Pelkojen vaikutus arjessa

Mulla on yön jälkeen aina jännittynyt olo ku meen vessaan ja pelkään onko vuoto alkanut 😔 Toivottavasti helpottaa jossain kohtaa nää pelot!
Tämäpä se oma pahin pelko on, joka kävi tänään toteen. Tottakai taas säikäytti, koska kaksi edellistä keskenmenoa alkanut juuri sillä että on vaan äkisti alkanut vuotamaan.
Mutta tänään tuo vuoto oli lähinnä ruskeaa, eikä kestänyt kuin sen tunnin-pari, eikä kipuja ole tullut. Epäilen että oli eilinen seksi, mikä saanut herkät limakalvot ärtymään 🤞 En nyt tähän hätään lähde neuvolaan tms. Soittamaan, kun ei kipuja ole ja vuoto lakannut, joten seuraillaan tilannetta.
 
Mä lisäisin vielä tänne, että pelottaa myös oireettomuus. Olisi luottavaisempi olo, jos olisi jotain muutakin kun satunnaista tissien juilintaa. 🥹
Mullakin on tää vaikka jotain oireita onkin. Vaikka tietää kokemuksesta että ne oireet voi olla kauheita mutta on silti sellanen olo että missä se pahoinvointi oikein viipyy.
 
Liityn tähän keskusteluun ihan ensikertalaisena ekan raskauden kanssa. Tiiän että mun ei pitäis näitä lukeakkaan, koska imen kaiken nyt ihteeni ku pesusieni 😁 en oo muuttanu elämässä mitään, oon käyny ratsastamassakin, lenkkeillyt ynnämuuta. Koko ajan pelottaa kuitenkin että tää onni on vain hetken tässä. Järjellä ajateltuna kaikki on aivan hyvin ja nyt vain odotellaan pienten oireiden kanssa viikkojen kulumista... Mutta kun tästä ei oo vielä kellekkään kertonutkaan miestä ja yhtä ystävää lukuunottamatta, ei asiasta pääse puhumaan ja ihmettelemään 🥲
 
Kovasti voimia kaikille jotka kamppailee pelkojen kanssa ❤️
Meillä yritystä yli kaksi vuotta takana.
Ensimmäinen raskaus oli kohdun ulkoinen jota ei huomattu ultrassa (kävin vuotojen ja kipujen takia) ja mulla sitten munanjohdin repeytyi ja jouduttiin poistaa.
Tämän jälkeen oli yksi varhainen keskenmeno ja nyt kolmas plussa toivottavasti toisi meille lapsen ❤️
Pelottaa että tämäkin menee kesken ja ennenkaikkea pelottaa että taas on kohdun ulkoinen ja menettäisin toisenkin munanjohtimen.. Varsinkin kun niin haaleat viivat testeissä... Ajattelin loppuviikosta varata ajan varhaisultraan ja toivottavasti saisin viikkodigiin sen 2-3 viikkoa ennen sitä!
 
Pahoittelut kaikille vauvansa menettäneille ja sitä pelkääville :red-heart:

Minullakin on kaksi keskenmenoa taustalla, mutta myös kaksi lasta. Onnistumisprosentti on siis 50 tällä hetkellä. Tällä hetkellä olen kumman rento, mutta tuo viimeisin raskaus oli henkisesti hirveä. Pelkäsin kaikkea, nukkumaan menemistä, ruokia, jotka voivat aiheuttaa keskenmenon, infektioita, liiallista kahvinjuontia... Kyllä se on rankkaa aikaa, kun raskaana herkistyy muutenkin helposti :sad-face:

Yritän itse keskittyä rentoutumiseen ja oikein hengittämiseen, koska olen muutenkin herkästi ahdistuva. Onneksi tässä lasten kanssa touhutessa on riittävästi tekemistä, ettei tätä raskautta ehdi ajatella samalla tavalla. Mutta ne hetket, kun se ja menetystausta saattaa tulla mieleen, on henkisesti hirveitä. Kenenkään ei tarvitsisi saada menetyksiä listallensa jonon jatkeeksi..
 
Osaispa sanoa jotain lohdullista!
Tsemppiä kaikille meille ja toivotaan, että kaikki menee hyvin ❤️

Mun kaverilla alkoi pahoinvointi vasta viikolla 8. Onhan nämä tosi yksilöllisiä juttuja 🥺
Mulla myös raskaus jossa "pahoinvointi" alkoi viikolla 8. Hieman kuvotti mutta en oksentanut koko raskauden aikana, yhtä kertaa lukuunottamatta. Oli tosi oireeton ja helppo raskaus. Vielä esikoinen, niin luulin, ettei siellä ketään ole. Nyt tuossa on hyvinkin eläväinen esikoislapsi, joka on monelta osalta luonteeltaan yhtä rauhallinen kun raskaus oli.

Kaikki voi siis mennä hyvin vaikka olisi lieväoireinen/oireeton alussa.
 
Last edited by a moderator:
Pahoittelut kaikille vauvansa menettäneille ja sitä pelkääville :red-heart:

Minullakin on kaksi keskenmenoa taustalla, mutta myös kaksi lasta. Onnistumisprosentti on siis 50 tällä hetkellä. Tällä hetkellä olen kumman rento, mutta tuo viimeisin raskaus oli henkisesti hirveä. Pelkäsin kaikkea, nukkumaan menemistä, ruokia, jotka voivat aiheuttaa keskenmenon, infektioita, liiallista kahvinjuontia... Kyllä se on rankkaa aikaa, kun raskaana herkistyy muutenkin helposti :sad-face:

Yritän itse keskittyä rentoutumiseen ja oikein hengittämiseen, koska olen muutenkin herkästi ahdistuva. Onneksi tässä lasten kanssa touhutessa on riittävästi tekemistä, ettei tätä raskautta ehdi ajatella samalla tavalla. Mutta ne hetket, kun se ja menetystausta saattaa tulla mieleen, on henkisesti hirveitä. Kenenkään ei tarvitsisi saada menetyksiä listallensa jonon jatkeeksi..

Omien ahdistuksen tunteiden käsittelyssä ja rentoutumisen harjoittelussa on auttanut itellä meditoiminen ja siinä oon käyttänyt Headspace sovellusta apuna. Aattelin mainita jos se vaikka auttaisi jotakuta toistakin näinä epävarmoina viikkoina.
 
Omien ahdistuksen tunteiden käsittelyssä ja rentoutumisen harjoittelussa on auttanut itellä meditoiminen ja siinä oon käyttänyt Headspace sovellusta apuna. Aattelin mainita jos se vaikka auttaisi jotakuta toistakin näinä epävarmoina viikkoina.
Hyvä vinkki, kiitos! Täytyy tutustua tähän sovellukseen. Kaikki tämmöiset ovat ainakin kokeilun arvoisia asioita.
 
Tämä ensimmäinen raskauteni joten kaikki jännittää ja hieman pelottaakin. Koska raskaus saatu aluille lapsettomuushoitojen avulla en tiedä kuinka paljon edes kannattaa iloita ennen kun se 12vko tulee täyteen. 🙈
 
Rupesin tuossa lukemaan sikiöseulonnoista ja kun ikää on yli 35v, seulan hälytys on hyvinkin mahdollinen/varma 😱 kaikkee sitä alkaa etukäteen panikoimaan
 
Rupesin tuossa lukemaan sikiöseulonnoista ja kun ikää on yli 35v, seulan hälytys on hyvinkin mahdollinen/varma 😱 kaikkee sitä alkaa etukäteen panikoimaan

Sit saa niptin ilmaseks 😊 mä taisin olla viimeks viittä vaille 35v ja tulokset oli tosi hyvät, saa nähdä miten nyt. Tosin sikiöhän on samanikäinen kuin viimeksi raskaana ollessa, minä en 🤣
 
tuossa luin jonkun artikkelin et vanhempana nauttii raskauksista enemmän ja on paljon rennompi 😂 ei päde kyllä minuun, ei oo edellisissä raskauksissa tälläisiä miettinyt kertaakaan
 
Takaisin
Top