Pelkoja, huolia, murheita?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oho LR6, aika ylläri! Tuplaonnittelut :woot: Oonkin miettiny kuka on eka jolla onkin kaksoset :happy: Tämmöiseen porukkaan ku luulis ainaki yhdet mahtuvan!

Mikä fiilis yllätyksestä? Osasitko yhtään aavistaa?

LR6 muistan lukeneenj jostain, että tuo vuoto on yleistä nimenomaa kaksosraskauksissa. Toivottavasti ei siis muuta kuin normaalia siunki tapauksessa. Hirmuisesti onnea!!

Tuntuu vähän tyhmiltä omat murheet noiden teidän hurjien kokemuksien lukemisen jälkeen, mutta avaudunpa nyt kuitenkin, kun ei oikein ole mitään muuta paikkaa, mihin huoliani purkaisin.

Tein viime torstaina kuukautisista laskien rv 3+6 positiivisen testin hailakalla viivalla. Olin menossa esikoisen kanssa yksvuotisneuvolaan, niin aattelin, että nyt huvikseni testaan, että voin sitte samalla varata ekan käynnin tätä raskautta varten. Olipahan yllätys, että sieltä oikeesti se toinenkin viiva juuri ja juuri piirtyi, kun menossa oli kuitenkin jo 7. yrityskierto.

Nyt oon sitte tyhmänä (mutta en mahda itelleni mitään!) testaillu melkein päivittäin, että saisin kunnollisen plussan, mutta viiva ei oo siitä juurikaan tummunu. Hailakkaa plussaa näyttää edelleen. Toinen testi oli itseasiassa haaleampikin (aamupissasta jokainen tehty), jolloin olin jo ihan varma, että kyseessä olikin kemiallinen raskaus ja vuotaa pian ulos. Vuotoa ei oo onneksi näkynyt, mutta huoli on kova siitä huolimatta.

Tiedän, että laitan liikaa painoarvoa testien vahvuuksille ja itseäni järkevänä ihmisenä pitävänä ymmärrän senkin, ettei näillä viikoilla (nyt 4+4) välttämättä ole vielä paljoa raskaushormonia erittynyt, mutta huolelleni en mahda mitään.

Esikoista odottaessa raskaus oli lähtenyt käyntiin kaksosraskautena, mutta toinen vuosi pois 6. ja 8. viikon välisenä aikana. Pelottaa moinen vuotelu taas. Se oli hirveen raastavaa aikaa, onneksi ultrassa näkyi tuo pikku tyttöni viikolla 8 oikean kokoisena ja oikeassa paikassa sydän tykytellen <3

On tää vaan huolien täyttämää aikaa, ja mekin tosissaan tähän taas haluttiin :D

Heippa Mielipidekysymys, kaiken kokoisille huolille on tilaa!
Noista tikuista sanoisin, että niillä kun on tullut leikittyä: koita olla huolehtimatta..
Mä sain tällä kertaa dpo9 haalean mutta ihan selvän plussan, 2 seuraavana aamuna paljon haaleammat. Sitten ekaa vähän vahvemmat ja taas seuraavana haaleampaa.. Digi näytti kuitenkin 3+ jo siinä vaiheessa ku periaatteessa oli vielä 2-3 ja samana aamuna tikku ei vielä ollut lähimainkaan yhtä vahva kuin kontrolliviiva.. Huvikseni kokeilin semmostakin että samaan pisuun kastoin samaan aikaan yhtä pitkäksi ajaksi 2 samanmerkkistä tikkua mitkä näkyi olevan vielä samaa valmistuserääkin, niin toiseen tuli ihan hailakka viiva ja toiseen selkeä! Eli varsinkin alussa kun hormonitaso on vielä suht matala niin ihan se tikkuyksilökin vaikuttaa siihen miten vahva viiva tulee. Vasta kun menkat oli yli viikon myöhässä, sain "leffaviivat" vaikka se digi näytti ihan hyvää hormonitasoa jo aikaisemmin.. joten niistä tikuista ei voi vetää kovin suoria johtopäätöksiä vaikka testaisikin päivän ekasta joka kerran :)

Mulle sanottiin neuvolassa et sillä viivan värillä ei ole mitään merkitystä, kun jos siinä viiva on niin plussa se on vaikka haaleempi oliskin. Mulla tuli esikoisesta tumma viiva, vaikka hcg ei koko aikana noussu kovin korkealle ja nyt tein testin samoihin aikoihin kun edellisestä niin tuli vaan vaaleamman värinen viiva. Varmistukseks tein kyllä toisenkin testin ja vaalea viiva siihenkin tuli nopeeta.

Kiitos Aaria ja Suski rauhoittelusta :)

Koitan tosiaan olla laittamatta liikaa painoarvoa mokomille viivoille, mutta ei se oo niin helppoa :/ Ja testatakin on pakko, kun edelleen pelkään kemiallisen mahdollisuutta tai varhaista keskenmenoa, niin jotenkin helpottaa nähdä edes se haalea viiva.
On tää niin vaikeeta..

Toivoa kuitenkin pidän yllä. En vaan vielä osaa ajatella olevani raskaana vaan ennemminkin ajattelen "jos olen raskaana".

Noh, aikahan tähänkin auttaa :)

Kyllä sitä itsekin vielä jossittelee, mut täytyy vaan yrittää luottaa et kyllä se pieni siellä on ja kaikki sujuu. Ultrassa sen sitten viimeistään uskoo :) harmi vaan kun tuntuu et aika matelee ja varhaisultraan ei ole varaa. Mut kyllä se tästä :)

Kiitoksia onnitteluista kaikille!
smile.png
Vielä on itsellä pää pyörällä tästä uutisesta, vaikkakin pikku hiljaa se on alkanut tuntua mukavalta ajatukselta. Paljon menee uusiksi kahden vauvan myötä, mutta eiköhän kaikki järjesty aikanaan.

Huolettaa kun muutama päivä ollut vähä oireisenpia, vaikka tiedän että niin sen kuuluuki mennä. Nyt yritän vain hokea ittelleni että kaikki on varmasti hyvin.

voi arkajalka pahoittelut <3 ja tsemiä uuteen yritykseen sitten kun sen aika koittaa!

Takaisin