Oon tosi pahoillani, että teille kävi näin. Paljon jaksamista.Toisessa varhaisultrassa käyty, sydän ei lyönyt, kasvu loppunut viikkoon 7.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oon tosi pahoillani, että teille kävi näin. Paljon jaksamista.Toisessa varhaisultrassa käyty, sydän ei lyönyt, kasvu loppunut viikkoon 7.![]()
Syvät pahoittelut sinneToisessa varhaisultrassa käyty, sydän ei lyönyt, kasvu loppunut viikkoon 7.![]()

Meilläkin esikoinen keskonen, tosin sektiolla, eikä itse päättänyt tulla vaan otettiin ulos. Mietin tässä että kuinkahan todennäköistä on saada toinen keskonenPelkona, todennäköisenä sellaisena, on keskosuus. Esikoinen syntyi keskosena![]()
Meillä esikoinen syntyi täysin yllättäen, ilman mitään ongelmia raskaudessa ja myöskään selittävää tekijää (kuten esim. raskausmyrkytys, ongelmat istukantoiminnassa, infektio) synnytyksen käynnistymiselle ei löydetty. Eli jäi meidän tapauksessa selittämättömäksi. Meillä syntyi 32+0 eli ei vain vähän etukäteen vaikka ei microkeskonen ollutkaan. Näissä selittämättömissä tapauksissa riski on hieman korkeampi, ymmärtääkseni 25-30% luokkaa. Mikäli raskausmyrkytys tmv selittävä syy taustalla, niin silloin riski on pienempi koska voidaan mahdollisesti jopa lääkitä raskausaikana. Pitää vielä keskustella äitiyspolilla asiasta. Kuinka monta raskautta sinulla on taustalla - onko myös täysaikaisia?Meilläkin esikoinen keskonen, tosin sektiolla, eikä itse päättänyt tulla vaan otettiin ulos. Mietin tässä että kuinkahan todennäköistä on saada toinen keskonen![]()
Okei kiitos tiedosta! Meillä syntyi rv 34. Ja vain yksi raskaus ja synnytys itselläni ollut, joten ei vertailukohtaa. Loppuraskaus oli aikamoinen murhenäytelmä, joten kiinnostaa kysyä ekassa neuvolassa, luokitellaankolo tämä kerta jotenkin riskiraskaudeksi ja mitä se käytännössä sitten tarkoittaa.Meillä esikoinen syntyi täysin yllättäen, ilman mitään ongelmia raskaudessa ja myöskään selittävää tekijää (kuten esim. raskausmyrkytys, ongelmat istukantoiminnassa, infektio) synnytyksen käynnistymiselle ei löydetty. Eli jäi meidän tapauksessa selittämättömäksi. Meillä syntyi 32+0 eli ei vain vähän etukäteen vaikka ei microkeskonen ollutkaan. Näissä selittämättömissä tapauksissa riski on hieman korkeampi, ymmärtääkseni 25-30% luokkaa. Mikäli raskausmyrkytys tmv selittävä syy taustalla, niin silloin riski on pienempi koska voidaan mahdollisesti jopa lääkitä raskausaikana. Pitää vielä keskustella äitiyspolilla asiasta. Kuinka monta raskautta sinulla on taustalla - onko myös täysaikaisia?![]()
Ootte päässeet hyville viikoille murhenäytelmästä huolimattaOkei kiitos tiedosta! Meillä syntyi rv 34. Ja vain yksi raskaus ja synnytys itselläni ollut, joten ei vertailukohtaa. Loppuraskaus oli aikamoinen murhenäytelmä, joten kiinnostaa kysyä ekassa neuvolassa, luokitellaankolo tämä kerta jotenkin riskiraskaudeksi ja mitä se käytännössä sitten tarkoittaa.
Joo rv26 sain piikit kypsyttämään keuhkoja, siitä päästiin sitten kuitenkin onneksi pitkälle.Ootte päässeet hyville viikoille murhenäytelmästä huolimattaMeille lääkäri sanoi varhaisultrassa, että olisi hienoa jos pääsisi 34+
![]()
Voi sulla on ollut kivinen tieJoo rv26 sain piikit kypsyttämään keuhkoja, siitä päästiin sitten kuitenkin onneksi pitkälle.
Varmaan kanssa kun hajuaisti herkistyy, niin huomaa asioita herkemminOnks teillä pelkoja liittyen raskauden aikaisiin altistuksiin?
Ite oon näihin taipuvainen, esim bussissa jäänyt pois jos jarrut vähääkään kärynneet, tänään soitin asunnon omistajalle ja huoltoon kun rappukäytävässä haisi liuoitin. Tuntuu et onks mulla vaan super huono tuuri vai obks vaa nyky yhteiskunnan meno sellanen... Myrkyllinen x(
Mä vaihdoin tällä viikolla junassa vaunua, kun joku alko lakkaa kynsiä siellä. Tupakansavu on kans sellane mitä en kestä yhtään (en kyl ennen raskauttakaan kestäny) ja pyrin kiertää tupakoivat aina kaukaa.Onks teillä pelkoja liittyen raskauden aikaisiin altistuksiin?
Ite oon näihin taipuvainen, esim bussissa jäänyt pois jos jarrut vähääkään kärynneet, tänään soitin asunnon omistajalle ja huoltoon kun rappukäytävässä haisi liuoitin. Tuntuu et onks mulla vaan super huono tuuri vai obks vaa nyky yhteiskunnan meno sellanen... Myrkyllinen x(