Perhevalmennus

Pookkana, oon niin kade! Teillä toi perhevalmennus on selkeästi hyvin järjestetty. Tuolta varmasti saa jotain irtikin :) Mä edelleen odotan infoa, että onko meillä edes sitä perhevalmennusta... meidän th on joka käynnillä vähän erimieltä kuin edellisellä kerralla, oli asia mikä vaan :D ei oikein meinaa saada käsitystä siitä, että miten ne asiat nyt sitten on.
 
On kyllä rasittavaa varmastikkin! Joku käsitys oli mulla tosta perhevalmennuksesta, mutta kyllä toi infopaketti autto kovin:)
 
Täällä on tapana tehdä pari kk ennen laskettua-aikaa kotikäyntejä ja samalla perhevalmennusta. Odotin puhelua neuvolasta uuden ajan varaamiseksi. Tulikin yllätyksenä että ei tarvitsekkaan mennä neuvolaan vaan neuvolasta hoitaja tulee tänne meille :D
 
Täälläkin päin ollaan miehen kans osallistumassa perhevalmennukseen. :) Viime neuvolakäynnillä saimme esitteen jossa oli 2 valmennusta th:n pitämänä jossa ensimmäisessä valmennuksessa käsitellään synnytystä, raskauden loppuaikaa, masennusta ja babybluesia. Toisessa käsiteltiin isyyttä, imetys ja vauvanhoitoa. 3 juttu oli sitten se sairaalaan tutustuminen. Minusta näin ensisynnyttäjänä kiva et on tollasia juttuja mistä saa infoa. :)
 
Ilmoittauduimme miehen kanssa perhevalmennukseen. Ensimmäinen käynti oli viime viikolla. Pakko sanoa, että en ekan käynnin perusteella kokenut hyödylliseksi. Katsotaan, mitä jatkossa. Jos menemme. Kummankin osallistumishalukkuu jatkossa noin 50-50, joko tai.

Tosin synnytysvieon katselu ei innosta (tiedän kehittäväni siitä stressiä, jota nyt ei ole).

Meillä tosin kokemusta jo lapsista, vaikka itse olenkin ensisynnyttäjä. Miehen kautta arjessamme on jo kaksi lasta ja itse pienestä pitäen olen toiminut nuorempien sukulaisten hoitajana joten se, miten lasta pidetään, kylvetetään tai ruokitaan ei ole vierasta.

Joillekin se tosin voi olla. Itse enemmänkin turhauduin.

Ja se, miten imetyksestä on yleisön pyynnöstä tehty "isompi numero" on omalta kannalta taas ehkä pois itseä kiinnostavammista asioista (kuten parisuhde ja raskaus, joka on jätetty kokonaan pois, nykyään käsiteltynä vain nettiaineistona)..

Käsittääkseni aikataulutettuna olisi 6 käyntiä. Ensimmäinen oli tutustumista toisiimme ja valmennukseen sekä yleistä vauvan ruokinnasta, kylvettämisestä ja käsittelystä.

Toisella kerralla synnytysvideo ja synnytyksestä. Lisäksi oli joku lapsiperheen kyläily suunniteltuna ja vaikka mitä. Ei oikein saanut mitään selkeää käsitystä.
 
Last edited by a moderator:
Täällä oli ainakin sillon muutama vuosi sitten tosi paljon parisuhdeasiaa ja raskausasiaakin perhevalmennuksessa, mutta ei kotikäyntejä.
 
Blääh, käytiin miehen kanssa tänään perhevalmennuksessa aiheena oli vauvan hoito ja imetys. Viime vkolla oli aiheena synnytys, mutta se jäi väliin. Eikä kyllä enää ens vkolla mennä, sillä oli turhan puuduttavaa istua 2 ja kuunnella kuinka huono vanhempi on jos tekee sitä ja tätä. Eikä siellä ollut mitään uutta meille vaikka esikoinen tulossa. Päätin että maalaisjärjellä mennään etiäpäin. Ainut mikä huomion siellä herätti oli se että tämän alueen ensisynnyttäjien keski-ikä on 30+. Meijän lisäks siellä ei ollut kuin yksi nuorempi pari.
 
Noniin! Nyt on eka perhevalmennuskerta takana päin ja oli kyllä kivaa!:) Hieman oli sellaista leikkikoulu meininkiä siinä aluksi, mutta tuli ihan jännittäviä uusia tietoja ja oli tosi mukavaa tutustua muihin odottajiin. Olivat vielä samaa ikäluokkaa kuin minäkin, joten varmaan onnistun ystävystymään edes jonkun kanssa:p Mukavan kokoinen ryhmä ettei tule mitään esiintymispaineta, jos jotain haluaa sanoa, mutta tarpeeksi porukkaa että saa jutun juurta. Innolla jään seuraavaa kertaa odottamaan!:)
 
Takaisin
Top