Pelot ja ajatukset raskaudesta

Voi ei duulia! :sad001 Toivottavasti olis vaan jotain harmitonta vuotoa ja kaikki olis kyytiläisellä hyvin.
 
Mul on kans rusehtavaa vuotoja mutta kun kipuja ei ole niin käskivät vain seurailemaan
 
Voi, toivottavasti ei mitään!

Mua ei oksettanut tänään, joten heti aattelen pahinta. Oksentaminen on mulle ollut se The Raskausoire :rolleyes:
 
Mahaa kipristää, verenvuoto tosin loppu. Saa nähä kuin käy :/ toivotaan parasta :Heartred
 
Toivottavasti duulia on harmitonta vuotoa! Mulla tuli esikoisesta ihan kirkasta vertakin muutamia päiviä ja silti syntyi terve tyttö.

Mulla ei oo kauheestikaan oireita. Lähinnä nännit on olleet kipeet varmaan reilun viikon jo ja muutaman kerran hetkittäistä etovaa oloa ollu. Ei oo yhtään sellanen olo, että olisin raskaana. Esikoisesta olin aivan varma jo ennen testiä; jotenkin vaan tiesin. Tokalla kerralla oli kans semmonen kutina, että voisko olla, mutta tämä olikin sit tuulimuna. Nyt haluaisin uskoo, että "olottomuus" johtuu siitä ettei uskalla uskoa olevansa raskaana, kun viimeks meni niin ku meni. Tässä välissä oon ollu monta kertaa satavarma, että raskaana ollaan ja menkat tullu kuitenki. Nyt kun testissä kaks vahvaa viivaa, ni ei tunnu yhtään "raskaalta"... Kumma se on tuo ihmisen mieli. :D Ens viikon perjantaina toivottavasti näkyis pieni pampattava sydän ultrassa..
 
Mulla oli viime raskaudessa sekä raskausdiabetes että raskausmyrkytys ja synnytys kesti kokonaiset 3 päivää ja päättyi melkein sektioon, joten hieman on jännittynyt fiilis tän 2. suhteen. Mutta ehkäpä tällä kertaa osaan ottaa rennommin, levätä ja olla ressaamatta joten näin ollen kaikki myös menee paremmin.
 
Mulla kans viimeksi raskausmyrkytys ja lapsi perätilassa. Kymmenen päivää sairaalassa maattiin ennenkun sektio päätös tehtiin. Mä elän sellasessa "pelko syklissä", nyt jännitetään alkuraskaus uä;tä :)
 
Mua kans pelottaa kamalasti, että onks kaikki hyvin ja onko siellä varmasti mitään ja oikeassa paikassa.. Haluaisin vaan jo ar-ultraan mutta viel pitää odottaa pari viikkoa ennen kun viitsii mennä. Haluiais vaan nähdä ja kuulla sen pienen ihmeen sydämen sykkeen ja tietää kaiken olevan hyvin.
 
Mulla oli kanssa esikoisen odotuksessa paha raskausmyrkytys mikä päätyi sektioon. Synnytys ei käynnistynyt käynnistyksestä huolimatta. Esikoisen syntymä painaa mieltä edelleen. Oon käyny neuvolassa psykiatrisella sairaanhoitajalla keskustelemassa asiasta.
 
Täällä myös yksi raskausmyrkytyksen kokenut. Meillä tehtiin esikon kanssa kiireellinen sektio rv 33, oli keskosuutta, pienikokoisuutta, perätilaa, mun myrkytystila... Kaikkea kivaa. Ensimmäisessä raskaudessa pelkäsin ihan kuollakseni keskenmenoa, mutta nyt mun päällimäinen pelkoni on raskausmyrkytyksen uusiutuminen ja sektio. Jotkut pelkää alatiesynnytystä niin paljon, että valitsee vapaaehtoisesti sektion, mutta mulle jäi kyllä niin kamalat traumat, että jos tän uuden kanssa sektioon joudutaan, niin se on ihan varmasti viimeinen kerta, kun minä lapsia teen.

Ekakertalaisille: Monilla tuntuu olevan kovia kipuja. En oikein voi muuta sanoa lohdutukseksi, kuin että ekalla kertaa se kuuluu asiaan, paikat venyy ja kiristyy. Mullakin oli esikon kanssa eka kolmannes ihan kuin jatkuvaa jäätävää menkkakipuilua. Oon kuitenkin kuullut, että toisen kanssa ei noita ekan kolmanneksen kovia kipuja olisi (tää varmaan lohduttaa teitä ihan hirveästi).
 
Liliina, tosi harmi kuulla, että sulle jäi tuollainen kokemus ensimmäisestä raskaudesta ja oli kaikenlaista ikävää, toivotaan että tämä raskaus sujuu paremmin :)
 
Äh, mulla on sellainen kelju olo, kuin vuoto alkais. Ei satu eikä mitään, sellainen kummallinem vuotava olo, joka on menkkojen alussa. Nyt tekis mieli katsoa jatkuvasti pikkuhousuihin, onko ruskeaa vuotoa.

Toinen pelko on se, että tämä menisi kesken, pikkusisarusta on niin kauan ja hartaasti odotettu.
 
Mul ei sit ollut harmitonta vuotoa. Kävin perjantaina ja tänään mittauttamassa hcg:n (istukkahormonin) mikä oli lähtenyt kovaan laskuun. Täällä siis keskenmeno päällä 6+5 :'(
Pikkuista yritetty nyt useampi vuosi ja lapsettomuushoidoissa käydään, olisihan tää taanut paremminkin päättyä :/
Positiivista tietenkin että nyt olen kerran raskautunut ja se on mahdollista :Heartred
 
raitasukka, jaksamista :Heartred
 
Pahoitteluni raitasukka!! Kirjoittamasi on melkein samaa mitä mekin koettu: monta vuotta yritystä takana, ja yksi onnistunut raskaus ja synnytys. En tiedä seuraanko tässäkin perässä, koska ruskea vuoto saapui juuri nyt tännekin :sad001.

----

Tuntemukset siis aivan oikeat, vuotomainen olo. Se on sellainen kumma kelmeä tunne alavatsalla. Ei kipuja, ei kirkasta verta. Tarkkailen tilannetta nyt tiiviisti. Toivottavasti nyt ei johdu tästä taloutemme toisesta olijasta ja hänen omista menkkaferomoneista taas.. ei ois yllätys. Aina kun hällä, niin myös mulla menkat. Pakko kysyä huomenna ja kertoa plussauksestani, että saan selville voisko tuhru johtua siitä vai mihin tämä johtaa..
 
Takaisin
Top