menen nyt pois jotten tartuttaisi sitä ihan kaikkiin muihin.
Anteeksi etten jaksa kommentoida kellekään taaskaan...

Äh! Edin jo iloita puolestasi wastis.
Ei sitä voi aina olla positiivinen, se olis jo vähän outoa. Kyllä sulla on ihan lupa hermostua.[:@]

Mulla tänä iltana alkoi taas selkeät menkkakivut, eli alavatsaa juilii ja selkää särkee. Kivut on viime päivinä ollut tosi vaihtelevia. Välillä ei satu mihinkään pitkään aikaan ja sitten taas tuntuu, että särkylääkettä vois ottaa. Outoa. Yleensä kivut on alkanu noin vuorokausi ennen vuotoa. Mutta ei siihen voi luottaa, kun aina vähän erilaisia oireita. Tässä kierrossa näköjään rinnat ei kipeydy ollenkaan.. Eli enpä viitsi edes bongailla raskausoireita kun ei niistä aiemminkaan ole mitään pystynyt sanomaan. Plääh! Alkais jo ne menkat niin pääsisin tästä perinteisestä "jos kuitenkin"- toivon pilkahduksesta eroon, ja keskittymään muihin asioihin. Koulutöitä olis vaikka muille jakaa tällä hetkellä, ja meitsi lamaantuu melkein viikoksi kokonaan kun odotan sitä yhtä vierasta kylään..[:'(]

Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Taukoa olen tarkoituksella pitänyt tältä palstalta, mut nyt piti tulla kurkkimaan kuulumisia. Voimia Wastikselle , muistan vielä hyvin viime kesältä keskenmenoni, kun arvot ei laskenut millään ja labrassa sai juosta joka viikko. Ja koko heinäkuun kuljin tumppu housuissa kun valuttelua oli koko ajan... Hali siis sulle ja tule tänne murpattamaan aina silloin kun siltä tuntuu.

Mulle ei kuulu mitään uutta, lapsettomuudesta kärsitään edelleen. Aloitin nyt käymään aromaterapiassa, josko siitä olisi apua lapsettomuusasiaan. Kaikki keinot on kokeiltava ja ainakin sieltä saan henkistä mielenrauhaa ja rentoutumista, kun saa vaan puoltoista tuntia olla ja makoilla ajattelematta yhtään mitään.

Wastis:Niin paljon tsemppihalauksia ettei tänne edes ne mahtuisi!! Kirjotit tuolla toisella puolella, että sulla on tiputteluvuotoa, mulla oli tiputteluvuotoa ennen menkkoja sen kemiallisen jälkeen. Toivotaan että pääsisit taas "norm. rytmiin"!!!!

Mun kroppa taitaa heittää kyllä kiertoa niiiiiiiin pjersiilleen että!! Parisen päivää sitten alko nipristelee vattaa ja ajattelin et eihän siinä mitään (välillä kierron alussa nipistelee eikä ole ollu ovis), että ihan normaalia mun kropassa. Piruuttani tein sitten kahtena päivänä peräkkäin ovistestin ja molemmat näytti yhtä vahvaa pos viivaa (viimeksi kun "onnistu" niin yhtä tumman viivan tesiin sain. Tänään sain täydellisen negan. Ja viime kierron mukaan ovis pitäis olla vasta 12pvän päästä, just pääsin viime viestissä kehumaan että kun pitkä kierto niin ei ajattele asiaa, HAHAAAAA vaan sanompa [:D][:D] Ja uusi oire (oli sitten se ovis jo tai ei) mulla on rintamukset kipeet, jos vähänkin niihin koskee. Ikinä ei oviksen aikoihin ole ollut rinnat kipeet.. On tää kropan toiminta arvaamatona. Ja tästähän nyt sit alkaa kunnon ovistestailu oikein urakalla. JA TÄMÄ PÄHKÄILY!!! Voe voe sentään........

Kiva kuulla teistä muistakin pitkästä aikaa! Angervo, hienoa että olet löytänyt jonkin rentouttavan jutun tämän stressin keskelle! A86, mikä kiertopäivä sulla on meneillään? Mulla nimittäin kyllä rintojen kipeytyminen on selvä merkki ovivksesta. Jos sun kierto on päättänyt sitten asettua lyhyemmäksi nyt?

Täällä odotin menkkoja alkavaksi tänään, mutta vielä on lämmöt vähän kohollaan, siinä 36,7 kieppeillä. Rinnat kipeytyi eilen illalla uudelleen. Pienen pientä ruskeaa vuotoa on tullut eilisestä asti, mutta menkat ei ole alkaneet vielä. Selkä on tosi kipeä, olen sen kivun oppinut yhdistämään siihen kohdun takaosan endo-löytöön. Että on tämä nyt sitten kiduttavaa, kun olen aika verma että raskaana tuskin olen (miksi olisin, kun kerran en tähänkään asti ole raskautunut?![;)])..
Viime kierrossa lämmöt tippui noin 10h ennen kuin alkoi kunnolla vuotaa, eli pitää illalla mittailla uudelleen. Siitä saa ainakin jonkinlaista tietoa, että missä mennään.
(suluissa ja pienellä tekstillä sanon, että tietty toivon että täti ei tule ja lämmöt pysyy ylhäällä, mutta en tiedä uskallanko sitäkään "ääneen" sanoa, kun ne menkant nyt tietysti alkaa illalla..)

Katotaan ja odotellaan siis..
Tsemppiä edelleen kaikille kroppansa kanssa tuskaileville!

Heippa kaikille pitkästä aikaa! Itsellä on nyt tässä viimeisen kuukauden ajan ollut muuta surua ja murhetta niin että en ole jaksanut tänne omia tuntoja kirjoitella.. olen kyllä tiiviisti käynyt seuraamassa miten teillä muilla menee ja elänyt sitten myös niitä teidän iloja ja suruja.
Onnea tosiaan kaikille niille joilla tärpännyt (anteeksi etten nyt muista teitä kaikkia "nimeltä", enkä jaksa kahlata viestejä taaksepäin) ja pahoittelut niille joilla ei vieläkään ole tärpännyt... etenkin wastis :( kyllä me tästä noustaan tavalla tai toisella [;)]

Itsellä menossa kp 27/25-28 että saa nähdä miksi tää oma fiilis tästä muuttuu parin päivän sisällä... [8|] huomasin nyt tässä kierrossa että rinnat ei kipeytynyt missään vaiheessa kiertoa kun taas viime kierrossa oli melko kipeät..  nyt on vaan viimeiset päivät nipistellyt vatsaa... tai sitten vaan kuvittelen niin, vielä ei oikein mitään/muita menkkaoireita ole..

Nyt alkaa itselle tulla se vaihe, ettei enää jaksa ajatella koko raskautumisasiaa 24/7 niin kuin tähän asti on menty.. ei vaan jaksa enää pettyä kerta toisen jälkeen. On sekin aika rankkaa henkisesti.. Ja toivotaan että uusi karvainen perheenjäsen jonka pitäisi saapua 1.3. vie vielä tehokkaammin ajatukset pois tästä raskautumisasiasta [:D]

Tällaista tänään.. tsemppiä kaikille!

Hempsukka, meillä on nyt suunnilleen sama vaihe kiertoa menossa.. Ja muutenkin vähän sama fiilis, itsekään en paljon enää jaksa ajatella raskautumista toiveikkain fiiliksin. Tulee jos on tullakseen, ei sitä voi intoilemalla paljon auttaa. varsinkin kun intoilun jälkeen aina tulee se pettymys. Ainakin tähän asti on tullut.. Vaikka aina sitä saa vähän toivoa. [;)]
Tsemppiä sinulle!![:)]

Täällä sitä taas ollaan. 4 vuoden yrityksen jälkeen tein joulukuussa positiivisen raskaustestin. Olen elänyt elämäni onnellisinta aikaa. Tänään kävin neuvolassa, viime käynnistä, mikä oli pari vkoa sitten ei ollut enää tapahtunut kasvua, pieni elämän alku näkyi mutta sykettä ei enää... :'( Tuntuu kuin maailma olisi pysähtynyt, millään ei tunnu olevan enää väliä. Huomenna täytyy mennä sairaalaan jossa lääkäri tarkastaa tilanteen ja sitten tehdään kai kaavinta. Kuinka tästä jatkaa, yrittäminen tuntuu toivottomalta, meneekö taas vuosia ennenkuin tärppää. Surullista.

hh83 jänskätään siis yhdessä... ja aina saa toivoa, mitä tää elämä olis jos ei haaveilla ja toivoa saa... yritetään ajatella posiitiivisesti eteenpäin vaikka joskus se rankkaa oliskin...

N26 Olen todella pahoillani ja varmastikin nuo edelliset sanani tuntuvat sinusta todella typeriltä... mitkään sanat eivät varmasti nyt riitä lohduttamaan sinua. Jaksamisia!

N26 ihan hirveän paljon jaksamisia sinne nyt vaikeana aikana. Vaikka seuraava kuulostaakin tosi tosi tosi kliseiseltä,niin aika parantaa haavat, olo helpottaa kyllä ajan kanssa. Annat vaan ittes surra rauhassa nyt.
Ja toivottavasti ensi tärppiin ei menisi sitten kauaa.

N26, mitä tähän nyt voi sanoa muuta kuin että syvä osanottoni! [:(][:(] Toivottavasti todella aika parantaa haavat ja jossain vaiheessa vielä sinullakin on se lapsi sylissä!

Hempsukka, joopa joo.. täytyy yrittää pysyä positiivisena. Tosin joskus tuntuu, että olisi parempi vaan olla toivomatta kun se pettymys on aina aika paha kun menkat alkaakin. Mulla alkaa nyt olemaan sellaista hermostunutta odotusta taas, jota ei ole pitkään aikaan ollut. Mittailen lämpöä koko ajan ja se on vähän noussut eilisestä, noin 0,2 tullut lisää. Tosin sitä ruskeaa vuotoa tulee vähän ja selkää särkee edelleen. Ei tästä ota selvää, kuin että jossain vaiheessa teen varmaan testin, ettei tarvitse toivoa turhia..[8|] Mutta ihanaa, kun on joku muukin samassa vaiheessa nyt! Tsemppiä Hempsukka, samassa veneessä ollaan![;)] (mulla kp28/28-32)

N26: Syvimmät pahoitteluni! Muuta en osaa tässä vaiheessa sanoa..

HH83: Mulla on nyt menossa kp29, viime kierto oli tosiaan 53pvää. En tiedä miten näin heittää, mutta ehkäpä parin viikon päästä saadaan selvyys asiaan.. Eilen aamusta loppu nippailu ja nyt äsken tuli takasin, ovistesti näytti tänään ja eilen negaa. Nyt hulluuksissani testaan kun vähänkin vetäsee jostain raajasta [:D] Rintamukset edelleen kipiät. Hyvin harvoin mulla ikinä rinnat kipeytyy missään vaiheessa kiertoa. Kai se pitää sit uskoa et kroppa tekee kepposia ja kierto jostain syystä lyhentyy vaikka joka kierrossa pidentyny. [8|]

A86, eli jos ovis oli sulla just, niin kierto olisi nyt noin 10 päivää lyhyempi kuin edellinen.. Hmm, aika harppaus kyllä. Mulla on ollut kierrot joko 27 tai 32. Kerran syksyllä oli niin että edellinen kierto oli 27 ja seuraava heti sen 32. Eli kierto pidentyi kertaheitolla sen 5 päivää. Ja jos sulla on tuplapitkä kierto mun kiertoon verrattuna, niin ehkä se olis mahdollista että se lyhenee jopa 10 päivää..? Mulla nimittäin oireet on ollu aina selkeä merkki oviksesta. Eli jos on nippaillut ja ja särkenyt, niin sitten siitä pari viikkoa on alkanut menkat. Mutta sehän on täysin yksilöllistä. Kunhan pohdiskelen tässä..

Tosin "that being said".. nyt on kulunut jo 15 päivää mun oviskivuista, ja menkkoja ei vielä kuulu.. Mittasin aamulämpöä tänään ja se näytti kainalosta samaa kuin illalla, eli 36,5 ja suusta 36,9. Eli ei nyt ainakaan ollut vielä laskenut.. Äh, mutta sitten toisaalta jos olen tulkinnut ihan täysin väärin nuo limat ja kivut.. niin sitten tietysti voi olla että menkkojen ei pitäisi vielä alkaakaan. Muistan sen, että pari viikkoa sitten kipuilu alkoi maanantaina, ja torstaina ei enää tullut valkovuotoa eikä kipuja ollut. Eikös kuitenkin ovis tapahdu sen valkovuodon aikana? Eli kuivalla kaudella ei pitäis mitään ihmeempiä tapahtua..? Kai olen nyt edes sen ymmärtänyt oikein?
Menkkakipuja ei ole, mitä nyt selkää särkee välillä. Mutta toisaalta eipä ole mitään raskausoireitakaan, kuten vessassa ravaamista, pahoinvointia tms. Ainoa on se aamulämpö, mutta viime kuussa se tippui vasta 10h ennen menkkoja. Eli siitä nyt ei muuta voi päätellä kuin että aikaisintaan illalla alkaisi menkat tässä kierrossa.
Hirveää jossittelua ja pähkäilyä.. Sori,kun joudutte tällasta lukeamaan, mutta mun on pakko jossain "ajatella", kun mieskin on työmatkalla parhaillaan..[;)]
Kyllä tää tästä asettuu, kun ne menkat alkaa.

Takaisin