Pelot

Kuinkahan todennäköistä on ettei se vaan saanut sykettä näkyviin? Kun tää oli normi neuvolantäti joka ultras? Meillä normaalisti ultraa lääkäri, mut nyt hälle pitkät jonot. Jos meen yksityiselle onko se vaan rahan hukkaan heittämistä?
 
Kävin tänään neuvolassa, menkkojen mukaan pitäisi olla 6+4 neuvolan täti ultrasi, kun pelkoa mulla ollut että olisiko väärässä paikassa. Hän ei löytänyt sieltä mitään, 2 viikon päähän uusi aika. Hitto jos tää taas menee näin niin mä en ala :banghead::banghead::banghead::sad010hän sanoi että jos olet pienemmillä viikoilla, mut en voi olla, ku tikutin oviksen ym. Eli mun tuuria, siä ei kasva ja kehity mitää :sad010
Voi eikä oon pahoilani! Pidetään kuitenkin peukkuja josko ois vaan pienemmät viikot
 
Kuinkahan todennäköistä on ettei se vaan saanut sykettä näkyviin? Kun tää oli normi neuvolantäti joka ultras? Meillä normaalisti ultraa lääkäri, mut nyt hälle pitkät jonot. Jos meen yksityiselle onko se vaan rahan hukkaan heittämistä?

Mä olisin kyllä taipuvainen uskomaan, että tosi todennäköstä. Mulla oli viime raskaudessa tekemässä alkuraskauden ultraa neuvolalääkäri, joka hänkään ei tuntunut tietävän ultraamisesta yhtään mitään (tosin tilanne päinvastainen, eli väitti näkevänsä sykkeen 5vkoa liian pienellä sikiöllä, kun iltapäivällä sit taas yksityinen gyne oli sitä mieltä että ehdottomasti on keskeytynyt jo kauan sitten ja että se on ollu vaan sitä liikettä ja ”välkettä” mitä ultrakuvassa aina on). Jossain yhteydenotossa neuvolaan kuulinkin, että meidän neuvolan lääkärit ”opettelevat” ultraamista nyt kun heille on ylijäämälaite sinne saatu. :p Ja tää muoti tuntuu olevan kyllä yleistymässä, että neuvola-asiakkailla harjoitellaan tota ultralaitteen käyttöä.

Saattasin kyllä mennä yksityiselle mielenrauhan takia (niinku meninki ton aikasemmin mainitsemani jälkeen, vaikka tiesinki meneväni hakemaan keskenmenodiagnoosia), koska kaks viikkoa on tosi pitkä aika oottaa ja miettiä. Oli lopputulos mikä vaan, niin mun mielestä parempi jos ei tartte jahkailla. :shy:
 
Kuinkahan todennäköistä on ettei se vaan saanut sykettä näkyviin? Kun tää oli normi neuvolantäti joka ultras? Meillä normaalisti ultraa lääkäri, mut nyt hälle pitkät jonot. Jos meen yksityiselle onko se vaan rahan hukkaan heittämistä?
Kyllä mäkin menisin yksityiselle varmistamaan ettei ainakaan ole väärässä paikassa. Eikö se terkka nähnyt siellä siis mitään, ei edes sitä alkiota?
 
Ei mitään :sad001 he ovat kanssa saaneet laitteen jostain, kun sinne tuli uusi. Eli luotto ei ole kovin kummoinen :sorry: mut mihin ja milloin se kannattaisi varata että olisi varmemmin näkyvissä? mulla menossa nyt 6+4 muutaman päivän heitto voi olla, mut ei monen.
 
Ei mitään :sad001 he ovat kanssa saaneet laitteen jostain, kun sinne tuli uusi. Eli luotto ei ole kovin kummoinen :sorry: mut mihin ja milloin se kannattaisi varata että olisi varmemmin näkyvissä? mulla menossa nyt 6+4 muutaman päivän heitto voi olla, mut ei monen.
Oon tosi pahoillani :sad001. Outoa ettei mitään näkynyt jos ei ole ollut mitään vuotojakaan. Ootko testannut vielä r-testillä mitä ne näyttää tai tehnyt digiä?
Jos on 6+4 niin osaava ultraaja näkee silloin jo sykkeen. Kuulostaa siltä ettei nyt siellä oikein osattu käyttää laitetta. Ei kannata vielä luopua toivota vaan varata jostain yksityiseltä aika. Kätilön tekkemät ultrat on lähtökohtaisesti alle 100e monessa paikassa ja lääkärin tekemät sen about 200e.
 
Mä varaan yksityiselle ensiviikolle ajan, silloin pitäisi olla 7+, en mä pysty odottaan 2viikkoa tässä epätietoisuudessa
 
Eilen illalla tein testin noin tunnin pidätyksellä ja oli vahvat viivat, ei oo kipuja, vuotoja, ei mitään muutakun vaihtelevia raskausoireita. Pari kertaa yks päivä vihlas vasemmalta alamahaa, mut enää ei oo vihlonut.
 

Liitteet

  • IMG_20201014_184427.jpg
    IMG_20201014_184427.jpg
    24 KB · Katsottu: 14
Eilen illalla tein testin noin tunnin pidätyksellä ja oli vahvat viivat, ei oo kipuja, vuotoja, ei mitään muutakun vaihtelevia raskausoireita. Pari kertaa yks päivä vihlas vasemmalta alamahaa, mut enää ei oo vihlonut.
Toivotaan että olis vaan huono ultraaja ollut
 
Katselin noiden yksityisten aikoja ja kaikki edulliset paikat on varattu ensiviikon ajoiltaan, aikoja olisi saatavina samaan aikaan kun neuvolaan pääsen uusinta ultraan. Ajateltiin nyt niin, että koitetaan odottaa siihen asti. Silloin sit pitäisi olla jo 8+5 nii luulisi näkyvän ja jos ei näy, vaadin päästä lääkärille ultraan.
 
Unelma_ olen tosi pahoillani :sad001 minäkin niin toivon että nyt olisi ollut vaan huono ultraaja.
 
Mä näin viime yönä unta, että tuli keskenmeno. En tiedä särkikö vatsaa niin että tuli uniin, tänään aamupäivällä on ainakin jomotellut kovasti. :sorry: Toki tiedän, että vatsan jomottelu ja särky on todennäköisesti ihan normaaleja kohdun kasvuun liittyviä tuntemuksia.

Tsemppiä Mami’, on varmasti jännittävä ja pelottava virstanpylväs tuo edellisen km:n ajankohta. :Heartpink Toivottavasti vähän helpottaa, kun pääsee siitä ohi.

Minä pidin tänään täysin lepopäivän. Eilen alkoi vatsakipu, tarkemmin vasemmalle puolelle alas. Myöa ystävämme ummetus ollut haittona. :blackeye: Mietin, että olisikohan kipu johtunut sitten tästä.. Nyt päivän makoiltuani olo on kuitenkin helpottunut! Googlailin jo kohdun ulkoista raskautta.:eek:
 
Kävin tänään neuvolassa, menkkojen mukaan pitäisi olla 6+4 neuvolan täti ultrasi, kun pelkoa mulla ollut että olisiko väärässä paikassa. Hän ei löytänyt sieltä mitään, 2 viikon päähän uusi aika. Hitto jos tää taas menee näin niin mä en ala :banghead::banghead::banghead::sad010hän sanoi että jos olet pienemmillä viikoilla, mut en voi olla, ku tikutin oviksen ym. Eli mun tuuria, siä ei kasva ja kehity mitää :sad010


Aaargh.. Toivottavasti olis väärä hälytys! Tsemppiä!
 
Kiitos kaikille myötäelämisestä ❤️ tämän takia tämä ryhmä on paras, saa jakaa ilot ja surut :Heartbigred
 
Mua pelottaa kanssa tosi paljon keskenmeno ja tuulimuna! Nyt on vasta 4+0 ja sain digiin tänään 1-2. Ensin olin riemuissani, mutta sitten ajattelin olisiko sen pitänyt olla jo 2-3? Esikoista odotellaan ja kaikki pelottaa, varsinkin kun tämäkin raskaus sai alkunsa vasta hoidoista. :smiley-ashamed004
 
Mua pelottaa kanssa tosi paljon keskenmeno ja tuulimuna! Nyt on vasta 4+0 ja sain digiin tänään 1-2. Ensin olin riemuissani, mutta sitten ajattelin olisiko sen pitänyt olla jo 2-3? Esikoista odotellaan ja kaikki pelottaa, varsinkin kun tämäkin raskaus sai alkunsa vasta hoidoista. :smiley-ashamed004
Niis ohjeissa lukee mitä se 1-2, 2-3 ja 3+ vastaa mä en ulkoota muista (oisko ollu n 2vko enemmä viikkoja mitä se digi näyttää, esim 1-2vko on 3-4vko jne)mut jos pystyt ni tee jossai vaihees uusiks sillai mäki tein ni rauhotti ku näki et nousee :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Tua
Niis ohjeissa lukee mitä se 1-2, 2-3 ja 3+ vastaa mä en ulkoota muista (oisko ollu n 2vko enemmä viikkoja mitä se digi näyttää, esim 1-2vko on 3-4vko jne)mut jos pystyt ni tee jossai vaihees uusiks sillai mäki tein ni rauhotti ku näki et nousee :)

Jep, kannattaa varmasti testailla hetken päästä uudestaan! :happy:
 
Mua pelottaa kanssa tosi paljon keskenmeno ja tuulimuna! Nyt on vasta 4+0 ja sain digiin tänään 1-2. Ensin olin riemuissani, mutta sitten ajattelin olisiko sen pitänyt olla jo 2-3? Esikoista odotellaan ja kaikki pelottaa, varsinkin kun tämäkin raskaus sai alkunsa vasta hoidoista. :smiley-ashamed004

Mäkin sain 4+0 tuon 1-2, seuraavan digin tein 4+4 niin antoi 2-3. En olisi huolissani, muutenkin nuo arvot nousee yksilöllisesti eivätkä nämä testit ole 100 % tarkkoja. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Tua
Mäkin sain 4+0 tuon 1-2, seuraavan digin tein 4+4 niin antoi 2-3. En olisi huolissani, muutenkin nuo arvot nousee yksilöllisesti eivätkä nämä testit ole 100 % tarkkoja. :)
Tää on hassua, kun tavallaan sen osaa itselleen järkeillä ettei oikeasti ole mitään hätää. Mutta sitten on vaan se ihme, ei-rationaalinen pelko siitä, että jokin menee pieleen. :smiley-ashamed004 Mutta tämä oli jo kovasti helpottava tieto, että jollain muullakin oli ihan sama tilanne! :love7 Täytyy yrittää vaan olla rauhassa ja testailla sit hetken päästä uudestaan!
 
Mua pelottaa kanssa tosi paljon keskenmeno ja tuulimuna! Nyt on vasta 4+0 ja sain digiin tänään 1-2. Ensin olin riemuissani, mutta sitten ajattelin olisiko sen pitänyt olla jo 2-3? Esikoista odotellaan ja kaikki pelottaa, varsinkin kun tämäkin raskaus sai alkunsa vasta hoidoista. :smiley-ashamed004
4+0 kuuluukin tulla 1-2 :happy: Nuo testin viikot tarkoittaa kuinka monta viikkoa hedelmöityksestä on. Lisäksi jokaisella ne hormonit nousee omaan tahtiin. Itse sain rv5+0 tulokseksi 2-3 ja tänään 5+5 tuli se 3+. Esikoisesta meni ihan samassa tahdissa ja nyt uskallan hetkeksi hengähtää kun hormonit ainakin on nousseet niin kuin pitää :happy:
 
Takaisin
Top