Kyl mä sain nähdä pikaseltaan ennen kuin poika vietiin. Poikahan tuli ensin meijän mukana osastolle. Mutta ennen lähtöä poika oli hoitajien kansliassa, koska itse olin niin väsynyt synnytyksestä. Myöhemmin kun hoitaja tuli käymään ja kysyin missä poika, että voisin ottaa hänet viereen. Niin sain vastauksen lääkäri tutkii häntä vielä ja hän tulee kohta kertomaan sulle. Olin, että okei; mikähän hänellä nyt sit mahtaa olla. Lääkäri tuli vaan kertoo, että poika viedään keskolaan ja isi voi lähteä mukaan, että happisaturaatiot ei oo ihan kohdallaan. Pelästyin, koska kaikilla sisaruksen lapsilla joilla happisaturaatiot on ollu pieles, ni se on viitannu suoraan sydän sairauteen. Hoitaja tuli pojan kans ja kysy, että lähteekö isä mukaan. Mä olin, että saanko hetkeksi pojan, ni hoitaja löi vaan pojan mun poskea vasten ja sano sen jälkeen nyt mentiin. Mies ku lähti mukaan, ni se oli shokissa, ku sille ei kerrottu ihan kaikkea mitä pojalle tehdään ja mikä hänen tilanne on. Kuvan olivat ottaneet ja mies toi mulle. Sitä tuijotin sit niin kauan kunnes pääsin seuraavana iltapäivänä sängyllä kattoo heti oman leikkaukseni jälkeen pojan luo. Mutta sekin olin nopea, kun olettivat, että olen vielä väsynyt leikkauksen jäljiltä, että mun on paras mennä lepäämään. Seuraavan kerran näin pojan vasta päivän päästä kun selvisin itse kävelemään. Tänä aikana vain mies tiedotti mulle sen mitä hän tiesi pojan voinista. Olen ollu itselle aina vihane, että annoin pojan ees hetkeksi sinne kansliaan. Todellisuudes poika oli ollut puol vuorokautta lisähapes ja tää luultavasti siitä syystä, kun pojalla oli napanuora kaulanympäri. Mutta mistään niin kriittisestä asiasta ei ollut kyse, että eikö poika olisi voinut minun sylissä käydä.