Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paipapu, jaksamista (())

Hempsukka, mehän ehdittiin jo testeissä käydä yksityisen puolella ennen tärppiä (11kk yrittämisen jälkeen) ja sille tuli hintaa minun osalta (gynekäynti, ultra, verikokeet ja gynen seurantakäynti n. 300e) ja miehen simppatestit n. 60e. Gyne antoi lähetteen miehelle, eli miehen ei varsinaisesti tarvinnut lääkärissä käydä, kun näytteen voi antaa kotona ja minä vielä vein sitten purkin lääkäriasemalle. Itsellä kävi hyvä tuuri, en joutunut maksamaan koko 300e itse, koska sain osan työterveyshuollon kautta. Julkiselta puolelta ei ole kokemusta, mutta olen kuullut että saattaa kestää pitempään että tutkimukset etenevät. Munatorvien aukiolotutkimusta minulle ei tehty (se olisi maksanut n. 150e), koska ehti tärpätä ennen sitä.

Itse koin lääkärikäynnistä olleen hyötyä, sain tietää että minulla on monirakkulaiset munasarjat ja että todennäköinen ovulaatiopäivä osuu vasta kierron kolmannelle tai neljännelle viikolle, jolloin ehkä sen ansiosta osuttiin sitten lopulta oikeaan aikaan. Jotain vastaavaahan olisi kierroistakin voinut päätellä, mutta koska ei ikinä voinut tietää kierron pituutta niin alkukierrolla jotenkin oli enemmän positiivinen fiilis. Minullahan ensimmäiset puoli vuotta "normaali" kierto 26-28 päivää, jonka jälkeen tuli yksi megapitkä kierto, ja sen jälkeen kaksi 37 päivän, eli ilmeisesti vasta 8-9kk pillereiden jättämisen jälkeen kierto normalisoitui.

Tsemppiä kaikille, kovasti toivon teille kaikille plussaa +++++

Kiitos Lila näistä sun kokemuksista... Kyllä mä luulen, että kaadun sinne ykstyisen puolelle... ei ole kauhean hyviä kokemuksia noin yleensäkään julkisesta terv.huollosta...  valitettavasti. Täytyy varmaan pikkuhiljaa alkaa ottaa asioista tarkemmin selvyyttä ja varailla pikkuhiljaa aikaa.. ehkä sieltä sitten selviää jotain sellaista mikä helpottaa omaa oloa... tai sitten ei. Ei ainakaan tarvitsisi olla epätietoinen.

Heippa vaan kaikille!

Kaipa mieki tähän remmiin nyt sit liityn, yrittäny teittien viestejä lueskella urakalla jos jotain vinkkejä saisi :) Välillä tuonne kuumeilijoihin kirjoitellut, enemmänkin pysyn taustalla lukemassa muiden tarinoita.
Lyhyesti ja ytimekkäästi:
23v, viime alkukeväästä jätetty pillerit pois, tulihan niitä syötyä n.10v putkeen. Kierto vaan pidentyy ja pidentyy entisestään, kierrot menneet jotakuten näin loppupäästä: 37,39,49,53. Kemiallinen raskaus oli tosiaan lokakuun lopussa jolloin toi kierto siirty 10pvä eteenpäin. Henkisesti otin sen todella raskaasti, vaikka konkreettisesti en mitään menettänyt. Saattaa kuullostaa vähän tyhmältä noin sanoa.

Tiedän että yritystä ei ole paljoa takana, enkä todellakaan kuvitellut että lapsen saisi sormiaan napsauttamalla mut onhan prkl henkisesti raastavaa. Välillä kaikki on niiiiiiiiiiiiin hyvin ja toisena päivänä ajattelee että helpommalla pääsee jos vain vanhetaan ukon kanssa yhdessä eikä olisi lasta kasvattamassa perheen lukumäärää. Itse en ole löytänyt kultaista keskitietä, ajatuksella tulee jos tulee. Se on joko tai!!

Lueskelin että täällä puhuttiin Terolut- kuurista, itse meinasin et pitäiskö tosiaan lampsia taas gynen puheille ja pyytää pillerit, jos saisi tuon kierron kuriin.. Haluaisin vähän tietää kokemuksia ko lääkkeestä. Ei tässä taida taikatemput enää auttaa, vaan oikeasti täytyy asialle tehdä jotain..

Huoh, eli näin täällä. Kp 13, ovis jossain tammikuun lopussa, kai.

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

En oikein vieläkään ole sisäistänyt tätä raskaana oloa, vaikka viimeiset kaksi viikkoa onkin mennyt aivan tajuttoman pahoinvoinnin kourissa [:'(] Onnellinen ja hämmästynyt olen, tällä hetkellä voimat menevät kuitenkin päivistä hengissä selviämiseen [:)] LA olisi 16.8, nyt vain keräilen rohkeutta liittyä odottajien keskusteluun [:)]

Voimia kaikille ja toivottavasti plussia saadaan mahdollisimman pian lisää! [:)]

Heippa taasen!
Ja kiitos teille ihanille naisille rohkaisusta,jota saan!Kyllä on mahtavaa,kun on tämä mahdollisuus purkaa!Meillä on jo pyörät laitettu pyörimään.Kuulun niihin ihmisiin,joille sopii toimiminen,joten nyt kun alkushokista on selvitty (olin aivan varma että vika on mussa),on ollut hyvä ajatella positiivisesti,että tiedetään ainakin,mitä voidaan tehdä.Mies on niin ihana,kun on valmis kaikkensa tekemään,että pienokainen saadaan...Eka lääkäriaika on siis jo varattu,yksityisen kautta meillä mennään,kun miehen työ on sellaista,ettei aina anna periksi,joten näin voidaan huomioida meidän perheen tarpeet kunnolla.Meillä edelleen elää vahva usko siihen,että lapsi saadaan,luonnollisesti tai avustuksella.

Oman kokemuksen jälkeen kuitenkin kannustan kaikkia,jotka miettivät,hakeutumaan tutkimuksiin.Me tehtiin kaikki tutkimukset ykistyisellä ja siemennestetutkimus oli n.60e(lääkäri antoi mulle lähetteen,sai tehdä kotona),mun gynegologiset tutkimukset yhteensä n.300e,riippui kertamaksu ultrista ja verikokeista(hormonit ja kilpirauhaset otettiin).Mua ainakin tieto rauhoittaa,vaikka se joskus sattuukin.Yksityiselle saa myös melko nopeasti ajan.

Paljon voimia Angervo ja Wastis!Tiedän tunteen...Kyllä oon monta kertaa miettinyt,miten elämä onkaan näin epäreilua...Joulu meni veljen puolison mahaa katsellessa ja pikkuneidin,3 vuotta kanssa leikkiessä...[:(] Mieskin sanoi,että haluais jo niin tommosen oman pulkkamäkikaverin...Mutta vielä me naiset noustaan!

Tervetuloa A86 tännekin!Kyllä se yrittäminen vaan niin raastavaa on...Mutta tällä palstalla on aivan ihania naisia,jotka vähän helpottavat sitä tuskaa!Mä en ainakaan jaksa kuunnella sitä,"kyllä se siitä,ku et stressaa".Miten helkatissa se tapahtuu!?Mutta mee rohkeasti vaan gynelle juttelemaan,usein ainakin jotain apua on!

Gaia nautihan raskaudestasi!Olet sen ansainnut!Täältä tullaan laumalla perässä-jollain konstilla!

täällä tuli plussa tädistä huolimatta...
eli testasin kun menkkojen loputtua tuli pientä tiputtelua.
eli sama tilanne kuin viimeksi...
ja silloinhan oli kyseessä varhainen keskenmeno.
eli en ole erityisen iloinen tilanteestani nyt.
huomenna lekuri ja sen jälkeen tietää onko sama tilanne.
jotenkin uskon niin.
eli mulla oli täti suht ajallaan kylässä, suht normaalina.
ei ihmeemmin kipuja tai muita. ehkä himpun verran vähemmän aikaa kyläili.
sitten pari päivää välissä ja nyt parina päivänä iiiihan pientä tiputtelua.

mutta huomenna voi olla viisaampi taas.

Toivotaan nyt Wastis kuitenkin,että pienokainen pysyisi kyydissä!Onneksi lääkäri noin pian!Voimia sinne!Tulehan ilmoittamaan,mitä sanotaan..!Olen hengessä mukana!

olin sitten lääkärissä tänää.
päivän saldo: gynetutkimus: ei kudosta näkyvissä,eli vain hieman tummaa verta.
eli jos on mennyt kesken,on tullut menkkojen mukana ulos.
tein sielläkin virtsasta testin,positiivinen.
Eli sen verran on syystä jos toisesta hormonit ylhäällä.
Lekuri pisti lähetettä yleisen gynelle, mutta mä en ala ootteleen
pahimmassa tapauksessa viikkoja aikaani,koska tilanne on niin kaamea.
kun en tiedä ollaanko raskaana edelleen vai menikö se jo...
soitin sitten yksityiselle,sain peruutusajan torstaille.
josko silloin olisi viisaampi.
toivottavasti ne näkee näillä viikoilla mitään siellä...
kun sen tiedän et varhaisultra tehdään rv 6-8, mutta eikös se oo siksi että näkyy sitten sykekin?
mun mielestä sen ruskuaispussin jne voi nähdä aikasempaakin jo?
no se selviää sitten näkeekö vai joutuuko oottelemaan...

jos matkalaisella on ollut tahmaset käpälät,on nyt joku 5+1.
oireita on, pahimpana ihan järkyttävä turvotus...
joka pahenee vaan.
että tässä ootellaan ja katellaan kuinka käy.
tiputtelua on se vähäinen määrä edelleen,mutta tietääpähän ettei kudosta näkyny ainakaa nyt.

Kyllä se ruskuaispussi pitäis näkyä, sykkeestä en osaa sanoa mittään.. Hui että, ihan jänskättää täälläkin!!

sykettä nyt ei voi ees kuulua jos mennään niillä viikoilla mitä pitäis,
se alkaa sykkiäkin myöhemmin vasta.
noh,jos jotain näkisi,edes sen verran että tiedän että ollaanko sitä paksuna
vai ei,sen haluan nyt vain tietää[:D]

Wastis: Mullehan tehtiin keskenmenokierrossa eka ultra vkolla 5+3, ei näkynyt kuin raskausrauhanen (vuoto oli siis alkanut edellisenä päivänä), seuraava ultra 6+1 niin näkyi ruskuaispussi mutta se oli litteä. Tällöin todettiin tuulimuna. Ihan lopullisesti se varmistui vasta sairaalassa 6+5, jolloin käynnistettiin tyhjennys lääkkeillä. Noilla viikoilla mitä sulla nyt on, ei valitettavasti välttämättä näy vielä onko mennyt kesken vai ei. Onpa todella harmi, että sua koetellaan tällä tavalla. Tsemppiä nyt vielä että siellä on matkalainen kyydissä. Ainahan on sekin mahku että siellä olis ollu kaks ja vaan toinen tuli pois.

Täällä pidetään Wastis sulle kyllä kädet ja jalat ristissä!Jaksamista ja voimia sinne!Onneksi sait lääkäriajan noin nopeasti.Toivotaan,että kaikki hyvin!Hengessä mukana!

pistän tänne saman kuin toiselle palstalle, mutta oon niin unessa jo
ettei ajatus kulje muuten[:D]

raskaana tai en, niin hormonit jyllää nyt.
turpoon hulluks ku syön, siis ihan käsittämättömäksi.
huono olo vainoo jollei oo koko ajan syömässä.
sitten tissit on ihan hullun turvonneet.
tuli mieheltä ja omasta suusta kunnon WOW kommentit
saapahan jotain "iloa" irti tästäkin,
ainakin pääsen testamaan miltä raskaana olo maistuisi.
vuotoa tullut päivän mittaan hyvin vähän, ilokseni illalla huomasin
että verestävä vuoto vaihtunut valkovuotoon, toivotaan ettei palaakaan.

jokatapauksessa...
en halua täältä vielä poistua. Oon niin tykästynytkin ja kun
en tiedä varmaksi mitään.
toivottavasti torstaina olisin viisaampi,
jos en silloin niin sitten siitä viikon päästä pitäisi olla jo tietoa ainakin.

Moikka! En nyt oikein tiedä tuleeko tämä viesti oikeaan ketjuun (uusi kun olen), mutta kuitenkin.. Ollaan mieheni kanssa yritetty nyt noin vuosi vauvaa ja tällä hetkellä hieman jännä tilanne päällä. Eli viimeisimmät menkkani ovat tulleet 29.11.2009, 21.12-24.12 tipottelin "vaaleanpunaista verta" ( en tiiä miten muutenkaan kuvailisin, eikä sitä tullut siteenseen asti), kiertoni on suunnilleen 30 pvää aina (korkeintaan 35pvää)..29.12 menkkani ei kuitenkaan alkaneet eli ainakin viikon myöhässä ovat, mutta... viimeiset kaksi viikkoa oon ollu hirveän väsynyt ja tärissyt kylmästä vaikka muilla olisi ihan lämmin ja nyt viimeiset kolme päivää rintani ovat olleet niin kipeät, varsinkin öisin, että en kykene nukkumaan kuin vatsallani ja silti ylösnoustessa tuntuu, että ne repeytyvät kropasta irti koska painavat niin paljon.
Testin aion tehdä vasta ensi viikon torstaina, koska olen nyt maanantaista lähtien tiputtanut vanhaa verta ja haluan nähdä muuttuuko se menkoiksi vaiko eikö. Lokakuun lopussa plussasin todella hailakkaan plussan ja menkat alkoi siitä viikon sisällä ja kestivät 20 päivää eli ilmeisesti keskenmeno. Terveyskeskuksen lääkäri totesi vain, että oisi ollut joku tulehdus tms. mutta mennyt itsekseen pois, kun kävin näyttämässä ja kerroin myös, että vauva olisi suunnitteilla.

Itse en vielä uskalla luottaa plussaavani, mutta onko jollain ollut samoja oireita?

no ei siellä lekurilla selvinnyt mitään.
ultrattiin ja kohdussa ei näy mitään.
eli joko 5+1? viikoil ei vaan näy mitään
(mikä on kuulemma myös yleistä) tai sitten KM ollut.
Tiputtelee edelleen...
Kävin verikokeissa,huomenna kuulen tuloksen.
hcg tms. katotaan ja sit uudestaan ens viikolla jos tarvis.
siitä pitäis nähä nouseeko vai laskeeko ja päätellä sitten.

mua vaan ahdistaa tää odottaminen,
haluisin nyt varmistetun tiedon että pääsisin surutyöhön tai
iloitsemaan...

wastis, on kyllä aivan kamalaa ettet saa nyt selkeyttä tuohon hommaan. kumpa saisit pian selvyyden ja mielellään positiivisen sellaisen, ja voisit alkaa nauttimaan tilasta ja olosta. Paljon jaksamista!!! en pysty kuvittelmaan kuinka ikävää tuo tietämättömyys voi olla, ja tuota on vielä kestänyt niin kauan. tsemppiä! toivottavasti tämä pitkä ja kivinen taivan saa ihanan onnellisen lopun.

Purri, kuullostaa vahvasti raskaudelta. Ei muutakun testejä tekemään.

itselläni ei mitään uutta, laskurin mukaan voisi testailla huomenna tai viikonlopun aikana, oireita ei kyllä ole nimeksikään, joten kuukautiset sieltä varmaan on tiedossa. Ollaan vaan lähdössä ensiviikon lopulla matkalle, ja mielellään saisivat tulla ennen sitä. mutta mun tuurilla ne tulee kuitenkin just siellä reissussa. Aikaisemmin täällä oon puhunu että sain lapsettomuustutkimusajan tammikuulle mut jouduin siirtämään sitä ton meidän reissun takia, ja se on nyt sitten helmikuun alussa. ihan hyvillä mielin odottelen sitä, josko sieltä saisi vastauksia, miksei meillä tärppää.

kaikille tasaisesti tammikuisia purevia +++++++++++ tuulia

Okei, kaipa mun sit pitäis tehdä se.. Mutta ootan kuitenkin sinne ensi viikolle, ihan varmuuden vuoksi :) Tarpeeks monta negaa jo tullu, ni en tosiaankaan uskalla luottaa et nyt tulisikin jotain muuta.

huomenta kaikille.

täällä jännittäminen tai odottaminen ei ehtiny alkaakaan, ku täti rynnisti paikalle päivää etuajassa. Ehkä sitten ensikuussa *huoh*.

Noni, taas olen minäkin takaisin näillä sivuilla, vaikka itselleni vannoin etten enää tänne eksy.. Ja nyt sitten ajattelin tänne teidän ketjuun liittyä. Meillä tosiaan vauvaa toivottu syksystä 2008. Matkan varrella tähän päivään on koettu kaksi keskenmenoa (huhtikuussa 2009 sekä heinäkuussa 2009). Toivoani olen jo ruvennut menettämään ja nyt ollaankin menty sillä visiolla että tulee kun on tullakseen. En ole jaksanut liikaa intoilla ettei pettymyksiä taas tulisi. Nuo kaksi raskautta tärppäsivät suht nopeesti ja nyt ollaankin ihmetelty kun ei ole mitään kuulunut pitkään aikaan. [>:] 

Tässä hieman perustietoja itsestäni. Asun järvenpäässä mieheni kanssa. Minä olen 21 ja mieheni 24. Yhdessä ollaan oltu 6vuotta, josta asuttu yhdessä n.5vuotta. Kummallekin vauva olisi esikoinen ja erittäin toivottu.

Minun täytyy palailla tänne paremmalla ajalla lueskelemaan aikaisempi kirjoituksia. Nyt kun nuo työt taas kutsuvat. [8|]

Takaisin