Perhehuone vai ihan normi?!?

Mikä toi yksityishuone on? Tai lähinnä, että miten sellaisen saa? Luulin, et sitä joutuu vaan jonnekin, missä on paikka vapaana.
 
No siis yksityishuoneeseen voi joutua jos on esim. altistunut sairaalabakteerille tai sit jos ei muualla ole tilaa tai jos semmoinen sattuu syystä X olemaan vapaana :D Yleensä yhden hengen huoneet on sitä varten että jos tarvitsee eristää potilas jostain syystä :)
 
Juurikin noin, kuin nennaemilia sanoi. Mulla ei tosin oo ollut koskaan mitään erityistä syytä. Olen synnytyksen jälkeen kätilöltä pyytänyt, että mieluiten haluisin yksin ja joka kerta onnistunut. :) toki sillä varauksella oon huoneen saanut, että jos tulee joku sitä todella tarvitseva, joudun vaihtamaan huonetta.
 
Mä tosiaan pääsin viimeks koska ei nuppi kestänyt sitä et huonekaverit vaihtui koko ajan ja kun oma lapsi nukkui ni en saanu ite nukuttuu koska muiden mukulat huusi. Olis se ollu kamalaa jos en olis saanu nukuttua yhtään koko sen 11pv;n aikana jotka viimeks olin sairaalassa. Hyi.
 
Noin minäki sen ymmärsin, et yksityishuone on varattu niille, jotka tarvii eristyksen. Siksi ajattelin, et sitä ei oikein voi valita saako sen vai ei sitten. Olisi kyllä hienoa, jos saisi perhehuoneen tai sen yksityisen (ilman tietty mitään ikävää syytä siihen tarpeeseen). Ne neljän tai useamman hengen huoneet on kyllä kaoottisia. Kuulemma ennen vanhaan, siis vielä joku 30v sitten synnytettiinkin useampi nainen samassa huoneessa, omg. Onneksi niistä ajoista ollaan täällä päästy.
 
Ja mulla syynä siis reissutuliaisina tuota sinänsä käytännössä harmiton sairaalabakteeri, jonka takia pitävät erillään (tyksissä, husissa eivät edes pitäisi kun tarttuu niin huonosti). Juuri tällä hetkellä olen lähinnä iloinen koko asiasta, kun sillä saan yksityishuoneen :D
 
Me oltiin hienosti kans suunniteltu kaikki että mennään perhehuoneeseen jne. Olin myös pakannut miehelle kamat mukaan. :) Vaan jouduinpa sittenkin sektioon ja sen myötä sain yksityishuoneen, jossa ekat yöt olin ihan tokkurassa niin ei siinä paljoa perhehuoneita mietitty. :D Sai siinä yksiössäkin olla ihan rauhassa ja mies olikin monesti pitempään kuin vierailuajat olivat. :)
 
Meillä kävi hyvä tuuri ja saatiin perhehuone melkein heti, sektioon mentiin ja hoitajan vielä tarkistaessa tietoja kysyttiin mahdollisuutta koska etukäteenhän näitä ei voi varata kuin vasta toimenpideaamuna. Hoitsu sanoi että voi hyvinkin olla mahdollista että päästään kys. huoneeseen kun kotiuttavat porukkaa ja näin kävi, olin 3 hengen huoneessa osastolla vaivaiset pari tuntia koska heräämössäkin mulla meni yllättävän pitkään.
Perhehuone oli aivan loistava, en olis kestäny toisenlaista oleilua. Minähän olin käytännössä ihan avuton koska puudute ei lakannut toimimasta joten ilman perhehuonetta mulla ois joutunut olemaan vauva kokoajan kansliassa tai hoitaja vieressä. Näin mies hoiti lähes kaiken ja päästiin opettelemaan :love7
 
Mä tässä kauhuissani mietin juuri et jos sektio tiistaina ni joudun tiistai illan ja koko keskiviikon olemaan itsekseni vauvan kanssa, koska mies pääsee vasta torstaina tulemaan. Mitähän tästä mahtaa tulla.
 
Sitten hoitajat hoitaa! Onneksi vauva nukkuu varmasti ne ekat hetket hyvinkin, huolehit vain itsestäsi ja imetät voimien mukaan. Ja voihan olla että palautumisesi heräämössä on nopeaa, mulle sanottiin että semmoinen pari tuntia menee, mutta olin siellä neljä tuntia ja vielä seuraavanakin päivänä jalat oli todella puuduksissa paikoin eli aika mömmöt oli menny meikäläiseen, olen aika pienikokoinen ja hamppilääkärin puudutteetkin kestää tosi kauan. Juuri mulle eräs kehui kuinka lähti navetoille sektiosta seuraavana päivänä että... kai sekin on mahdollista, mä olin vain luuseri hihihi :grin
 
No mulla esikoisesta alkoi puudutuksen vaikutus loppumaan siinä vaiheessa kun olin viel leikkurin pöydällä, alkoi tunto palailemaan. Tai siis ei siis varsinainen tunto vaan se, että tunsin kuinka mua nyittiin kasaan niittien kanssa. Mä haluun vaan pesiä vauvan kanssa, mut jonku tartteis sen vaipatkin vissii vaihtaa :D
 
mulle kävi sitten just se mitä pelkäsin, yksin vauvan kaa kolmen hengen huoneessa. ja kuulemma 2 yötä ainakin, streptokokin takia. ei sitte nukuta.
 
Mullakin on se streptokokki, niinkö sitä itekin ollaan sit itekseen jossain huoneessa. No oikeestaan ihan sama mulle kun vaan alkais syntyä tämä :)
 
Mä olin 2 hengen huoneessa toisen sektiomamman kanssa. Meidän molempien vauvat oli alusta saakka keskolassa. Toinen mamma oli kovin hiljainen aluksi ja lopulta, kun vähän aloimme juttelemaan niin selvisi, että hän oli kovin järkyttynyt tapahtuneista ja vauvan vuoksi. Se oli todella kiusallista. Hän miehelleen itki tapahtumia ja kuuntelin surumielisenä vieressä. Hänen vauvalla ei ollut mitään hätää, vaan mieltä vaan painoi epäonnistunut alatiesynnytys joka oli johtanut kiirelliseen sektioon. Lopulta kun oma vauvani pääsi osastolle kanssani, niin sain pyytämällä siirron perhehuoneeseen sillä olisi tuntunut kurjalta olla hänen kanssaan samassa huoneessa, kun hänen vauva jäi vielä keskolaan. Myöhempinä päivinä kun törmäsimme, niin vihdoin hänkin sai vauvan sitten vierihoitoon ja kaikki meni hyvin :)
 
Takaisin
Top