Pelot

Minulla ollut tänään taas oireettomampi aamu, ja heti nostaa huolet päätään. Varattiin ensi viikon loppuun uusi varhaisultra, mutta toivottavasti se tiistain neuvola ei ole taas ihan turha, ja loppuviikosta on vielä hyviä uutisia. Pitäisi nyt vaan jotenkin jaksaa uskoa ja luottaa. Nyt ollaan jo pidemmällä kuin koskaan aiemmin, ja kunhan vaan päästään niskaturvotusultraan asti niin ehkä sitten voisi huokaista helpotuksesta (edes vähän).

Pitkiä viikkoja.
Ymmärrän huolen tunteen täysin. Mulla myös tänään ihan oireeton olo useamman etovan päivän jälkeen eikä rintojakaan arista. Heti herää huoli 🥲 Onneks on tää palsta ja kuulee muidenkin aaltoilevia oloja, vaikka itselläkin niitä jo ehtinyt olla mutta jotenkin on heti epäluulo🤨 olispa jo tiistai ja varhaisultra🫣

@purppurapilvi eilen tuli punaista verta, tänään ruskeaa. Tämä vähän vaihtelee päivittäin. Maanantain ultra jännittää. Mies on hyvin pessimistisin fiiliksin. Itse vielä toivon, kun tämä ei ole ollut samanlaista kuin aiemmat keskenmenot. Vaikka totta kai keskenmenot voivat olla hyvin erilaisia.

Joulu onnistuttiin pitämään kaikki salassa.

Meillä on yksi ystäväni kylässä su-pe. Hän ei tiedä raskaudesta, mutta varmaan kerron maanantaina hyvät tai huonot uutiset hänelle niin ei tarvitse niin montaa päivää kotona teeskennellä, ettei mitään ole meneillään.

Täällä muutamia päiviä melko oireetonta, pahoinvointi lähes kokonaan tiessään ja välillä melko voimakkaitakin alaselän tai oikean kylkikaaren kipuja. Eilen illalla oli myös melko kovia alavatsakipuja. Vuotoa ei ole tullut. Oikeastaan muuta selkeää raskausoiretta ei ole kuin kipeät tissit. Sain aikaistettua hcg-kokeen tälle päivälle, hieman ennen puolta päivää mittaus. Kyllä jännittää kovasti mitä tulos näyttää, todella epävarma olo kun vielä ennen joulua oli niin selkeät ja voimakkaat oireet. Nyt 5+6.

Miten muilla menee? ❤️

Toivottavasti hcg-tulos helpottaa mieltä @purppurapilvi ❤️ Liittyikö sun aiempiin menetyksiin oireettomuus?

Täällä ollaan, vielä ihan pöpperössä kun sain kerrankin nukuttua läpi yön 😴 Eilisen tiputtelu (jos se sitä edes oli) jäi hetkelliseksi ja sen loppuminen rauhoitti mieltä nyt taas vähäksi aikaa. Olin vähän varaillut että jos testaisin vielä kerran viikonloppuna-tänään saattaisi tulla elämäni ensimmäiset leffaviivat, mutta en taida ottaa riskiä kun ei ole mitään erityisen polttavia testihaluja. Mulla selvästi oireet vahvistuu väsyneenä eli vaikka ei juuri tällä hetkellä mitään erityisen vahvoja oireita, raskaana kunnes toisin todistetaan 🌈

Muokattu viimeksi:
@Yrttiteetä tekisi mieli
Ei mulla tainnu aiempiin liittyä oireiden väheneminen, vaan alkoi suoraan vuoto ja kivut niin ettei ehtiny ku pari päivää olla menkat myöhässä ja testi haaleaa plussaa. Lueskelin mun vanhoja muistiinpanoja, niin näköjään aika samoihin aikoihin ollut kans oireettomuutta ekan onnistuneen raskauden aikaan. 🤞 Mutta kyllä jännittää tulos kovasti. Menee ehkä huomiseen kuulemma tuloksen saanti. Hyvä, että siellä tiputtelu loppui ja ihana, että oot saanut nukuttua! 💕

Vitsi kyllä jotenkin stressaa huominen neuvola-aika että onko taas ihan turha, kun nyt ollut useampi vähäoireinen päivä takana, ja nyt parina iltana sellasta hormoni-migreenin tynkää, ja oon ihan satavarma että johtuu jostain romahtavista hormonitasoista nämä 🫠

Yllättävän pitkään, melkein viikon pärjäsin ihan luottavaisin mielin, mutta nää oireettomat päivät on niin myrkkyä mun ahdistukselle.

Hcg-arvo oli tältä päivältä 8081 U/l
En nyt oikein tiedä onko tuo ihan riittävästi tuplaantunut kun 23.12 oli tosiaan 1790 U/l 🤯Yritän varmaan huomenna soittaa neuvolaan taas. Hulluksihan tässä tulee… 😅

Paljonko olisi hyvä olla tuo hsc-arvo @purppurapilvi ? En ole itse perehtynyt noihin arvoihin. Miten pääsette hcg-mittauksiin vai käyttekö yksityisellä? Itse yritin päästä neuvolan kautta, niin eivät ota. Minullakin ollut oireettomia viime päivät ja sen myötä epäilyttää onko elämää kohdussa vai ei.. onneksi muilla ollut sama tilanne. Tsemppiä meille kaikille♥️ vielä reilu viikko pitäisi jaksaa odottaa varhaisultraan.

Hcg-arvo oli tältä päivältä 8081 U/l
En nyt oikein tiedä onko tuo ihan riittävästi tuplaantunut kun 23.12 oli tosiaan 1790 U/l 🤯Yritän varmaan huomenna soittaa neuvolaan taas. Hulluksihan tässä tulee… 😅

Mä löysin netistä ihan hcg calculator -termillä hakemalla sellasia mihin pystyi laittamaan kaksi hcg:tä ja niiden välisen ajan ja se kertoi paljonko se oli noussut prosentteina ja oliko hyvä vai ei.

Ja toki jossain kohtaahan se hidastuu vähän se nousu, ei ihan joka toinen päivä tuplaannu.

Toivotaan, että kaikki on hyvin! 🙏🏻

@Sandraliinu
Arvoissa isoja vaihteluja, tärkempää on tuo miten tuplaantuu ymmärtääkseni.
Pääsin julkiselle kokeisiin neuvolan kautta, olin heti plussan tullessa yhteydessä neuvolaan, ku niin raskas lapsettomuushistoria ja raskautta hankaloittavat sairaudet. Yritin siis varhaisultraan saada lähetettä mutta ei mennyt keskusneuvolassa läpi. Joten neuvolatäti ystävällisesti tarjosi hcg-seurantaa sen sijasta 😊

@Pantis kiitos tuhannesti tuosta vinkistä, kyllähän se ihan ok:lta laskureiden mukaan vaikutti. Helpottaa mieltä! 😊❤️ ja tsemppiä sinne huomisen neuvola-ajan odotteluun. Onko teillä ensikäynti nyt? Ultraakohan ne?

@purppurapilvi kiitos! Ensikäynti joo, mutta etänä ja oon töissä, joten yritän puristaa sen 30 minuuttiin 🙈😅 haluan vaan sen NIPT- ja NT-ultralähetteen, kun täällä hus-alueella kuulemma niin pitkät jonot että on porukkaa joutunut helsingistä porvooseen ja lohjalle ultrattavaksi että pääsee oikealla viikolla 😱 Haluan päästä siis aikaa varaamaan mahdollisimman pian!

@Pantis auch, kuulostaa kyllä karseelta nuo jonot. Täytyy toivoa että itsellenikin löytyisi aika hyvin 😅

Ihana lukea oireiden vaihtelevuudesta, kun sitä se on täälläkin. Yks ilta tissit oli aivan raskaana, sit ne on ollu taas paljon pehmeemmät ja kivuttomammat, että heti harmitti. Tosin äsken riisuin rintsikat ja ai että ku juilii pienikin liike tai osuma.
Olin ihan alkuun tosi zen, "vauva tulee jos niin on tarkoitettu, jos menee kesken niin ei ollut elinkelpoinen, ihanaa olla sentään raskaana vaikka vain vähän aikaa". Esikoisen plussatestistä aikoinaan iloitsin n. kaksi tuntia, jonka jälkeen iski hillitön menettämisen pelko. Silloin oli yritystä ollut jo tovi ja kierto mitä sattuu ja tutkimuksia ja lähete lapsettomuuspolille. Nyt edelleen PCOS, mutta kierto säännöllistynyt, vaikkakin älyttömän lyhyt. Molempiin aiempiin raskauksiin verrattuna aivan zen!
Mut sit tuli vuotoa ja hirvee huolihan siinä repee heti. Yritän kovasti kropalleni vakuuttaa, että tämä on meille hyvin rakas lapsi, pidetään siitä nyt kiinni! Harkitsen vakavasti varhaisultraa, että tietäis onko siellä joku ja missä sitä oltais.

@Pantis auch, kuulostaa kyllä karseelta nuo jonot. Täytyy toivoa että itsellenikin löytyisi aika hyvin 😅

Siis tästä oli joku uutinenkin pari viikkoa sitten, kun nää pyhät aiheuttaa sulkuja ja joku hirvee vauvabuumi nyt, niin eihän me autottomina ees päästäis minnekään porvooseen 🙈😅

Muokattu viimeksi:
Takaisin