Pelot

Siis miten paljon voikaan ahdistaa oireiden vaihtelu! Perjantaina olin superpahoinvoiva, eilen ei ollut oikeastaan mitään. Ja tänään ei ole enää rinnatkaan samalla tavalla kipeät 😱

Meillä eka kkm tosiaan olisi pitänyt "arvata" oireiden loppumisesta juuri näillä päivillä, mutta eipä sitä ekaa kertaa raskaana ollessa osannut edes miettiä asiaa, kunhan oli tyytyväinen että oireet helpotti.

Ja toki sitä miettii onko itse tehnyt jotain eri tavalla tai onko liikkunut liian vähän tai syönyt väärin tai ties mitä, vaikka tässä kohtaahan mitään ei voi tehdä vaikka mitenpäin kävisi, ja pitäisi yrittää vaan jaksaa uskoa ja toivoa. 🥵🥵
Älä lähde etsimään omista toimista mitään syytä millekään mahdollisille kauheuksille. Pitää kyllä jo aika rajusti tehdä jotain väärin vaikuttaakseen raskauden kulkuun!

Mullakin on ollut oireiden vaihtelu. Vilunväreitä yleensä iltaisin, mutta yksi yö olikin kauhea hiki. Aamulla oli kyllä lämmöt edelleen korkealla, eli ei ollut onneksi mikään lämpöjen romahdus-hikoilu, mitä pelkäsin.

@Pantis samaistun sun fiilikseen erittäin hyvin, itsellä taustalla useampi kkm, ja kiipeän seinille analysoidessani omaa oloa. Mulla väheni oireet viime viikosta, ja kun näihin aikoihin on kehitys loppunut, tuntuu tosi pahalta.

Ja vaikka kuinka lukee, että niin täällä muillakin oireet aaltoilee ja ultrassa kaikki hyvin, niin ei sitä kyllä osaa rentoutua 🙈 Itse koitan ajatella, että tässä kohtaa ei ole mitään, mitä itse voisi tehdä -paitsi yrittää nauttia joulusta ja pysyä edes osittain järjissään 🤪

Mulla nyt epäilynä ja pelkona, että kesken menee. Rintojen aristus oli eilen jo vähäistä. Tänään aristus oikeastaan olematonta ja aamulla huomasin vähän veristä vuotoa pyyhkiessä. 6+1 olisi nyt. Tarttuu paperiin vähän vaaleanpunaista, hiukan veristä limaa tuli aluksi myös.

Eilen oli kyllä vielä lieviä pahoinvoinnin tuntemuksia, toissapäivänä enemmän. Muutenkaan mulla ei ole paljoa pahoinvointia ollut ja kaikki oireet suht lieviä. Kohdun lieviä tuntemuksia on ollut aivan alusta asti. En tiedä tuntuuko nyt enemmän/voimakkaammin, kun nyt itseään tarkkailee aivan ekstratarkasti niin tietysti tuntuu.

Eka raskaus ja monenlaista riskitekijää (mm. ikä), joten kyllä tässä ollaan oltu varauksella asian kanssa koko ajan.

@Ootus
Toivotaan, että kaikki menee parhain päin! ❤️ Mulla kans toisaalta helposti tulee samanlaisia tuntemuksia, jos joku päivä oireet on vähäisempiä. Mulla oli ekassa synnytykseen johtaneessa raskaudessa kans kipuja ja pientä vuotoa noin 6+ jotain, ja kävin päivystyksessä ja kaikki oli hyvin, syke löytyi ja kaikki meni hyvin. Mutta ymmärrän oikein hyvin pelot. Tuuhan päivittelee taas pian miten siellä menee❤️

@Ootus tsemppihalaus 💕 On varmasti tosi piinaavaa odotella että mitä tapahtuu. Toivon suuresti, että vuotelu on vain raskaudesta johtuvaa eikä mitään vakavaa 🤞Oliko sulla tulossa varhaisultra pian, jossa näkisi tilanteen? Toki odottelu on tässä kaikkein piinaavinta 🫠

@Ootus tsemppihalaus 💕 On varmasti tosi piinaavaa odotella että mitä tapahtuu. Toivon suuresti, että vuotelu on vain raskaudesta johtuvaa eikä mitään vakavaa 🤞Oliko sulla tulossa varhaisultra pian, jossa näkisi tilanteen? Toki odottelu on tässä kaikkein piinaavinta 🫠
Mulla olisi varhaisultra varattuna reilun viikon päähän. Juuri katsoin, että ylihuomiselle olisi myös aikoja, mutta se olisi vasta 6+3. Pitänee sitä harkita.

Kiitos kaikille tsempeistä! ❤️

Mulla olisi varhaisultra varattuna reilun viikon päähän. Juuri katsoin, että ylihuomiselle olisi myös aikoja, mutta se olisi vasta 6+3. Pitänee sitä harkita.

Kiitos kaikille tsempeistä! ❤️
Jos olet ovulaatiosta melko varma, niin mulle lääkäri ainakin sanoi, että tuo 6+3 juurikin olisi jo ok mennä varhaisultraan. Voimia :red-heart: Suurin osa pienistä tuhrutteluista on vaarattomia. Kuinka tilanne tänään?

Jos olet ovulaatiosta melko varma, niin mulle lääkäri ainakin sanoi, että tuo 6+3 juurikin olisi jo ok mennä varhaisultraan. Voimia :red-heart: Suurin osa pienistä tuhrutteluista on vaarattomia. Kuinka tilanne tänään?
Vuoto oli eilisen pitkälti vaaleaa tuhrua, mutta illalla vähän tummui. Nyt yön aikana mennyt myös limaisemmaksi. Runsastunut tosi hiljalleen. Edistyy kuin menkkojen aikaan, mutta paljon hitaammin. Alavatsalla on jatkuva paineen tunne. Ja tosiaan raskausoireet loistaa poissaolollaan.
Eli eiköhän tämä ollut tässä. 😢 Varmaan odottelen maanantaita ja neuvolaan soittoa ellei tässä tule mitään hurjia kipuja tai vuotoja.

Takaisin