Pidemmän kaavan kautta

  • Ketjun aloittaja K_@tri
  • Aloituspäivämäärä
Tuli oikeen pohjakosketus tähän pelkoon. Hermostuin kun koira oli pissiny sisälle. Meni vähä överiks. Hakkasin ovea, huusin ja viskoin tavaroita ja lopulta vaan tuli hysteerinen itku. Ei pysyny pää enää kasassa, niin kova on pelko. Itkin ihan hulluna ja höpötin ääneen kaikki pelkokuvat ja itkin vähä lisää. Nyt helpompi olla. Onneks tuli nyt paineet ulos, ehkä sitä osaa ny olla vaa..

neuvolaan laitoin musta tyhmän viestin noista repäsyistä ja kun oireet vähentyneet, vaik neukas ne sano et normii näil viikoil. Laitoin myös siitä et pelottaa niin pirusti ja kroppakin jo reagoi kun iski saikkua vaativan migreenin päälle. Ehkä se nainen osaa rauhottaa mun mieltä.

Kuulin eilen et yks mun ystävä odottaa kans, pari viikkoo mua pidemmällä. Sain kauhukuvan: jos tälle vauvalle kävis nyt jotain ni joutusin aina katselee ystäväni paria viikkoa vanhempaa lasta ja muistaan omani joka ei selvinnyt. Iha kamalaa. Tää o rankkaa hommaa mut ehkä mä opin rentoutuun ton uuden ultran jälkee. Nyt pelottaa ja ahistaa. Vaik kaikki todettu olevan hyvin. Hölmöö huolehtii tämmösist jutuist mut pelko menetyksestä täs tilantees ja vaihees o vie kova. Kaikkii tarinoit ku oon nähny.

Anteeksi avautuminen mut ei mulla oo mitään muutakaan paikkaa purkaa kun miehenki mukaan oon vaa liia negatiivinen enkä osaa iloita, ei se osaa oikeen keskustella aiheesta. Arka paikka sillekkin, on se sanonu et tietää et mua pelottaa ja niin sitäkin mut mun pitää oppia himmaan päätäni. Tottahan se on, luon turhia kauhukuvia mieleeni ja ahdistun lisää mut jotenki ollu iha hysteria päällä jo monta viikkoo. Nyt ku maha vihloo, on repäsyjä ja isoimmat oireet hellittäny ni oon iha sekoomas. Ehkä mun pitää ostaa se doppleri mitä joku ehdotti. Nyt mä alan nukkuu pääkipuu pois, sekin kyl hellitti purkauksen aikana mut tollane tunnemyrsky väsyttää. Kiitos ja anteeksi.
 
Nyt relaa! Tää ei kyl auta yhtään mutta stressi vaan vaikeuttaa asioita! Eikä tämäkään helpota yhtään kun kerron että mulle ei ikinä tullut mieleen keskenmeno, paiskin vain töitä kahta kauheammin että olisi rahaa tarpeeksi äitiyslomalle.
Asiat tuppaavat lutviutua, hanki joku harrastus joka saa km pois mielestä edes pieneksi hetkeksi. Äläkä googleta mitään..
Aurinkoisia ajatuksia!
 
Kyll se auttaa puikula, kylä järkee saa takoo ja sitä tämmöne tyyppi välil kaipaaki, kiitos siis.

En oo tommonen vinkuu ja vikisee ihminen ollu koskaan. Joskus juu keittää yli mut aloin pohtiin OIKEETA syytä mun raivariin. Tässä kun oon miettiny ni oikeestaan koko syksy ollu aika rankka. Paljon riitoja perhepiirissä,kuolemia, eroja paljon, ystävät kiireisiä, mies työkiireis, minä työkiireis, koira on kipeenä, liikuntakielto (puol elämää ollu iha stopissa ja kaikki kehitetty kadonnu) ja rahaa menny yllättäviin juttuihin . Töissä oon viime viikot ollu hurjia: varkauksia, itsemurhakirje, puukotusyrityksiä, vakavia kiusaamisia ja hirveesti nuorista/lapsista näkyvää pahaa oloo jonka hoitoon ei yksikössä riitä kädet. Ollu tosi avutonkin olo välillä kun seurannu sitä pahaa oloo johon ei tunnu auttavan mikään. Joskus tuntunu kaiken tän keskel et ei pysy enää mukana, ei jaksa tätä pyörityst töis ja koton. Sis. Paljon PALJON pahaa oloa, murhetta, stressiä ja huolta jota ei oo osannu/pystyny purkaa aiemmin, mä kun oon aina liikkeellä purkanu paskaa oloo mut nyt ei oo kiellon takii saanu ku rappuja ja pihaa kävellä mont kuukaut ni oo ny täs. Mutta tuhottomasti on syksyssä ollu tapahtumaa, elämää joku sanois, mut rankkoja juttuja koko perhepiirin ja oman elämän ympäril. Dissaajat dissatkoot. Tuo km ajatus vaan katkas kamelin selän, totaalisesti. Hetken koin niin suurta pahaa oloa kun monen kuukauden piilossa pysytelly pahaolo vain tuli oksennuksen tapan ulos. Tajusi miten yksin sitä on kiireidensä ja töidensä kanssa onkaan ollut ja miten hirveesti isoja muutoksia onkin tykänny iskee yhteen syksyyn. Sehän mua aamusta suretti enemmän kuin yksikään km ikinä.

Mä olen muuten aina niin yltiö positiivinen : kaikki hoituu aina, mikään ei sureta ja sellasella hyvällä sykkeellä vaan mennä porskutan. Muita autan aina vaik en ehkä kaikista pidäkkään ja ystävät tietää et meil voi ain tulla. Joskus olis hyvä silti ottaa asioihin etäisyys ja pohtia ja puida asioitaan rauhassa ettei kävis näin. Nolottaa ihan toi aiempi avautumine mut mitä sitä salaamaan et joskus menee yli. Inhimillistä. En ookkaan super-ihmine.
Enkä mä enää tajua taas pelkojani. Mun on nyt hyvä olo kun sain tän syksyn ajatukset vaan kartal.


Sain ohjaajataki viestin äsken et täl viikol rakennellaan uus kunto-ohjelma ja jos lääkäri antaa luvan ni ens viikol ultran jälkee sit aloteltas taas tekeen. Ihanaa :Heartred Tauon vuoks mies joutuu juoksee maratoninsa yksin ens kesäl, juoksuu ei suositella mul enää aloteltavaks kun en oo nyt harjotellutkaan mut mä saan sit uida kuulemma senkin edestä, saadaan silleen kehitettyä kuntoo. Uskon saavani taas ison osan elämääni ja persoonani takas sen myötä, pääse taas näkeen, kokeen ja tekeen .. Niin ja koira on antanu kutimel vähä kyytii. Joutuu vähä pohtii et mites sen nyt korjais ku silmukat on keskeltä kudinta osittain "isolla lenkillä". Ilmeisesti koiran kynsi tai hammas saanu sen tollaseks ihmeelliseks. Ei voi tietää mut korjattavis luulisin..
 
Yölento, olen huomannut että paniikkiin auttaa joskus kunnon läpsäys poskelle.. Kaikki sympatiat on kyllä k_@trin puolella!
 
Takaisin
Top