Syysmami. Kannattaa puhua niistä pienistäkin ärsytyksistä vaikka siitä riita tulisikin. Riiteleminen on ihan normaalia ja tervettä ja kuuluu elämään.
Hassu juttu, että mulla on osittain samat ärsytyksen aiheet. Meilläkin mies lojuu vapaapäivinään sängyssä pitkää, lojuu joko telkun edessä tai lojuu tietsikalla. Jouluviikon mies oli vapaalla ja mä katselin sitä lojumista ja keräsin kunnolla "paskaa saaviin". Loppujen lopuksi ärsytti koko mies ja kaikki sen tekemiset niin ettei meinannut veri kiertää. Sit tuli sen lapset taas meille ja hampaiden pureminen jatkui. Lopulta saavi oli niiin täpötäynnä ja sain kunnon hermoromahduksen. Tapeltiin oikein kunnolla, enkä normaaliin tapaani leppynytkään heti vaan jatkoin riitelya ja pakotin miehenkin puhumaan asioista. En pelkästään uhkaillut erolla vaan olin jo päässäni tehnyt kaikki käytännönjärjestelyt ja henkisesti valmistautunut eroon, ikäänkuin muita vaihtoehtoja ei enää olisi. Olin niin loppu.
Lopulta vuosisadan riidasta tulikin ihan hyvä juttu. En tiedä pystyykö mies muuttamaan piintyneitä tapojaan, pystyykö hän rikkomaan omaa kaavaansa. Jos hän meinaa kanssani elämään, hänen on pystyttävä jotain muutoksia tekemään.
Olen itse saanut aikanani siipeeni niin paljon, että suhtautumiseni parisuhteeseen on ajoittain todella kylmää. Koska tiedän kykeneväni olemaan yksinkin enkä pelkää yksinjäämistä, pystyn heittäytymään todella itsekkääksi ja kylmäksi kun minua ei oteta riittävästi huomioon.
Sovittiin että lopetan sen paskan keräämisen ja hampaiden puremisen. Saan suuttua ja kilahdella jos siltä tuntuu. Ja asioista pitää puhua, muuten niitä muutoksia ei tapahdu.
Meillä menään vuoristorataa. Joka toinen viikko elämämme on ihanaa ja kaikki on kunnossa. Joka toinen viikko on aika paskaa.