Pelkoja, huolia, murheita?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mielipidekysymys, okei en ookkaan ennen kuullu vuoden karenssista muilla kun leikatuilla, mut onhan se ihan järkeenkäypää että normisynnytyksestäkin kestää palautua :)

Mulle muistaakseni sano kätilö silloin, että puol vuotta ois hyvä antaa kehon palautua. Tämä alatiesynnytyksen jälkeen. :)

Tää on kyllä ihan älytöntä miten paljon vaihtelee paikkakunnasta ja ilmeisesti ihan terkastakin riippuen käytännöt ja suositukset ja muut. Yritä tässä nyt sitten saada selvää, mikä ois se oikee juttu o_O

Ehkäpä pitää vaan kuunnella omaa kroppaa ja soveltaa sen mukaan :)

Tianna mulla eka synty sektiolla ja kaikki meni hyvin. Tutkivat ultrissa sitä arven kohtaa ja pääsin vielä synnytystapa arvioon naistenpolille n.37 viikolla milloin viel katsottiin kaikki tarkkaan. Tosin eroa oli synnytyksessä se 2v 3kk.

Ja mullahan oli tossa välissä se km kun esikoinen oli 7 kk ja silloin kysyin ultranneelta lääkäriltä tota aikaa niin taas sano vuos pitäs olla SYNNYTYSTEN välissä ja varmistin vielä useamman kerran. Itse kun olin kanssa siinä uskossa et raskauksien välissä pitää olla se vuos.

MarjaKu siis vaan vuosi synnytysten välissä? Ohhoh. Joo kyllä näitä ohjeita tuntuu olevan juuri niin monta kuin lääkäriä/terkkariakin, ota näistä nyt sitten selvää :D kaverille joka leikattiin samoihin aikoihin mun kanssa ei sanottu mitään että pitäisi ollenkaan odottaa..ehkä oon siis ihan kuivilla vesillä tän kans :D

MarjaKu syntyikö sulla toinenkin sitten sektiolla? Mä en nää alatiesynnytystä itselläni edes mahdollisena joten toivon todella että kaksi sektiota 1v 9kk välillä onnistuu.

Ei varmaan sellasta oikeaa tarkkaa ohjetta voi ollakaan, et kuinka monta kuukautta raskauksien välissä "takaa palautumisen" ku kehot, raskaudet, synnytykset, elämäntyylit jne on erilaisia.. mutta mäki oon kuullut noin että sektion jälkeen mielellään vuosi palautumisaikaa ennen uutta raskautta mutta "vähintään 6kk" jotta arpi ehtis vahvistua hyvin. Alatiesynnytyksen jälkeen en oo kuullukaan että olis mitään välttämätöntä palautumisaikaa, vaikka sanotaan et keholla menee "vuosikin" aikaa palautua edellisestä raskaudesta eli jos olis vuosi välissä niin ei pitäis edellisen raskauden tekemien muutosten aiheuttaa enää mitään lisävaivaa uuteen raskauteen sen enempää kuin ne aiheuttais vaikka viiden vuoden päästä.

Mä en tästä raskaudesta pääse nauttimaan sitten ollenkaan. Taas vuotaa kirkasta verta :(

LR6, eikös me hematoomat oo just tommosia perkeleitä, että saattavat vuotaa vähän väliä? Pääsetkö tarkistamaan tilannetta?

Toivon todella, että molemmilla pikkuisilla on kaikki edelleen hyvin :) Jaksamista huolesi kanssa!

Mielipidekysymys, niinhän ne taitaa olla yksiä perkeleitä! :D Jostain siis vuotaa edelleen, kun veri oli ihan tuoretta eikä rusehtavaa kuten vanha veri, joten hematooma on varmaan kasvanut. Pääsisin taas varmaan naistenpolin päivystykseen, mutta katson tilanteen aamulla uudestaan. Hieman on vuoto nyt rauhoittunut, mutta aina välillä vähän lorahtaa.

Täällä myös yksi keskenmenoa jännittävä. Lokakuussa km. Selvisi ultrassa, kun viikkoja piti olla jo 13+4. Pidemmän kaavan mukaan tuntui menevän kaikki mahdollinen silloin. Ensin lääkkeellinen tyhjennys, jonka jälkeen piti kaiken olla hyvin, mutta olikin jäänyt pala istukkaa ja jouduin kaavintaan joulukuun alussa. Nyt tämä raskaus alkanut ensimmäisestä kierrosta kaavinnan jälkeen. Suositeltiin yksiä kuukautisia ennen yritystä, mutta koska vuosi yritettiin ennen kuin viimeksi tärppäsi, niin en voinut kuvitellakaan, että tämä kävisi näin nopeasti. Pelottaa kauheasti enkä yhtään pysty iloitsemaan. Koko ajan tulee sellaisia "tämä on varma merkki keskenmenosta" -oloja. Saisi aika kulua hieman nopeampaa, jotta pääsisi jo ultraan :smiley-ashamed008

Tianna, toinen synty ihan alakautta. Synnytystapa arviossa ei nähty mitään syytä ettei vois synnyttää normaalisti, kun edellinen sektio johtu vauvan sydän äänten laskusta eikä musta. Tosin oisin varmaan saanut myös helpommin sektion jos itse olisin halunnut. Tarkkaan kirjasivat toiveet tulevasta synnytyksestä.

Nyt särkee vatsaa tuonne "ihan alas". Niinkö alemmas kun ennen o_O onkohan se huono merkki?

Itselläki välillä juilii kovasti mut kaikki hyvin jos ei vuoda :D Täällä enemmäm toispuolista joka vähä huolettaa

Takaisin