Pesänrakennusvietti

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rosalina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi apua, aloitin vauvan vaatteiden pesun ja lajittelun koon mukaan... kylläpä niitä on kertynyt :hilarious: no eipähän lopu kesken! Todella ärsyttävää muuten nuo koot! Mullakin tässä 4 bodya jotka kaikki kokoa 56 ja kaikki aivan eri kokoisia! Ja ero siis tuon pienimmän ja isoimman välillä on oikeasti tosi iso vaikka koko pitäisi molemmissa olla 56...:shifty: yrittää näitä nyt sitten lajitella...

ootteko te muuten pesseet äitiyspakkauksen peittoa ja makuupussia ennen käyttöönottoa?
kun toisaalta mietin että menettääkö ne paljon lämmönpitokykyään jos ne heti pesee, mutta toisaalta jos ei pese niin onkohan niissä hirveesti jotain myrkkyjä vielä...

Aiemmin en oo pessyt, mutta nyt mietin varsinkin haalarin kohdalla. Koska se haisi! :/ On vaan sääli, kun ajattelen että ei oo yhtä lämpimät enää ekan pesun jälkeen.. Eikä yhtä uuden näköiset :D

Minä pesin kyllä peitot ja pesen vielä makuupussit. Peitto ainakin oli sellainen tönkkö. En kyllä tiedä, auttoiko pesu, mutta ainakin kemikaalit vähenivät. :)

Katselin vähän vauvoille tavaroita sairaalaan mukaan. Niitä ei saa sinne viedä, ennen kuin kotiutumispäivänä, joten mies voi vain napata laukun mukaan, kun tulee meitä hakemaan. :)

Jee, laitoin myös vaippoja koneeseen. Ovat odottaneet oikeaa tunnetta jo vaikka kuinka pitkään tuolla vaatehuoneessa. :D Imut mahtuivat yhteen koneelliseen, kuoria pitäisi vielä pesaista toinen mokoma. Ja sitten täytyy alkaa niiden kanssa askartelemaan. Harsoja meillä on aivan liian vähän, jos vastasyntyneen kanssa paras vaihtoehto on harso+kuori/villahousut, mutta täytyy nyt ensin muutenkin katsoa, miten alkaa kestot ottamaan tuulta purjeisiin. Intoa ainakin olisi paljon! Kertiksillä mennään kyllä varmaan myös alkuun paljon, mutta jos kummaltakin lapselta saisi edes yhden vaipan säästettyä kestoilla päivässä, säästäisi se yli 700 vaippaa vuodessa.

Meillä on varmaan myös miehelle tullut joku pesänrakennusvietti, kun kovin on alkanut hoitaa kotia paljon normaalia enemmän. Ei nyt mitään himosiivouksia tee, mutta huolehtii mielestäni enemmän tavaroita paikoilleen ja siistii paikkoja. Tietysti myös haluaa huoltaa autot kuntoon ja sen sellaiset. :) Ja hoivaa noita eläimiä enemmän myös! On kyllä kovin eläinrakas muutenkin ja etenkin meidän kissat ovat ihan miehen silmäteriä. Nyt lulluttelee niitä sylissä vähän väliä. Yrittää kuulemma ehtiä hoivaamaan niitä mahdollisimman paljon, ennen kuin vauvat syntyvät.. Ihan kuin vauvat jotenkin sulkisivat täysin pois eläinten huomioimisen. Vähenee niiden huomioiminen varmasti alkuun, mutta kyllä niitä hoidetaan ja huomataan ihan yhtä hyvin kuin tähänkin asti.

Mä tajusin tänään että multa loppuu aika kesken. Kämpässä kamalasti vielä hommaa,siis uskomattoman paljon. Tää on ku räjähdyksen jäljiltä kun kaapitki seisoo keskellä olkkaria. Ja täähän syntyy kohta. Paniikki.

En ole vielä tehnyt mitään, paitsi ostanut joitain vauvanvaatteita ja siivoillut hieman perusteellisemmin. Pinnasänky on häkkivaraston perukoilla, lakanat ja vauvanvaatteet pesemättä eikä mikään ole paikallaan...Tai no sitä inventaariota tein vähän jo jonkin aikaa sitten.

Miehen pesänrakennusvietti alkaa kuitenkin heräilemään (ennen mua), hassua. Eilen se jo sanoi että pakkaisin sairaalakassin valmiiksi ja viime viikolla puhui jo varastossa olleiden vauvanlakanoiden pesusta. Ehkä mun stressi ja "vaivaisuus" näkyy ulospäin ja se pelkää että poksahdan minä hetkenä hyvänsä..

On vaan käsittämätöntä miten se kuvittelee että tuo määrä pienen vauvan vaatteita riittää (1 x 50cm body, 3 x 56cm bodya, 4 x 50 - 56cm housut/potkarit, 2 x 62cm haalaripuku), muistan kun esikoisenkin aikaan hän joutui kesken päivän lähtemään sopivaa bodya ja housuja ostamaan kun pojan niskaripulit iski monta kertaa päivässä ja oli vaan ihan valtavia vaatteita kaapissa jäljellä. Ei siinä paljon pyykkiä ehtinyt muutenkaan pestä kauheasti, saati näinä kakkaisempina päivinä :p

Ei toki tiedä miten iso vauva sieltä tulee niin ehkä ei hirveitä määriä noita ihan pieniä kannatakkaan ostaa.. esikoiselta muistan senkin että vaikka oli jämerä ja hyvänkokoinen (ja hyvinsyönyt) vauva niin 62cm vaatteet oli ihan liian isoja että oli pakko ostaa pienempiäkin. Siksi 50cm vaatteisiin en ole hirveästi panostanut..

Mulla on kadonnu koko pesänrakennusvietti. Sillon aikasemmin kö ostettiin valtaosa tavaroista ja huuhkasin ne paikoilleen, pesin vaatteet ja liinavaatteet valmiiksi pienelle. Ni nyt en tunne minkäänlaista inspiraatiota pestä pulloja, tutteja, rintapumppua + oheistuotteita valmiiksi. Haluisin kyllä nuokin valmiiksi, mutta nyt ei vaan tunnu siltä... kai osaltani toivon, että isukki tekisi sen miun ja vaavin puolesta.

Minä en vielä ole tutteja ja pulloja pessyt. Ne ehtii kyllä sittenkin, kun vauvat ovat syntyneet. :) Rasvat ja vanut ja muut pitäisi kyllä vielä ostaa. Huomenna mennään onneksi kaupoille, joten jotain tarttuu sieltäkin mukaan.

Mun pesänrakennus on laantunu. Nytkin aamulla tuntu et ei jaksa mitään vaikka oli yön nukkunu hyvin. Onneks olin kaukaa viisas ja laitoin kaikki valmiiks ajoissa. Nyt sit jos ei jaksa niin en tee mitään muuta kun makaan :) edellisessä raskaudessakin viimenen kuukausi oli sitä et ei jaksanu kun maata sohvalla. Nyt tosin ollu sen puolesta vielä helpompi et saa ees ulkona happea. Viimeks oli tosi kuuma kesä ja laskettu aika syyskuun alussa. Huh sitä tuskaa!!

Mä ootan, että pääsisin sunnuntaina/alkuviikosta laittamaan pinniksen kun saadaan kerrossänky isommille ja pinnis vapautuu. :grin
Sit naputellaa lisähyllyt vaatekaappiin, jotta saan vauvan vaatteet lopullisille paikoilleen.

Polttelis käydä jo tutkimassa sopiva ekovoide vaippapepulle sun muut puuttuvat pikkutilpehöörit...!♡

Mä muistan, kun me tehtiin tarjousta tästä meen kämpästä miten jännittävää oli odotella vastausta myyjiltä. :grin

Takaisin