Perhehuone vai ihan normi?!?

Miuku&Möhis

Satasella mukana keskusteluissa
Tässä koittanut pohtia kumpi olisi kannattavampi.. Meillä siis kaksi koiraa jotka jäävät kotia ku mami lähtee pierasee muksun ulos xD tod. Näk veli tulee koirille seuraksi, mutta ongelma mun päässä on se etten tiedä tarviiko mun mieheni nyt yöpyä siellä ns turhaan ku minä sen vauvav siinä hoidan ja mielummin mies varmasti nukkuisi omassa mukavassa sängyssä... Itse taas en haluisi että on muita samassa huoneessa + nukkunut tähänkin asti niin huonosti et olis kiva että saisi edes rauhassa olla. Jotenki vaan tuntuu tyhmältä maksaa ns niin paljon omasta rauhasta... Ja haluisin ehkä mieheni olevan karvaisten vauvojen kanssa kotona.. Pahoitteluni tätä aivopierua, mutta unettomuus ja valinnan vaikeus
 
Mä ainakin ajattelisin, et oma rauha on isomman summan maksamisen arvoinen :) Lisäksi sitä miestä voi kaivata rinnalleen siinä uudessa tilanteessa. Ja ne karvavauvat pärjää kyllä :)
 
Mulla on just toistepäin, että en paljoa välitä onko huoneessa muita vai ei. Ehkä enemmän jopa toivon sinne porukkaa kenen kanssa voisi jutella :)
Perhehuonetta me ei oteta, mies on vähän sairaalakammoinen niin tiedän, ettei hän siellä nukkuisi. Ja joka tapauksessa ainakin ensimmäinen yö menee hänellä juhliessa varpajaisia :D
 
Ei kyllä mennyt ihan unelmien mukaan ekalla kerralla hommat :D Aattelin et mies on tietenkin läsnä paljon sairaalassa ja heti kotona, no ei, kun töissä piti olla. Mun käynnistys operaatio plus sairaalassa olo kesti n. viikon yhteensä, miehen piti sit töiden jälkeen käydä mua katsomassa. Olin ihan poikki synnytyksen jälkeen, nukuttiin vauvan kanssa kahden hengen huoneessa jossa ei ollut paljon tilaa. Miehen piti mennä heti nukkumaan kotiin kun synnytys oli ohi, kävi se sitten seuraavana päivänä meitä katsomassa. Vauva onneks oli tyytyväinen ja nukkui myös. Sain sit levättyä, ja käytyä suihkussa ja syötyä niin elämä alkoi voittaa. Napin painalluksella sai apua ja neuvoa. Ajattelin myös että kun tullaan kotiin, koti on ihan siisti, pullan tuoksu, kukkia pöydällä, aurinko paistaa.....no eihän se mies ollut muuta ehtinyt kuin matkustaa töihin, sairaalaan ja nukkumaan kotiin...hirveä siivo. Vauvan nukkuessa äkkiä siivottiin :) Siitä se sit lähti.. Mies sai lomaa pian ja jäi auttamaan kotiin.

Nyt olen unelmoinut hotellista, kun Tampereella voi myös hotelliin majoittua synnytyksen jälkeen, jos kaikki menee hyvin. Mieskin vois siellä oleskella, ja ilmeisesti esikoinen myös(?) Mut toisaalta, jos kaikki menee hyvin ja "rutiinilla" niin kai se tavallinenkin huone kävis, ja sieltä nopeesti tuttuun kotiin ja arkeen. ?? Turhan tarkkoja suunnitelmia ei kyl kannata tehdä.... :)
 
Mä haluun sinne hotelliin jos se vaan on mahdollista niin pääsee mies sit meidän kaa :)Joo jotenki ei kyllä sairaalan perhehuone huokuttelis mut Tayssissa on toi hotelli ja just tulevan kummipojan vanhemmat ja myös esikoinen olivat siellä ja tykkäsivät kovasti :) Anoppi ja muut ovat luvanneet hoitaa elukoita (kissa ja koira) sillä aikaa :Heartred
 
Niin joo mulla vähän jänskättää et kuka hoitaa esikoista, kun meillä ei oo juuri ketään hoitajaa lähellä. Et pitääkö mun yksin mennä synnyttämään ja mies jää hoitamaan lasta kotiin? Pari kaveria on joo, mut en tiedä selviäiskö ne? :D Lähempänä asuva mummikin on parin tunnin päässä. Ja kun ei tiedä vielä et pitääkö käynnistellä taas vai miten h-hetki tapahtuu...
 
Me ei varmaan oteta perhehuonetta. mies todennäkösesti käy joka tapauksessa töissä vielä sen aikaa kun oon vauvan kans sairaalassa ja alottaa isyysloman vasta kun päästään kotiin. Enempi aikaa kotona siis. Plus mun vanhemmat asuu siinä oys:n vieressä niiv voi mennä sinne tai äitillensä vähän kauemmas nukkumaan jos kulkee oulu-työ-oulu väliä tai on viikonloppu.
 
Me haluttaisiin ihan ehdottomasti perhehuone, mutta niitä on täällä niin vähän, ettei parane liikaa haaveilla. Minä vielä pärjäisinkin vauvan kanssa, mutta tuntuu ihan karmealta laittaa tuore isä yksin kotiin ja eroon vauvasta! Varsinkin jos syntyy illalla ja joutuu pian lähtemään. Nukkumassakäynti vielä olisikin ok, mutta olikohan se iltakasin ja aamukymmenen välillä, kun ei saa olla osastolla, pitkä aika :/ Onneksi saan yksityishuoneen, eli ehkä vierailuajoista ei tarvitse niin välittää! Mieheni tuntien varmaan kököttää mieluummin jakkaralla puolet yöstä kuin jättää meitä pitkäksi aikaa yksin.
 
Apua! Te mietitte jo tälläistä! Ilman näitä teidän aloittamia keskusteluita olisin varmaan vielä synnytystä edeltävällä viikolla kujalla siitä mitä edes tulee tapahtumaan :D hihihi!
Kertokaas mulle mistä hotellista te puhutte?! :D saako huoneen osalta esittää toivomuksia? Eli on perhehuoneita sekä jaettaviako? :)
 
Tampereella on potilashotelli, johon voi siirtyä, muualla tällaisia ei taida olla. Perhehuonetta voi halutessaan pyytää, mutta monella paikalla niitä on niin vähän, ettei valinnanvaraa välttämättä ole. Muuten sitten ihan normaaliin sairaalahuoneeseen.
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Okei... :p Mä meen tutustumaan päksiin vasta 15.4, joten sielä sitten selviää enemmän :-)
 
Jos vaan saadaan niin eiköhän me perhehuone oteta. Itse kanss oon huono nukkuja, jos outoja samassa kämpässä. Koirulainen pääsee mun äipän luokse siksi aikaa tuohon naapuriin ja hätätilassa anoppikin ottaa sen enemmän kuin mielellään hoitoon. ☺ Me todennäköisesti joudutaan olemaan muutama päivä sisällä, sillä jos oikein ymmärsin niin toukan sokruja seurataan pari päivää synnytyksen jälkeen tuon Radin takia.
 
Mä toivon että ei ois kämppäkaveria, mutta jos ja kun on, niin ihan oikeesti mieluummin joku vieras mamma + vauva kuin meiän huonosti nukkuva 2-vuotias ja kuorsaava mies, joka ei herää 2-vuotiaan häsläyksiin. Jos se vieras mamma ja hänen vauvansa heräävät niin mun ei tartte ainakaan siihen osallistua :D
 
Mua vähän ahistaa ajatus siitä jos 4hlön huone on täynnä äitejä ja vauvoja. Ja sit siellä huoneessa ravaa päivällä miehet ja mahdollisesti muitten äitien lapset :S mut itekki mietin tota et vauva kun syntyy niin oisko mies sit töissä vielä muutaman päivän ja sit alottas isyysvapaat kun päästään kotiin. Koira saadaan anoppilaan 400m päähän hoitoon kun lähtö tulee. Tosin sit jos mies tekee töitä sen normi 8-16 ja sairaalassa saa vierailla 9-20 niin muutama tunti siinä per päivä vaan :/ ellei sit vois tehä lyhyempää päivää...vaikee sanoa kun ei voi tietää miten synnytys lähtee käyntiin, kauan siihen menee ja kauan joutuu olee sen jälkeen sairaalassa :D eikä miehenkään kanssa oo vielä puhuttu et haluuko se sit olla töissä, voi olla vähän pää sekasinki kaikesta :P
 
tässä järjestyksessä: 1. heti kotii tai 2. perhehuone

kauheelta tuntuu jotenki et ois synnytyksestä väsyneenä viä yksin vastuussa vauvan hoidosta jossain ryhmähuoneessa nukkumatta, vaikka mies vois hyvin auttaa ku on paremmissa voimissakin. kotona se ois helpointa..
 
Perhehuoneet täällä vain ensisynnyttäjille, joten ei valinnanvaikeutta :) oon kyllä joka kerta saanut ihan oman huoneen, kun oon ennen salista osastolle siirtymistä sitä pyytänyt.
 
Mites sektiomammat, oletteko toivoneet perhehuonetta? Jos kyllä, niin ensimmäiseksi yöksi vaiko myöhemmäksi?
Me ollaan oltu vähän mietteliäitä, että haluammeko edes perhehuonetta mutta sektioinffossa tänään sitä positiivisesti suositeltiin. Kätilö sano, ettei kuitenkaan 1 yö ole välttämättä paras, koska äidin vointi olla kovin pipi... Mitä mieltä olette? :)
 
Ehkä ottaisin toiseksi yöksi vasta perhehuoneen. Kyllä ekana yönä on niin kanttu vei muutenkin. Mies kotiin lepäämään, sillekin iso kokemus, eka kerta. Hlökunta auttelee kyllä!

Toivottavasti pääset yhden hengen huoneeseen. Kerran jouduin 2-3 hlön huoneeseen ainoana sektoituna. Se oli katkera paikka, väkisinkin sitä vertasi itseään muihin... Onneksi huoneita vapautui ja mut siirrettiin yksikköhuoneeseen, joka varmaan on pyrkimys leikattujen kohdalla. Tarpeet on kuitenkin erilaiset kuin alateitse synnyttäneillä etenkin sen ekan vrk:n aikana.
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Tuo 1-hengen huone kuullostaa aika ihanalta vaihtoehdolta! Laitan sormet ja varpaat ristiin, että semmoinen irtois meille! :)
Kun jouduin aiemmin seurantaan sairaalaan, niin olin juurikin synnyttäneiden osastolla 2-hengen huoneessa. Huoneethan ovat todella pieniä ja vierustoveri ei ollut puheliasta sorttia vaan todella poistolaltaan, raskaana hänkin. En siinä sitten tohjennut alkaa kyselemään. Noo.... Perjantaiaamuna sen sitten näkee :p
 
Takaisin
Top