Pelottaa, Mietityttää

Shakira oon miettiny ihan samaa ! ! 
10 ja puolen kuukauden aikana oon ollu yhden päivän poissa.
Eli Turo-Eemil on elämänsä aikana viettänyt tasan yhden päivän pelkästään
isänsä kanssa....

Hyvin he pärjää; ei siinä sinänsä mitään mutta en tiedä, tuntuu vaan niin
pahalta olla pois oman pienen poikansa luota, joka on  sen reilut 10kk ollut
mun elämäni keskipiste!
Turo-Eemil ei ole nukkunut yhtäkään yötä ilman mua. 
Mutta mä tiedän, ettei sekään ole ongelma kun mulle.
Turo-Eemil kun menee nukkumaan 21.00 ja herää ekan kerran aamulla siinä 08.00
jos vielä silloinkaan. .. 

Ja me ollaan vuoroteltu miehen kanssa niin, että mies laittaa aamuviikkoina
(eli joka toinen viikko) aina  poitsun untenmaille ja mä joka toinen viikko, kun 
mies on illassa. Näin on pienestä asti tottunut, että molemmat voidaan laittaa hänet nukkumaan. 
Niin joo ja kerran on mun äiti laittanut nukkumaan, kun oltiin leffassa miehen kanssa.  Ja T-E nukahtaa saman tien kun sen sänkyyn nostaa, että tiedän ettei sekään ole ongelma kun mulle !  Täälä voisi kuka tahansa olla laittamassa poikulin nukkumaan ja touhuta hänen kanssaan; mutta kun se haluaisin olla minä !

Mä tiedän muutenkin sen, että elän ihan liikaa Turo-Eemilin kanssa vieläkin 
täysin symbioosissa ! Mutta mun on niiin vaikea "päästää irti" en halua !
Vaan haluan olla joka ikinen sekuntti läsnä. Mutta tiedän, että teen siinä myös
hallaakin esim. isän ja pojan väliselle suhteelle. Eivät ole koskaan kahdestaan ym. 
Vaikka tiedostan kaiken tuon, niin vaikea silti muuttaa sanoja teoiksi.
Äidit kun on sellasia <3 tai mä ainakin :]
 
Eilinen ultra mietityttää. Totta kai herää kysymyksiä mielessä, että miksi pikkuinen on niin pieni, mahtaakohan sillä olla joku häikkä, vai onko kaikki vain hyvin mutta kasvaa tällä hetkellä hitaampaa? Tietysti haluan uskoa viimiseen vaihtoehtoon että kaikki hyvin, mutta silti se ajatus kytee että on esim. jonkinlainen vamma.Tosin sekä lapsen isä että minä olemme aika pieniä, jonka lääkäri arveli osaltaan vaikuttavan (itse 166cm/bmi 20, isä max 170, bmi:n mukaan ylipainoinen, mutta se on tosiassa lihasta kun on urheilija).

Toivotaan että kaikki hyvin!
 
Lääkäri sanoi että voi olla jostain syystä johtuva kasvun hidastuma, tai sitten yksinkertaisesti pieni sikiö. Seuraavassa ultrassa (20.6) katsotaan onko kasvanut kahden viikon aikana. Kysyin jälkeen päin omassa terveyskeskuksessa kätilöltä mitäs sitten tehdään jos ei ole kasvanut, niin kuulemma siinä sitten vakavasti harkitaan käynnistystä. 
 
Toivottavasti vauva laittaa kasvaen :) onhan sillä vielä kuukauden verran hyvää aikaa kasvaa :)
kumma juttu vaan että miksi ne haluis raskauden käynnistää jos toinen on pieni kun luulis et sillon just annettas kasvaa vielä masussa.. Noh, tiedä noista.. Toivottavasti vauva kasvaa vielä hyvän tovin ja on sitten tarpeeksi iso maailmaan :)

Mulle on iskeny joku pelko nyt siitä että tiputan vauvan emoticon ikinä en oo tollasta pelännyt, en edes sillonkun oon pitäny vastasyntynyttä sylissä.. Mutta nyt sekin vaivaa.. Ja tää pelko iski vasta eilen kun kuulin miten pieni vauva meillä on.. Painoarvio on nyt 2kiloa ja lääkäri sanoi että n. kilo tulee vielä lisää.. mutta epätodennäköstä että tulis yli 3kilosta vauvaa.. sehän on hirmu pieni jos ei ees 3kiloo tuu painaa..Hieman lievens toi tieto synnytyspelkoa koska onhan se varmasti helpompi puskee ulos pienempää kun isompaa vauvaa, mutta sitten tuli kaikkia muita pelkoja ja mietteitä.. ja se että mitäs jos vauva tuleekin jo ennen aikojaan? sithän se vasta pieni onkin ja miten se sitten pärjää... kohdunkaulakin kuitenkin lyhentynyt.. tahtosin nyt vaan nauttia näistä vikoista viikoista enkä stressailla mitään mistään..
 
tirlinttan, toivotaan että vauveli on ottanut spurttia!! Meille tuumasivat H28 että murunen on aika rimpula (no ei nyt ihan noilla sanoilla :D), ja kasvua katsottiin seuraavan kerran kahden viikon kuluttua... edelleen rimpula, mutta samalla tavalla kuin aiemmin, eli ilmeisesti hän vain kasvaa niillä linjoilla, mutta johdonmukaisesti ja tasaisesti, eli kaikki ok. Toivotaan teille samaa! Ja jos vauva ei saa massussa kaikkea kasvuun tarvitsemaansa (istukan toiminnan ongelmat kai tavallisin kasvuongelmien syy?) niin parempi auttaa hänet maailmaan hyvälle hoidolle vaikka sitten vähän etuajassa. Mut toivotaan, ettei moiseen ole aihetta!!
 
Takaisin
Top