Pelkoja, huolia, murheita?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Samoilla linjoilla kuin Mielipidekysymys. :) Mulla kans esikoista odottaessa ihan alun oireiden jälkeen oli varsin oireetonta se eka kolmannes ja silloin se tuskastutti kovasti ja epäilytti koko raskaana olemisen todellisuus. Sitte toki masu alkoi kasvaa ja puolivälistä alkoikin sitten supistelut ja olin sairaslomalla niiden vuoksi loppuajan, mitä töitä olis ollut ennen kesä- ja äippälomaa. Ja lopen syntyi täysin terve vauveli laskettuna päivänä. :)

Onko kellään kokemusta sikiön hitaasta sykkeestä raskausviikolla 6? Eilen oli ensimmäinen ultra ja olin jo varma, että taas oli mennyt kesken kun oireet loppui kuin seinään. Ultrassa kuitenkin löytyi syke ja sikiö oli viikkoa pienempi kuin oletin ja lääkäri oli huolissaan sikiön hitaasta sykkestä. Olin liian shokissa kysyäkseni kuinka hitaasta sykkestä oli kyse, kun tajusin ettei oltukkaan menetetty tätäkin raskautta. Sain uuden ajan jo kahden viikon päähän ja nyt ajatus vaivaa kovasti..

Matty 1990 Voithan sä soittaa sinne lääkärin ja kysyä asiasta, ettei kahta viikkoa tarvii olla epätietoisuudessa. Ymmärtävät varmasti :)

Mulla on nyt tullut järkyttävä epäilys, ettei kaikki ole hyvin. Oireita on, verta ei tule, mutta silti epäilyttää.. Jotenkin, kun ei voi mitenkään tietää, että kasvaako tuolla vatsassa oikeasti ketään.. :(

Sama juttu Abu. Joku vaan takaraivossa pelottelee, että ei tästä mitään tule :( Heti kun tulee oireita, tulee ajatus et kaikki ei ole nyt hyvin. Ja kun oireet vähenee, siitä se huoli vasta iskeekin!! Hetkittäin haluaisin jo iloita tästä, mutta pelkään et tulee vielä kostautumaan jos nyt alan innostua :/

Sama täällä, etenkin ku nyt on ollut pari melkein oireetonta päivää..

Täällä myös aika vähäoireista.. koko ajan pitää nipistellä tissejä että sattuuko vai ei... toivotaan että kaikkien pikkuisilla on asiat hyvin <3

Vähä oireista täälläkin, mutta toisaalta viikkojakin nyt vasta 5+2. Yritän siis olla stressaamatta ja nauttia raskaana olosta kunnes toisin todistetaan! Yrittäkää myös te muut huolehtijat ❤️

Mulla on taas (kolmas ilta peräkkäin) semmosia menkkamaisia kipuja. Tiedättekö kuuluuko asiaan vai pitääkö huolestua? Tulee iltaisin pääasiassa, ei kestä pitkään mutta saattaa tulla useemman kerran se kipukohtaus. Tuntuu ihan kuin ois menkat alkamassa, pelottaa

Kyllä ne kuuluu asiaan, kohdun kasvukipuja! Huoleatuin niistä ekalla kerralla itekki et voiko nää olla niitä, voiko ne olla näin kovia. Tällä kertaa sit huolestuin ku niitä ei tullukaan :grin Mut kyllä ne sitte tulikin ku vähän maltto oottaa, lievempinä kyllä.

Hemsku, kuuluu tosiaan asiaan. Jostakin vauva-aiheiselta sivulta luinkin ihan vasta, että nää alkuraskauden menkkamaiset jomottelut on tyypillisesti nimenomaan tommosia, että ne tulee ja menee. Pitäisin sitä siis oikein hyvänä merkkinä :)

Minullakin noita kipuja on ja kyllähän ne säikäyttää. Aikamoisen koviakin, kun oikein iskevät. Sitten kestää hetken ja menee ohi. Mutta tosiaan, kai ne vaan kuuluu asiaan :)

Mulla oli keväällä kemiallinen raskaus ja oonkin nyt sit testaillut melkein päivittäin viivojen vahvistumista. Ar-ultra on vasta 4.2. ja tuntuu, että siihen on vielä ikuisuus.. Keskenmeno pelottaa, mutta päivä kerrallaan mennään. Kävin maanantaina verikokeessa ja ainakin hcg arvo oli silloin hyvä.

Mullakin on välillä menkkamaisia kipuja, sellaisia lyhyitä kipukohtauksia, mutta lievempiä kuin oikeat menkkakivut.

Jäätävä keskenmenon pelko... elokuussa keskeytynyt keskenmeno huomattiin viikolla 8 vaikka syke oli jo nähty... nyt pitäis jaksaa odotella ultraa. Huoh.

Nää ekat kuukaudet menee varmasti kaikilla vähän jännittäen, vaikka eihän sitä tiedä mitä tapahtuu senkään jälkeen ennen kuin tuhisija on saatu turvallisesti syliin ❤️

Voi muhkumöhkö pahoittelut keskenmenosta ❤️

Itseäni toki jännittää myös raskausaika, mutta sen lisäksi itse synnytys. Esikon kanssa meni kaikki mahdollinen vikaan, loppujen lopuksi syntyi kiirellisellä sektiolla saaden vain 2 apgar pistettä. Vauva alkoi hengittämään vasta 7 minuutin iässä itse, ne olivat pisimmät 7 minuuttia tähän astisessa elämässäni. :(

Nyt olen päättänyt vaatia suunnitellun sektion, mutta eniten mietityttää raskauksien väli. Suositeltavaa on pitää ainakin 1v väliä sektion ja uuden raskautumisen välissä. Noh, jos kaikki menee hyvin lapsilla tulee olemaan 1v ja 9kk ikäeroa :D eli tarkkaan noudatettu ohjeistusta ;) mutta jostain luin että kohtutulehdus saattaa heikentää sektion arpikohtaa ja itsehän nappasin myös kohtutulehduksen tuosta edellisestä. Onko muilla kokemuksia miten kohtu kestää uuden raskauden sektion ja varsinkin sektion + kohtutulehduksen jälkeen?

Tälläkin ollut niitä menkkajomoja juurikin iltaisin.Huh,kiva jos kuuluis asiaan.On niitä harvoja oireita mitä ollut ja het ajattelin pahemman kautta!
Muhkumöhkö pahoittelut keskenmenosta.

Tianna, toi vuosi kehotetaan kaikkia odottaa ennen uutta raskautta. Me ollaan kanssa oltu säntillisiä, kun meille on tulossa myös toi 1v9kk ikäero :D

Edit. Nii ja veikkaan, että sulle tolla taustalla joka tapauksessa suositellaan sektiota.

Mielipidekysymys onko sullekkin tehty sektio vai kehotetaanko alatiesynnytyksenkin jälkeen odottamaan vuosi? Kai siihen kuitenkin voi luottaa, että kohtu kestää kun sektiosta paraneminen sen tulehduksen jälkeen on sujunut ongelmitta :)

Tianna, ihan alatiesynnytys oli tuon esikon kanssa. Terkka sano sillon heti ekassa neuvolassa, kun ehkäsystä tuli puhe ja me meinattiin, ettei käytettäisi mitään ja antaisi seuraavan vaan tulla, että vuoden suosittelevat odottamaan. Vuosi menee ilmeisesti, että on täysin toipunut raskaudesta ja synnytyksestä.
Noh, meillä TÄRPPÄSI vuoden kuluttua, mutta kyllä me oikeesti yritettiin jo 7kk ;)

Mutta uskonpa, ettei sulla oo mitään tarvetta pelätä. Onhan se totta, että sektioarpi ei oo niin joustavaa kuin ehyt kohtu, mutta saahan sitä jotkut kolmekin lasta sektiolla ilman ongelmia :)

Takaisin